ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 грудня 2015 року № 826/21685/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом: Приватного підприємства " Фірма Крез до Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Головного управління ДФС України у місті Києві треті особи Державна податкова інспекція у Шевеченківському районі міста Києва Головного управління ДФС України у місті Києві, Головне управління ДФС України у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення- рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Приватне підприємство "Фірма Крез звернулося з адміністративним позовом до ДПІ у Святошинському районі міста Києва ГУ ДФС України у місті Києві, за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору ДПІ Шевченківському районі міста Києва ГУ ДФС України у місті Києві, ГУ ДФС України у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 06.11.2013 №0000262205 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 629 666,50грн., прийнятого ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві на підставі акту перевірки № 31 /26-57-22-05-10/30107955 від 04.11.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на протиправність такого рішення, просив позов задовольнити.
Представники відповідача та третьої особи 2 проти позовних вимог заперечили з підстав правомірності прийняття оскаржуваного рішення.
Представник третьої особи 1 в судове засідання не прибув, будь-яких пояснень по суті позову не надав.
На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України суд дійшов переконання про можливість подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Головним управлінням Міндоходів у Київській області проведена фактична перевірка на A3C за адресою: Вишгородський район, с. Лютіж, вул. Леніна, 2-6, що належить ПП Фірма Крез , за результатами якої складено акт перевірки від 04.11.2013 Х231/26-57-2205-10/30107955 (Далі - Акт перевірки).
Як зазначено у Акті перевірки, перевіркою встановлено факт відсутності на АЗС змінного звіту оператора АЗС за формою № 17-НП, що є порушенням установленого порядку ведення обліку товарів за місцем їх продажу та зберігання на загальну суму - 314 833,25грн., в т.ч., паливо моторне А-95 - 4064,0 л. (10,40 грн./літр) - 42265,60 грн.; паливо моторне А-92 - 5 108,0 л. (10,10 грн./літр) - 51 590,80 грн.; паливо моторне Gepard 95а 6771,0 Л. (10,60 грн./літр) - 71772,60 грн.; дизельне паливо - 15303,0 л. (9,75 грн./літр) 149204,25 грн.. Під час перевірки було проведено інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей (нафтопродуктів), коштів на АЗС, в тому числі здійснено зняття залишків ТМЦ.
За результатами перевірки ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві було прийняте податкове повідомлення - рішення від 06.11.2013 №0000262205, до ПП Фірма Крез було застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі, визначеному ст.20 Закону України Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995року №265-95ВР в сумі 629 666,50грн.
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи даний адміністративний спір суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Загальні умови і порядок контролю за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги) встановлені Законом України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг , зі змінами та доповненнями.
Відповідно до пункту 12 статті З Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів ( наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язанні вести у порядку встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особам, які відповідно до законодавства оподатковуються за Правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів ( наданих послуг).
Відповідно до статті 6 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг облік товарних запасів ведеться у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку.
Разом з тим Закон України від 16.07.99 №996-XIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансового звіту, поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
З метою встановлення єдиного порядку організації та виконання робіт, пов'язаних прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів спільним наказом Міністерства палива та енергетики України. Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року №281/171/578/155 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 року за №805/15496) затверджена Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі Інструкція).
Дана інструкція поширюється на всі класи, типи, групи і види нафти та типи, марки і види (залежно від масової частки сірки) нафтопродуктів.
Вимоги цієї Інструкції є обов'язковими для всіх суб'єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України (далі - підприємства). Нормами цього наказу встановлено, що облік реалізації нафтопродуктів ведеться через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений до фіскальної фіскального режиму роботи реєстратор розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій кожною АЗС, яка здійснює розрахунки із споживачами за готівку.
Відпуск нафтопродуктів за готівку, талони, платіжними картками відображається у змінному звіті АЗС за формою №17-НП. Відпуск нафтопродуктів за відомостями здійснюється АЗС на підставі договорів, укладених між підприємством та споживачем, та відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів за формою №16-НП.
Обсяг реалізації нафтопродукту, що фіксується лічильником сумарного обліку паливно-роздавальних колонок за певний проміжок часу, має збігатися з обсягом реалізації, відображеним у звітних документах касового апарата за всіма формами оплати за цей самий проміжок часу. При цьому розбіжність за добу між показами лічильника сумарного обліку і даними звітних документів касового апарата не повинна перевищувати 0,1 % від об'єму відпущеного пального.
Для вимірювань об'єму нафтопродуктів на АЗС використовуються паливнороздавальні колонки, що мають відлікові пристрої для індикації ціни, об'єму та вартості виданої дози.
Об'єм нафтопродукту під час його відпуску власникам автомобільного транспорту вимірюється у режимах дистанційного і місцевого керування паливно-роздавальними колонками.
Кількісний облік нафтопродуктів за марками і видами (для дизельного палива в залежності від масової частки сірки) на АЗС здійснюється за формою змінного звіту АЗС №17-НП, який складається у двох примірниках.
Перший примірник разом з первинними документами здається до бухгалтерської служби, a другий - залишається у матеріально відповідальної особи.
Ha підставі товарно-транспортних накладних та акта приймання (у разі його наявності) оператор АЗС має оприбуткувати прийнятий нафтопродукт за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки сірки), тобто зробити необхідні записи в журналі обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою №13-НП.
Дані про оприбутковані нафтопродукти заносяться до змінного звіту АЗС за формою №17-НП.
Фактичні залишки нафтопродуктів в резервуарах визначаються за результатами вимірювання та також відображаються у змінному звіті АЗС за формою №17-НП.
Облік реалізації за готівку нафтопродуктів, за певний проміжок часу ведеться через реєстратор розрахункових операцій, в тому числі враховується відпуск нафтопродуктів на A3C за талонами, платіжними картками, відомостями.
Приписами ст. 20 Закону України Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995року №265-95ВР до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідач виходив з того, що фактичні залишки нафтопродуктів на АЗС мають відповідати обліковим залишкам надходження нафтопродуктів за певний проміжок часу, що підтверджені відповідними документами (ТТН), змінного звіту АЗС за формою №17НП, за вирахуванням кількості відпущених нафтопродуктів за сумарними показниками лічильників паливно-роздавальних колонок.
Обсяг реалізації нафтопродуктів, що фіксується лічильником сумарного обліку паливно-роздавальних колонок за певний проміжок часу, має збігатися з обсягом реалізації, відображеним у звітних документах касових апаратів за всіма формами оплати за цей самий проміжок часу.
Отже, у разі якщо перевіркою встановлено, що на АЗС не зберігається (відсутній) другий примірник змінного звіту АЗС за формою № 17-НП, це є порушенням установленого порядку ведення обліку. Як зазначено в акті перевірки працівниками Головного Управління Міндоходів у Київській області проведено інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей, коштів на АЗС, в тому числі зняття залишків ТМЦ (нафтопродуктів). Перевіркою виявлено факт відсутності змінного звіту оператора за формою № 17-НП, та встановлено порушення порядку ведення обліку товарів за місцем їх продажу та зберігання на загальну суму 314 635,25 грн.
У той же час, як вбачається з акту перевірки, її проведення здійснювалося з 10 жовтня 2013 року 15 год. 11 хв. по 18 жовтня 2013 року 18 год.19 хв. При цьому, актом зафіксовано існування порушення у вигляді факту відсутності змінного звіту АЗС за формою №17-НП на момент початку перевірки.
За вказаних обставин, суд виходить з того, що у позивача такий звіт був відсутній за 10.10.2013 року.
Втім, суд не може погодитися з наявністю в діях позивача порушень пункту 12 статті З, ст.6 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг з огляду на таке.
Як вбачається з пояснень позивача та матеріалів справи, службові особи контролюючого органу витребовували такий звіт у позивача 10.10.2013 коли обов'язок з його складання у суб'єкта господарювання ще не настав, через незакінченням зміни за вказану дату.
Натомість, як вбачається з листа №38 від 28.10.2015 року ТОВ НД Датекс , адресованого позивачу, змінний звіт за формою №17HП встановленого зразка складається оператором АЗС після завершення зміни у двох примірниках. Змісту звіту полягає у наведенні звітних, узагальнюючих даних про рух ПММ протягом робочої зміни. Отже, при спробі оформлення звіту форми №17HП по відкритій, поточній зміні можуть будуть отримані неповні та й некоректні дані за поточну, ще не закриту зміну. Змінні звіти форми №17HП по всім попереднім закритим робочім змінам містять вже старі дані, які можна роздрукувати без будь-яких обмежень, як при закритій так і у відкритій робочій зміні.
У той же час під час розгляду справи позивачем суду було надано копію змінного звіту №17HП за 10.10.2013 року, виходячи з якого вбачається, що він складений зміною № 1215 (оператор ОСОБА_1) з 00.00 год 10.10.2013 року по 23.48 год. 10.10.2013 року.
При цьому, суд звертає увагу на ту обставину, що під час перевірки особам, що здійснювали перевірку надавався журнал обліку надходження нафтопродуктів (форма №13-НП) на АЗС за адресою Вишгородський район, с. Лютіж, вул. Леніна, 2-6, що належить ПП Фірма Крез за формою № 13-НП, про що зазначено в Акті перевірки, зауважень до нього висловлено не було.
Таким чином, суд приходить до переконання, що облік надходження нафти і нафтопродуктів здійснювався ПП Фірма Крез у відповідності до вимог чинного законодавства, отже застосування до нього штрафних (фінансових) санкцій за неналежний облік нафти та нафтопродуктів є безпідставним, у зв'язку із чим податкове повідомлення - рішення від 06.11.2013 №0000262205 підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Під час розгляду даної адміністративної справи, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, що заперечує проти позову, належних та допустимих доказів на доведення правомірності прийнятого ним рішення суду не надав, у зв'язку із чим суд приходить до переконання про необхідність задоволення позову у повному обсязі.
З урахуванням ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача частково здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 9445,00 грн. з бюджетних асигнувань ДПІ у Святошинському районі міста Києва ГУ ДФС України у місті Києві.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ПП Фірма Крез задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 06.11.2013 №0000262205 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 629 666,50грн., прийнятого ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві на підставі акту перевірки № 31 /26-57-22-05-10/30107955 від 04.11.2013 року.
Присудити з бюджетних асигнувань ДПІ у Святошинському районі міста Києва ГУ ДФС України у місті Києві на користь ПП Фірма Крез (код ЄДРПОУ 30107955) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 9445,00 грн. (дев'ять тисяч чотириста сорок п'ять гривень).
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2015 |
Оприлюднено | 05.01.2016 |
Номер документу | 54752411 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні