АС-38/61-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" квітня 2007 р. Справа № АС-38/61-07
вх. № 1954/1-38
Суддя господарського суду Харківської області Жельне С.Ч.
за участю секретаря судового засідання Мельнік Р.В.
представників сторін :
позивача - Литвиненко К.В. за дов. № 2 від 09.01.2007 року
відповідача - не з"явився
прокурора - Семякін І.В.пос. № від 10.03.2006 року
по справі за позовом Прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м. Харків
до Будинкоуправління № 2 Чугуївської квартирно-експлуатаційної частини м. Чугуїв
про стягнення 11624,52 грн.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор в інтересах держави в особі Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернувся до господарського суду з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з відповідача на користь позивача 11624 грн. 52 коп. заборгованості по сплаті страхових внесків.
Представники прокуратури та позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтрмують повністю.
Відповідач свого представника у судове засідання не направив. Справа розглядається відповідно до ст. ст. 49, 50 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судом встановлено, що відповідно до ст. 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18.01.2001 року № 2240 (надалі - Закон), "Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Фонд є некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом, стабільної діяльності Фонду. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державою, представниками застрахованих осіб і роботодавців. Управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях, та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавча дирекція відповідних відділень Фонду.
Згідно Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою Правління Фонду від 19.09.2001 № 42, відділення Фонду діє як регіональна структура Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і є юридичною особою (п. 1.3. Положення).
Відповідно до п. п. 2 п. 2 ст. 27 Закону страхувальник зобов'язаний сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Розмір страхових внесків, які підлягають нарахуванню та сплаті до Фонду, визначено ст. 21 Закону та Законом України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" від 11.01.2001 року № 2213.
Порядок та строки сплати страхових внесків визначається ст. 23 Закону. Відповідно до положень цієї норми Закону страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону. Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період. У разі нестачі у страхувальників-роботодавців коштів для виплати заробітної плати та сплати страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться пропорційно до сум заробітної плати.
Підпунктом 3 п. 3 ст. 28 Закону на страховика покладено обов'язок здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Спеціалістом Чугуївської міжрайонної виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхуваня з тимчасової втрати працездатності було проведено перевірку повноти нарахування, своєчасного та повного перерахування страхових внесків та використання коштів Фонду на виплату видів допомог по соціальному страхуванню, путівок і дотримання діючих положень щодо оздоровлення та позашкільного обслуговування дітей по Будинкоуправлінню №2 Чугуївської КЕЧ району за період з 01.10.2005 року по 30.09.2006 року, про що було складено акт №621 від 28.11.2006 року.
В результаті перевірки було виявлено несплачені в строк страхові внески (недоїмку) в сумі - 6414 грн.44 коп. на яку відповідно до абз.6 п.1 ст.30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18.01.2001 року №2240 було нараховано пеню в сумі - 75 грн.52 коп.
За результатами перевірки директором Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду було винесене Рішення № 1109 від 12.12.2006 року про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних), неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно цього рішення Будинкоуправління №2 Чугуївської КЕЧ району повинно було в 10-денний термін зарахувати до бюджету Фонду: штраф за несвоєчасну сплату страхових внесків - 3207 грн. 39 коп.; пеню за несвоєчасну сплату страхових внесків - 313 грн. 93 коп. не прийняті до зарахування витрати 75 грн. 52 коп., штраф за порушення порядку витрачання страхових коштів - 37 грн. 76 коп., а загалом - 3634 грн. 60 коп.
Вказані суми відповідачем відображено як заборгованість у звіті по Ф4 - ФСС з ТВП за 2006 рік.
Відповідно до п. 1 ст. 23 закону України №2240 та п. 4.3 Інструкції №16 - страхувальники - роботодавці сплачують до Фонду різницю між зарахованими сумами до бюджету Фонду, зазаначеними у пункті 3.3 цієї Інструкції, та витратами, пов"язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг зарахованими особам відповідно базового Законку.
Перерахування зазаначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками - роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період. Відповідно до п. 4.4 Інструкції №16 - несплачені в цей строк кошти вважаються недоїмкою.
Таким чином, штрафні санкції та фінансові санкції у сумі 3634 грн. 60 коп. відповідач повинен був сплатити у строк, встановлений для виплати заробітної плати за грудень 2006 року, тобто в січні 2007 року.
Загальна сума заборгованості, яка підлягає стягненню з відповідача згідно звіту за 2006 рік, рішення №1109, акту перевірки №621 становить - 11624 грн. 52 коп. та складається з: простроченої заборгованості (недоїмки) в сумі 7912 грн.77 коп., 9095 грн. 75 коп. штрафу, 72 грн. 52 коп. неприйнятих до зарахування витрат, 391 грн. 08 коп. пені.
Згідно з п. 1 ст. 19 Закону України № 2240 від 18.01.2001 року джерелом формування коштів Фонду є страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом, а також суми, не прийнятих до зарахування витрат страхувальника, пені, штрафів та інших фінансових санкцій, застосованих до страхувальників та посадових осіб відповідно до цього Закону.
Відповідно до п.2 ст. 19 Закону кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, не включаються до Державного бюджету України, не підлягають вилученню та використовуються тільки за цільовим призначенням. А основним напрямком використання коштів Фонду згідно зі ст. 20 Закону є виплата застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею тривного віку, на поховання; та фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей.
На час вирішення спору по суті заборгованість відповідача становить 11624 грн. 52 коп. Доказів її добровільної сплати відповідачем суду не надано.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню як підтверджені належними доказами та такі, що ґрунтуються на нормах чинного законодавства.
Керуючись 12, 11, 12, 23, 41,51, 68-71, 76,86, 122, 128,138,139, 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Будинкоуправління №2 Чугуївської КЕЧрайону адреса: 63503, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Гвардійська, 1, код ОКПО 22993214 на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з Тимчасової втрати працездатності адреса: 61200, м. Харків, пл.Конституції,1 Палац Праці, 3 під"їзд, 4 поверх, код 21224442 - 11624 грн. 52 коп. заборгованості.
Постанову може бути оскаржено в порядку ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Харківського апеляційного господарського суду шляхом подання заяви через суд першої інстанції, на протязі десяти днів з дня виготовлення повного тексту постанови. Апеляційна скарга подається через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо такої заяви не було подано.
Постанову підписано судом 03.04.2007 року.
Суддя Жельне С.Ч.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 546425 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Жельне С.Ч.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні