Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
23 грудня 2015 р. № 824/2005/15-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Панченко О.В.
при секретарі судового засідання - Самігулліній К.В.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "МАВЕКС-ПЕТРОЛ" до Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "МАВЕКС-ПЕТРОЛ", звернувся до суду з позовом, в якому просить суд, з урахуванням уточнених позовних вимог:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області №0005242205 від 19.12.2014 р., яке було прийнято на підставі висновків акту перевірки№2400/24-12-22-05/37083957 від 05.12.2014 року;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області №0004002201 від 08.09.2014 р., яке було прийнято на підставі висновків акту перевірки№1675/24-12-22-01/37083957 від 26.08.2014 року;
- визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області №000472201 від 06.11.2014 р., №0004502201 від 06.11.2014 року, які прийнято на підставі висновків акту перевірки№2088/24-12-22-01/37083957 від 24.10.2014 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області відновити суми податкового кредиту та зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю "Мавекс-Петрол" в електронній базі даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів та зборів України "Податковий блок", інформаційній базі результатів контрольно-перевірочної роботи АРМ "Аудит", а також в інтегрованій картці, зміни до яких були внесені на підставі відомостей, викладених в актах №2400/24-12-22-05/37083957 від 05.12.2014 року, №1675/24-12-22-01/37083957 від 26.08.2014 року, №2088/24-12-22-01/37073957 від 24.10.2014 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає рішення та дії відповідача - ДПІ у м.Чернівцях ГУ ДФС у Чернівецькій області, неправомірними, необґрунтованими, безпідставними через відсутність доказів порушення підприємством податкового законодавства. Позивач стверджує, що жодних підстав для проведення документальних позапланових перевірок позивача у податкового органу не було. Окрім того, підприємство не вчиняло податкових правопорушень, про які згадується в актах спірних перевірок. Викладені в актах судження інспекції є помилковими, адже не відповідають положенням закону та не узгоджуються з дійсними фактичними обставинами проведених платником податків господарських операцій. За таких підстав, позивач просить задовольнити позов у повному обсязі.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову у повному обсязі.
Відповідач - Державна податкова інспекція у у м.Чернівцях ГУ ДФС у Чернівецькій області, позов не визнав.
У письмових запереченнях на позов (т.1 а.с.72-80) відповідач вказав, що для проведення спірних перевірок існували об'єктивні та обґрунтовані підстави. Викладені в актах позапланових перевірок №2400/24-12-22-05/37083957 від 05.12.2014 року, №1675/24-12-22-01/37083957 від 26.08.2014 року, №2088/24-12-22-01/37073957 від 24.10.2014 року судження ДПІ про вчинення платником податків податкових правопорушень є правильними та вірними, а прийняті на їх підставах податкові повідомлення-рішення №0005242205 від 19.12.2014 р. та №000402201 від 08.09.2014 р., №000472201 від 06.11.2014 р., №0004502201 від 06.11.2014 року - цілком обґрунтованими та правомірними. Стосовно внесення будь - яких змін до електронної бази даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів та зборів України "Податковий блок", інформаційної бази результатів контрольно-перевірочної роботи АРМ "Аудит", а також до картки особового рахунку по платнику податків ТОВ "Мавекс-Петрол", відповідач вказав, що втручання будь - яких осіб в будь - який спосіб в процес ведення контролюючими органами інформаційних баз (внесення або видалення інформації) є протизаконним. Посилаючись на викладені доводи, відповідач просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні заявлених вимог.
Представник відповідача у судове засідання, призначене на 23.12.2015р. в режимі відеоконференції не прибув, про дату, час і місце судового засідання повідомлений судом належним чином, в порядку, передбаченому ст.33-35 КАС України, причини неявки суду не повідомив.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
Судовим розглядом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Мавекс-Петрол", пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, код - 37083957.(т.1 а.с.145).
Товариство взято на податковий облік в органах ДФС і станом на даний час перебуває на обліку в ДПІ у Московському районі м. Харкова Головного Управління ДФС у Харківській області у зв'язку із зміною юридичної адреси.
На підставі наказу ДПІ у м.Чернівцях №1508 від 14.11.2014 року призначена позапланова виїзна перевірка ТОВ "Мавекс-Петрол" з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість від здійснення операцій з придбання та подальшої реалізації товарів у ТОВ "Реаліз Ойл" за період з 01.11.2012 року по 30.11.2012 року та з 01.01.2013 року по 28.02.2013 року.
Результати перевірки оформлені актом №2400/24-12-22-05/37083957 від 05.12.2014 року. (т.1 а.с.12-59).
За висновками перевірки, позивачем - ТОВ "Мавекс-Петрол" порушено п.192.1 ст.192, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1, п.201.2, п.201.7 ст. 201 Податкового Кодексу України в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього в сумі 4817500,43 грн., в тому числі листопад 2012 року на суму 4567086,89 грн., за січень 2013 року на суму 233119,28 грн., за лютий 2013 року на суму 16894,26 грн.
З посиланням на вказаний вище акт перевірки, ДПІ у м.Чернівцях ГУ ДФС у Чернівецькій області прийнято спірне податкове повідомлення-рішення №0005242205 від 19.12.2014 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), у розмірі - 7226250,00 грн., за основним платежем 4817500,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 2408750,00 грн. (т. 1 а.с.60).
Крім того, на підставі наказу ДПІ у м. Чернівцях №1228 від 04.08.2014 року призначена позапланова виїзна перевірка ТОВ "Мавекс-Петрол" з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість від здійснення господарських відносин із ТОВ "Праус" за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року .
Результати перевірки оформлені актом від №1675/24-12-22-01/37083957 від 26.08.2014 року. (т.1 а.с.191-226).
Відповідно до висновків акту, перевіркою встановлені наступні порушення з боку ТОВ "Мавекс-Петрол", а саме: п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1, п.201.2, п.201.7 ст. 201 Податкового Кодексу України в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього в сумі 825 905,00 грн., в тому числі за травень 2014 року в сумі 825 905,00 грн.
З посиланням на вказаний вище акт перевірки, ДПІ у м.Чернівцях ГУ ДФС у Чернівецькій області прийнято спірне податкове повідомлення-рішення №0004002201 від 08.09.2014 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), у розмірі - 1238857,50 грн., за основним платежем 825905,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 412952,50 грн. (т. 1 а.с.244).
На підставі наказу ДПІ у м.Чернівцях №1383 від 03.10.2014 року призначена позапланова виїзна перевірка ТОВ "Мавекс-Петрол" з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість від здійснення операцій з придбання та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) у ТОВ "Барилит Плюс", ТОВ "ОСОБА_2 Петролеум", ТОВ "Талис Плюс", ТОВ "Гранд Інвест Ріал Істейт" за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року.
Результати перевірки оформлені актом від №2088/24-12-22-01/37083957 від 24.10.2014 року. (т.2 а.с.108-156).
Відповідно до висновків акту, перевіркою встановлені наступні порушення з боку ТОВ "Мавекс-Петрол", зокрема: п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1, п.201.2, п.201.7 ст. 201 Податкового Кодексу України в результаті чого встановлено: заниження податку на додану вартість, що підляже сплаті в сумі 6190821,00 грн., в т.ч. за червень 2014 року в сумі 4146035,00 грн., за липень 2014 року в сумі 2044786,00 грн.; завищення значення рядка 19 "Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду" декларації з ПДВ за серпень 2014 року на суму 7884,00 грн.; завищення значення рядка 24 "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду" декларації з ПДВ за серпень 2014 року на суму 92616,00 грн.
З посиланням на вказаний вище акт перевірки, ДПІ у м.Чернівцях ГУ ДФС у Чернівецькій області прийнято спірні податкові повідомлення-рішення від 06.11.2014 року:
- №0004472201, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 9286231,50 грн., за основним платежем 6190821,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 3095410,50 грн. (т.2 а.с.159);
- №0004502201, яким зменшено суму від'ємного значення з податку на додану вартість у розмірі 100500 грн. (т. 2 а.с.158).
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу спірних податкових повідомлень-рішень, а також суджень, відображених суб'єктом владних повноважень в актах №2400/24-12-22-05/37083957 від 05.12.2014 року, №1675/24-12-22-01/37083957 від 26.08.2014 року, №2088/24-12-22-01/37073957 від 24.10.2014 року на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд встановив наступне:
Судовим розглядом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що між ТОВ "Мавекс-Петрол" (покупець) та ТОВ "Ріаліз Ойл" укладено договір поставки нафтопродуктів №34 від 01.07.2011 року, №325-2012-НП від 30.11.2012 року. (т.2 а.с.53-54). Відповідно до умов договору номенклатура, кількість, ціна товару та строки поставки визначається сторонами у Додаткових угодах до договору, які є невід'ємною частиною Договору.
Відповідно до п. 4.2. означених договорів товар поставляється Покупцю партіями, протягом поточного місяця, кількості та за ціною, визначеними у кожній Додатковій угоді до Договору, на умовах: EXW резервуари нафтобаз ПАТ "Дніпронафтопродукт" і інших нафтобаз, що належать ПАТ "Дніпронафтопродукт" на правах власності або використовуються ним на підставі цивільно-правових договорів.
За погодженням сторін умови договору викладені у відповідності до Міжнародних правил тлумачення торговельних термінів "Інкотермс" (в редакції 2010 року).
На виконання умов договору №34 від 01.07.2011 року сторонами укладено додаткові угоди, в яких уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме №121101000000099 від 01.11.2012 року на загальну суму 2896094,24 грн. у т.ч. ПДВ 482682,37грн., №121101000000098 від 01.11.2012 року на загальну суму 1259721,41 грн. у т.ч. ПДВ 209953,37грн., №121101000000097 від 01.11.2012 року на загальну 1835800,22 грн. у т.ч. ПДВ 305966,70 грн., №121101000000096 від 01.11.2012 року на загальну суму 596481,12 грн. у т.ч. ПДВ 99413,52 грн., №121101000000095 від 01.11.2012 року на загальну суму 1204755,55 грн. у т.ч. ПДВ 200792,59 грн., №121101000000051 від 01.11.2012 року на загальну суму 727763,15 грн. у т.ч. ПДВ 121293,86 грн., №121101000000025 від 01.11.2012 року на загальну суму 4289604,96 грн. у т.ч. ПДВ 714934,16 грн., №121113000000094 від 13.11.2012 року на загальну суму 499873,04 грн. у т.ч. ПДВ 83312,17 грн., №121113000000092 від 13.11.2012 року на загальну суму 167450,71 грн. у т.ч. ПДВ 27908,45 грн., №121113000000091 від 13.11.2012 року на загальну суму 1772 962,19 грн. у т.ч. ПДВ 295493,70 грн., №121113000000090 від 13.11.2012 року на загальну суму 1555509,55 грн. у т.ч. ПДВ 259251,59 грн., №121113000000072 від 13.11.2012 року на загальну суму 3105412,73 грн. у т.ч. ПДВ 517568,79 грн., №121113000000063 від 13.11.2012 року на загальну суму 1590332, 12 грн. у т.ч. ПДВ 265055,35 грн., №121113000000024 від 13.11.2012 року на загальну суму 688862,86 грн. у т.ч. ПДВ 114810,48 грн., №121113000000093 від 13.11.2012 року на загальну суму 128377,10 грн. у т.ч. ПДВ 21396,18 грн., №121126000000068 від 26.11.2012 року на загальну суму 1190115,30 грн. у т.ч. ПДВ 198 352,55 грн., №121126000000067 від 26.11.2012 року на загальну суму 280 254,95 грн. у т.ч. ПДВ 46709,16грн., №121126000000066 від 26.11.2012 року на загальну суму 823760,56 грн. у т.ч. ПДВ 137293,43 грн., №121126000000060 від 26.11.2012 року на загальну суму 1698949,66 грн. у т.ч. ПДВ 283158,28 грн., №121126000000055 від 26.11.2012 року на загальну суму 45779,27 грн. у т.ч. ПДВ 7629,88 грн., №121126000000024 від 26.11.2012 року на загальну суму 1044660,66 грн. у т.ч. ПДВ 174110,11 грн. (т.2 а.с.55-75).
На підтвердження виконання договору поставки №34 від 01.07.2011 року, додаткової угоди до нього та факту передання ТМЦ сторонами складено видаткові накладні №121101000000099 від 01.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 248.831 тонн, а загальна вартість складає 2896094,24 грн. у т.ч. ПДВ 482682,37 грн., №121101000000098 від 01.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 88.986 тонн, а загальна вартість складає 1259721,41 грн. у т.ч. ПДВ 209953,37грн., №121101000000097 від 01.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 129.340 тонн, а загальна вартість складає 1835800,22 грн. у т.ч. ПДВ 305966,70 грн., №121101000000096 від 01.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 41.247 тонн, а загальна вартість складає 596481,12 грн. у т.ч. ПДВ 99413,52 грн., №121101000000095 від 01.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 107.261 тонн, а загальна вартість складає 1204755,55 грн. у т.ч. ПДВ 200792,59 грн., №121101000000051 від 01.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 62.78 тонн, а загальна вартість складає 727763,15 грн. у т.ч. ПДВ 121293,86 грн., №121101000000025 від 01.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 379.880 тонн, а загальна вартість складає 4289604,96 грн. у т.ч. ПДВ 714934,16 грн., №121113000000094 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 42.971тонн, а загальна вартість складає 499873,04 грн. у т.ч. ПДВ 83312,17 грн., №121113000000092 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 15.336 тонн, а загальна вартість складає 167450,71 грн. у т.ч. ПДВ 27908,45 грн., №121113000000091 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 125.539 тонн, а загальна вартість складає 1772962,19 грн. у т.ч. ПДВ 295493,70 грн., №121113000000090 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 110.348 тонн, а загальна вартість складає 1555509,55 грн. у т.ч. ПДВ 259251,59 грн., №121113000000072 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 269.539 тонн, а загальна вартість складає 3105412,73 грн. у т.ч. ПДВ 517568,79 грн., №121113000000063 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 142.411 тонн, а загальна вартість складає 1590332,12 грн. у т.ч. ПДВ 265055,35 грн., №121113000000024 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 47.774 тонн, а загальна вартість складає 688862,86 грн. у т.ч. ПДВ 114810,48 грн., №121113000000093 від 13.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 11.404 тонн, а загальна вартість складає 128377,10 грн. у т.ч. ПДВ 21396,18 грн., №121126000000068 від 26.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 108.949 тонн, а загальна вартість складає 1190115,30 грн. у т.ч. ПДВ 198352,55 грн., №121126000000067 від 26.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 19.433 тонн, а загальна вартість складає 280254,95 грн. у т.ч. ПДВ 46709,16грн., №121126000000066 від 26.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 58.121 тонн, а загальна вартість складає 823760,56 грн. у т.ч. ПДВ 137293,43 грн., №121126000000060 від 26.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 147.509 тонн, а загальна вартість складає 1698949,66 грн. у т.ч. ПДВ 283158,28 грн., №121126000000055 від 26.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 4.099 тонн, а загальна вартість складає 45779,27 грн. у т.ч. ПДВ 7629,88 грн., №121126000000024 від 26.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 73.907 тонн, а загальна вартість складає 1044660,66 грн. у т.ч. ПДВ 174110,11 грн. (т.2 а.с.76-96).
Відповідно до ст.201 Податкового кодексу України по договору поставки нафтопродуктів №34 від 01.07.2011 року ТОВ "Ріаліз Ойл" на ім'я ТОВ "Мавекс-Петрол" виписана податкова накладна №131 від 30.11.2012 року на суму 27402521,35 грн. (у т.ч. ПДВ 4567086,89 грн.). (т.2 а.с.97).
На виконання умов договору №325-2012-НП від 30.11.2012 року сторонами укладено додаткові угоди, в яких уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме №121130000000294 від 30.11.2012 року на загальну суму 238 036,68 грн. у т.ч. ПДВ 39672,78 грн., №121130000000260 від 30.11.2012 року на загальну суму 101 365,57 грн. у т.ч. ПДВ 16894,26 грн. (т.2 а.с.98 -100).
На підтвердження виконання договору поставки №325-2012-НП від 30.11.2012 року, додаткової угоди до нього та факту передання ТМЦ сторонами складено видаткові накладні №121130000000294 від 30.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 16.792 тонн, а загальна вартість складає 238036,68 грн. у т.ч. ПДВ 39672,78 грн., №121130000000260 від 30.11.2012 року відповідно до якого кількість ТМЦ становить 7.064 тонн, а загальна вартість складає 101365,57 грн. у т.ч. ПДВ 16894,26 грн. (т.2 а.с.101-102).
Відповідно до ст..201 Податкового кодексу України по договору поставки нафтопродуктів №325-2012-НП від 30.11.2012 року ТОВ "Ріаліз Ойл" на ім'я ТОВ "Мавекс-Петрол" виписана податкова накладна №663 від 30.11.2012 року на суму 101365,57 грн. (у т.ч. ПДВ 16894,26 грн.), податкова накладна №636 від 30.11.2012 року на суму 238036,68 грн. (у т.ч. ПДВ 39672,78 грн.). (т.2 а.с.103, 104).
Усі податкові накладні заповнені та оформлені відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №957 від 22.09.2014 року.
Усі розрахунки проводились у безготівковій формі, про що свідчать платіжні доручення №2693 від 07.11.2012 року на суму 46810235,06 грн., №2961 від 30.11.2012 року на суму 22319000,93 грн. та підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 63.1.12 за листопад 2012 року. (т.2 а.с.105-107).
Між ТОВ "Мавекс-Петрол" та ТОВ "Праус" укладено договір поставки нафтопродуктів №01/58 від 01.04.2014 року, №01/15 від 01.04.2014 року, №22/14 від 22.04.2014 року. (т.1 а.с.227-228, 231-232). Відповідно до умов договору номенклатура, кількість, ціна товару та строки поставки визначається сторонами у Додаткових угодах до договору, які є невід'ємною частиною Договору.
Відповідно до п. 4.2. означеного договору товар поставляється Покупцю партіями, протягом поточного місяця, кількості та за ціною, визначеними у кожній Додатковій угоді до Договору, на умовах: EXW резервуари нафтобаз ПАТ "Дніпронафтопродукт" і інших нафтобаз, що належать ПАТ "Дніпронафтопродукт" на правах власності або використовуються ним на підставі цивільно-правових договорів.
За погодженням сторін умови договору викладені у відповідності до Міжнародних правил тлумачення торговельних термінів "Інкотермс" (в редакції 2010 року).
На виконання умов договору №01/58 від 01.04.2014 року Сторонами укладено додаткову угоду, в якій уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме №140430000000048 від 01.04.2014 року на загальну суму 2048072,71 грн. у т.ч. ПДВ 341345,45 грн. (т.1 а.с.229).
Згідно п. 4.5 договору поставки сторони укладають акти приймання-передачі товару, в яких вказують найменування, кількість, ціну і вартість переданого товару.
На підтвердження виконання договору поставки нафтопродуктів №01/58 від 01.04.2014 року, додаткової угоди до нього та факту передання ТМЦ сторонами складено акт приймання-передачі нафтопродуктів №140430000000048 від 30.04.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 111,144 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 2048072,71 грн. (т.1 а.с.230).
На виконання умов договору №01/15 від 01.04.2014 року Сторонами укладено додаткову угоду, в якій уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме №140430000000050 від 01.04.2014 року на загальну суму 1513004,59 грн. у т.ч. ПДВ 252167,43 грн. (т.1 а.с.233).
Згідно п. 4.5 договору поставки сторони укладають акти приймання-передачі товару, в яких вказують найменування, кількість, ціну і вартість переданого товару.
На підтвердження виконання договору поставки нафтопродуктів №01/15 від 01.04.2014 року, додаткової угоди до нього та факту передання ТМЦ сторонами складено акт приймання-передачі нафтопродуктів №140430000000050 від 30.04.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 79,796 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 1513004,59 грн. (т.1 а.с.234).
На виконання умов договору №01/15 від 01.04.2014 року Сторонами укладено додаткову угоду, в якій уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме №140430000000050 від 01.04.2014 року на загальну суму 1513004,59 грн. у т.ч. ПДВ 252167,43 грн. (т.1 а.с.237).
Згідно п. 4.5 договору поставки сторони укладають акти приймання-передачі товару, в яких вказують найменування, кількість, ціну і вартість переданого товару.
На підтвердження виконання договору поставки нафтопродуктів №01/15 від 01.04.2014 року, додаткової угоди до нього та факту передання ТМЦ сторонами складено акт приймання-передачі нафтопродуктів №140430000000050 від 30.04.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 79,796 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 1513004,59 грн. (т.1 а.с.238).
Відповідно до ст..201 Податкового кодексу України по договору поставки нафтопродуктів ТОВ "Праус" на ім'я ТОВ "Мавекс-Петрол" виписана податкова накладна №163 від 30.04.2014 року на суму 1394349,74 грн. (у т.ч. ПДВ 232391,62 грн.), податкова накладна №47 від 30.04.2014 року на суму 2048072,71 грн. (у т.ч. ПДВ 341345,45 грн.), №52 від 30.04.2014 року на суму 1513004,59 грн. (у т.ч. ПДВ 252167,43 грн). (т.2 а.с.239-241).
Розрахунки здійснювалися у безготівковій формі, що підтверджується оборотно - сальдовими відомостями по рахунку 63 та платіжними дорученнями.
Зберігання нафтопродуктів здійснювалось ПАТ "Дніпронафтопродукт" на підставі договору зберігання №1409/10-8 від 14.09.2010 року. (т.5 а.с.58-60). На підтвердження виконання договору зберігання сторонами укладалися акти прийняття та зняття зі зберігання ПММ за квітень 2015 року. (т.5 а.с.61-75).
Транспортування товару з місця зберігання до АЗС здійснювалося автоперевізним підприємством ПП "КАПРАЙЯ" на підставі договору №2308-2/13 від 23.08.2014р. (т.5 а.с.35-36). На виконання договору та за результатами надання послуг по перевезенню нафтопродуктів складено акти здачі прийомки виконаних робіт за квітень 2015 року (т.5 а.с.37-40).
Транспортування ТМЦ здійснювалося автоперевізним підприємством ТОВ "Торговий дім "Кременчукнафтопродуктсервіс" на підставі договору №18 від 07.02.2011р. На виконання договору та за результатами надання послуг по перевезенню нафтопродуктів складено додаткову угоду до договору №5 від 27 вересня 2013 року (т.5 а.с.41, 42), акт здачі прийомки виконаних робіт за квітень 2015 року. (т.5 а.с.43-57).
Крім того, за результатами перевезень складалися товарно-транспортні накладні. (т.4 а.с.1-250, т.5 а.с.1-34).
Розрахунки за надані послуги перевезення здійснювалися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку № 631 за перевіряємий період.
По усім вказаним вище взаємовідносинам після доставки вантажу, зазначеного у ТТН, в пункт розвантаження, паливо оприбутковувалось відповідальними особами ТОВ "Астора" відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (затвердженої Наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року № 281/171/578/155, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496).
А саме: з прибуттям нафтопродуктів на АЗС в автоцистерні перевіряється наявність і цілісність пломб, технічний стан автоцистерни, відповідність об'єму і густини нафтопродукту в автоцистерні об'єму і густині, зазначеним у ТТН, відповідність найменування, марки і виду (залежно від масової частки сірки) нафтопродукту, зазначених у ТТН і паспорті якості на відвантажений нафтопродукт.
Згідно п.п. 10.2.8 Інструкції у разі відсутності розходження між фактично прийнятою кількістю нафтопродукту і кількістю, зазначеною у ТТН, оператор проставляв час надходження автоцистерни на АЗС і власним підписом в накладній засвідчував її приймання. Один примірник ТТН залишається на АЗС, а два - повертаються водієві, який поставляв нафтопродукт.
На підтвердження виконання вищезазначених операцій свідчать підписи уповноважених осіб відповідальних за приймання нафтопродуктів та інформація про прийнятий нафтопродукт (вид, марка, вага час прибуття та вибуття перевізника), що знаходяться в кожній ТТН. ТТН також містить штампи автопідприємства, вантажовідправника, вантажоодержувача.
Крім того, на кожній ТТН міститься копія чеку з АЗС, який підтверджує оприбуткування товару. На такому чеку міститься точна адреса місцезнаходження АЗС, дата проведення операції, резервуар до якого здійснюється оприбуткування нафтопродуктів, номенклатура та кількість палива.
Також факт оприбуткування нафтопродуктів підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 281, 282, 203 за перевіряємий період.
За перевіряємий період між ТОВ "Мавекс-Петрол" та ТОВ "Талис Плюс" укладені договори поставки нафтопродуктів: 01/06-17П від 01.06.2014 року (т.2 а.с.228-230), № 20/06-8П від 20.06.2014 року (т.2 а.с.234-236).
Відповідно до п. 1.1 договорів постачальник (ТОВ "Талис Плюс") зобов'язувався передати у власність покупця (ТОВ "Мавекс-Петрол") нафтопродукти (далі - товар), а покупець прийняти та оплатити нафтопродукти.
Відповідно до умов вказаних договорів номенклатура, кількість, ціна товару та строки поставки визначається сторонами у Додаткових угодах до договорів, які є невід'ємною частиною Договорів (п. 1.2).
Відповідно до п. 4.2. вищезазначених договорів товар поставляється Покупцю партіями, протягом поточного місяця, кількості та за ціною, визначеними у кожній Додатковій угоді до Договорів, на умовах: EXW резервуари нафтобаз ПАТ "Дніпронафтопродукт" і інших нафтобаз, що належать ПАТ "Дніпронафтопродукт" на правах власності або використовуються ним на підставі цивільно-правових договорів.
За погодженням сторін умови договорів викладені у відповідності до Міжнародних правил тлумачення торговельних термінів "Інкотермс" (в редакції 2010 року).
На виконання умов договору № 01/06-17П від 01.06.2014 року сторонами укладено додаткову угоду, в якій уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме №140630000000065 від 01.06.2014 року на загальну суму 12702519,01 грн. у т.ч. ПДВ 2117086,50 грн. (т.2 а.с.231).
З метою повідомлення позивача про місцезнаходження товару та виконання постачальником своєї частини договору № 01/06-17П від 01.06.2014 року ТОВ "Талис Плюс" складено та надіслано на адресу ТОВ "МАВЕКС-ПЕТРОЛ" лист від 01.06.2014 року, в якому зазначено, що придбані товари знаходяться на зберіганні в ПАТ "Дніпронафтопродукт" та можуть бути отримані в будь-який час на протязі дії вищевказаного договору.
Згідно п. 4.5 договору поставки сторони укладають акти приймання-передачі товару, в яких вказують найменування, кількість, ціну і вартість переданого товару.
На підтвердження виконання договору поставки нафтопродуктів № 01/06-17П від 01.06.2014 року, додаткової угоди до нього та факту передання ТМЦ сторонами складено акт приймання-передачі нафтопродуктів № 140630000000065 від 30.06.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 708,970 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 12702519,01 грн. (т.2 а.с.232).
Розрахунок по договору поставки № 01/06-17П від 01.06.2014 року у червні 2014 року не здійснювався, внаслідок чого у позивача виникла кредиторська заборгованість, що підтверджується оборотно - сальдовими відомостями по рахунку 63.
На виконання умов договору № 20/06-8П від 20.06.2014 року сторонами укладено додаткову угоду, в якій уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме №140630000000068 від 20.06.2014 року на загальну суму 5920849,82 грн. у т.ч. ПДВ 986808,30 грн (т.2 а.с.237).
З метою повідомлення позивача про місцезнаходження товару та виконання постачальником своєї частини договору № 20/06-8П від 20.06.2014 року ТОВ "Талис Плюс" складено та надіслано на адресу ТОВ "МАВЕКС-ПЕТРОЛ" лист від 20.06.2014 року, в якому зазначено, що придбані товари знаходяться на зберіганні в ПАТ "Дніпронафтопродукт" та можуть бути отримані в будь-який час на протязі дії вищевказаного договору.
Згідно п. 4.5 договору поставки сторони укладають акти приймання-передачі товару, в яких вказують найменування, кількість, ціну і вартість переданого товару.
На підтвердження виконання договору поставки нафтопродуктів № 20/06-8П від 20.06.2014 року, додаткової угоди до нього та факту передання ТМЦ сторонами складено акт приймання-передачі нафтопродуктів № 140630000000068 від 30.06.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 333,701 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 5920849,82 грн. (т.2 а.с.238).
Розрахунок по договору поставки № 20/06-8П від 20.06.2014 року у червні 2014 року не здійснювався, внаслідок чого у позивача виникла кредиторська заборгованість, що підтверджується оборотно - сальдовими відомостями по рахунку 63.
Відповідно до ст..201 Податкового кодексу України по договору поставки нафтопродуктів ТОВ "Талис Плюс" на ім'я ТОВ "Мавекс-Петрол" виписані податкові накладні №67 від 30.06.2014 року на суму 12702519,01 грн. (у т.ч. ПДВ 2117086,50 грн.), №70 від 30.06.2014 року на суму 5920849,82 грн. (у т.ч. ПДВ 986808,30 грн.). (т.2 а.с.233, 239).
Усі податкові накладні заповнені та оформлені відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №957 від 22.09.2014 року.
Також, судом встановлено, що за перевіряємий період між ТОВ "Мавекс-Петрол" та ТОВ "Барилит Плюс" були укладені договори поставки нафтопродуктів: № 01/17-НП від 01.05.2014 року (т.2 а.с.161-163); № 01/71-НП від 01.05.2014 року (т.2 а.с.167-169); № 21/15-НП від 21.05.2014 року (т.2 а.с.173-175); № 21/34-НП від 21.05.2014 року. (т.2 а.с. 179-181).
Відповідно до п. 1.1 договорів постачальник (ТОВ "Барилит Плюс") зобов'язувався передати у власність покупця (позивача - ТОВ "Мавекс-Петроль") нафтопродукти (далі - товар), а покупець прийняти та оплатити нафтопродукти.
Відповідно до умов вказаних договорів номенклатура, кількість, ціна товару та строки поставки визначається сторонами у Додаткових угодах до договорів, які є невід'ємною частиною Договорів (п. 1.2).
Відповідно до п. 4.2. вищезазначених договорів товар поставляється Покупцю партіями, протягом поточного місяця, кількості та за ціною, визначеними у кожній Додатковій угоді до Договорів, на умовах: EXW резервуари нафтобаз ПАТ "Дніпронафтопродукт" і інших нафтобаз, що належать ПАТ "Дніпронафтопродукт" на правах власності або використовуються ним на підставі цивільно-правових договорів.
За погодженням сторін умови договорів викладені у відповідності до Міжнародних правил тлумачення торговельних термінів "Інкотермс" (в редакції 2010 року).
На виконання умов договорів сторонами укладено додаткові угоди, в яких уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме: № 1405310000006067 від 01.05.2014 року на загальну суму 7357997,11 грн. у т.ч. ПДВ 1226332,85 грн. (т.2 а.с.164), № 140531000000151 від 01.05.2014 року на загальну суму 10110046,85 грн. у т.ч. ПДВ 1685007,81 грн. (т.2 а.с.170);№ 140531000000071 від 21.05.2014 року на загальну суму 2560196,30 грн. у т.ч. ПДВ 426699,38 грн. (т.2 а.с.176), № 140531000000181 від 21.05.2014 року на загальну суму 4616429,50 грн. у т.ч. ПДВ 769404,92 грн. (т.2 а.с.182).
З метою повідомлення позивача про місцезнаходження товару та виконання постачальником своєї частини договорів ТОВ "Барилит Плюс" складено та надіслано на адресу ТОВ "МАВЕКС-ПЕТРОЛ" листи від 01.05.2014 року та 21.05.2014 року, в яких зазначено, що придбані товари знаходяться на зберіганні в ПАТ "Дніпронафтопродукт" та можуть бути отримані в будь-який часпротягом дії вищевказаного договору.
Згідно п. 4.5 договору поставки сторони укладають акти приймання-передачі товару, в яких вказують найменування, кількість, ціну і вартість переданого товару.
На підтвердження виконання договорів поставки нафтопродуктів, додаткових угод до них та факту передання ТМЦ сторонами складено акти приймання-передачі нафтопродуктів №1405310000006067 від 31.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 385,301 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 7357997,11 грн. (т.2 а.с.165), № 140531000000151 від 31.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 591,646 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 10110046,85 грн. (т.2 а.с.171), № 140531000000071 від 31.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 133,305 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 2560196,30 грн. (т.2 а.с.177), № 140531000000181 від 31.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 270,860 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 4616429,50 грн. (т.2 а.с.183).
Розрахунок по договору поставки № 01/17-НП від 01.05.2014 року; № 01/71-НП від 01.05.2014 року; № 21/15-НП від 21.05.2014 року; № 21/34-НП від 21.05.2014 року травні 2014 року не здійснювався, що підтверджується оборотно - сальдовими відомостями по рахунку 63 та платіжними дорученнями: №8802 від 29.08.2014 р. на суму 8657802,66 грн. (т.2 а.с.185).
ТОВ "Барилит Плюс" на ім'я ТОВ "Мавекс-Петрол" виписані податкові наладні №70 від 30.05.2014 р. у сумі 7357997,11 грн. (у т.ч. ПДВ 1226332,85 грн.), №285 від 31.05.2014 р. на суму 10110046,85 грн. (у т.ч. ПДВ 1685007,81 грн.), №75 від 31.05.2014 р. на суму 2560196,30 грн. (у т.ч. ПДВ 426699,38 грн.), №316 від 31.05.2014 р. на суму 4616429,50 грн. (у т.ч. ПДВ 769404,92 грн.), (т.2 а.с.166, 172, 178, 184).
Між ТОВ "Мавекс-Петрол" та ТОВ "ОСОБА_2 Петролеум" укладено договори поставки нафтопродуктів: № 18/14-П від 27.03.2014 року (т.2 а.с.192-193); № 70/14-П від 12.04.2014 року ( т.2 а.с.210-211); № 109/14-П від 22.04.2014 року (т.2 а.с.214-215).
Відповідно до умов договору номенклатура, кількість, ціна товару та строки поставки визначається сторонами у Додаткових угодах до договору, які є невід'ємною частиною Договору.
За умовами Договорів, умови поставки - склад Покупця (АЗС). Тому договори зберігання та транспортування для придбаних нафтопродуктів у ТОВ "ОСОБА_2 ПЕТРОЛІУМ" позивачем з іншими третіми особами не укладалися.
На виконання умов договорів № 18/14-П від 27.03.2014 р., № 70/14-П від 12.04.2014 р., № 109/14-П від 22.04.2014 р. сторонами укладено додаткові угоди, в яких уточнено номенклатуру, кількість, якість та ціну товару, а саме: №140430000000061 від 27.03.2014 року на загальну суму 39013,80 грн. у т.ч. ПДВ 6502,30 грн., №140430000000060 від 27.03.2014 року на загальну суму 44688,00 грн. у т.ч. ПДВ 7448,00 грн., №140430000000057 від 27.03.2014 року на загальну суму 54237,60 грн. у т.ч. ПДВ 9039,60 грн. (т.2 а.с.194-201); №140501000000010 від 12.04.2014 року на загальну суму 12291,60 грн. у т.ч. ПДВ 2048,60 грн., №140507000000010 від 12.04.2014 року на загальну суму 36874,80 грн. у т.ч. ПДВ 6145,80 грн., №140514000000008 від 12.04.2014 року на загальну суму 31347,00 грн. у т.ч. ПДВ 5224,50 грн., №140522000000010 від 12.04.2014 року на загальну суму 31785,00 грн. у т.ч. ПДВ 5297,50 грн., №140530000000009 від 12.04.2014 року на загальну суму 35542,08 грн. у т.ч. ПДВ 5923,68 грн., №140630000000022 від 22.04.2014 року на загальну суму 121893,82 грн. у т.ч. ПДВ 20315,64 грн., №140731000000007 від 22.04.2014 року на загальну суму 47303,76 грн. у т.ч. ПДВ 7883,96 грн. ( т.2 а.с.212-213).
На підтвердження факту передання ТМЦ, сторонами складено акти приймання-передачі нафтопродуктів № 140430000000061 від 30.04.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 3,500 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 39 013,80 грн., №140430000000060 від 30.04.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 3,800 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 44688,00 грн., №140430000000057 від 30.04.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 4,500 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 54237,60 грн., №140501000000010 від 01.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 1,000 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 12291,60 грн., №140507000000010 від 07.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 3,000 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 36874,80 грн., №140514000000008 від 14.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 2,500 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 31347,00 грн., №140522000000010 від 22.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 2,500 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 31785,00 грн., №140530000000009 від 01.05.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 2,800 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 35542,08 грн., №140630000000022 від 30.06.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 9,580 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 121893,82 грн., №140731000000007 від 31.07.2014 року, відповідно до якого кількість ТМЦ становить 3,700 тонн, а загальна вартість з ПДВ складає 47303,76 грн. (т.2 а.с.202,208-209, 213, 216).
Відповідно до ст.201 Податкового кодексу України, по договору поставки нафтопродуктів ТОВ "ОСОБА_2 Петролеум" на ім'я ТОВ "Мавекс-Петрол" виписані податкові накладні №102 від 30.04.2014 року на суму 54237,60 грн. (у т.ч. ПДВ 9039,60 грн.), №97 від 30.04.2014 року на суму 44688,00 грн. (у т.ч. ПДВ 7448,00 грн.), №95 від 30.04.2014 р. на суму 39013,80 грн. (у т.ч. ПДВ 6502,30 грн.), №11 від 01.05.2014 р. на суму 12291,60 грн. (у т.ч. ПДВ 2048,60 грн.). №163 від 07.02.2014 р. на суму 36874,80 грн. (у т.ч. ПДВ 6145,80 грн.), №337 від 31347,00 грн. ( у т.ч. ПДВ 5224,50 грн.), №526 від 22.05.2014 р. на суму 31785,00 грн. (у т.ч. ПДВ 5297,50 грн.), №722 від 30.05.2014 р. на суму 35542,08 грн. (у т.ч. ПДВ 5923,68 грн.), №36 від 30.06.2014 р. на суму 121893,82 грн. (у т.ч. ПДВ 20315,64 грн.), №14 від 31.07.2014 р. на суму 47303,76 грн. (у т.ч. ПДВ 7883,96 грн.). (т.2 а.с.218-227).
Усі податкові накладні заповнені та оформлені відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №957 від 22.09.2014 року.
Розрахунки здійснювалися у безготівковій формі, що підтверджується оборотно - сальдовими відомостями по рахунку 63 та платіжними дорученнями: №8202 від 26.05.2014 р. на суму 88180,20 грн., №8203 від 26.05.2014 р. на суму 44688,00 грн., №8204 від 26.05.2014 р. на суму 54237,60 грн. (т.2 а.с.240-242).
Подальша реалізація нафтопродуктів здійснювалась через мережу орендованих ТОВ "Мавекс-Петрол" автозаправочних станціях, що підтверджується договорами оренди. штатним розписом працівників автозаправочних станцій (т.5 а.с. 80-110, 111-112).
Позивач здійснював продаж нафтопродуктів кінцевим споживачам та юридичним особам - покупцям, про що свідчать задекларовані податкові зобов'язання по податку на додану вартість в податковій декларації з ПДВ за перевіряємий період, а також дані реєстрів бухгалтерського обліку, а саме оборотно-сальдові відомості по рахункам 28.2 (товари в торгівлі), реєстри виданих та отриманих податкових накладних (т.5 а.с.125-214, т.6 а.с.47-133, 140-250).
Щодо взаємовідносин з ТОВ "ГРАД ІНВЕСТ РІАЛ ІСТЕЙТ" у квітні-серпні 2014 року, то відповідно до стор. 41 акту перевірки № 2088/24-12-22-01/37083957 від 24.10.2014 року перевіркою не встановлено порушень по взаєморозрахунках з ТОВ "Град Інвест Ріал Істейт".
Єдиною підставою для прийняття спірних висновків контролюючого органу про нереальність здійснення господарських операцій між ТОВ "Мавекс-Петрол" та контрагентів стала податкова інформація щодо контрагенів позивача, проте в спростування висновків контролюючого органу до перевірок надавалися усі первинні документи, що не містять дефектів форми та змісту, відповідають вимогам податкового законодавства та Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та в повному обсязі підтверджують реальність господарських операцій та правильність визначення податкових зобов'язань з податку на додану вартість.
Суд зазначає, що належними та допустимими в розумінні ст.124 Конституції України, ст.70 КАС України доказами факту вчинення платником податків нікчемного правочину або факту відображення в обліку показників господарських операцій, які в дійсності не відбулись, можуть бути або обвинувальний вирок суду по кримінальній справі (бо діяння платника податків по протиправному заволодінню майном іншої особи або ухиленню від сплати податків, тобто вчинення нікчемного правочину, є об'єктивною стороною злочинів, передбачених ст.191 КК України та ст.212 КК України, а діяння по відображенню в документах обов'язкової податкової звітності, тобто в офіційних документах завідомо недостовірних відомостей, є об'єктивною стороною злочину, передбаченого ст.366 КК України), або рішення суду у справі про стягнення одержаного за нікчемним правочином (бо наслідком вчинення платником податків нікчемного правочину відповідно до ст.ст.207, 208, 250 Господарського кодексу України є застосування конфіскаційного заходу у вигляді стягнення одержаного за нікчемним правочином), або рішення суду про визнання правочину недійсним (бо відповідно до ч.3 ст.228 Цивільного кодексу України вчинення платником податків правочину, котрий суперечить інтересам держави і суспільства, є підставою для звернення до суду з вимогою про визнання такого правочину недійсним).
Між тим, у ході розгляду справи відповідачем не подано до суду жодних доказів порушення кримінального провадження відносно посадових (службових) осіб платника податків або за викладеними в акті фактами діяльності платника податків, доказів наявності обвинувального вироку суду, рішення суду про стягнення одержаного за нікчемним правочином чи рішення суду про визнання правочину недійсним суб'єктом владних повноважень до суду також не подано.
Окрім того, в силу приписів статей 207 і 208 Господарського кодексу України, ч.3 ст.228 Цивільного кодексу України, одного лише висновку органу державної податкової служби про нікчемність вчиненого платником податків правочину або про нереальність здійсненої платником податків господарської операції є недостатньо для судження іншого податкового органу про вчинення контрагентом такого платника порушення закону, оскільки податкові органи не наділені законодавцем виключною прерогативою на визнання правочинів такими, що суперечать закону.
Слушність наведеного висновку окружного адміністративного суду підтверджується правозастосовчою практикою Європейського Суду з прав людини (рішення від 22.01.2009р. у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03), а також правозастосовчою практикою Верховного Суду України (постанова від 09.09.2008р. у справі №21-500во08, постанова від 01.06.2010р. у справі № 21-573во10, постанова від 31.01.2011р. у справі за позовом ЗАТ "Мукачівський лісокомбінат" до Мукачівської ОДПІ про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення, постанова від 31.01.2011р. у справі за позовом ТОВ "Фірма "ВІК" до ДПІ у м. Херсоні про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень), врахування якої при відправленні правосуддя є обов'язковим в силу приписів ст.244-2 КАС України.
Проаналізувавши вищенаведену первинну документацію, яка міститься в матеріалах справи, суд доходить висновку, що позивач є сумлінним платником податків, останній немає заборгованості перед бюджетом, подає податкову звітність у строки, встановлені податковим законодавством. У позивача наявна первинна документація по усім господарським операціям між позивачем та його контрагентами, яка відповідає вимогам законодавства, котра не містить дефектів форми, змісту чи походження, та в повній мірі підтверджує реальність здійснення господарських операцій. Зазначені документи, у повному обсязі, були надані позивачем до перевірок, однак контролюючий орган всупереч вимог Податкового кодексу України, не перевірив вказані документи та не врахував їх під час складання висновків перевірок. Подібні дії контролюючого органу є порушенням вимог податкового законодавства, адже положеннями п.83.1 ст.83 ПК України передбачено обов'язок контролюючого органу використання та аналіз первинної документації платника податків для здійснення висновків за результатами проведення перевірки.
Вирішуючи спір суд зазначає, що відповідно до приписів п.198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх ввезенні на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України;
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та у разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пунктом 198.2 ст.198 визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Також, згідно з п. 198.3 ст.198 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст.39 цього кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
За приписами п. 198.6 ПКУ, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п.201.11 ст.201 цього Кодексу).
Суд зауважує, що відповідно до п. 200.1. ст.200 Податкового Кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно вимог п.200.2. ст.200 вказаного Кодексу при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Також п.200.3. ст.200 ПК України встановлено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Суд вважає за необхідним вказати, що чинне податкове законодавство не ставить в залежність право позивача на формування податкового кредиту від податкового обліку (стану) інших осіб і фактичної сплати контрагентом податку до бюджету. Питання податкового кредиту поширюється тільки на окремо взятого платника податків і не ставить цей факт у залежність від розрахунку з бюджетом третіх осіб.
Відповідно до ч. 1 та ч. 5 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Згідно ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Угоди між позивачем та контрагентами за період перевірки були укладені у відповідності до норм чинного законодавства та є такими, що відповідають всім вимогам, що встановлюються до даного виду договорів доки зворотне не буде доведено в суді. Тому підстав для висновків щодо нікчемності або недійсності договору не було.
Чинне законодавство України встановлює принцип презумпції правомірності правочину, згідно якого, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Також слід зазначити, що в ході розгляду справи відповідачем за правилами ч.2 ст.71 КАС України не спростовано достовірності відомостей первинних документів, наданих позивачем.
Таким чином, на думку суду, не має підстав вважати, що господарські взаємовідносини між підприємствами не були виконані, а первинні документи не відповідають вимогам діючого законодавства.
Вищевикладене свідчить про те, що позивачем правомірно, відповідно до норм чинного законодавства включено до складу податкового кредиту за перевірений період суми ПДВ за належно оформленими податковими накладними.
Щодо позовних вимог позивача стосовно визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернівцях ГУ ДФС у Чернівецькій області зі встановлення в актах перевірки висновків щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства, суд зазначає, що оскільки правомірність формування податкового кредиту позивачем підтверджується податковими документами, реальність господарських правовідносин підтверджено позивачем документами первинного бухгалтерського обліку, позовні вимоги в цій частині правомірні та підлягають задоволенню.
Зважаючи, що акти перевірки є одним із джерел податкової інформації, суд зазначає, що інформація, що міститься в актах перевірок, використовується контролюючими органами виключно в порядку ст. 74 ПК України.
Згідно статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
У п.п. 14.1.171. п. 14.1 ст. 14 ПК України вказано, що податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Згідно ст. 16 Закону України "Про інформацію" від 02.10.1992 р., № 2657-ХІІ (далі по тексту - Закон № 2657-ХІІ) податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року було введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів".
Згідно п. 2.1. наказу Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" існуючі інформаційні системи, в тому числі АС "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", експлуатувалися паралельно з інформаційною системою "Податковий блок" до 31.01.2013 року.
Наказом ДПС України № 1198 від 24.12.2012 року "Про введення в дію Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року затверджено та введено в дію Тимчасовий регламент експлуатації інформаційної системи "Податковий блок".
Відповідно до п.п. 3.1.3.7 п. 3.1.3 Наказу Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013, № 165 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця", з метою виявлення та упередження можливих порушень податкового законодавства при камеральній (електронній) перевірці проводиться: зіставлення даних податкової звітності з ПДВ з інформацією, отриманою від митних органів та з інших джерел. При цьому враховуються результати автоматизованого зіставлення (наказ N 85) даних додатка 5 до декларації, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, ЄРПН, баз МД (по мірі впровадження відповідного програмного забезпечення).
Таким чином, існує взаємодія податкових органів при опрацюванні розшифровок інформаційних баз даних та їх використання при проведенні перевірок та прийняття за їх результатами рішень.
Пунктом 1.1. Методичних рекомендацій № 165 визначено, що ці Методичні рекомендації запроваджуються в органах Міністерства доходів і зборів України з метою поліпшення адміністрування податків, повноти декларування податкових зобов'язань в умовах впровадження спеціального програмного забезпечення для удосконалення діючих процедур проведення камеральних перевірок, що покращить якість матеріалів перевірок та сприятиме зменшенню термінів їх проведення.
Відповідно до п.п.2.5.6. Методичних рекомендацій № 165, до впровадження у промислову експлуатацію АС "Камеральна електронна перевірка" за результатами проведеного аналізу та зіставлення даних автоматизованого контролю податкової звітності, інформації з інших джерел формується Висновок про наявність значної кількості ризиків після проведеної камеральної перевірки, які будуть підставою для прийняття рішення про проведення планової/позапланової документальної виїзної/невиїзної перевірки (далі - Висновок). Після впровадження в промислову експлуатацію АС "Камеральна електронна перевірка" Висновок формується в електронному вигляді разом з актом/довідкою про результати електронної камеральної перевірки.
З наведених положень Методичних рекомендацій № 165 випливає, що вони стосується порядку організації та проведення камеральних перевірок платників податків, і наявність значної кількості ризиків після проведеної камеральної перевірки будуть підставою для прийняття рішення про проведення саме документальної перевірки платника податків (планової чи позапланової, виїзної чи невиїзної).
Відповідно до висновків актів, та витягу з АІС "Податковий блок" встановлено, що інформацію акту відповідач вніс до інформаційної системи "Податковий блок", зокрема інформацію в частині зменшення обсягів податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість позивача.
Наведене свідчить про те, що відповідач змінив дані, задекларовані позивачем у податкових деклараціях з податку на додану вартість та податку на прибуток, що суперечить загальним засадам оподаткування та нормам Податкового кодексу України.
Податковий орган, як контролюючий орган, може змінити задекларовані платником податків дані податкової звітності лише шляхом визначення суми грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, у випадках, передбачених пунктом 54.3 статті 54 Податкового кодексу України.
Сама по собі здійснена ДФС податкова кваліфікація операцій не може бути підставою для внесення змін до Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України. Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
Слід також наголосити, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому ПК України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку ст. 54 ПК України та його узгодження.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Отже, інформація, викладена у електронних базах даних стосовно позивача може бути використана податковим органом при перевірці контрагентів, що може призвести до погіршення його ділової репутації, як належного платника податків, відмови його контрагентів від подальших господарських відносин з позивачем з метою уникнення негативних податкових наслідків для себе від таких операцій.
Підпунктом 62.1.3 пункту 6.2.1 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
За правилами пункту 86.1 статті 86 названого Кодексу результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Згідно з пунктом 58.1 статті 58 та пунктом 86.8 статті 86 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.
Інформаційна система "Податковий блок", що включає чотири підсистеми-сегменти операційної діяльності органів податкової служби, таких як: реєстрація платників податків; обробка податкової звітності та платежів; облік платежів; податковий аудит було створено з метою удосконалення процесу адміністрування податків .
Ця система призначена для виконання основних завдань органів ДПС, як-от: інформування платників податків про їх податкові зобов'язання та надання роз'яснень податкового законодавства; податковий облік та реєстрація платників податків; прийом та обробка документів податкової звітності та облік платежів; перевірка податкової звітності на відповідність вимогам та нормам, встановленим законодавчими та нормативними актами України; застосування заходів із погашення податкового боргу у випадках порушення податкової дисципліни з боку платників податків; вирішення спірних питань щодо сум податкових донарахувань та податкового боргу тощо.
З урахуванням того, що в автоматизованій інформаційній системі "Податковий блок" підлягають відображенню виключно задекларовані платником податку у податкових деклараціях показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, слід дійти висновку, про протиправність дій податкового органу у вказаній частині.
З урахуванням того, що самі лише висновки акту перевірки не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість та враховуючи помилковість висновків, викладених у згаданих актах спірних пер5евірок, суд приходить до висновку, що ДФС зобов'язана вилучити з інформаційної системи "Податковий блок" інформацію, внесену на підставі даних актів перевірки, та відновити в зазначених базах показники податкової звітності позивача та відповідно про необхідність задоволення позовних вимог у цій частині.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд повинен керуватися критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України та перевіряти чи дотримувався суб'єкт владних повноважень, приймаючі (вчиняючи) рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МАВЕКС-ПЕТРОЛ" до Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області №0005242205 від 19.12.2014 року, №0004002201 від 08.09.2014 року, №0004472201 та №0004502201 від 06.11.2014 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області відновити суми податкового кредиту та зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю "Мавекс-Петрол" в електронній базі даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів та зборів України "Податковий блок", інформаційній базі результатів контрольно-перевірочної роботи АРМ "Аудит", а також в інтегрованій картці, зміни до яких були внесені на підставі відомостей, викладених в актах №2400/24-12-22-05/37083957 від 05.12.2014 року, №1675/24-12-22-01/37083957 від 26.08.2014 року, №2088/24-12-22-01/37073957 від 24.10.2014 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мавекс-Петрол" (код ЄДРПОУ 37083957, адреса: пр-т Московський, буд. 109, м.Харків, 61001) судовий збір у розмірі 487 (чотириста вісімдесят сім) грн. 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ - 39579145, адреса:58013, м.Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд.200-А).
Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений 25 грудня 2015 року.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2015 |
Оприлюднено | 06.01.2016 |
Номер документу | 54726018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні