ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 грудня 2015 року Справа № 803/3917/15
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ксензюка А.Я.,
при секретарі судового засідання - Шаблій Л.П.,
за участю представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за поданням Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Публічного акціонерного товариства Луга про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків,
ВСТАНОВИВ:
Володимир-Волинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - Володимир-Волинська ОДПІ ГУ ДФС) звернулася в суд із поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках Публічного акціонерного товариства Луга (далі - ПАТ Луга ).
Подання обґрунтоване тим, що на підставі наказу про проведення перевірки від 18 грудня 2015 року за №534 та направлень на перевірку від 18 грудня 2015 року за №438, №439, №440 працівниками Володимир-Волинської ОДПІ ГУ ДФС було здійснено вихід для проведення фактичної перевірки ПАТ Луга . Однак, до проведення перевірки перевіряючих допущено не було, внаслідок чого складно акт від 18 грудня 2015 року №91/17-05468096 про відмову від допуску до проведення перевірки. Враховуючи викладене заявник просить зупинити видаткові операції на рахунках ПАТ Луга .
В судовому засіданні представник позивача підтримав подання, з підстав викладених у ньому та просив подання про зупинення видаткових операцій на рахунках ПАТ Луга задовольнити.
Представник відповідача в поданих письмових запереченнях від 23 грудня 2015 року №261 та в судовому засіданні заперечила подання мотивуючи тим, що 18 грудня 2015 року перевіряючі прибувши на підприємство не спілкувалися з головним бухгалтером, не пред'являли їй для ознайомлення копію наказу та направлень на перевірку, так як її не було в приміщенні, а вели розмову лише з начальником відділу кадрів. Враховуючи викладене просить відмовити в задоволенні подання в повному обсязі.
Заслухавши пояснення, доводи та заперечення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити подання з таких підстав.
Судом встановлено, що 18 грудня 2015 року на адресу Володимир-Волинської ОДПІ ГУ ДФС надійшла заява громадянина ОСОБА_3 про проведення перевірки умов працевлаштування та праці на ПАТ Луга .
На підставі вищезазначеної заяви, наказу від 18 грудня 2015 року №534, направлень на перевірку від 18 грудня 2015 року №438, №439, №440 працівниками Володимир-Волинської ОДПІ ГУ ДФС було здійснено вихід за юридичною (фактичною) адресою ПАТ Луга з метою проведення фактичної перевірки з питань дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), ведення обліку роботи, виконаної працівниками, обліку витрат на оплату праці та виплати роботодавцем доходів у вигляді заробітної плати, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску.
У зв'язку з недопущенням посадових (службових) осіб Володимир-Волинської ОДПІ ГУ ДФС до проведення фактичної перевірки ПАТ Луга було складено акт про відмову від отримання другого примірника наказу, ознайомлення з направленням та допуску до фактичної перевірки ПАТ Луга від 18 грудня 2015 року №91/17-05468096.
Порядок проведення фактичної перевірки визначений статтею 80 Податкового кодексу України. Зокрема, встановлено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до підпункту 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Статтею 81 Податкового кодексу України визначено умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок. Так, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки..
Таким чином у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючий орган має право на призначення та проведення фактичної перевірки підприємства, при цьому, попередньо із винесенням наказу про призначення перевірки та направлень.
Згідно із пунктом 81.2 статті 81 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Відповідно до підпункту 20.1.32 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Підпунктом 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України визначено, що арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позивачем при здійсненні дій по проведенню перевірки ПАТ Луга було додержано встановлених діючим законодавством норм, які регулюють порядок призначення фактичних перевірок платників податків. Відтак, у відповідача були відсутні підстави для недопуску 18 грудня 2015 року працівників Володимир-Волинської ОДПІ ГУ ДФС для проведення фактичної перевірки, призначеної на підставі підпункту 80.2.7 пункту 80.2 статті 80, пунктів 80.6, 80.8 статті 80 Податкового кодексу України.
Згідно із пунктом 4 частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який прийняв постанову, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи може ухвалою в порядку письмового провадження або зазначаючи про це в постанові звернути до негайного виконання постанову, прийняту у справах, визначених статтею 183-3 цього Кодексу.
Відтак, дану постанову суду слід звернути до негайного виконання.
Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 162, 163, 183-3, 256 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Подання задовольнити повністю.
Зупинити видаткові операції по рахунках Публічного акціонерного товариства Луга (44700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Драгоманова, будинок 38, код ЄДРПОУ 05468096) шляхом накладення арешту на кошти на рахунках Публічного акціонерного товариства Луга (44700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Драгоманова, будинок 38, код ЄДРПОУ 05468096).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя А.Я. Ксензюк
Постанова в повному обсязі складена 24 грудня 2015 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2015 |
Оприлюднено | 05.01.2016 |
Номер документу | 54675386 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні