Справа № 530/1294/15-а
2-а/530/44/15
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2015 року
14 грудня 2015 року Зіньківський районний суд Полтавської області у складі головуючого судді Дігтяр М.І. при секретарі Бедюх Н.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом
Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно- епідеміологічної станції до суб'єкта владних повноважень державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Зіньківського районного управління юстиції Полтавської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору Зіньківська районна санітарно-епідеміологічна станція, Реєстраційна служба Зіньківського районного управління юстиції Полтавської області , Зіньківське районне управління юстиції Полтавської області, про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Зіньківського районного суду Полтавської області звернулось Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції з адміністративним позовом до суб'єкта владних повноважень - державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Зіньківського районного управління юстиції Полтавської області , про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії, в якому просить суд визнати бездіяльність позивача протиправною і зобов'язати відповідача вчинити дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи на підставі реєстраційних карток за формою № 3 та №4.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав і просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату час та місце судового засідання був належним чином повідомлений, про причини неявки суду не повідомив.
Представник третьої особи Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції голова ліквідаційної комісії ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав і просив суд позов задовольнити повністю.
Третя особа Реєстраційна служба Зіньківського районного управління юстиції Полтавської області, явку свого представникав судове засідання не забезпечило, про дату час та місце судового засідання належним чином повідомлена, про причини неявки суду не повідомила.
Третя особа Зіньківське районне управління юстиції Полтавської області, явку свого представникав судове засідання не забезпечило, про дату час та місце судового засідання належним чином повідомлене, направило до суду клопотання про відкладення розгляду справи мотивуючи тим, що державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Зіньківського районного управління юстиції перебуває на лікарняному, а спеціаліст Зіньківського районного управління юстиції, який здійснює представництво в судах перебуває на навчанні.
З приводу заявленого клопотання представник позивача ОСОБА_2 та представник третьої особи ОСОБА_1 в судовому засіданні зазначили, що на їхню думку це є затягуванням розгляду справи і просили суд розглянути справу по суті.
Як передбачено нормами ч. 2, 4 ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. У разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно наказу №819/11 Полтавського обласного управління юстиції від 02.11.2015 року про покладання обов'язків, виконання обов'язків державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Зіньківського районного управління юстиції Полтавської області було покладено на державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Гадяцького районного управління юстиції Полтавської області ОСОБА_3, яка 04.12.2015 року особисто отримала судову повістку про виклик до суду у даній справі, а також копію позовної заяви та доданих до неї документів, так-як судове засідання призначене на 09.12.2015 року відкладалось у зв'язку із поданим нею клопотанням, причини неотримання нею копії позовної заяви та доданих до неї документів.
Зіньківське районне управління юстиції очолюється його керівником, який в силу Закону повинен мати вищу юридичну освіту і наділений повноваженнями без довіреності представляти орган, в тому числі бути представником у суда усіх рівнів, а тому суд вважає, що відсутність тих чи інших спеціалістів не позбавляло можливості керівника Зіньківського районного управління юстиції особисто з'явитись в судове засідання, в усякому разі до суду не було надано доказів, які б підтверджували поважність причини неявки в судове засідання керівника Зіньківського районного управління юстиції.
За таких обставин, враховуючи думку представників осіб присутніх в судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути та вирішити справу по суті без присутності представників відповідача та третіх осіб на підставі наявних у справі доказів .
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши наявні в матеріалах справи документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду даної справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову з наступних підстав:
Як передбачено нормою ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції (код ЄДРПОУ 21075829) являється самостійною юридичною особою зареєстрованою у встановленому законом порядку.
Відповідно до статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцем знаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Окрім іншого в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо переліку засновників (учасників) юридичної особи, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа.
Як вбачається із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців засновником Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції (код ЄДРПОУ 21075829), є Зіньківська районна санітарно-епідеміологічна станція (код ЄДРПОУ 02007975), яка на даний час перебуває в стані ліквідації.
Наказом ліквідатора Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції від 02 червня 2015 року №1 Про безоплатну передачу юридичної особи Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської райСЕС у комунальну власність територіальної громади Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області, юридичну особу Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції (код ЄДРПОУ 21075829 юридична адреса - 38100, Полтавська область, м.Зіньків, вул. Першотравнева, 17), було безоплатно передано у комунальну власність територіальної громади Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області.
Рішенням 36 сесії 6 скликання Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтаської області від 20 січня 2015 року, було вирішено прийняти безоплатно у комунальну власність територіальної громади Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області, корпоративні права на частку у статутному капіталі Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції (код ЄДРПОУ 21075829 юридична адреса - 38100, Полтавська область, м.Зіньків, вул. Першотравнева, 17), що фактично є прийняттям юридичної особи у комунальну власність.
Окрім того рішенням 36 сесії 6 скликання Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтаської області від 20 січня 2015 року було змінено назву юридичної особи та затверджено нову редакцію статуту, а також призначено керівника.
У наслідок вищевказаних рішень відбулась зміна відомостей про юридичну особу, в тому числі, щодо засновника і назви юридичної особи, які підлягають реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі визначений статтею 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .
Відповідно частини 1, 3, 7 ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору такі документи: - заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; - примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів; - документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; - оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; - два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; - документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу асновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: - рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); - заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); - заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; - рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
08.07.2015 року позивачем було подано державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Зіньківського районного управління юстиції Полтавської області, реєстраційні картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, за формою №3, щодо зміни найменування і засновників юридичної особи та за формою №4 щодо зміни керівника юридичної особи, а також: примірник оригіналу рішення 36 сесії 6 скликання Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 20 січня 2015 року про внесення змін до установчих документів юридичної особи комунального підприємства; примірник оригіналу рішення 36 сесії 6 скликання Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 20 січня 2015 року про прийняття у комунальну власність корпоративних прав на частку у статутному капітілі; примірник оригіналу Наказу голови ліквідаційної комісії Зіньківської районної санітано-епідеміологічної станції від 2 червня 2015 року №1 про безоплатну передачу юридичної особи Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської райСЕС у комунальну власність територіальної громади Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області; оригінал положення про Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції ; два примірника статуту комунальної організації Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції у новій редакції, а також квитанцію про сплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно частини 9 ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів.
Незважаючи на те, що відповідачем не було видано заявнику копії опису поданих для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи з відміткою про дату надходження документів, у чому суд вбачає протиправну бездіяльність суб'єкта владних повноважень, факт подання позивачем документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи підтверджується листом державного реєстратора відповідача № 02.1-01 від 07.08.2015 року, яким він повідомляє виконуючого обов'язки завідуючого, про те, що подані документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів знаходяться в стадії розгляду.
У випадках передбачених частиною 11 ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів .
З огляду на те, що подані позивачем документи не були залишені державним реєстратором без розгляду та повернуті позивачеві, суд приходить до висновку про те, що у державного реєстратора не було передбачених законом підстав для того, щоб залишити без розгляду подані позивачем документи.
У відповідності до частини 13 ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою-третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно ст. 30 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Як передбачено нормою ч. 2 ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , за наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор зобов'язаний не пізніше трьох робочих днів з дати надходження документів для проведення державної реєстрації видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) засновнику або уповноваженій ним особі повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, відповідно до опису.
Тобто державний реєстратор, за наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи позивача, був зобов'язаний не пізніше 13.07.2015 року, видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) засновнику або уповноваженій особі позивача повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, відповідно до опису.
В супереч вимогам Закону державний реєстратор взагалі не видав і не надіслав почтою повідомлення позивачеві про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови, натомість через місяць після отримання документів повідомляє позивача про те, що документи перебувають в стадії розгляду, в чому на думку суду вбачається протиправна бездіяльність суб'єкта владних повноважень.
Згідно ч.2 ст.11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
З огляду на те, що впродовж розгляду даної справи декілька разів змінювались особи, які відповідно до закону здійснювали повноваження державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців реєстраційної служби Зіньківськог районного управління юстиції Полтавської області.
У зв'язку із тривалим розладом здоров'я державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців реєстраційної служби Зіньківськог районного управління юстиції Полтавської області, наказом №819/11 від 02.11.2015 року, виконання його посадових обов'язків було покладено на державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Гадяцького районного управління юстиції Полтавської області ОСОБА_3.
На вимогу суду 26.11.2015 року позивач повторно подав державному реєстратору документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Згідно опису сформованого 26.11.2015 року для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи позивачем було повторно подано державному реєстратору реєстраційну картку за формою №3 і ті ж самі документи, що подавались 08.07.2015 року, реєстраційна картка за формою №4 повторно не подавалась.
Згідно повідомлення про залишення документів без розгляду від 27.11.2015 року №843/02.3-11, державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ОСОБА_3 повідомила позивача про те, що подані ним документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи залишені без розгляду з тих підстав, що документи подані не в повному обсязі.
Надаючи правову оцінку дій державного реєстратора в контексті обставин справи, суд критично ставиться до зазначеного повідомлення.
В силу Закону позивач повинен був подати державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до установчих документів пов'язаних із зміною назви та складу засновників юридичної особи документи, передбачені частинами 1, 3 ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .
У повідомленні державного реєстратора не вказано, яких саме документів необхідних для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи не було подано позивачем.
Розглядаючи документи подані позивачем для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, суд приходить до висновку про те, що позивач подав документи у повному обсязі.
Так згідно опису позивачем було подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів складену 26.11.2015 року, оригіналу рішення 36 сесії 6 скликання Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 20 січня 2015 року про внесення змін до установчих документів юридичної особи комунального підприємства, яке є рішенням про внесення змін до установчих документів, оригінали рішення 36 сесії 6 скликання Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 20 січня 2015 року про прийняття у комунальну власність корпоративних прав на частку у статутному капітілі та оригінал наказу голови ліквідаційної комісії Зіньківської районної санітано-епідеміологічної станції від 2 червня 2015 року №1 про безоплатну передачу юридичної особи Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської райСЕС у комунальну власність територіальної громади Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області, які є документами підтверджують правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінал положення про Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції ; два примірника статуту комунальної організації Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції у новій редакції 2015 року, а також квитанції про сплату реєстраційного збору та квитанцію про оплату за публікацію.
Вирішуючи питання, щодо правомочності рішень 36 сесії 6 скликання Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 20 січня 2015 року про прийняття у комунальну власність корпоративних прав на частку у статутному капітілі та про внесення змін до установчих документів юридичної особи, які були прийняті раніше ніж наказ голови ліквідаційної комісії Зіньківської районної санітано-епідеміологічної станції від 2 червня 2015 року №1 про безоплатну передачу юридичної особи Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської райСЕС у комунальну власність територіальної громади Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області, суд приймає до у ваги те, що сесія сільської ради мала право прийнятти декларативні рішення, чим сформувати своє волевиявлення, щодо подальшого настання тих чи інших юридичних наслідків, що не суперечить чинному законодавству і не виходить за рамки повноважень органу місцевого самоврядування. Таким чином вказані рішення сільської ради не могли самі по собі бути чинними без наказу голови ліквідаціної комісії про безоплатну передачу юридичної особи у комунальну власність територіальної громади.
За таких обставин суд приходить до висновку про те, що вишезазначені рішення сесії сільської ради набули чинності лише після прийняття головою ліквідаційної комісії наказу №1 від 2 червня 2015 року, про безоплатну передачу юридичної особи у комунальну власність.
Таким чином суд приходить до висновку, що документи на проведення державної реєстрації змін до установчих документів були подані позивачем після набрання чинності відповідними рішеннями, а отже суд не вбачає ніяких противоріч вимогам Закону.
А отже на думку суду вбачається протиправна бездіяльність державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо залишення без розгляду документів поданих для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи позивача поданих 26.11.2015 року.
Таким чином суд вважає, що позовні вимоги позивача в частині визнання протиправною бездіяльності суб'єкта владних повноважень державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо непроведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи згідно реєстраційної картки за формою №3 є правомірними та належним чином обгрунтованими, а тому піддлягають задоволенню.
В частині вимо щодо визнання протиправною бездіяльності суб'єкта владних повноважень державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо непроведення державної реєстрації зміни відомостей про юридичну особу згідно реєстраційної картки за формою №4, позовна вимога є передчасною, так-як відомості про зміну (призначення) керівника новим засновником, може бути внесено до єдиного державного реєстру лише після того, як в державному реєстрі буде зареєстрована зміна складу засновників юридичної особи.
Зважаючи на обставини даної справи, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, про захист яких він просить, суд керуючись приписами ч.2 ст.11 КАС України, вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов'язати особу, на яку в силу закону покладено виконання обов'язків та повноважень державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Зіньківського районногоуправління юстиції Полтавської області здійснити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи позивача згідно реєстраційної картки за формою №3 та документів, які були предметом дослідження у даній справі.
Керуючись ст. 19, 25, 27, 29, 30 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , ст. 4-15 , 70-71 , 86 , 94 , 99 , 122 , 158-163 , 167 , 186 КАС України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, щодо непроведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції.
Зобов'язати особу, на яку в силу закону покладено виконання обов'язків та повноважень державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Зіньківського районного управління юстиції Полтавської області здійснити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Відділення профілактичної дезінфекції Зіньківської районної санітарно-епідеміологічної станції.
В іншій частині позову відмовити.
На постанову може бути подана апеляційна скарга на протязі 10 днів.
СуддяОСОБА_4
Суд | Зіньківський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2015 |
Оприлюднено | 11.01.2016 |
Номер документу | 54792927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Зіньківський районний суд Полтавської області
Дігтяр М. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні