Постанова
від 25.12.2015 по справі 815/5897/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5897/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2015 року                               09 год. 40 хв.                                                  м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасишиної О.М., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі адміністративну справу за позовом ТОВ «ДІОНІС 2010» до Державної реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису, визнання протиправним та скасування рішення,–

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов ТОВ «ДІОНІС 2010» до Державної реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису, визнання протиправним та скасування рішення.

Ухвалою суду від 26 жовтня 2015 року відкрито провадження у справі.

09.11.2015 року позивач надав до суду уточнення до позовних вимог (а.с. 40-43), згідно яких просив суд:

визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Одеського міського управління юстиції щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 915561430011039103 від 04.09.15 року про відсутність ТОВ «ДІОНІС 2010» за його місцезнаходженням;

визнати протиправним та скасувати Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №1283 від 07.09.2015 року, прийняте Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС України.

Представник позивача у судовому засіданні 15.12.2015 року уточнений адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав з підстав, викладених в позовній заяві та наданих уточненнях, зазначив, що 07 вересня 2015 року Державною податковою інспекцією у Приморському районі м.Одеса ГУ Міндоходів в Одеської області було винесено рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Діоніс 2010» №1283. Про наявність Рішення Товариству стало відомо 16.09.15 року. Позивач зазначив, що у Рішенні зазначено, що підставою для анулювання платника ПДВ є відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням, у зв'язку з чим зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців,що підтверджено електронною відомістю держреєстратора BK ОМР від 04.09.2015 № 15561430011039103. У зв'язку з наявністю у Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та відповідно до підпункту «Ж» п.184.1. ст.184 розділу V Податкового кодексу України було прийнято Рішення про анулювання реєстрації платника податків на додану вартість. Позивач вважає, що дії Державної реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції є протиправними та відповідачем безпідставно внесено запис до Єдиного державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність ТОВ «Діоніс 2010» за місцезнаходженням. Позивач зазначає, що жодних поштових відправлень від Державної реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції чи повідомлень про надходження поштових відправлень на адресу ТОВ «Діоніс 2010» не надходило. Окрім того, позивач вказує на те, що рекомендоване поштове відправлення державного реєстратора, яким позивачу було надіслано повідомлення, якщо воно було надіслано повинно було зберігатися об'єктом поштового зв'язку протягом одного місяця з дня його надходження, після чого підлягало поверненню (у разі невручення адресату) з причини закінчення встановленого строку зберігання. Відтак у Відповідача були відсутні правові підстави, обумовлені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Діоніс 2010» за адресою місцезнаходження. Результатом дії Державної реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції по внесенню запису щодо відсутності за місцезнаходженням, стало позбавлення Позивача статусу платника податку на додану вартість, що несе в собі негативний економічний ефект в зв'язку з втратою можливості відносити суми до податкового кредиту та виписувати податкові накладні в своїй господарській діяльності, а також виникненням зобов'язань по нарахуванню ПДВ відповідно до вимог ст.184 ПКУ, а саме ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області було прийнято Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №1283 від 07.09.2015 року. Рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС України від 07.09.15 року № 1283 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Діоніс 2010» на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, що є наслідком неправомірних дій державного реєстратора з внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи ТОВ "ДІОНІС 2010" за її місцезнаходженням, також є протиправним та підлягає скасуванню.

Представники відповідачів у судове засідання 15.12.2015 року не з'явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлялись належним чином, надали до суду заперечення проти позовної заяви, згідно яких зазначили, що діяли у відповідності до приписів чинного законодавства та в межах компетенції, відтак підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Враховуючи вищезазначене, на підставі ч.6 ст. 128 КАС України суд вирішив розглянути справу в порядку письмового провадження.

          Вислухавши пояснення сторін у справі, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що у задоволені позовних вимог ТОВ «ДІОНІС 2010» необхідно відмовити повністю з наступних підстав.

          Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, врегульовано Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” від 15 травня 2003року №755-IV (зі змінами та доповненнями), відповідно до ч.1 ст.19 якого у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.

Відповідно до п. 11, 12 ст. 19 Закону України «Про державну реєстацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» №755, юридична особа забов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстрації картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор забов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

Відповідно до п.2.6 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2014р. за №1456/26233 (зі змінами та доповненнями) державні податкові інспекції, у тому числі, здійснюють моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру.

          Пункту 5.5 Положення передбачено, що контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Державний реєстратор, реалізуючи свої функції, діє у межах повноважень, наданих Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб*шдприємців» № 755-IV від 15.05.2003, Конституцією України та іншими нормативно - правовими актами.

Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців (далі - ЄДР) ТОВ «Діоніс 2010» зареєстрована як юридична особа 21.05.2010 року (а.с. 8).

На виконання вимог ч. 12 ст. 19 Закону 22.06.2015 державним реєстратором було надіслано ТОВ «Діоніс 2010» поштовим відправленням повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу (а.с. 85).

04.09.2015 повідомлення про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу повернуто державному реєстратору як таке, що не вручено адресату (а.с. 84).

Абзацем 2 ч. 14 ст. 19 Закону встановлено, що у разі, якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. Тож, 04.09.2015 державним рестратором внесено відомості про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Діоніс 2010» №1283 (а.с. 10) було винесено на підставі електронної відомості держреєстратора BK ОМР від 04.09.2015 №15561430011039103 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Згідно до абз. "ж" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо відомості, які підлягають внесенню до ЄДР, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін (частина 1 статті 18 Закону від 15.05.2003 №755- IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»).

Згідно з пунктом 68.1 статті 68 розділу II Кодексу орган державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до ЄДР повинен передати відповідному органу державної податкової служби повідомлення та відомості з реєстраційної картки про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом.

Суд також зазначає, що позивачем було направлено відповідні документи на підтвердження відомостей про юридичну особу 17.09.2015 року, тобто після терміну встановленого Законом - протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації (а.с. 86-88).

Усі доводи позивача та його представника суд вважає безпідставними та необґрунтованими. При цьому, слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі “Серявін та інші проти України” від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

          Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

З аналізу вказаної правової норми випливає, що рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень повинні бути прийняті чи здійснені в межах компетенції відповідного органу та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, не порушувати інтересів держави, прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), відповідати вимогам діючого законодавства.

Встановлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову, однак лише за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні фактів та обставин, враховуючи, що мотивація та докази, наведені представником позивача, не дають адміністративному суду підстав для постановлення висновків, які б спростовували правову позицію відповідачів, та останніми доведено суду обставини, на яких ґрунтуються прийнятті оскаржувані рішення, відтак, позовні вимоги ТОВ «ДІОНІС 2010» не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ТОВ «ДІОНІС 2010» до Державної реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Одеського міського управління юстиції щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №915561430011039103 від 04.09.15 року про відсутність ТОВ «ДІОНІС 2010» за його місцезнаходженням та визнання протиправним та скасування Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №1283 від 07.09.2015 року, прийняте Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС України - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо рішення було прийняте у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії такого рішення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили у відповідності зі статтею 254 КАС України.

          Суддя                                                                                О.М. Тарасишина

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2015
Оприлюднено31.12.2015
Номер документу54630729
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5897/15

Ухвала від 25.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 31.05.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 26.01.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 25.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 30.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 09.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні