Постанова
від 22.12.2015 по справі 826/23617/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 грудня 2015 року № 826/23617/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Гарника К.Ю., за участю секретаря судового засідання Непомнящої А.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Асстра Україна» доДержавної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Асстра Україна (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 05 жовтня 2015 року № 000622202 та № 0006232202.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 жовтня 2015 року відкрито провадження в адміністративній справі № 826/23617/15, закінчено підготовче провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні на 05 листопада 2015 року.

У судовому засіданні 05 листопада 2015 року представник позивача підтримав адміністративний позов, просив суд задовольнити його. Представник відповідача заперечив проти адміністративного позову.

Керуючись приписами частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, надавши можливість присутнім учасникам судового розгляду у повній мірі реалізувати свої процесуальні права, та враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, завершив розгляд справи в порядку письмового провадження.

Після розгляду адміністративного позову та доданих до нього матеріалів, всебічного і повного встановлення всіх фактичних обставин, на яких ґрунтується позов, об'єктивної оцінки доказів, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Матеріали справи свідчать, що у період з 11 серпня 2015 року по 01 вересня 2015 року, Державною податковою інспекцією в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Асстра Україна» (код ЄДРПОУ 32493177) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01 липня 2012 року по 31 грудня 2014 року, валютного та іншого законодавства за період з 01 липня 2012 року по 31 грудня 2014 року, за результатом якої складено акт перевірки від 15 вересня 2015 року № 832/26-54-22-02/32493177.

Як висновок проведеної перевірки, серед іншого, встановлено наступні порушення:

- пункту 44.1 статті 44, підпункту 138.1.1 пункту 138.1., підпункту 138.10.2 пункту 138.10 статті 138, підпункту 139.1. пункту 139.1. статті 139 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток у сумі 392 265,00 грн., у тому числі: за III квартал 2012 року у сумі 59 749,00 грн., за IV квартал 2012 року у сумі 61 041,00 грн., за 2013 рік у сумі 229 619,00 грн., за 2014 рік у сумі 42 126,00 грн.;

- пунктів 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.2 статті 200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість у сумі 395 464,00 грн., у тому числі: за липень 2012 року - 21734 грн., за серпень 2012 року - 23266 грн., за вересень 2012 року - 10548 грн., за жовтень 2012 року - 20479 грн., за листопад 2012 року - 16363 грн., за грудень 2012 року - 19679 грн., за січень 2013 року - 14088 грн., за лютий 2013 року - 35767 грн., за березень 2013 року - 31314 грн., за квітень 2013 року - 33049 грн., за травень 2013 року - 17586 грн., за червень 2013 року - 13230 грн., за липень 2013 року - 16615 грн., за серпень 2013 року 20519 грн., за вересень 2013 року - 32686 грн., за жовтень 2013 року - 10605 грн., за листопад 2013 року - 8899 грн., за грудень 2013 року - 3284 грн., за січень 2014 року - 2640 грн., за лютий 2014 року - 264 грн., за березень 2014 року - 2737 грн., за квітень 2014 року - 2784,00 грн., за травень 2014 року - 2854,00 грн., за червень 2014 року - 2872 грн., за липень 2014 року - 2874 грн., за серпень 2014 року - 2888 грн., за вересень 2014 року - 2961 грн., за жовтень 2014 року - 2873 грн., за листопад 2014 року - 2873 грн., за грудень 2014 року - 14757 грн.

Вказані висновки обґрунтовані тим, що на думку контролюючого органу, позивачем документально не підтверджено реальність господарських відносин між ним та ТОВ «Транспорт Карго Логістика», ТОВ «Форум Менеджмент Груп», ТОВ «Офіс Менеджмент Груп».

За результатом розгляду заперечень, висновки акту перевірки від 15 вересня 2015 року № 832/26-54-22-02/32493177 залишені без змін, заперечення - без задоволення.

На підставі вищезазначених висновків, Державною податковою інспекцією в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві прийняті наступні податкові повідомлення - рішення:

- від 05 жовтня 2015 року № 0006232202, яким, за порушення пунктів 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.2 статті 200 Податкового кодексу України, Товариству з обмеженою відповідальністю «Асстра Україна» збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 438 080 грн., в тому числі: за поносним платежем - 350 464,00 грн., за штрафними санкціями - 87616,00 грн.

- від 05 жовтня 2015 року № 0006222202, яким, за порушення пункту 44.1 статті 44, підпункту 138.1.1 пункту 138.1., підпункту 138.10.2 пункту 138.10 статті 138, підпункту 139.1. пункту 139.1. статті 139 Податкового кодексу України, Товариству з обмеженою відповідальністю «Асстра Україна» збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток на суму 490 331,25 грн., в тому числі: за основним платежем - 392265,00 грн., за штрафними санкціями - 98066,25 грн.

Позивач не погоджується з висновками Акта перевірки та прийнятими на його підставі податковими повідомленнями - рішеннями й мотивує позовні вимоги тим, що відповідачем не наведено жодного доказу на підтвердження нереальності господарських відносин між ним та ТОВ «Транспорт Карго Логістика», ТОВ «Форум Менеджмент Груп», ТОВ «Офіс Менеджмент Груп».

Заперечення відповідача, співпадають з висновками акта від 15 вересня 2015 року № 832/26-54-22-02/32493177.

Як зазначив Вищий адміністративний суд України в листі від 02 червня 2011 року №742/11/13-11, з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Таким чином, в межах даного спору слід встановити факт здійснення (реальність) господарських операцій між позивачем та ТОВ «Транспорт Карго Логістика», ТОВ «Форум Менеджмент Груп», ТОВ «Офіс Менеджмент Груп», обставини використання придбаних товарів у власній господарській діяльності позивача, встановити спеціальну податкову правосуб'єктність учасників господарської операції (зокрема, чи були платниками податку на додану вартість).

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник. податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

З аналізу статті 198 Податкового кодексу України вбачається, що визначальним фактором для формування податкового кредиту платником податку на додану вартість є відповідність податкової накладної порядку її заповнення та подальше використання придбаних товарів (основних фондів) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Як вбачається з обставин справи, позивач в податкових деклараціях з податку на додану вартість перевіряємий період в складі податкового кредиту відобразив суми податку на додану вартість на підставі податкових накладних, виписаних ТОВ «Транспорт Карго Логістика», ТОВ «Форум Менеджмент Груп», ТОВ «Офіс Менеджмент Груп», у зв'язку з придбанням послуг.

Суд звертає увагу, що наявність у покупця належно оформлених документів, необхідних для віднесення певних сум до податкового кредиту, зокрема виданих постачальником/продавцем податкових накладних, не є безумовною підставою формування податкового кредиту, у разі недоведенння реальності здійснених господарських операцій та факту використання придбаних товарів/послуг в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Під господарською діяльністю у Господарському кодексі України (стаття 3) розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, податкові накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції ; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Таким чином, право на податковий кредит з податку на додану вартість виникає в результаті придбання товарів і послуг з метою використання в господарській діяльності. При цьому операція з придбання повинна бути реальною, тобто повинна мати місце об'єктивна зміна складу активів платника податків.

Крім того, в основі будь-якої реальної господарської операції має лежати економічна мета, тобто бажання платника податків приростити активи за допомогою досягнення господарського ефекту.

У податковому обліку понесені витрати на придбання послуг мають бути підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, підтверджують її фактичне здійснення, тобто первинними документами, що містять інформацію про фактичні господарські операції, розкривають їх зміст та обсяг.

За відсутності достатніх доказів - первинних документів, які б достовірно підтверджували факт здійснення господарської операції, розкривали її зміст та обсяг з метою та в цілях господарської діяльності платника податку, підстави для формування даних податкового обліку - відсутні.

Як свідчать обставини справи, між TOB «Асстра Україна» (Замовник) та TOB «Транспорт Карго Логістика» (Перевізник) укладено Договір про надання транспортних послуг у міжнародному автомобільному сполученні від 14 червня 2011 року № АИР077.11, яким регулюються взаємовідносини, що виникають між Замовником та Перевізником під час планування, здійснення та оплати транспортних послуг під час перевезень вантажів у міжнародному автомобільному сполученні.

Згідно Договору, Перевізник бере на себе зобов'язання доставити ввірений йому Замовником (або його контрагентом-клієнтом) вантаж до пункту призначення та передати його особі уповноваженій на отримання вантажу, а Замовник зобов'язується сплатити встановлену за перевезення плату.

У межах даного договору Перевізник діє від власного імені, а Замовник діє від власного імені або за дорученням осіб, з якими він має прямі договори. Жодна зі Сторін не має права передавати свої повноваження за даним договором третім особам без письмової згоди іншої сторони.

Взаємовідносини Замовника та Перевізника ґрунтуються на положеннях Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів від 19.05.1956р. (Конвенція КДПВ), Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенція МДП ).

На кожне окреме перевезення оформлюється транспортне замовлення, що має перелік умов та особливостей конкретного перевезення та стає невід'ємною частиною цього Договору.

Підтвердженням факту надання послуги є оригінал товарно-транспортної накладної (СМР) з відмітками відправника вантажу, перевізника, одержувача вантажу та митних органів.

Розрахунки за надані Замовнику транспортні послуги здійснюються в національній валюті України шляхом банківського переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок Перевізника, якщо інше не обумовлене Сторонами в додаткових угодах.

Підставою для здійснення оплати транспортних послуг є оригінал рахунку-фактури, оригінал CMR-накладної з відмітками відправника вантажу, перевізника, одержувача вантажу та митних органів та оригінали інших додаткових документів, що вказані в транспортному замовленні. Вказані документи повинні бути надані Замовнику протягом 14-днів після завершення перевезення. Ненадання Перевізником вищезгаданих документів дає право Замовнику відмовити у здійсненні оплати до моменту їх надання.

Термін оплати транспортних послуг Перевізника складає 30 днів з моменту отримання Замовником документів, що вказані вище, якщо інше не обумовлене в транспортному замовленні.

Відповідно до вищезазначеного договору, додаткових угод до нього, актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), податкових накладних, карток рахунку 631 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками" по контрагенту TOB «Транспорт Карго Логістика», карток бухгалтерського обліку 31 "Рахунки в банках", 23 «Виробництво», банківських виписок, перевіркою встановлено віднесення господарських операцій по взаємовідносинах з ТОВ «Транспорт Карго Логістика» (код 37476512) до складу витрат Декларацій з податку на прибуток у рядок 05.1 «собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)» всього у сумі 1 560 628,0 грн., у тому числі: за 3 кв. 2012р. у сумі 247 185,0 грн., за 4 кв. 2012р. у сумі 256 586,0 грн., за 2013 рік у сумі 1 056 857,0 грн.

Розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі на загальну суму 1 914 303, 91 грн., у т. ч. ПДВ.

Відповідно до картки рахунку 631 по контрагенту TOB «Транспорт Карго Логістика» станом на 31 грудня 2014 року дебіторсько-кредиторська заборгованість відсутня (з урахуванням кредиторської заборгованості станом на 01 липня 2012 року у сумі 41924,0 грн.).

Матеріали справи містять акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) TOB «Транспорт Карго Логістика», в яких зазначено надання автотранспортних послуг, послуг експедирування, надання вантажно-розвантажувальних робіт, послуг зберігання, організація ТЕО, оформлення документації та таке інше.

В актах надання послуг не зазначено детально маршрут перевезення вантажу (пункт навантаження, пункт розвантаження), не зазначено місце зберігання вантажу, відсутній детальний опис оформлення якої документації проводилось.

По даним операціям не надано детальних Звітів TOB «Транспорт Карго Логістика» про надання транспортно-експедиторських послуг, які б слугували підтвердженням їх зв'язку із господарською діяльністю ТОВ «Асстра Україна».

Надані вантажно-митні декларації не підвереджують участь TOB «Транспорт Карго Логістика» у наданні транспортно-експедиторських послуг.

Щодо правовідносин між позивачем та ТОВ «Форум-Менеджмент Груп» судом встановлено наступне.

Відповідно договорів суборенди №15-К, №16-К від 01.04.2012р., які укладено в м. Києві, ТОВ «Форум-Менеджмент Груп» - Орендар, в особі генерального директора ОСОБА_3, та ТОВ «Асстра Україна» - Суборендар, в особі директора ОСОБА_4, передало в суборенду нежитлове приміщення за адресою 04073 м. Київ, проспект Московський, буд. 9:

- корпус 5Б, цокольний поверх, загальною площею 18,98 кв., корпус 2Д, офіс 2-202, загальною площею 493,57 кв. м.

Строк дії договорів суборенди з 01.04.2012р. по 10.12.2013 р.

Орендна плата складає 75022,96 грн. та 1630,26 грн. з ПДВ та вартість фактично спожитих сервісних послуг за розрахунком щомісяця.

Відповідно договорів суборенди №ДС 543, №ДС 545 від 09.12.2013р., які укладено в м. Києві, ТОВ «Форум-Менеджмент Груп» - Орендар, в особі генерального директора ОСОБА_5, та ТОВ «Асстра Україна» - Суборендар, в особі директора ОСОБА_4, передало в суборенду нежитлове приміщення за адресою 04073 м. Київ, проспект Московський, буд. 9:

- корпус 5Б, цокольний поверх, загальною площею 18,98 кв. м.,

- корпус 2Д, офіс 2-202, загальною площею 493,57 кв. м.

Строк дії договорів суборенди з 11.12.2013р. по 08.12.2016р.

Орендна плата складає 75746,02 грн. та 1638,43 грн. з ПДВ та вартість фактично спожитих сервісних послуг за розрахунком щомісяця.

Відповідно Договору про внесення змін до договорів суборенди №ДС 543, №ДС 545 від 09.12.2013р. (про заміну сторони у зобов'язанні) від 01.05.2014р., укладеного в м. Києві, ТОВ «Форум-Менеджмент Груп» - Первісний Орендар, в особі генерального директора ОСОБА_5, ТОВ «Офіс Менеджмент Груп» - Новий Орендар, в особі директора ОСОБА_6 та ТОВ «Асстра Україна» - Суборендар, в особі директора ОСОБА_4, домовились про наступне: Сторони досягли згоди про заміну Сторони у зобов'язанні, з 01.05.2014р. Новий Орендар приймає на себе всі права та зобов'язання Первісного Орендаря за договорами суборенди №ДС 543, №ДС 545 від 09.12.2013р.

Матеірали справи містять податкові накладні та акти надання послуг, в яких зазначено перелік сервісних послуг, а саме: 3% покриття витрат по менеджменту, відшкодування витрат по утриманню Бізнес Центру (реклама, тощо), відшкодування витрат по страхуванню приміщень, відшкодування витрат з обслуговування котельні, відшкодування витрат з обслуговування трансформаторної підстанції, відшкодування витрат з обслуговування та утримання охоронно-пожежної сигналізації, відшкодування витрат по обслуговуванню системи кондиціонування орендованого приміщення.

На підставі наданих документів встановлено, що приміщення, котельня, трансформаторна підстанція, охоронно-пожежна сигналізація, система кондиціонування не є власністю ТОВ «Асстра Україна» та не обліковується на балансі підприємства.

Також, не надано документів та пояснень, які саме сервісні послуги отримувало підприємство від ТОВ «Форум-Менеджмент Груп», ТОВ «Офіс Менеджмент Груп» у вигляді 3% покриття витрат по менеджменту та витрат по утриманню Бізнес Центру (реклама, тощо).

Тобто, не надано підтверджуючих документів, за відсутністю яких, неможливо встановити зв'язок вищезазначених сервісних послуг із веденням господарської діяльністі ТОВ «Асстра Україна».

В ході проведення перевірки ТОВ «Асстра Україна» встановлено відображення в податковому обліку у рядку 06.2 податкової декларації з податку на прибуток підприємства «витрати на збут» за 2014 рік витрати по взаємовідносинах з ТОВ «Альпіна Імпорт» (код 37445725) у сумі 64213,66 грн., крім того ПДВ 11786,34 грн. згідно договору про надання інформаційно-консультаційних послуг № АUP 004-06.15 від 10.09.2014р.

Судом встановлено, що ТОВ «Асстра Україна» - Замовник, в особі генерального директора ОСОБА_4, який діє на підставі Статуту, з одного боку та ТОВ «Альпіна Імпорт» - Виконавець, в особі директора ОСОБА_7, який діє на підставі Статуту, з другого боку, уклали цей Договір про наступне:

Виконавець зобов'язується надати Замовнику інформаційно-консультаційні послуги, а Замовник зобов'язується прийняти надані інформаційно-консультаційні послуги та оплатити їх своєчасно і в повному обсязі.

Під "інформаційно-консультаційними послугами", які надаються за цим Договором розуміються послуги, які Замовник може періодично замовляти в письмовій чи усній формі, включаючи, але не обмежуючись, такими:

Усні та письмові консультації та висновки, які стосуються експортно-імпортних операцій Замовника;

Підготовку, аналіз та контроль правильності документів, включаючи договорів, інвойсів, накладних та інших документів, пов'язаних з експортно-імпортними операціями Замовника;

Планування оплат та надходжень, пов'язаних зі здійсненням Замовником зовнішньоекономічної діяльності;

Здійснення інших дій, необхідних або належних у зв'язку з вищезазначеними положеннями або запитаних Замовником.

По вищезазначеному договору ТОВ «Альпіна Імпорт» на адресу ТОВ «Асстра Україна» виписані акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) на загальну суму 76 000,0 грн., у т.ч. ПДВ, а саме:

- акт № 3 від 15.12.2014 р. на загальну суму 36 000,0 грн., у т.ч. ПДВ (найменування послуг - маркетинговий аналіз ринку потенційних клієнтів Замовника),

- акт № 5 від 30.12.2014 р. на загальну суму 40 000,0 грн., у т.ч. ПДВ (найменування послуг - контроль правильності оформлення документів Замовника для імпорту товару; оформлення зовнішньоекономічних договорів Замовника; консультації по оформленню ВМД Замовника; складання звітів по курсовим різницям Замовника; контроль графіку оплат Замовника; консультації по зовнішньоекономічній діяльності Замовника та по питанням "валютного контролю").

ТОВ «Альпіна Імпорт» виписано на адресу позивача відповідні податкові накладні.

Оплата за інформаційно-консультаційні послуги ТОВ «Асстра Україна» в періоді, що перевірявся, не проводилась. Станом на 31.12.2014 року рахується кредиторська заборгованість у сумі 76 000,0 грн.

По вищезазначених операціях надані Договір про надання інформаційно-консультаційних послуг № АUP 004-06.15 від 10.09.2014р., акти наданих послуг, детальний звіт по маркетинговому аналізу ринку потенційних клієнтів Замовника.

В наданому детальному звіті по маркетинговому аналізу ринку потенційних клієнтів Замовника роздруковано з Інтернету (по даним Євростату) таблиці, діаграми товаропотоків експорту та імпорту Україна - Евро Союз.

Слід зазначити, що ТОВ «Асстра Україна» не надано пояснення та документального підтвердження яким чином вищезазначені інформаційно-консультаційні послуги використовуються у господарській діяльності підприємства, зокрема відсутні детальні Розшифровки виконавця про надані інформаційно-консультаційні послуги, за відсутністю яких не можливо встановити зв'язок наданих послуг з господарською діяльністю ТОВ «Асстра Україна», яка економічна доцільність даних послуг для ТОВ «Асстра Україна» (отримання прибутків та доході) від отриманих ТОВ «Асстра Україна» інформаційно-консультаційних послуг.

Крім того, судом враховано, що ТОВ «Асстра Україна» здійснює фінансово-господарську діяльність на ринку допоміжної діяльності у сфері транспортних послуг з 2003 року та має постійних постачальників і покупців та є пов'язаною особою з ТОВ «Альпіна Імпорт» (мають спільного засновника).

Також, як встановлено під час перевірки, на ТОВ «Асстра Україна», згідно затвердженого директором підприємства штатного розкладу від 18.08.2014 року, працює маркетинговий відділ у кількості 5 чоловік, менеджери ЗЕД у кількості 3 чол., юристконсульт та інші кваліфіковані фахівці з вищою освітою, до функціональних обов'язків яких, входить, в тому числі знання та застосування на практиці норм чинного українського законодавства у тому числі у сфері ЗЕД.

При цьому, враховуючи навіть отримання вищезазначених послуг, не вбачається можливим встановити, яким чином зазначені послуги використовувались позивачем у власній господарській діяльності.

Таким чином, отримані від ТОВ «Альпіна Імпорт» інформаційно-консультаційні послуги не вплинули на збільшення доходу підприємства, а призвели до зменшення нарахованого до сплати податку на прибуток.

Позивачем не спростовано належними доказами доводи податкового органу щодо відсутності фактичного здійснення вказаних господарських операцій, а відтак, з урахуванням вказаних обставин такі документи не можна вважати належно оформленими та підписаними повноважними особами звітними документами, які посвідчують факт придбання послуг.

Позивачем не надано документального підтвердження тих обставин та відносин, які супроводжують фактичне виконання такого роду операцій та у сукупності підтверджують їх реальне виконання, а відтак, і не доведено того, що обумовлені правочином надані послуги надані саме цим контрагентом.

Разом з тим, відхиляються посилання відповідача на податкову інформацію та на акти перевірки ТОВ «Транспорт Карго Логістика», ТОВ «Форум Менеджмент Груп», ТОВ «Офіс Менеджмент Груп», оскільки юридична відповідальність має індивідуальний характер, тому позивач не може нести відповідальність за можливі протиправні дії інших юридичних осіб.

За таких обставин, аналізуючи наведені норми чинного законодавства та наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість висновків контролюючого орган про порушення пункту 44.1 статті 44, підпункту 138.1.1 пункту 138.1., підпункту 138.10.2 пункту 138.10 статті 138, підпункту 139.1. пункту 139.1. статті 139, пунктів 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.2 статті 200 Податкового кодексу України.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведена правомірність та обґрунтованість прийняття спірного податкового повідомлень-рішення з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Асстра Україна» не підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Асстра Україна» відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили в строки та порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.Ю. Гарник

Дата ухвалення рішення22.12.2015
Оприлюднено28.12.2015
Номер документу54550305
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/23617/15

Постанова від 22.12.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні