ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" червня 2011 р. Справа № 2a-1809/11/0970
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Гундяка В.Д.,
розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні суду в м.Івано-Франківську справу за позовом Державної податкової інспекції в Снятинському районі до підприємства споживчої кооперації торгово-виробничого підприємства Синевір і К (далі ПСК ТВП Синевір і К ) про припинення юридичної особи,
В С Т А Н О В И В:
31.05.2011 року Державна податкова інспекція в Снятинському районі звернулася з адміністративним позовом до підприємства споживчої кооперації торгово- виробничого підприємства Синевір і К про припинення юридичної особи. Позовні вимоги мотивовано тим, що юридична особа ПСК ТВП Синевір і К підлягає припиненню відповідно до чинного законодавства у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про її відсутність за місцезнаходженням.
Згідно п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України ухвалою суду від 01.06.2011 року в адміністративній справі за вищевказаним позовом відкрито скорочене провадження. Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України копії даної ухвали, позовної заяви та доданих до неї документів направлялись відповідачу за адресою зазначеною в довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Однак дані матеріали повернулись до суду без вручення у зв'язку з відсутністю відповідача за даною адресою. Оскільки, у відповідності до ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення, яке не вручене адресату з незалежних від суду причин, вважається, що останнє вручене належним чином. У встановлений ч.3 ст.183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому останні підлягають до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено, що ПСК ТВП Синевір і К відсутнє за місцезнаходженням, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Дана обставина підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців від 10.05.2011 року щодо ПСК ТВП Синевір і К , згідно якої внесено запис про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи- підприємця, про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
У відповідності з п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 даного Кодексу платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.
Відповідно до ст.49 Господарського кодексу України підприємці зобов'язані не порушувати права та законні інтереси громадян і їх об'єднань, інших суб'єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави. За завдані шкоду і збитки підприємець несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.
Згідно з ч.1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно зі ст. 239 Господарського кодексу України до таких санкцій, зокрема, віднесено скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Зокрема ст. 247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що однією з підстав для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до п.11.10 розділу 11 Наказу Державної податкової адміністрації України №979 від 22.12.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за № 1439/18734 про Порядок обліку платників податків і зборів встановлено, що якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків -про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи-пдприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Згідно довідки, виданої ДПІ В Снятинському районі, станом на 05.05.2011 по ПСК ТВК Синевір і К не обліковується заборгованість з податків і зборів (обов'язкових платежів), які контролюються державними податковими органами на підставі даних карток особових рахунків та проведеної по обліку податкової звітності по податку на доходи фізичних осіб (для відображення показників податкової звітності).
Таким чином в зв'язку з вищевикладеним, вимога позивача щодо припинення юридичної особи відповідача є підставною та підлягає до задоволення.
На підставі до п.п.16.1.3 п.16.1 ст. 16, п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України, ст.49, ч.1 ст.216, ст.ст. 218, 238, 239, 247 Господарського Кодексу України, ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , п.11.10 розділу 11 Наказу Державної податкової адміністрації України №979 від 22.12.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за № 1439/18734 про Порядок обліку платників податків і зборів , керуючись ст.ст.11, 71, 86, ст.ст.162, 183-2, 256 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу підприємство споживчої кооперації торгово- виробниче підприємство Синевір і К (вул. Відродження, 7а, селище Заболотів. Снятинський район, Івано-Франківська область,78315 код ЄДРПОУ - 34160745).
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Згідно ч.1 ст.49 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» копію постанови, направити державному реєстратору Снятинської районної державної адміністрації.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови сторонами або іншою особою, яка брала участь у справі. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_1
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2011 |
Оприлюднено | 31.12.2015 |
Номер документу | 54631081 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні