Постанова
від 01.10.2015 по справі 810/4373/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2015 року(11:00 год.) м. Київ           №810/4373/15

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Макаренко К.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області до Політичної партії Київська обласна партійна організація політичної партії "Трудова Україна" про припинення юридичної особи,

Суть спору: До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області до Політичної партії Київська обласна партійна організація політичної партії "Трудова Україна" про припинення юридичної особи, мотивований тим, що податкова звітність відповідачем не подавалась більше одного року, що є підставою для припинення юридичних осіб за судовим рішенням відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”.

          Позивач у судове засідання не з'явився, однак направив до суду клопотання про розгляд справи у відсутність його представника за наявними матеріалами. Відповідно до наданого клопотання позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

          Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином та завчасно, однак поштова кореспонденція, яка була направлена на адресу відповідача, повернута до суду з відміткою "за зазначеною адресою не проживає". В судове засідання відповідач не з'явився, про причини неявки не повідомив.

Відповідно до ч. 11ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

          Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

          Враховуючи, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, та приймаючи до уваги те, що учасники судового процесу були належним чином проінформовані про дату, час і місце судового розгляду, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

          Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

          Київська обласна партійна організація політичної партії "Трудова Україна" (ідентифікаційний код 26539788, місцезнаходження Київська область, місто Біла Церква, вулиця Ярослава Мудрого, 62А) зареєстрована в якості юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №21029039 від 17.08.2015 (а.с.3).

          Відповідно до довідки про перебування платника податків на податковому обліку в Білоцерківській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області №13905/10/10-02-15-02 від 14.08.2015 Київська обласна партійна організація політичної партії "Трудова України" взята на облік 05.04.2004 за № 52 (а.с.5).

          Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний, у тому числі, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України).

          Приписами статті 49.2 ПК України встановлено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податків господарську діяльність у звітному періоді.

          Відповідно до п. 157.14 ст. 157 ПК України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (визначених у підпункті "є" пункту 157.1 цієї статті в частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню), а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

          Згідно п.1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 56 від 31.01.2011, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2011 р. за N 192/18930, податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі - Податковий звіт) складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 N 56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами (далі - неприбуткові організації) за кожний звітний (податковий) період.

          Відповідно до п. 1.6 даного Порядку податковий звіт складається наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється. Дані, наведені у Податковому звіті, повинні ґрунтуватися на даних бухгалтерського обліку та відповідати правилам складання податкової звітності. Достовірність даних підтверджується підписами керівника (уповноваженої особи) неприбуткової організації і головного бухгалтера (особи, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання Податкового звіту до органу державної податкової служби) та засвідчується печаткою. Оригінал Податкового звіту подається до органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку неприбуткова організація.

          Таким чином, відповідач зобов'язаний подавати податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій за кожний звітний (податковий) період.

          Разом з тим, відповідно до довідки Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області №13967/10-02-15-02 від 14.08.2015 Київською обласною партійною організацією політичної партії "Трудова України" подано останню податкову звітність за 2012 рік, тобто станом на день розгляду справи відповідачем не подавалась податкова звітність більше двох років.

          Згідно пп. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

          Зазначені повноваження органів державної податкової служби слід розуміти, як право на позов про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця на підставі Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755).

          Таким чином, контролюючі органи за загальним правилом мають право звертатися до суду з позовами про припинення юридичної особи.

           Згідно із ч. 1 ст. 3 Закону №755 дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

          У той же час ч. 2 ст. 3 Закону №755 встановлено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 №2365-ІІІ (надалі - Закон № 2365) встановлено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.

Згідно з положеннями ст. 23 Закону № 2365 політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

          Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

          Статтею 24 Закону України № 2365 передбачено, що у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, не висування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускається.

          Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.                                        Аналізуючи вищевказані положення, суд дійшов висновку про те, що норми Закону України № 755 є загальними відносно спеціальних норм Закону України № 2365, які регулюють питання реєстрації політичних партій, припинення їх діяльності та не суперечать загальним нормам.

          Статтею 33 зазначеного Закону №755 передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

          Частиною 2 ст. 38 Закону №755 встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.                                                            Таким чином, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону № 755, є незалежними від випадків заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва, передбачених додатково ст.ст. 23-24 Закону № 2365 для осіб, що підпадають під дію вказаного Закону.                                                                                

          А тому, системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, оскільки відповідачем порушені вимоги Податкового кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», у зв'язку з неподанням податкової звітності більше одного календарного року.

Відповідно до ч.1 ст. 33 Закону № 755 юридична особа припиняється за судовим рішенням. Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону № 755 юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частиною 3 ст. 38 Закону № 755 передбачено, що державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, органи ліцензування видів господарської діяльності, на провадження яких відповідна юридична особа має чинні ліцензії, та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

          Відповідно до 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

          Керуючись ст. ст. 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Припинити юридичну особу - Політичну партію Київська обласна партійна організація політичної партії "Трудова України" (ідентифікаційний код 26539788, місцезнаходження Київська область, місто Біла Церква, вулиця Ярослава Мудрого, 62А).

3. Копію постанови направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                 Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2015
Оприлюднено06.01.2016
Номер документу54757459
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4373/15

Постанова від 01.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні