УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
20.10.15р. Справа № 904/6843/13
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Полєв Д.М.
за заявою ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ
до боржника ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44, код ЄДРПОУ 36494551
про визнання банкрутом
Представники:
- представник ПАТ "Дніпропетровськгаз" ОСОБА_2 за довіреністю №804 від 21.08.2014р.;
- представник ПАТ "Укрсоцбанк" ОСОБА_3 за довіреністю №02-36/413 від 05.02.2015р.
- представник Лівобережної ОДПІ ОСОБА_4 за довіреністю №9065/9/04-64-10-24 від 27.03.2015р.
від боржника: ліквідатор ОСОБА_5
за участю: -
ВСТАНОВИВ:
03.09.2013р. надійшла заява голови ліквідаційної процедури ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44, про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44, згідно зі ст. 95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою від 09.09.2013р. заява про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44, прийнята до розгляду.
Провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44, код ЄДРПОУ 36494551 порушено ухвалою суду 08.10.13 р. за заявою ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ.
Постановою від 15.10.2013р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора голову ліквідаційної комісії (арбітражного керуючого) ОСОБА_5 (свідоцтво №385 від 20.02.2013р.; 49008 м. Дніпропетровськ, пров. Токарний, 55, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
13.11.2013р. ліквідатором в офіційному друкованому засобі "Голос України" №213 (5713) опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури.
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Кредитором ПАТ по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" подано до суду пояснення №11/3-0382 від 07.07.2015р., №11/3-0647 від 20.10.2015р. згідно з яким кредитор заперечує проти затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута через наявність статутного капіталу підприємства боржника в розмірі 1 млн. грн., який ліквідатором не виявлено та не включено до ліквідаційної маси банкрута.
Кредитор посилається на положення ст. 87 ГК України, якою передбачено право змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутного капіталу, в порядку встановленому законодавством, проте відомостей щодо зміни розміру статутного капіталу, направлення його на здійснення господарської діяльності підприємства не подано.
09.07.2015р. до суду надійшла заява ПАТ Укрсоцбанк" про винесення окремої ухвали щодо перевірки законності дій боржника та наявності кримінального правопорушення в діях посадових осіб в частині зменшення статутного капіталу.
В судовому засіданні оголошувалась перерва 09.07.2015р. з 12:10до 16:00, 23.07.2015р. з 11:35 до 15:00, з 13.10.2015р. по 20.10.2015р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника ліквідатора, встановлено наступне.
Під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Відповідно до листа Індустріального ВДВС Дніпропетровського МУЮ №В-14/6967 від 18.04.2014р. виконавчі документи стосовно банкрута у відділі не перебуває.
Відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Заяви кредиторів про грошові вимоги до боржника, що ліквідується власником, подаються безпосередньо до господарського суду та оплачуються судовим збором. Розгляд грошових вимог кредиторів в ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону. За результатами розгляду грошових вимог кредиторів господарським судом затверджується реєстр вимог кредиторів.
13.11.2013 р. в газеті "Голос України" № 213 (5713) опубліковано оголошення про визначання боржника банкрутом та відкриття відносно останнього ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 17.04.2014р. затверджено реєстр вимог кредиторів у справі з вимогами наступних кредиторів:
- Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція у м. Дніпропетровськ Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - 38820,16грн. (3 черга);
- Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз", м. Дніпропетровськ - 1147,00грн. (1 черга), 23642,08грн. (4 черга) та 2182,38грн. (6 черга).
Також, 20.03.2015р. до суду надійшла заява ПАТ "Укрсоцбанк" з грошовими вимогами до банкрута в розмірі 216046,98грн., які визнано ліквідатором у повному обсягу та включено до реєстру вимог кредиторів.
Так, згідно реєстру вимог кредиторів станом на день розгляду вимоги кредиторів складають:
- Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція у м. Дніпропетровськ Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - 38820,16грн. (3 черга);
- Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз", м. Дніпропетровськ - 1147,00грн. (1 черга), 23642,08грн. (4 черга) та 2182,38грн. (6 черга);
- Публічне акціонерне товариство "Укрсоцбанк", м. Суми - 1218грн. (1 черга), 209939,70грн. (4 черга), 6107,28грн. (6 черга), з яких погашено 1991грн., що підтверджується банківською випискою від 08.06.2015р.
Встановлені вимоги кредиторів залишились частково незадоволеною у зв'язку з відсутністю майна боржника.
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч.1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, ліквідаційний баланс, суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Ліквідатором проведено інвентаризацію майна банкрута, за результатами якої майно банкрута не виявлено, що підтверджується актом від 01.04.2014р.
Для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб'єктів господарювання як за попереднім та і новим місцезнаходженням банкрута.
Згідно довідок Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області №07.2/13-26/1983 від 08.04.2014р., ОСОБА_6 в Дніпропетровській області №14/2151 від 09.04.2014р., Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області №23/737 від 17.10.2014р. за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №22139214 від 26.05.2014р., Інформації з реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об"єктів нерухомого майна №22139913 від 26.05.2014р. рухоме та нерухоме майно не зареєстровано.
Згідно витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №45697748 від 25.11.2004р. за банкрутом ПП "Драфт" обтяжень майна не зареєстровано.
Відповідно до листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №09/01-19598/НК від 09.09.2015р. банкрута серед власників, які володіють значними пакетами акцій (10 відсотків і більше статутного капіталу) емітентів, відсутнє.
Відповідно довідки Лівобережної ОДПІ за банкрутом обліковуються відкриті рахунки в банківських установах, а саме в ПАТ "Укрсоцбанк", ПАТ "Актабанк".
Згідно довідки ПАТ "АктаБанк" №2934 від 27.11.2014р. залишок коштів на рахунку банкрута відсутній.
Згідно з довідкою ПАТ "Укрсоцбанк" №10.401-186/67-18495 від 27.11.2014р. залишок коштів на рахунку банкрута складає 2266грн. Залишок зазначених коштів списано банком на розрахунково-касове обслуговування в розмірі 275грн., проценти по кредиту - 1991грн., що підтверджується банківською випискою від 08.06.2015р.
Також, як вбачається з матеріалів справи, виявлені під час ліквідаційної процедури грошові кошти в розмірі 10000грн., спрямовано на погашення витрат по справі, зокрема судового збору в розмірі 5735грн. та оплати послуг ліквідатора за договором від 15.10.2013р.
Відповідно до витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за банкрутом не зареєстровано філії та відокремлені підрозділи не зареєстровані.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Стосовно заперечень ПАТ по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" подано до суду пояснення №11/3-0382 від 07.07.2015р., №11/3-0647 від 20.10.2015р. щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута через наявність статутного капіталу слід зазначити наступне.
Загальні правила щодо приватних підприємств встановлені ст. ст. 63,113 ГК України.
Так, відповідно до статті 63 ГК України залежно від форм власності, передбачених законом, в Україні можуть діяти підприємства таких видів: приватне підприємство, що діє на основі приватної власності громадян чи суб'єкта господарювання (юридичної особи); підприємство, що діє на основі колективної власності (підприємство колективної власності); комунальне підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади; державне підприємство, що діє на основі державної власності; підприємство, засноване на змішаній формі власності (на базі об'єднання майна різних форм власності); спільне комунальне підприємство, що діє на договірних засадах спільного фінансування (утримання) відповідними територіальними громадами - суб'єктами співробітництва.
Згідно із ст. 113 ГК України приватним підприємством визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян, іноземців, осіб без громадянства та його (їх) праці чи з використанням найманої праці. ОСОБА_1 є також підприємство, що діє на основі приватної власності суб'єкта господарювання - юридичної особи. Порядок організації та діяльності приватних підприємств визначається цим Кодексом та іншими законами.
За класифікацією ст. 63, 79 ГК України господарські товариства, у тому числі ТОВ є окремим видом підприємства і принципово відрізняються від приватних підприємств як корпоративні підприємства. Таким чином, спеціальне законодавство про господарські товариства діяльність приватних підприємств не регулює.
Стосовно саме приватних підприємств ГК України не містить якихось спеціальних норм щодо процедур формування статутного капіталу.
Таким чином застосування кредитором ПАТ по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" до банкрута в якості аналогії спеціальних норм корпоративного права, як то ст. 87 ГК України, є спірним.
Одночасно слід зазначити, що статутний капітал та інші елементи власного капіталу розподіляються на кілька фондів грошових коштів, кожний з яких забезпечує створення і рух певних груп активів, без яких неможливе функціонування підприємства. Так серед них - фонд власних основних засобів та інших необоротних матеріальних активів (фонд власних основних коштів), фонд необоротних нематеріальних активів , фонд власних оборотних засобів і засобів обігу, фонд фінансових інвестицій.
Кошти власних основних засобів вкладаються у створення засобів праці, створюються малоцінні необоротні матеріальні активи тощо.
Ухвалами суду від 09.07.2015р., 23.07.2015р. зобов'язано Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції (м. Дніпропетровськ, пр. ім. Газети "Правда", 42) надати завірену копію реєстраційної справи ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44, код ЄДРПОУ 36494551.
Відповідно до поданої Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців копії реєстраційної справи банкрута вбачається, що для забезпечення початкової діяльності підприємства власником сформовано статутний капітал в розмірі 1000000грн. (реєстраційна картка від 18.05.2009р., п.1.5 статуту).
Відповідно до п. п. 3.1., 3.2 статуту підприємства банкрута майно підприємства складають основні фонди і зворотні відрахунки, а також інші цінності. Підприємство має право продавати або передавати іншим підприємствам, організаціям та установам, обмінювати, здавати в оренду, надавати у безоплатне тимчасове користування або у позику будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби, інвентар, сировину та інші матеріальні цінності, які йому належать, а також списувати їх з балансу.
За поясненнями ліквідатора наявний статутний капітал спрямовано керівництвом боржника на покупку товару для його подальшої реалізації з метою отримання прибутку.
Діюче законодавство не містить заборон щодо використання статутного капіталу на забезпечення поточних витрат підприємства або на покриття збитків та ризиків.
Як вбачається з матеріалів справи, наявність рахунку банкрута на якому міститься внесені засновником грошові кошти статутного капіталу, інші грошові коштів або рухоме й нерухоме майно банкрута під час ліквідаційної процедури ліквідатором не виявлено.
Відповідно до ст. 40 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Підставою для винесення ухвали суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута є завершення заходів здійснення ліквідаційної процедури та відсутність майнових активів для задоволення вимог кредиторів.
Враховуючи те, що за результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Стосовно заява кредитора ПАТ "Укрсоцбанк" про винесення окремої ухвали щодо перевірки законності дій боржника та наявності кримінального правопорушення в діях посадових осіб в частині зменшення статутного капіталу.
Згідно ст. 90 ГПК України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу. Окрема ухвала надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, в порядку та розмірі, передбачених частиною першою статті 119 цього Кодексу. Окрему ухвалу може бути оскаржено в установленому цим Кодексом порядку. Якщо при вирішенні господарського спору господарський суд виявить у діяльності працівників підприємств та організацій порушення законності, що містять ознаки кримінального правопорушення, господарський суд надсилає про цей факт повідомлення прокурору або органу досудового розслідування.
Суд вважає за необхідне у задоволенні заяви банку відмовити, оскільки в матеріалах справи відсутні докази неправомірних дій ліквідатора в частині зменшення статутного капіталу.
Одночасно слід зазначити, що провадження у справі про банкрутство стосується суб'єктів - юридичних осіб, а ні фізичних осіб стосовно яких кредитор просить винести окрему ухвалу.
Відхиляючи зазначену заяву суд звертає увагу заявника, що він не позбавлений права самостійно звертатись до органів прокуратури та інших правоохоронних органів із відповідними заявами за захистом своїх прав, з інформацією про вчинення злочинів тощо.
Стосовно клопотань Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська №10686/10/04064-10-20 від 22.10.2013р., №7401/10/04-64-10-20 від 12.03.2014р. щодо незатвердження звіту ліквідатора до проведення перевірки банкрута слід зазначити наступне.
Відповідно до п.78.1.7 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України.
Згідно з п.78.6 ст.78 Податкового кодексу України строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України регламентовано, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків -не більш як на 5 робочих днів.
На час розгляду справи Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська не надано суду доказів винесення наказу про проведення перевірки банкруту та направлення його ліквідатору; проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків та доказів неможливості отримання від банківських установ довідку про рух коштів на рахунках банкрута для проведення перевірки останнього.
З огляду на викладене, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо.
Враховуючи викладене, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, суд знаходить достатньо підстав щодо його затвердження.
Згідно до п. 1, ч. 6 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст. 46 цього Закону.
Керуючись ст.86 ГПК України, ст.ст.41, 45, 46, п.1, ч. 6 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -.
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ОСОБА_1 підприємства "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44, код ЄДРПОУ 36494551.
Ліквідувати юридичну особу -Приватне підприємство "ДРАФТ", м. Дніпропетровськ, вул. Верхня, 44 (код ЄДРПОУ 36494551).
Провадження у справі припинити.
Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Суддя ОСОБА_7
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2015 |
Оприлюднено | 11.01.2016 |
Номер документу | 54796039 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні