Постанова
від 10.11.2015 по справі 804/14260/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2015 р. Справа № 804/14260/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Барановського Р.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Межівського районного центра зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів , -

ВСТАНОВИВ :

Межівський районний центр зайнятості звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до ОСОБА_1, у якому просить суд стягнути з відповідача кошти у вигляді незаконно отриманих матеріального забезпечення та соціальних послуг в сумі 14 315, 48 грн.

Позовні вимоги мотивовані наявністю непогашеної заборгованості відповідача у добровільному порядку.

Відповідачем заперечень до суду не надано.

За приписами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Відповідно до п. 7 ч. 1ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" N 5067-VI від 05.07.2012р. (далі-Закон N 5067-VI ), зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім'ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб'єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.

Статтею 4 Закону N 5067-VI визначено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою, а також:

непрацюючі працездатні особи, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, інвалідом I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, та отримують допомогу, компенсацію та/або надбавку відповідно до законодавства;

батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;

особа, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, та одержує грошову допомогу на догляд за ним відповідно до законодавства.

У п. 1 ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» N 1533-III від 02.03.2000р. (далі- Закон N 1533-III) зазначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Статтею 21 Закону N 5067-VI передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.

Відповідно до положень статті 22 Закону N 5067-VI, встановлено, що одними із основних завдань центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальних органів є, зокрема, реалізація державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції та здійснення контролю за використанням роботодавцями та безробітними коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Так, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", управління майном.

20.01.2014 року гр. ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1, яка мешкає за адресою: 52912, Дніпропетровська область, Межівський район, село Водолазьке, вул. Нижня, 4) була зареєстрована у Межівському районному центрі зайнятості (персональна картка №040814012000001) та на підставі особистої заяви від 20.01.2014р. отримала статус безробітньої і перебувала на обліку у Межівському районному центрі зайнятості як безробітня з 20.01.2014р. по 21.01.2015р., отримуючи з 01.02.2014р. по 20.01.2015р. допомогу по безробіттю як застрахована особа без урахування страхового стажу відповідно до ч. 2, 4 ст. 22 та ч. 2 ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п.п. 2.7., 2.9. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000р. №307.

Пункт 18 ч. 2 ст. 22 Закону N 5067-VI визначається, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Так, при проведенні обміну інформацією з Пенсійним Фондом Україн у відповідності до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України та державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. № 60/62 та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" позивач встановив, що громадянка ОСОБА_1 у період перебування на обліку у позивача як безробітня виконувала роботи за цивільно-правовим договором у Приватному акціонерному товаристві "СК "Провідна", про що всупереч вимогам законодавства не повідомила Межівський районний центр зайнятості.

Актом №37 Розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 05.08.2015 р. встановлено наступне.

ОСОБА_1 перебувала на обліку у Межівському районному центрі зайнятості як безробітня з 20.01.2014р. по 22.01.2015р., отримуючи допомогу по безробіттю по 21.01.2015р. включно в сумі 14 315, 48 грн.

Згідно із обміном інформацією із Пенсійним Фондом України за 4 квартал 2014 року ОСОБА_1 від 17.01.2014р. був укладений договір цивільно-правового характеру з Приватним акціонерним товариством "Страхова компанія "Провідна" (далі-ПрАт "СК "Провідна") щодо здійснення послуг із посередництва у сфері страхування №50028/0415/14 від 17.01.2014р.

З метою підтвердження наявності виявлених трудових відносин цивільного правового характеру між ОСОБА_1 та ПрАТ "СК "Провідна", Межівським районним центром зайнятості направлено запит керівнику ПрАТ "СК "Провідна" за вих. №280 від 14.07.2015р.

У відповідь на зазначений запит ПрАТ "СК "Провідна" направило до центра зайнятості лист за вих. №23-07/9175 від 27.07.2015р., у якому товариство підтвердило факт укладання із ОСОБА_1 договору доручення №50028/0415 від 17.01.2014р. та дійсного по 31.01.2014р.

Таким чином, відповідач, перебуваючи на обліку у центрі зайнятості як безробітня та отримуючи допомогу по безробіттю, одночасно працювала за договором доручення у ПрАТ "СК "Провідна", що переводить її із статусу безробітньої до статусу осіб, які не можуть бути визнані безробітними та не мають права отримувати допомогу по безробіттю у відповідності до положень ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення".

Отже, Межівським районним центром зайнятості встановлено факт недостовірності даних, заявлених гр. ОСОБА_1 при зверненні до центру зайнятості, постановленні та перебуванні на обліку зі статусом безробітньої.

Згідно пункту 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 N 60/62 постанова Управління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009р. за № 7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12 березня 2009р. за № 232/16248 (далі- Порядок №60/62) у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою відповідно до пункту 7 Порядку №60/62, а саме рішення про повернення коштів особою оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

У порядку виконання зазначеної вимоги Межівським районним центром зайнятості було видано наказ № 64 від 06.08.2015 року про повернення коштів, виплачених як матеріальне забезпечення на випадок безробіття ОСОБА_1, який разом з листом - претензію від 07.08.2015 року за вих. № 327 було направлено на адресу відповідача, з попередженням, що у разі неповернення коштів у встановлений строк, питання щодо їх стягнення буде вирішуватися у судовому порядку відповідно до чинного законодавства.

Пунктом 9 Порядку N 60/62 передбачано, що рішення центру зайнятості щодо повернення коштів може бути оскаржено в центрі зайнятості вищого рівня або в судовому порядку.

Відомості щодо оскарження рішень Межівського районного центру зайнятості відповідачем у матеріалах справи відсутні.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пп. 1 п. 5.5. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики від 20.11.2000 р. №307 (далі-Порядок №307), виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного. Таким чином, громадяни, які зареєстровані у Центрі зайнятості як такі, що шукають роботу та безробітні, знімаються з обліку з дня працевлаштування, згідно пп. 1 п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007р. № 219.

Таким чином на період з 01.02.2014р. по 21.01.2015р. ОСОБА_1 незаконно отримувала матеріальне забезпечення та соціальні послуги, передбачені Законом України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", загальна вартість яких склала 14 315, 48 грн.

У статті 36 Закону N 1533-III встановлено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно ж до частини третьої зазначеної статті, сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Незастраховані особи, яким виплачується забезпечення та надаються соціальні послуги за цим Законом, виконують обов'язки та несуть відповідальність, так як і застраховані особи (Частина 4 ст.36 Закону України №1533-III).

Пункт 6.14. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 307 від 20.11.2000р. передбачає, що у разі якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Зазначеною нормою також встановлено, що у випадку відмови безробітнього добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку. Сума виплаченої допомоги по безробіттю підтверджується відповідною довідкою центру зайнятості, що підписується керівником, головним бухгалтером та скріплюється печаткою.

У матеріалах справи наявна відповідна довідка, складена Межівським районним центром зайнятості, що підтверджує здійснення позивачем у період з 20.01.2014р. по 22.01.2015р. виплат ОСОБА_1 допомоги по безробіттю на суму 14 315, 48 грн.

Таким чином, враховуючи те, що доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надано, згідно із Довідкою Межівського районного центру зайнятості, заборгованість ОСОБА_1 перед державним бюджетом України у вигляді незаконно отриманих матеріального забезпечення та соціальних послуг складає 14 315, 48 грн.

На підставі викладеного, з урахуванням відсутності заперечень та відсутністю доказів остаточної сплати узгоджених зобов'язань, суд доходить висновку, що позов Межівського районного центра зайнятості до ОСОБА_1 щодо стягнення коштів - підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Межівського районного центра зайнятості (код ЄДРПОУ 20266929, р/р №37179001002989 в УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) заборгованість у вигляді незаконно отриманих матеріального забезпечення та соціальних послуг в сумі 14 315, 48 грн. (чотирнадцять тисяч триста п'ятнадцять гривень сорок вісім копійок).

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя ОСОБА_2

Дата ухвалення рішення10.11.2015
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54710768
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/14260/15

Ухвала від 13.01.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 10.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні