Постанова
від 24.12.2015 по справі 812/1621/15
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.3.13

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 грудня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1621/15

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Комунального підприємства Житлосервіс Злагода до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про оскарження рішення суб'єкта владних повноважень,-

ВСТАНОВИВ:

22 вересня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява комунального підприємства Житлосервіс Злагода до державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 11.08.2015.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що державною податковою інспекцією у м. Сєвєродонецьку складено акт камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності по земельному податку, рентній платі за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (збір за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства) від 28.07.2015 року № 1/12-14-15-01/32830858, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 11.08.2015 року № НОМЕР_1, яким зобов'язано підприємство позивача сплатити штраф у розмірі 4944,58 грн.

Податковим органом в Акті визначено, що Комунальне підприємство Житлосервіс Злагода порушує термін сплати самостійно визначених грошових зобов'язань по земельному податку протягом строків, які визначено п. 57.1 ст. 57, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу щодо зобов'язання по земельному податку за січень 2015 року (таблиця 1 позиція 2 Акту).

Комунальне підприємство Житлосервіс Злагода вважає оскаржуване податкове повідомлення - рішення незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки Рішенням від 26.02.2015 року № 4412 дев'яносто сьомої (чергової) сесії Сєвєродонецької міської ради шостого скликання «Про надання пільг по сплаті земельного податку на 2015 рік, на території м. Сєвєродонецьк» п. 1 (додаток до рішення позиція 5) надано пільги по сплаті земельного податку в 2015 році Комунальному підприємству Житлосервіс Злагода з 01.01.2015 року по 31.12.2015 року у розмірі 100%.

Таким чином, вказане рішення охоплює період часу до його прийняття, встановлюючи право на пільгу з 01.01.2015 року по 31.12.2015 року у розмірі 100%.

Комунальним підприємством Житлосервіс Злагода сплачено податок на землю під базою підприємства у строки та в порядку, передбачених податковим законодавством.

Враховуючи викладене, Комунальне підприємство Житлосервіс Злагода не порушувало податкове законодавство за вказаною позицією камеральної перевірки.

На підставі вищенаведеного, просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.08.2015 року № НОМЕР_1 державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС У Луганській області.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав.

До суду з'явився представник відповідача. Надав письмові заперечення проти задоволення позовних вимог, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

КП Житлосервіс Злагода 19.02.2015. було подане засобами електронного зв'язку до ДПІ у м. Сєвєродонецьку звітну податкову декларацію по земельному податку за 2015 рік, якій присвоєно реєстраційний № НОМЕР_2 від 19.02.2015 р. У зазначеній звітній податковій декларації КП Житлосервіс Злагода самостійно розрахувало та визначило грошові зобов'язання по земельному податку на 2015 рік в сумі 617366,65 грн., з розбивкою річної суми на 12 місяців, у т.ч. за січень-листопад по 51447,23 грн. щомісяця, за грудень 51447,12 грн.

12.03.2015 КП Житлосервіс Злагода було подано до ДПІ у м. Сєвєродонецька засобами електронного зв'язку уточнюючу податкову декларацію по земельному податку за 2015 рік, якій присвоєно № НОМЕР_3 від 12.03.2015р. В уточнюючій податковій декларації платником зменшено раніше самостійно визначену суму грошових зобов'язань за січень-листопад на 51416,71 грн. щомісячно, за грудень на 51416,54 грн.

Так як податкове зобов'язання із земельного податку самостійно визначене КП Житлосервіс Злагода в звітній податковій декларації від 19.02.2015р. № НОМЕР_2, не було сплачено за січень 2015р. протягом строків, визначених ПКУ, а повне погашення податкового боргу відбулося внаслідок подання уточнюючої декларації від 12.03.2015р. № НОМЕР_3 зі зменшенням суми раніше нарахованого зобов'язання, то до платника застосовуються штрафні санкції у відповідності до п. 126.1 ст. 126 ПКУ, з урахуванням загального строку затримки сплати суми податкового боргу.

У відповідності до норми п. 284.3. ст. 284 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. Згідно рішення Сєвєродонецької міської ради № 4412 від 26.02.2015р. на 2015 рік КП Житлосервіс Злагода надано пільгу по сплаті земельного податку (додаток 1 до рішення). Таким чином, у відповідності до п 284.3. ст. 284 ПКУ КП Житлосервіс Злагода звільняється від сплаті земельного податку з березня 2015 - починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.

З підстав вищевикладеного, відповідач просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки представник позивача та представник відповідача про час, дату та місце розгляду справи були повідомлені належним чином та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з огляду на таке.

Згідно ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що комунальне підприємство Житлосервіс Злагода зареєстровано в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 32830858.

28 липня 2015 року державною податковою інспекцією у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС в Луганській області складено акт № 1/12-14-15-01/32830858 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності по земельному податку, рентній платі за спеціальне використання води від підприємств житлово - комунального господарства (збір за спеціальне використання води підприємств житлово - комунального господарства) КП Житлосервіс Злагода (код ЄДРПОУ 32830858) за 2013, 2015 роки, який отримано позивачем 11.08.2015 (а.с. 6).

Відповідно до висновків вищевказаного акту податковим органом зазначено, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення КП Житлосервіс Злагода граничних термінів сплати самостійно визначених грошових зобов'язань по земельному податку за січень 2015 року в сумі 49445,84 грн. протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України по рентній платі за спеціальне використання води від підприємств житлово - комунального господарства за ІІ - ІІІ квартали 2013 року в сумі 16,08 грн. протягом строків, визначених п.57.1 ст. 57, п.328.4 ст. 328 Податкового кодексу України.

Позивач, не погодившись з висновками акту перевірки, надав заперечення від 26.08.2015 № 854, які були розглянуті державною податковою інспекцією у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС в Луганській області відповідно до листа від 07.09.2015 № 1895/12-14-15-01/06 та залишено без задоволення (а.с.8-10).

На підставі акту перевірки № 1/12-14-15-01/32830858 від 28.07.2015 державною податковою інспекцією у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення - рішення від 11.08.2015 року № НОМЕР_1, яким зобов'язано позивача сплатити штраф у розмірі 4944,58 грн. Оскаржуване податкове повідомлення - рішення отримано позивачем 11.08.2015 (а.с.7).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради дев'яносто сьомої (чергової) сесії шостого скликання № 4412 від 26.02.2015 надано пільги по сплаті земельного податку в 2015 році, підприємствам та організаціям згідно з переліком, наведеним у додатку до рішення, за винятком площ будівель і споруд, що здаються в оренду іншим організаціям. У додатку № 1 до зазначеного рішення вказано, зокрема, Комунальне підприємство Житлосервіс Злагода (а.с.14-19).

КП Житлосервіс Злагода 19.02.2015. було подане засобами електронного зв'язку до ДПІ у м. Сєвєродонецьку звітну податкову декларацію по земельному податку за 2015 рік, якій присвоєно реєстраційний № НОМЕР_2 від 19.02.2015 р. У зазначеній звітній податковій декларації КП Житлосервіс Злагода самостійно розрахувало та визначило грошові зобов'язання по земельному податку на 2015 рік в сумі 617366,65 грн., з розбивкою річної суми на 12 місяців, у т.ч. за січень-листопад по 51447,23 грн. щомісяця, за грудень 51447,12 грн.

12.03.2015 КП Житлосервіс Злагода було подано до ДПІ у м. Сєвєродонецька засобами електронного зв'язку уточнюючу податкову декларацію по земельному податку за 2015 рік, якій присвоєно № НОМЕР_3 від 12.03.2015р. В уточнюючій податковій декларації платником зменшено раніше самостійно визначену суму грошових зобов'язань за січень-листопад на 51416,71 грн. щомісячно, за грудень на 51416,54 грн. У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідач, державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, - є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Податковим кодексом.

Відповідно до п.п. 56.17.5 п. 56.17 ст. 56 Податкового кодексу України передбачено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відповідно до п. 286.2.ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3.ст. 286 ПКУ).

Згідно з п. 287.3. ст.287 ПКУ податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до абз. 2 п. 286.4. ст. 286 ПКУ у разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Згідно з п.54.1 ст. 54 ПКУ, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (звітній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені ПКУ. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.56.11. ст. 56 ПКУ не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно з п.п. 8.1, 8.3 ст. 8 Податкового кодексу України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Відповідно до п.10.2. ст.10 Податкового кодексу України місцеві ради обов'язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

На підставі ст. 284 Податкового кодексу України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

Згідно з п.285.2. ст. 285 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради дев'яносто сьомої (чергової) сесії шостого скликання № 4412 від 26.02.2015, яке прийнято у звітному 2015 році, надано пільги позивачу по сплаті земельного податку в 2015 році та визначено розмір пільги та строк її дії, тобто продовж усього календарного 2015 року, починаючи з 01.01.2015.

Згідно з п.7 вищевказаного рішення ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області протягом десяти днів з моменту його винесення повинно було отримати рішення № 4412 від 26.02.2015.

На момент винесення відповідачем оскаржуваного податкового повідомлення - рішення дев'яносто сьомою (черговою) сесією шостого скликання Сєвєродонецької міської ради КП Житлосервіс Злагода вже було надано пільги по сплаті земельного податку в 2015 році.

На підставі частини 1 статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

В статті 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вказано, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно п. 28 ч.1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання: прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку.

З частини 1 статті 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вбачається, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Тобто, рішення Сєвєродонецької міської ради дев'яносто сьомої (чергової) сесії шостого скликання № 4412 від 26.02.2015 є обов'язковим для виконання ДПІ в м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області, і саме це рішення ради встановлює звільнення від пільг з 01.01.2015 року.

Таким чином, норми Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та п. 286.4. ст. 286 ПКУ Податкового кодексу України припускають двозначне трактування обов'язку позивача сплати/не сплати податку.

Враховуючи, що станом на момент вирішення судом спору рішення Сєвєродонецької міської ради № 4412 від 26.02.2015 Про надання пільг по сплаті земельного податку на 2015 рік на території м. Сєвєродонецька є чинним, суд застосовує положення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ПК України в частині принципу презумпції правомірності рішення платника податку в частині, що він звільнений від сплати земельного податку саме з 01.01.2015 року.

Зазначені обставини обумовлюють необхідність скасування рішення про застосування штрафних санкцій.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Комунального підприємства Житлосервіс Злагода до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про оскарження рішення суб'єкта владних повноважень - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області № НОМЕР_1 від 11.08.2015 року винесене у відношенні комунального підприємства Житлосервіс Злагода .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на користь Комунального підприємства Житлосервіс Злагода судовий збір в розмірі 1378 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім грн. 00 коп. )

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2015
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54715416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1621/15

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Постанова від 24.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні