Постанова
від 24.12.2015 по справі 805/2974/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 грудня 2015 р.                                                   Справа № 805/2974/15-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Час прийняття постанови: 14 год. 50 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючий суддя: Куденков К.О.;

розглянувши у порядку письмового провадження позовну заяву Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» до Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія» (надалі – позивач, ДП «ДВЕК») звернулось до суду із адміністративним позовом до Вугледарського відділення Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області, у наступному - Мар'їнська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області (надалі – відповідач), про скасування рішення № 0005000 від 07 квітня 2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач в особі Відокремленого підрозділу «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» звільнений від виконання обов'язків платника єдиного внеску до закінчення проведення антитерористичної операції. Позивач вважає, що відповідальність, штрафні та фінансові санкції за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у період з 14.04.2014р. до закінчення антитерористичної операції до позивача в особі Відокремленого підрозділу «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» не застосовується.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні.

Відповідач письмових заперечень на позовну заяву не надав.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні.

Враховуючи положення ч.4 та ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, дійшов наступних висновків.

ДП «ДВЕК» зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 33161769, місцезнаходження: 85670, Донецька область, м. Вугледар, знаходиться на обліку в СДПI з ОВП м. Донецьку МГУ МД (ідентифікаційний код органу: 38769166), має Відокремлений підрозділ «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» (85670, Донецька область, м. Вугледар), про що зазначено у витягу з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №20448366 від 17.04.2015р. та у відомостях з Єдиного державного реєстру (станом на 24.12.2015р.), безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі «Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України «Про деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 466/5 від 31.03.2015р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 березня 2015р. за № 349/26794.

Станом на 24 грудня 2015р., Мар'їнська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (ідентифікаційний код: 38761392, місцезнаходження: 85612, Донецька область, Мар'їнський район, місто Курахове, вул. Плеханова, будинок 2 А) - припинена, про що зазначено у відомостях з Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі «Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

Станом на 24 грудня 2015р., Мар'їнська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області зареєстрована у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 39887366, місцезнаходження: 85612, Донецька область, Мар'їнський район, місто Курахове, вул. Плеханова, будинок 2 А, про що зазначено у відомостях з Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі «Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців». Також, станом на 24.12.2015р., в цих відомостях зазначено, що Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м. Донецьку міжрегіонального головного управління Міндоходів (ідентифікаційний код 38769166) зареєстрована у якості юридичної особи та знаходиться за адресою: 87515, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Італійська, будинок 59.

07 квітня 2015 року Мар'їнською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Донецькій області (Вугледарське відділення) прийнято рішення про нарахування штрафних санкцій та нарахування пені №0005000, яким, на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», до Відокремленому підрозділу «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» ДП «ДВЕК» нарахована пеня у розмірі 454 063,19 грн. за період з 29.04.2014р. по 26.06.2014р.

Рішенням Головного управління ДФС у Донецькій області від 05.06.2015р. №4607/10/05-99-10-03-12-1, яке отримане позивачем 12.06.2015р. (вх. №290), залишена без розгляду відповідна скарга позивача від 06.05.2015р. №254.

З позовною заявою (вх.№3032/15 від 24.07.2015р.) позивач звернувся до суду 11.07.2015р., про що свідчить відбиток штемпелю Укрпошти на поштовому конверті.

Таким чином, позивач звернувся до адміністративного суду з цією позовною заявою в межах строку, встановленого ч.5 ст.99 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з п.1 та п.12 ч.2 ст.6 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Відокремлений підрозділ «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» ДП «ДВЕК» був платником єдиного внеску згідно з п.1 ч.1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

За приписами абзаців першого та другого ч.8 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 вказаного Закону визначено, що недоїмка – це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Тобто, пеня та штрафні санкції не є складовою недоїмки з єдиного внеску.

Відповідно до частини 10 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Також, згідно з п.2 ч.11 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», в редакції чинній до 01.01.2015р., передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Пунктом другим ч.11 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», в редакції чинній після 01.01.2015р., передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відокремлений підрозділ «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» ДП «ДВЕК» несвоєчасно виконував обов'язок платника єдиного внеску щодо сплати єдиного внеску у періоді з 29.04.2014р. до 26.06.2014р.

Законом України №1669-VII від 02.09.2014р. «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», який набрав чинності 15.10.2014р., у Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 9-3 (у наступному 9-4) такого змісту:

"9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".

Таким чином, законодавець передбачив ретроактивну дію вказаних приписів щодо звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

При цьому, єдиною умовою звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, - є перебування платника єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Подання окремих заяв про звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, сертифікатів тощо – не потребується.

Також, суд вважає за необхідне зазначити, що подання заяви щодо звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску згідно абзацу другого п.9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» є диспозитивним правом платника єдиного внеску, який бажає бути звільненим від виконання таких обов'язків. Проте, положення абзацу третього п.9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, - є імперативним приписом щодо всіх платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Статтею другою Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» передбачено, що на час проведення антитерористичної операції забороняється нарахування пені та/або штрафів на основну суму заборгованості із зобов'язань за кредитними договорами та договорами позики з 14 квітня 2014 року громадянам України, які зареєстровані та постійно проживають або переселилися у період з 14 квітня 2014 року з населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, а також юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, що провадять (провадили) свою господарську діяльність на території населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція.

Банки та інші фінансові установи, а також кредитори зобов'язані скасувати зазначеним у цій статті особам пеню та/або штрафи, нараховані на основну суму заборгованості із зобов'язань за кредитними договорами і договорами позики у період проведення антитерористичної операції.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Вугледар, м. Маріуполь, м. Курахове та м. Мар'їнка Донецької області.

Дію вказаного Розпорядження зупинено Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1079-р від 05.11.2014р.

Вказані розпорядження втратили чинність згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України». Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Вугледар, м. Маріуполь, м. Курахове та м. Мар'їнка Донецької області.

Відокремлений підрозділ «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» ДП «ДВЕК», яке розташоване у м. Вугледар, знаходиться на обліку в контролюючому органі, який розташований на території населеного пункту, визначеного переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція.

Таким чином, Відокремлений підрозділ «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» ДП «ДВЕК» є платником єдиного внеску, визначений статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», та який перебуває на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку, що до Відокремленого підрозділу «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» ДП «ДВЕК» не застосовуються відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у спірний в цій справі період.

Також, при вирішенні питання щодо задоволення позовних вимог або відмови в їх задоволенні, суд враховує відсутність у позивача в особі Відокремленого підрозділу «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» можливості іншим засобом захистити свої права та законні інтереси, оскільки пунктом 9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачена можливість визнання безнадійною та списання недоїмки з єдиного внеску, але не штрафів та пені. Тобто, у позивача відсутній інший ефективний засіб правового захисту.

Таким чином, оскільки спірним рішенням порушується право Відокремленого підрозділу «Шахта «Південнодонбаська № 3 ім. М.С. Сургая» ДП «ДВЕК» на звільнення з 14.04.2014р. від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску, спірне рішення підлягає скасуванню.

Позивачем надане до суду платіжне доручення №123 від 15.07.2015р. про сплату судового збору у розмірі 487,20 грн. за подання позовної заяви.

Відповідно до ч.1 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, стягненню на користь позивача підлягає 487,20 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» до Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення – задовольнити повністю.

Скасувати рішення Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області (Вугледарське відділення) про нарахування штрафних санкцій та нарахування пені від 07 квітня 2015 року №0005000.

Стягнути на користь Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (ідентифікаційний код: 33161769, місцезнаходження: 85670, Донецька область, м. Вугледар) за рахунок бюджетних асигнувань Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (ідентифікаційний код: 39887366, місцезнаходження: 85612, Донецька область, Мар'їнський район, місто Курахове, вул. Плеханова, будинок 2 А) суму судових витрат у розмірі 487 (чотириста вісімдесят сім) гривень 20 (двадцять) копійок.

Постанова прийнята у порядку письмового провадження та складена у повному обсязі – 24 грудня 2015 року.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          

Суддя                                                             Куденков К.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2015
Оприлюднено31.12.2015
Номер документу54600230
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2974/15-а

Постанова від 12.04.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Постанова від 24.12.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 27.07.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні