КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/10179/15 Головуючий у 1-й інстанції: Бояринцева М.А. Суддя-доповідач: Мацедонська В.Е.
У Х В А Л А
Іменем України
22 грудня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мацедонської В.Е.,
суддів Грищенко Т.М., Лічевецького І.О.,
при секретарі Горяіновій Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві справу за апеляційними скаргами Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві, Державної фіскальної служби України на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 28 вересня 2015 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Дон-Лів.Нет» до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 28 вересня 2015 року позовні вимоги Приватного підприємства «Дон-Лів.Нет» задоволено, визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо відмови у прийнятті для реєстрації наступних податкових накладних ПП «Дон-Лів.Нет»: №28 від 06 лютого 2015 року; №119 від 24 лютого 2015 року; №23 від 26 лютого 2015 року; №210 від 28 лютого 2015 року; №211 від 28 лютого 2015 року; №212 від 28 лютого 2015 року; №213 від 28 лютого 2015 року; №214 від 28 лютого 2015 року; №1 від 02 березня 2015 року; №2 від 03 березня 2015 року; №3 від 03 березня 2015 року; №4 від 03 березня 2015 року; №19 від 04 березня 2015 року; №20 від 04 березня 2015 року; №36 від 07 березня 2015 року; №37 від 09 березня 2015 року; №38 від 10 березня 2015 року; №39 від 10 березня 2015 року, постановлено вважати прийнятими та зареєстрованими датою (операційним днем) та часом, коли вони були направлені до Державної фіскальної служби України ПП «Дон-Лів.Нет» засобами електронного зв'язку для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних: податкової накладної №28 від 06 лютого 2015 року; №119 від 24 лютого 2015 року; №23 від 26 лютого 2015 року; №210 від 28 лютого 2015 року; №211 від 28 лютого 2015 року; №212 від 28 лютого 2015 року; №213 від 28 лютого 2015 року; №214 від 28 лютого 2015 року; №1 від 02 березня 2015 року; №2 від 03 березня 2015 року; №3 від 03 березня 2015 року; №4 від 03 березня 2015 року; №19 від 04 березня 2015 року; №20 від 04 березня 2015 року; №36 від 07 березня 2015 року; №37 від 09 березня 2015 року; №38 від 10 березня 2015 року; №39 від 10 березня 2015 року.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, ДФС України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів порушення норм матеріального та процесуального права та ухвалити рішення, яким в задоволенні позову відмовити. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що в податкових накладних виявлено помилку місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документах, а підприємство не знаходиться за місцезнаходженням.
ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві також подано апеляційну скаргу, в якій остання просить скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів порушення норм матеріального та процесуального права та ухвалити рішення, яким в задоволенні позову відмовити. Свої вимоги апелянт також обґрунтовує тим, що в податкових накладних та розрахунку до податкової накладної виявлено помилку місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документах, а підприємство не знаходиться за місцезнаходженням.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач перебуває на податковому обліку в ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві та зареєстрований відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві в якості юридичної особи 02 липня 2013 року за №10741020000046047; місцезнаходження юридичної особи - 01025, м.Київ, Шевченківський район, вул.Десятинна, буд.7.
Між ПП «Дон-Лів.Нет» та ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м.Києві укладено договір про визнання електронних документів №311020141 від 31 жовтня 2014 року, предметом якого є визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.
Позивачем надіслано до податкового органу засобами телекомунікаційного зв'язку податкові накладні: №28 від 06 лютого 2015 року (доставлено 10 березня 2015 року о 15:50:15); №119 від 24 лютого 2015 року (доставлено 07 березня 2015 року о 14:12:30); №23 від 26 лютого 2015 року (доставлено 07 березня 2015 року о 14:14:30); №210 від 28 лютого 2015 року (доставлено 10 березня 2015 року о 15:53:08); №211 від 28 лютого 2015 року (доставлено 10 березня 2015 року о 15:52:58); №212 від 28 лютого 2015 року (доставлено 10 березня 2015 року о 15:52:45); №213 від 28 лютого 2015 року (доставлено 10 березня 2015 року о 15:52:34); №214 від 28 лютого 2015 року (доставлено 10 березня 2015 року о 15:52:02); №1 від 02 березня 2015 року (доставлено 07 березня 2015 року о 14:28:17); №2 від 03 березня 2015 року (доставлено 07 березня 2015 року о 14:28:20); №3 від 03 березня 2015 року (доставлено 07 березня 2015 року о 14:28:24); №4 від 03 березня 2015 року (доставлено 07 березня 2015 року); №19 від 04 березня 2015 року (доставлено 12 березня 2015 року о 19:19:30); №20 від 04 березня 2015 року (доставлено 10 березня 2015 року о 14:18:08); №36 від 07 березня 2015 року (доставлено 11 березня 2015 року о 17:12:48); №37 від 09 березня 2015 року (доставлено 11 березня 2015 року о 17:12:37); №38 від 10 березня 2015 року (доставлено 11 березня 2015 року о 17:12:29); №39 від 10 березня 2015 року (доставлено 11 березня 2015 року о 17:12:19) для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зазначені податкові накладні були доставлені до центрального рівня ДПС України, що підтверджується квитанціями №1, наявними в матеріалах справи.
В податкових накладних були наведені відповідні відомості, в тому числі наступні: «Місцезнаходження (податкова адреса) продавця» - 01025, м.Київ, Шевченківський район, вул.Десятинна, буд.7.
Причиною неприйняття зазначених податкових накладних, згідно отриманих квитанцій №1 щодо неприйняття податкових накладних є виявлення помилок, а саме: місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що дії відповідача з відмови у прийнятті та реєстрації податкових накладних не можуть бути визнані обґрунтованими та законними.
Колегія суддів погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
У відповідності до п.11 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.
У відповідності до п.9 вищенаведеного Порядку причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: наявність помилок під час заповнення податкової накладної; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Відповідно до квитанцій №1 відмовлено у реєстрації податкових накладних внаслідок виявлених помилок із зазначенням, що місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Таким чином, причиною відмови у прийнятті податкових накладних до реєстрації є наявність помилок, встановлених з урахуванням положень ст.201 Податкового кодексу України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно ч.1 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Згідно наявних в матеріалах справи витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 10 березня 2015 року та 09 червня 2015 року місцезнаходженням ПП «Дон-Лів.Нет» є 01025, м.Київ, Шевченківський район, вулиця Десятинна, будинок 7.
У своїх апеляційних скаргах відповідач та третя особа посилаються на результати автоматичної обробки податкових накладних, якими виявлено помилку місцезнаходження позивача та наявність відповідних довідок та повідомлень про відсутність ПП «Дон-Лів.Нет» за місцезнаходженням, проте жодних належних та допустимих доказів на підтвердження зазначених фактів відповідачем всупереч ч.2 ст.71 КАС України до суду не надано.
Разом з тим, чинним законодавством передбачено, що відомості, які були внесені до Єдиного державного реєстру, вважаються достовірними, доки до них не внесено відповідних змін, а отже і посилання апелянтів на наявність відповідних довідок про невстановлення місцезнаходження платника податків колегія суддів вважає безпідставними. Встановлення факту відсутності юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням може мати значення для внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, вирішення питання про припинення цієї юридичної особи тощо. Водночас, незнаходження юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням не є перешкодою для подання до податкового органу податкових накладних, інших звітних документів, обов'язковість подання яких передбачена законом, і не може бути передумовою для відмови в реєстрації податкових накладних.
В податкових накладних, які надавались відповідачу для реєстрації, в графі «Місцезнаходження (податкова адреса) продавця» зазначено - 01025, м.Київ, Шевченківський район, вул.Десятинна, буд.7.
Таким чином, податкові накладні виписані позивачем із зазначенням адреси, яка відповідає відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, тому висновки податкового органу про помилки в накладних в частині зазначення невірного місцезнаходження продавця є необґрунтованими, не підтвердженими належними та допустимими доказами, а відмова в реєстрації податкових накладних за зазначеною підставою є протиправною.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що місцезнаходження позивача, зазначене ним в податкових накладних, відповідає даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідачем всупереч ч.2 ст.71 КАС України не доведено правомірність відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих позивачем податкових накладних з підстав наявності помилок, а саме: невідповідності місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а тому відповідачем безпідставно відмовлено позивачу в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №28 від 06 лютого 2015 року; №119 від 24 лютого 2015 року; №23 від 26 лютого 2015 року; №210 від 28 лютого 2015 року; №211 від 28 лютого 2015 року; №212 від 28 лютого 2015 року; №213 від 28 лютого 2015 року; №214 від 28 лютого 2015 року; №1 від 02 березня 2015 року; №2 від 03 березня 2015 року; №3 від 03 березня 2015 року; №4 від 03 березня 2015 року; №19 від 04 березня 2015 року; №20 від 04 березня 2015 року; №36 від 07 березня 2015 року; №37 від 09 березня 2015 року; №38 від 10 березня 2015 року; №39 від 10 березня 2015 року та судом першої інстанції обґрунтовано постановлено вважати вищезазначені податкові накладні такими, що прийняті та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних датою (операційним днем) та часом, коли їх було направлено платником.
Разом з тим, згідно ч.6 ст.187 КАС України до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Відповідно до ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Враховуючи, що ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2015 року ДФС України та ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві відстрочено сплату судового збору по день ухвалення рішення судом апеляційної інстанції, судовий збір за подання до адміністративного суду апеляційних скарг на рішення суду у розмірі 80,39 грн. підлягає стягненню з апелянтів.
На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянтів не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.
Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-
у х в а л и в:
Апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві, Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 28 вересня 2015 року - залишити без змін.
Стягнути з Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві в дохід спеціального фонду Державного бюджету України (р/р 31211206781007, отримувач - УДКСУ у Печерському р-ні, банк отримувача - ГУДКСУ у м.Києві, код ЄДРПОУ 38004897, МФО 820019, код бюджетної класифікації 22030001) судовий збір у розмірі 80,39 грн. (вісімдесят грн. 39 коп.).
Стягнути з Державної фіскальної служби України в дохід спеціального фонду Державного бюджету України (р/р 31211206781007, отримувач - УДКСУ у Печерському р-ні, банк отримувача - ГУДКСУ у м.Києві, код ЄДРПОУ 38004897, МФО 820019, код бюджетної класифікації 22030001) судовий збір у розмірі 80,39 грн. (вісімдесят грн. 39 коп.).
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено 23 грудня 2015 року.
Головуючий суддя В.Е.Мацедонська
Судді Т.М.Грищенко
І.О.Лічевецький
.
Головуючий суддя Мацедонська В.Е.
Судді: Грищенко Т.М.
Лічевецький І.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2015 |
Оприлюднено | 28.12.2015 |
Номер документу | 54551485 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мацедонська В.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні