ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"04" вересня 2007 р. Справа № 4/5080-А
за позовом Державної пода ткової інспекції у Летичівсь кому районі смт. Летичів
до Приватного підприємця ОСОБА_1 смт. Летичів
про звернення стягнення на активи в сумі 293,40 грн.
Суддя Баула Л.П. Секретар судового засіданн я Мельник М.В.
Представники сторін:
від позивача Варенко О.С . - представник за довіреніс тю № 4793/9/10-032 від 05.10.06р.
від відповідача не з'явився
Суть спору:
Позивач у позовній заяві просить звернути стягнення на активи відповідача в сумі 293 грн. 40 коп. по сплаті єдиного п одатку.
В судовому засіданні предс тавник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог і просить суд стягнути з відп овідача 293 грн. 40 коп. заборгова ності по сплаті єдиного пода тку.
Відповідач в суд ове засідання повноважного п редставника не направив, пис ьмових заперечень щодо позов них вимог суду не надав, своїм процесуальним правом не ско ристався. Відповідач був нал ежним чином повідомлений про судовий розгляд справи, йому було вручено ухвалу про відк риття провадження в адмініст ративній справі та призначен ня справи до судового розгля ду та повістку, оформлені від повідно до вимог ст. 34 КАС Укра їни із зазначенням дати, часу і місця судового засідання, щ о підтверджується повідомле ннями про вручення поштового відправлення 21.07.2007 року №209509. Спр ава розглядається з врахува нням п.8 ст.35 КАС України.
Розглядом матеріалів спр ави встановлено наступне
Відповідач по справі є суб ' єктом підприємницької дія льності, що підтверджується свідоцтвом про державну реєс трацію суб' єкта підприємни цької діяльності від 20.11.1997р.
Відповідно до поданої відп овідачем 13.12.2006р. заяви до ДПІ у Л етичівському районі про прав о застосування спрощеної сис теми оподаткування, обліку т а звітності відповідач пере ведений на спрощену систему оподаткування на 2007 рік. У вказ аній заяві як вид діяльності відповідачем зазначено - ка фе дитяче.
Відповідачем в добровільн ому порядку суми єдиного под атку не сплачено.
Згідно довідки податковог о органу станом на 09.07.2007р. забор гованість відповідача перед бюджетом по сплаті сум єдино го податку становить 293 грн. 40 к оп., що підтверджується розра хунком заборгованості по єди ному податку та карткою особ ового рахунку.
Оскільки відповідач не спл атив заборгованість в сумі 293 грн. 40 коп. в добровільному пор ядку позивач звернувся до су ду з позовом про стягнення ос танньої.
Аналізуючи обставини спра ви, судом враховується насту пне:
Позивач звернувся з позов ом до суду про стягнення з від повідача заборгованості по с платі єдиного податку. Зазна чене звернення суд вважає об ґрунтованим враховуючи наст упне.
Статтею 238 Господарського к одексу України визначено, що за порушення встановлених законодавчими актами прави л здійснення господарської д іяльності до суб'єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Статтею 239 ГК України передб ачено, що органи державної вл ади та органи місцевого само врядування відповідно до сво їх повноважень та у порядку, в становленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів г осподарювання адміністрати вно-господарські санкції, до яких зокрема віднесено стяг нення зборів (обов' язкових платежів).
Згідно ст.242 Господарського кодексу у разі порушення су б'єктом господарювання вста новлених правил обліку або з вітності щодо сплати зборів (обов'язкових платежів) або їх несплати чи неповної сплати сума, яку належить сплатити, с тягується до відповідного бю джету.
За змістом ст.13 Закону Украї ни „Про систему оподаткуванн я”, якою встановлено види под атків і зборів (обов'язкових п латежів), що справляються на т ериторії України, єдиний под аток не входить до вказаного переліку податків і зборів (о бов'язкових платежів).
Відповідно, єдиний податок є альтернативним способом о податкування в складі спроще ної системи оподаткування, п орядок стягнення заборгован ості за яким є відмінним від с тягнення податкової заборго ваності за приписами Закону України „Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” №2181-ІІІ від 21.12.2000р.
Судом враховується що спла та єдиного податку передбаче на Указом Президента України „Про спрощену систему опода ткування, обліку та звітност і суб' єктів малого підприєм ництва” від 03.07.1998 року № 727/98 (в ред акції Указу Президента № 746/99 ві д 28.06.1999 року).
Відповідно до пункту 2 Указу Президента України „Про спр ощену систему оподаткування , обліку та звітності суб' єк тів малого підприємництва” в ід 03.07.1998 року № 727/98 (в редакції Ука зу Президента № 746/99 від 28.06.1999 року ) суб' єкти малого підприємн ицтва - фізичні особи мають пр аво самостійно обрати спосіб оподаткування доходів за єд иним податком шляхом отриман ня свідоцтва про сплату єдин ого податку.
Ставка єдиного податку для суб' єктів малого підприємн ицтва - фізичних осіб встанов люється місцевими радами за місцем їх державної реєстрац ії залежно від виду діяльнос ті і не може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень н а місяць.
Суб' єкт підприємницької діяльності - фізична особа сп лачує єдиний податок щомісяц я не пізніше 20 числа наступног о місяця на окремий рахунок в ідділень Державного казначе йства України.
Згідно пункту 4 Указу Презид ента України № 727 спрощена сис тема оподаткування, обліку т а звітності для суб' єктів м алого підприємництва може за стосовуватися поряд з діючою системою оподаткування, обл іку та звітності, передбачен ою законодавством, на вибір с уб'єкта малого підприємництв а.
Відповідно до пункту 5 Указу Президента України № 727 суб' єкти малого підприємництва н есуть відповідальність за пр авильність обчислення, своєч асність подання розрахунків та сплати сум єдиного податк у згідно із законодавством У країни.
Згідно ст. 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” від 04.12.1990 із змін ами і доповненнями до функці й податкових інспекцій в рай онах, містах без районного по ділу, районах у містах, міжрай онних та об'єднаних державни х податкових інспекцій відне сено здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю , повнотою нарахування та спл ати податків та зборів (обов'я зкових платежів), забезпечен ня застосування та своєчасн ого стягнення сум фінансови х санкцій, передбачених цим З аконом та іншими законодавчи ми актами України за порушен ня податкового законодавств а.
Враховуючи зазначене суд п риходить до висновку що заяв лені податковим органом позо вні вимоги про стягнення 293 гр н. 40 коп. заборгованості по спл аті сум єдиного податку є пра вомірними, обґрунтованими, п ідтвердженими матеріалами т а такими, що підлягають задов оленню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 51, 71, 86, 94, 104, 105, 112, 1 58-163, 167, 254-259, п.п.3, 6-7 Розділу 7 „Прикінц еві та перехідні положення” Кодексу адміністративного с удочинства України, Суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної подат кової інспекції у Летичівськ ому районі м. Летичів до приватного підприємця ОСО БА_1 смт. Летичів про ст ягнення 293 грн. 40 коп. заборгова ності задовольнити.
Стягнути з приватного п ідприємця ОСОБА_1 (АДРЕС А_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Державно ї податкової інспекції у Лет ичівському районі (смт. Летич ів, вул. 50-річчя Жовтня,16, код 33910939) 293 грн. 40 коп. (двісті дев'яносто т ри гривни 40 коп.) заборгованос ті.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторон и та інші особи, які беруть уча сть у справі мають право оска ржити в апеляційному порядку Постанову повністю або част ково. Заява про апеляційне ос карження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апе ляційна скарга подається про тягом 20 днів після подання зая ви про апеляційне оскарження . Дані заяви подаються до апел яційного адміністративного суду через суд першої інстан ції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАС У набирає законної сили післ я закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо таку заяву не було по дано. Якщо було подано заяву п ро апеляційне оскарження, ал е апеляційна скарга не була п одана у строк, постанова або у хвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У ра зі подання апеляційної скарг и судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Суддя Л.П. Баула
Віддрук. 3 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2007 |
Оприлюднено | 09.02.2011 |
Номер документу | 5478395 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Баула Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні