ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
17 листопада 2015 рокусправа № 804/7834/15
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючий суддя: Ясенова Т.І.
судді: Головко О.В. Суховаров А.В.
секретар судового засідання: Троянов А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпропетровську адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „АНТАРЕС ЦЕНТР" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю „АНТАРЕС ЦЕНТР" (далі за текстом - ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР") звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі за текстом - ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська), в якому просило визнати протиправними дії ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська по проведенню перевірки, на підставі якої було складено акт від 30.07.2014 за №412/22-04/38299013 „Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "АНТАРЕС ЦЕНТР" з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинам із ТОВ „Квартал" та ТОВ „Крайтекс-Сервіс" за період березень 2014 року"; визнати висновки акту перевірки від 30.07.2014 за №412/22-04/38299013 недійсними та такими, що складені безпідставно та не відповідають вимогам діючого законодавства України; визнати протиправними дії ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська щодо коригування показників податкової звітності ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР", яке відбулося на підставі акту перевірки від 30.07.2014 №412/22-04/38299013, у тому числі дії з вилучення з АІС „Податковий блок" „Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" за період - березень 2014 року; зобов'язати ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська відновити показники податкової звітності ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" за березень 2014 року, в тому числі зобов'язати відобразити в електронній базі даних податкового органу АІС „Податковий блок" „Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість за березень 2014 року, які ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" відкориговані на підставі акту перевірки від 30.07.2014 №412/22- 04/38299013.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 липня
2015 року позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ДФС у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю „АНТАРЕС ЦЕНТР" в „Системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на центральному рівні", інших підсистемах автоматизованої інформаційної системи „Податковий блок", здійснені на підставі акту від 30.07.2014 №412/22-04/38299013 „Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинам із ТОВ „Квартал" та ТОВ „Крайтекс-Сервіс" за період березень 2014 року". Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ДФС у Дніпропетровській області відновити в „Системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на центральному рівні", інших підсистемах автоматизованої інформаційної системи „Податковий блок" показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за березень 2014 року, що містилися в ній до коригування на підставі акту перевірки від 30.07.2014 №412/22-04/38299013. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування судом обставин справи, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржувану постанову в частині задоволення позову та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.
Представники сторін в судове засідання апеляційної інстанції не при були, будучи повідомленими про час, дату і місце розгляду справи належним чином, що підтверджується рекомендованими поштовими повідомленнями про вручення судових повісток.
Відповідно до частини 4 статті 196 КАС України судове засідання проведено за відсутності сторін, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Судом встановлено, що ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" зареєстроване та перебуває на податковому обліку у ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська.
Посадовими особави податкового органу проведено зустрічну звірку ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинам із ТОВ „КВАРТАЛ" та ТОВ „Крайтекс-Сервіс" за період березень 2014 року.
За результатами перевірки якої складено акт №412/22-04/38299013 від 30.07.2014 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинам із ТОВ „Квартал" та ТОВ "Крайтекс-Сервіс" за період березень 2014 року".
Відповідно до висновків акту перевірки встановлено порушення, допущені ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР", а саме: не встановлено факту реального здійснення господарських операцій у березні 2014 року по ланцюгу постачання ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" - ТОВ „Квартал", ТОВ „Крайтекс-Сервіс" та встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення статті 22, статті 185, статті 187 Податкового Кодексу України.
Порядок проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначено у пункті 73.5 статті 73 Податкового кодексу України та у Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232 (далі - Постанова № 1232).
Згідно пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Відповідно до пунктів 1, 2 Постанови № 1232 зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Пунктами 3, 4 Порядку № 1232 передбачено, що зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту. Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 6 Порядку передбачено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
З огляду на викладене, єдиною підставою для проведення зустрічної звірки платника податків є встановлення під час проведення перевірки іншого платника податків сумнівності стосовно факту здійснення операцій між цими суб'єктами господарювання, або ж розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. Зустрічна звірка проводиться відносно контрагента в рамках перевірки платника податків з метою підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, а також для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. При цьому зустрічна звірка проводиться за запитом податкового органу, що проводить перевірку платника податків, або з власної ініціативи, якщо контрагент платника податків, відносно якого проводиться перевірка, перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків. У разі відсутності інформації податковий орган повинен направити відповідний запит до податкового органу, на обліку у якому перебуває контрагент платника податків, відносно якого проводиться перевірка. В свою чергу, податковий орган, на обліку у якому перебуває контрагент платника податків, у разі відсутності запитуваної ініціатором інформації, має звернутися до такого контрагента із письмовим запитом про надання відповідної інформації, та після її отримання провести зустрічну звірку, про що скласти довідку, яку направити ініціатору проведення зустрічної звірки.
Таким чином, виходячи з положень пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, зустрічна звірка є заходом інформативно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби. Водночас, функція податкового органу щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останнім шляхом проведення документальних перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Також, відповідачем самостійно внесено коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ „АНТАРЕС ЦЕНТР" в „Системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на центральному рівні", інших підсистемах автоматизованої інформаційної системи „Податковий блок", здійснені на підставі акту від 30.07.2014 №412/22-04/38299013.
Статтею 54, пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України передбачено, що суми податкових зобов'язань платника податків можуть бути визначені ним самостійно, або контролюючим органом у випадках, передбачених підпунктами 54.3.1-54.3.6 Податкового кодексу України. При цьому, у разі визначення податковим органом відповідно до статті 54 Податкового кодексу України податкового зобов'язання, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Нормами чинного законодавства передбачено, що зміни до електронних баз даних можуть бути внесені податковим органом лише на підставі самостійно складеної та поданої платником податків до податкового органу за місцем реєстрації податкової звітності або на підставі винесеного податковим органом за результатами документальної перевірки та узгодженого у встановленому законом порядку податкового повідомлення-рішення.
Наказом Державної податкової служби України від 31.10.2012 року №948 затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків.
Відповідно до пункту 2.6 вказаних Методичних рекомендацій працівники підрозділів, що здійснюють (очолюють) перевірки, вносять необхідну інформацію до інформаційної бази результатів контрольно-перевірочної роботи АС „Аудит" (підсистеми „Податковий аудит" системи „Податковий блок" - після її впровадження) на кожному етапі організації, проведення та реалізації матеріалів перевірок (при направленні повідомлення платнику податків про початок документальної планової (невиїзної позапланової) перевірки, оформленні направлення на проведення перевірки, реєстрації акта (довідки) перевірки (звірки), інших складених актів (довідок), прийнятті та направленні податкового повідомлення-рішення, складанні протоколів про адміністративне правопорушення тощо - в день вчинення відповідних дій, адміністративного або судового оскарження грошового зобов'язання, визначеного у прийнятих податкових повідомленнях-рішеннях - в день отримання відповідних документів або отримання інформації в установленому порядку (до підсистеми „Податковий аудит" системи „Податковий блок" додатково вноситься: наказ про проведення перевірки; протокол засідання постійної комісії із розгляду спірних питань, заперечення до акта перевірки, висновок і відповіді на такі заперечення; додатково приєднуються акти в електронному вигляді з усіма передбаченими додатками, інші визначені підсистемою дані).
Так, дані усіх актів перевірок (камеральних, документальних невиїзних, планових, позапланових) або довідок без виключень, що здійснювались посадовими особами Державної податкової служби, підлягають фіксації в інформаційній аналітичній системі АС "Аудит" незалежно від їх змісту. Зміст інформації, що міститься в актах або довідках, коригується по мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань. Інформація, унесена до інформаційних систем державної податкової служби, не визначає змісту прав та обов'язків платників податків, є службовою інформацією, яка використовується в інформаційно-аналітичних цілях з метою здійснення податкового контролю.
Відповідно до пункту 179.5 статті 179 Податкового кодексу України податкова декларація заповнюється платником податку самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою платником податку здійснювати таке заповнення, у порядку, передбаченому главою 2 розділу II цього Кодексу.
Відповідно до Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України від 14.06.2012 року №516, за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється і вважається прийнятою. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію (пункт 4.9 Методичних рекомендацій).
Отже, обов'язок платника податків подати декларацію з податку на додану вартість узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності.
Відповідачем за результатами проведеної перевірки у відношенні позивача податкове повідомлення-рішення не приймалось та, відповідно, податкові зобов'язання не узгоджувались.
З огляду на вищевикладені обставини справи та положення чинного законодавства, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про протиправність проведення відповідачем коригування показників, задекларованих позивачем на підставі акту перевірки від 30.07.2014 №412/22-04/38299013 та необхідність зобов'язання ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська відновити в „Системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на центральному рівні", інших підсистемах автоматизованої інформаційної системи „Податковий блок", показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за березень 2014 року.
На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції вірно встановлено обставини справи та правильно застосовано до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують. Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.
Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст.ст.200, 205, 206 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області- залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року у справі №804/7834/15 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: Т.І. Ясенова
Суддя: О.В. Головко
Суддя: А.В. Суховаров
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2015 |
Оприлюднено | 06.01.2016 |
Номер документу | 54754294 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Ясенова Т.І.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні