Постанова
від 08.10.2015 по справі 804/12718/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2015 р. Справа № 804/12718/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Джива про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Джива з вимогою - стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Джива на користь бюджету в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 42 266,04 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що у зв'язку з нарощуванням податкового боргу та відсутністю погашення узгодженого грошового зобов'язання, утворився зазначений податковий борг. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.

Згідно п.4 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

На адресу відповідача судом було направлено копію ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі та інформацію про права та обов'язки осіб, які беруть участь у справі, проте на адресу суду конверт з поштамту повернувся з відміткою від 25.09.2015р. підприємство ліквідовано . Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження відповідача зареєстровано ІНФОРМАЦІЯ_1, тому суд доходить висновку про належне повідомлення відповідача про місце, час та дату судового розгляду справи.

Відповідно до п.11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

У строк встановлений ч. 3 ст. 183-2 КАС України, заперечень проти позиву або заяви про визнання позову до суду відповідач не надав.

Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Суд, дослідивши наявні в справі докази та оцінивши їх у сукупності вважає необхідним задовольнити частково позов з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Джива (код ЄДРПОУ - 36573486) (далі - ТОВ Джива , відповідач) зареєстровано 10.07.2009 року як юридична особа та перебуває на обліку в органах державної податкової служби як платник податків з 16.07.2009 року.

Згідно довідки податкового органу, відповідач має відкриті розрахункові рахунки в установах банку.

За обґрунтуванням позивача, викладеним у поданому позові, за відповідачем обліковується податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств та з податку на додану вартість на загальну суму 12 751,35 грн., який виник внаслідок наступного.

Так, 17 грудня 2012 року Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності ТОВ Джива з питання неподання податкової звітності з податку на прибуток.

За результатами даної перевірки Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області складено акт №6213/15-1/36573486 від 17.12.2012 року, яким встановлено неподання податкової звітності з податку на прибуток за 1 квартал 2012 року, 1 півріччя 2012 року, 3 квартали 2012 року.

На підставі акту Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0000781505 від 21.02.2013 року, яким ТОВ Джива нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 3 060,00 грн.

Також, 11 липня 2014 року Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності ТОВ Джива .

За результатами даної перевірки Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області складено акт №2463/15-1/36573486 від 11.07.2014 року, яким встановлено неподання податкової звітності з податку на прибуток за 2012 рік, за 2013 рік.

На підставі акту Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0009751502 від 20.08.2014 року, яким ТОВ Джива нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 340,00 грн.

Доказів оскарження винесених податкових повідомлень-рішень відповідачем не надано.

Таким чином, з урахуванням переплати, загальна сума заборгованості відповідача з податку на прибуток складає 3 344,90 грн.

Крім того, 20.09.2013 року відповідачем до Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська подано податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2013 року № НОМЕР_1, якою задекларовано суму податку у розмірі 20,00 грн.

Задекларовані грошові зобов'язання по терміну сплати 30.09.2013р. ТОВ Джива не були сплачені, заборгованість складає 20,00 грн.

18.10.2013 року відповідачем до Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська подано податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2013 року № НОМЕР_2, якою задекларовано суму податку у розмірі 20,00 грн.

Задекларовані грошові зобов'язання по терміну сплати 30.10.2013р. ТОВ Джива не були сплачені, заборгованість складає 20,00 грн.

12.11.2013 року відповідачем до Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська подано податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2013 року № НОМЕР_3, якою задекларовано суму податку у розмірі 20,00 грн.

Задекларовані грошові зобов'язання по терміну сплати 30.11.2013р. ТОВ Джива не були сплачені, заборгованість складає 20,00 грн.

19.12.2013 року відповідачем до Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська подано податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2013 року № НОМЕР_4, якою задекларовано суму податку у розмірі 20,00 грн.

Задекларовані грошові зобов'язання по терміну сплати 30.12.2013р. ТОВ Джива не були сплачені, заборгованість складає 20,00 грн.

Також, 27 лютого 2014 року Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ Джива .

За результатами даної перевірки Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області складено акт №852/15-01/36543486 від 27.02.2014 року, якою встановлено порушення термінів сплати самостійно задекларованих грошових зобов'язань за липень, серпень 2012 року та травень 2013 року.

На підставі сказаного акту Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0004391501 від 04.04.2014 року, яким ТОВ Джива нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1 900,00 грн.

21 жовтня 2014 року Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за період з лютого 2014 року по березень 2014 року та з травня 2014 року по серпень 2014 року ТОВ Джива .

За результатами даної перевірки Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області складено акт №3925/15-1/36573486 від 21.10.2014 року, яким встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість.

На підставі акту Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0015231501 від 31.10.2014 року, яким ТОВ Джива нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 6 120,00 грн.

12 листопада 2014 року Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2014 року ТОВ Джива .

За результатами даної перевірки Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області складено акт № 4212/15-1/36573486 від 12.11.2014 року, яким встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість.

На підставі сказаного акту Лівобережною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0019691501 від 22.12.2014 року, яким ТОВ Джива нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1 020,00 грн.

Доказів оскарження винесених податкових повідомлень-рішень відповідачем не надано.

Крім того, платнику податків, відповідно до ст. 129 ПК України, нарахована пеня в сумі 286,45 грн. за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань.

Таким чином, загальна сума заборгованості ТОВ Джива складає 12 751,35 грн.

Відповідно до ст. 67, 68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом; кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Згідно із п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податків та збори в строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п. 36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Пунктом 49.2. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Пунктом 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.п. 57.3, 57.4 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно до п.п. 129.1, 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 ПК України податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Згідно до вимог ст. 58.3, 59.1 Податкового кодексу України податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податковий борг по сплаті в бюджет податків та зборів у відповідача виник у 2014 році внаслідок несплати самостійно нарахованих грошових зобов'язань та, по теперішній час, не погашений підприємцем у добровільному порядку.

У зв'язку з тим, що податковий борг у відповідача виник ще у 2010 році, на виконання п.п.6.2.2, 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , що діяв до 01.01.2011 року, Лівобережною ОДПІ була направлена відповідачу перша податкова вимога від 01.09.2010 р. №1/893, якою визначена сума податкового боргу станом на 01.09.2010 р. у розмірі 3 624,00 грн., та друга податкова вимога від 01.12.2010 р. №2/1260, якою визначена сума податкового боргу у розмірі 3 999,09 грн.

Доказів оскарження податкових вимог відповідачем не надано.

Відповідно до п. 59.5 у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу, що виник після надіслання (вручення) вимоги.

В даному випадку податковий борг ТОВ Джива не переривався.

Відповідно п. 60.6 ст. 60 Податкового кодексу якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається. Отже, Податковий кодекс не передбачає направлення необмеженої кількості податкових вимог в залежності від будь-яких обставин., Направлення нової податкової вимоги можливе виключно у разі відкликання попередньої відповідно до Кодексу, наприклад, у зв'язку із погашенням боргу у повному обсязі. Натомість існування боргу, який виник раніше і має певну динаміку часткового збільшення/зменшення, унеможливлює прийняття інших вимог до повного зменшення абсолютного значення цього боргу на конкретну дату.

Підстави ж для відкликання податкової вимоги встановлені ст. 60 Податкового кодексу, - такі підстави для відкликання вимог у даному випадку відсутні.

Погашенням податкового боргу є зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом (п.п.14.1.152 ст. 14 Податкового кодексу).

Кодекс не містить також положень які б визнавали недійсними вимоги прийняті у попередніх періодах щодо боргу, який існує на даний час.

Порядок погашення податкового боргу платника податків встановлено Податковим кодексом. Так, згідно ст. 95 Податкового кодексуорган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.1 - 95.3) .

Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4).

Згідно ст. 41 Податкового кодексу органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах їх повноважень, є органами стягнення (виключно) (орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених ПК або іншими законами України (п. 14.1.137).

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом Державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.

Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 72 цього Кодексу.

Таким чином, позов Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області підлягає частковому задоволенню, а саме на суму 12 751,35 грн., тобто у межах наданого обґрунтування заявлених вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 14, 36, 57-59, 87, 95, 288 Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 128, 160-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Джива про стягнення заборгованості - задовольнити частково.

Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариства з обмеженою відповідальністю Джива (код ЄДРПОУ - 36573486) на користь державного бюджету в рахунок погашення податкового боргу в сумі 12 751,35 грн.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2015
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54713542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12718/15

Постанова від 08.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні