Постанова
від 09.11.2015 по справі 200/11473/15-а
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

09.11.2015

Справа № 200/11473/15

провадження № 2а/200/223/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2015 року Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська у складі:

головуючого - судді Кудрявцевої Т.О.

при секретарі - Власенко К.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Дніпропетровської міської ради про визнання неправомірною бездіяльність, зобов"язання виконати певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом. В обгрунтування позовних вимог посилається на те, що на підставі його звернень від 19.12.2005 №13/9313, від 31.10.2006 № 13/8454 до Дніпропетровської міської ради, а також рішень Дніпропетровської міської ради від 12.10.2006 № 41/5 "Про внесення змін до рішення міської ради від 30.11.2005 № 156/31 "Про погодження громадянина ОСОБА_1 місця тимчасового розташування споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1", №156/31 від 30.11.05 "Про погодження громадянину ОСОБА_1 місця тимчасового розташування споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1", від 26.11.2008 №333/39 "Про визначення категорії цільового призначення земель", землевпорядною організацією ТОВ "Квартал" було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття та 17.04.2009 року надано його до Дніпропетровської міської ради для розгляду. Зазначений проект землеустрою мав зауваження щодо комплектності пакету наданих документів зі слів посадових осіб Дніпропетровської міської ради, але його було доповнено 20.05.2009 року на виконання усних вимог останніх.

Позивач зазначає? що на підставі зазначеного проекту землеустрою та позитивних висновків відповідних служб міста виконавчими органами Дніпропетровської міської ради, у межах наданих повноважень, було підготовлено проекти рішень міської ради та його виконавчого комітету "Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття" та надано на візування відповідним посадовим особам та службам Дніпропетровської міської ради в порядку? встановленому Регламентом. 12.11.2009 року рішенням № 2977 "Про проект рішення міської ради "Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду грн. ОСОБА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття" виконавчим комітетом було погоджено зазначений проект рішення міської ради, проте міською радою рішення прийнято не було. При зверненні до Дніпропетровської міської ради його було повідомлено, що виконавчими органами Дніпропетровської міської ради у межах наданих повноважень, на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого у встановленому порядку, на підставі позитивних висновків відповідних служб міста було підготовлено проекти рішень міської ради та її виконавчого комітету "Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття". Зазначені матеріали підпадали під дію спеціальної норми законодавства, визначеної Законом України № 509-УІ від 14.10.2009 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву", яким було внесено зміни до ряду нормативних актів в сфері земельних відносин. А саме, земельні ділянки державної (комунальної) власності, стосовно яких до 01 січня 2008 року було ухвалено рішення про погодження місця розташування об"єкта або про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо її відведення, може бути передано в оренду без земельних торгів (аукціонів). Ця норма набула чинності 14.10.2008 року, термін її дії було встановлено до 14.10.2009 року, 14.10.2009 року термін дії зазначеної норми законодавства сплинув.

Позивач також вказує на те, що виконавчими органами Дніпропетровської міської ради було підготовлено та надано на візування посадових осіб виконкому проект рішення виконавчого комітету міської ради до закінчення терміну дії зазначеної норми (липень-серпень 2009 року), зазначені проекти тривалий час знаходилися на візуванні в зв"язку з вирішенням питання щодо коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська та були включені до порядку денного виконавчого комітету міської ради у зв"язку з наявністю у проектах рішень всіх передбачених Регламентом віз посадових осіб. На цей час, у разі, якщо право оренди земельних ділянок не виникло до 14.10.2009 року, то на сьогодні відповідно до ст. 124 Земельного Кодексу України передача в оренду вільних від забудови земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами земельних торгів. Позивач зазначає, що йому у відповіді було запропоновано для подальшого розгляду порушеного питання та оформлення правовстановлюючих документів на землю шляхом проведення земельних торгів (аукціонів) прийти на прийом до Департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради. Щодо питання стосовно оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку для розміщення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності було повідомлено, що відповідно до ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", який набрав чинності 12.03.2011 року, тимчасова споруда торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без влаштування фундаменту. Йому було запропоновано до заяви додати: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування тимчасової споруди, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів тимчасової споруди з прив"язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація), цей перелік документів зазначений як вичерпний. Його також було повідомлено про те, що після визначення процедури оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розташовано малі архітектурні форми, виконавчими органами Дніпропетровської міської ради буде продовжено розгляд питань щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки по фактичному розміщенню торгівельних кіосків. Позивач зазначає, що остаточного рішення Дніпропетровською міською радою щодо надання зазначеної земельної ділянки йому у строкову оренду так і не було прийнято бездіяльність посадових осіб Дніпропетровської міської ради стало підставою до невинесення питання на виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради з приводу розгляду питання про надання йому в оренду земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_2) для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття строком на 10 років.

Посилаючись на зазначене, позивач просить визнати протиправною бездіяльність посадових осіб Дніпропетровської міської ради та зобов'язати винести на розгляд виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради питання надання в оренду йому земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_2) для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття строком на 10 років.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, посилаючись на його необгрунтованність. В дане судове засідання представник позивача не з"явився, про розгляд справи повідомлений належним чином.

Вислухавши позивача та представника відповідача, дослідивши докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надані; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи й цілями, на досягнення яких спрямовано це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Завданням адміністративного судочинства, відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування , інших посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією і бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. При цьому Пленум Вищого адміністративного суду України у Постанові від 6 березня 2008 року N 2 зауважив, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам.

Вирішуючи спірні правовідносини між сторонами, суд виходить з того, що відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються ними у своїй діяльності, а також актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими в межах їхньої компетенції.

Статтею 14 Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами господарської діяльності (юридичними і фізичними особами) виключно відповідно закону.

За змістом ч. ч. 1, 6 ст. 93 Земельного Кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені особи.

Згідно статті 116 Земельного Кодексу України підставами набуття права на земельну ділянку із земель державної або комунальної власності громадянами та юридичними особами є рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації.

В силу ч.ч.1, 2 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Згідно з пунктом 34 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування до виключної компетенції міської ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, які розглядаються виключно на пленарному засіданні ради - сесії.

Відповідно до п.1 ст. 122 Земельного Кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або в користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустроїв щодо відведення земельних ділянок у разі, зокрема, надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (місцевості).

Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Згідно ч. 4. ст. 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Статтями 142-145 Конституції України передбачено, що до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.

Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно ст. 71 КАСУ кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно зі статтею 86 цього Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пункту 2 статті 77 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як встановлено в судовому засіданні, 05.05.2004 року ОСОБА_2 було подано до Дніпропетровської міської ради на ім"я міського голови заяву про отримання земельної ділянки в оренду по АДРЕСА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття.

Головним архітектурно-планувальним управлінням Дніпропетровської міської ради на підставі листа-замовлення ОСОБА_1 від 11.05.2004 року № 3/2211 був складений Висновок щодо місця розташування об"єкта - споруди майстерні з ремонту взуття за адресою АДРЕСА_1. Відповідно до Висновку за містобудівними вимогами ГоловАПУ вважає можливим пропонувати на розгляд постійно діючої комісії з питань містобудівництва, земельних відносин і охорони навколишнього середовища для розміщення об"єкта документи щодо тимчасового розміщення споруди з ремонту взуття на зазначеній земельній ділянці за умови позитивного погодження з Державним управлінням екології та природних ресурсів в Дніпропетровській області, міськСЕС, міського УЗР, Дніпропетровським обласним центром охорони історико-культурних цінностей.

Дніпропетровським міським управлінням земельних ресурсів на підставі заяви ОСОБА_1 від 05.05.2004 року був складений Висновок від 01.03.2005 року щодо місця розташування об"єкта - споруди майстерні з ремонту взуття за адресою АДРЕСА_1. Відповідно до Висновку, враховуючи висновок ГоловАПУ міської ради від 21.10.2004 № 3/3509 та за умови отримання ОСОБА_2 усіх необхідних погоджень, передбачених існуючими вимогами, зазначено про можливість направити матеріали на розгляд міської ради для погодження місця розташування об"єкта в установленому порядку. Також зазначено про те? що за умови погодження міською радою місця розташування і виконання окремих умов, передбачених у цьому висновку, гр. ОСОБА_1 належить звернутися до Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів для організації виконання землевпорядних робіт зі складання проекту відведення земельної ділянки для розміщення споруди майстерні з ремонту взуття.

21.10.2004 року Державним управлінням екології та природних ресурсів в Дніпропетровській області був складений Акт перевірки виконання вимог природоохоронного законодавства України при виборі земельної ділянки під споруду майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1. Відповідно до даного акту, встановлена можливість направити на розгляд комісії з питань регулювання земельних відносин міської ради матеріали попереднього узгодження розміщення споруди майстерні з ремонту взуття за вказаною адресою за умови збереження зелених насаджень на суміжній території, погодження УЗР м. Дніпропетровська, дотримання вимог природоохоронного законодавства та виконання приписів цього акту.

01.01.2004 року Дніпропетровським обласним центром з охорони історико-культурних цінностей був складений Висновок по обстеженню земельної ділянки під розміщення споруди майстерні з ремонту взуття за адресою: вул. Косіора, 49 (згідно з планом), відповідно до якого заперечення проти земельного відводу за вказаною адресою відсутні.

Листом від 26.10.2004 року № 4-3638/-12-3, з посиланням на наявність заявки, формуляру попереднього узгодження розміщення об"єкта з погодженнями, висновку ГоловАПУ від 03.09.2004 № 3/2211, висновку Дніпропетровського обласного центру охорони історико-культурних цінностей від 01.10.2004 № 3654/2, топографічного матеріалу М 1:500, ОСОБА_1 був повідомлений Державним управлінням екології та природних ресурсів в Дніпропетровській області про можливість направлення матеріалів попереднього узгодження розміщення вищезазначеної споруди за вказаним адресом на розгляд комісії з питань регулювання земельних відносин міської ради за умови збереження зелених насаджень на сумісній території, погодження УЗР м. Дніпропетровська, дотримання вимог природоохоронного законодавства та виконання приписів акту перевірки від 21.10.2004 року.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 30.11.2005 № 156/31 "Про погодження громадянину ОСОБА_1 місця тимчасового розташування споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1" ОСОБА_1 було погоджено місце тимчасового розташування споруди майстерні з ремонту взуття на території (попередній кадастровий номер НОМЕР_3) по АДРЕСА_1 згідно зі схемою. Цим рішенням надано згоду ОСОБА_1 на розробку проекту відведення земельної ділянки для розташування об"єкта, зазначеного у п.1 цього рішення, відповідно до умов, визначених під час погодження місця його розміщення, строком на один рік з моменту прийняття цього рішення; надано дозвіл ОСОБА_1 на проведення проектних робіт та збір вихідних даних для проектування об"єкта на один рік з дня прийняття цього рішення.

Пунктом 4 цього ж рішення ОСОБА_1 зобов"язаний одержати вихідні дані для проектування в установленому порядку, замовити у проектній організації, яка має ліцензію на проектування, проектну документацію відповідно до вихідних даних, що підлягає погодженню у встановленому порядку; привести у відповідність до чинного законодавства правові відносини з третіми особами у разі виникнення їх прав на територію або її частку та на будівлі і споруди, що розташовані на цій території, до початку розроблення проекту відведення земельної ділянки.

21.12.2005 року позивач звернувся до міського голови з заявою, в якій на підставі рішення сесії міської ради від 30.11.2005 року № 156/31 просив надати вказівку на організацію виконання землевпорядних робіт зі складання проекту відведення земельної ділянки для розташування (будівництва) об"єкта в установленому порядку за адресою АДРЕСА_1 для улаштування майстерні з ремонту взуття, виконання роботи просив доручити ТОВ "Квартал". З аналогічною заявою позивач звернувся 31.10.2006 року до Дніпропетровської міської ради.

Рішенням Дніпропетровської ради від 12.10.2006 № 41/5 "Про внесення змін до рішення міської ради від 30.11.2005 № 156/31 "Про погодження громадянина ОСОБА_1 місця тимчасового розташування споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1" надано згоду ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розташування об"єкта відповідно до умов, визначених під час погодження місця розташування об"єкта.

На підставі зазначених рішень землевпорядною організацією ТОВ "Квартал" було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття.

Листом від 11.07.2007 року Дніпропетровська міська санітарно-епідеміологічна станція, посилаючись на розгляд матеріалів і в тому числі акту санітарного обстеження Індустріальної СЕС від 03.07.2007 року, повідомила ОСОБА_1 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 0029 га за адресою вул. Косіора у районі буд. 49 під розміщення споруди майстерні з ремонту взуття.

Згідно Висновку про погодження матеріалів Дніпропетровського відділу природокористування Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області від 03.08.2007 року № 4-2035-5-1 в результаті огляду земельної ділянки в натурі та проведення аналізу наданих документів вважається за можливе погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1, за умови дотримання вимог природоохоронного законодавства України та зазначених природоохоронних вимог, дана земельна ділянка може бути використана тільки для заявлених цілей.

Аналогічні дані про можливість погодження проекту землеустрою містяться у Висновку управління земельних ресурсів у м. Дніпропетровську ГУ ЗР у Дніпропетровській області за № 35.08/П-Ф від 18.03.2008 року за висновку управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ № 84.09/п-У від 11.03.2009 року.

Відповідно до Висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під улаштування споруди майстерні з ремонту взуття за адресою: АДРЕСА_1, згідно з планом) від 13.08.2007 № 4665/2 Дніпропетровський обласний центр охорони історико-культурних цінностей погодив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки за вказаною адресою.

Листом від 25.09.2007 року за № 10/9-958 Головним архітектурно-планувальним управлінням Дніпропетровської міської ради позивач був повідомлений про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для улаштування споруди майстерні з ремонт взуття по АДРЕСА_1 відповідно до рішення міської ради від 12.10.2006 № 41/5.

04.12.2007 року за замовленням позивача КП "Міськзеленбуд Дніпропетровської міської ради" був складений Акт обстеження зелених насаджень.

Також, позивачем було перераховано у цільовий фонд міської ради кошти на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста в сумі 3,383,30 грн., що підтверджується Висновком, складеним Управлінням економіки Дніпропетровської міської ради від 21.11.2007 року.

За замовленням ОСОБА_1 Міським комунальним підприємством "Земград" була складена технічна документація із землеустрою 071543 щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: АДРЕСА_1 Індустріальний район та землевпорядною організацією - Товариством з обмеженою відповідальністю "Квартал" були проведені земельно-кадастрові роботи та складений Зведений кадастровий план земельної ділянки - кадастровий номер НОМЕР_2, по розміщенню об"єкту - споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1 із зазначенням землекористувача - ОСОБА_1

Відповідно до Акту обстеження земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 05.02.2008 року, складеного Управлінням земельних ресурсів у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, загальний стан земельної ділянки за вищевказаною адресою є задовільним.

18.03.2008 року Управлінням земельних ресурсів у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області були складені Умови відведення земельної ділянки.

Відповідно до висновку управління економіки Дніпропетровської міської ради від 08.05.2008 року за № 2/4-482 погоджено ОСОБА_1 земельну ділянку для улаштування майстерні з ремонту взуття в районі АДРЕСА_1; також позивачем отримана Довідка від 25.12.2008 року про категорію земель.

Таким чином, позивачем були отримані дозволи необхідних організацій, що підтверджується Формуляром Дніпропетровської міської ради погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2009 року Управлінням Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області був складений Висновок щодо умов надання земельної ділянки, за яким враховуючи вищезазначені рішення Дніпропетровської міської ради, прийняття рішень уповноважених органів щодо затвердження представленої на розгляд землевпорядної документації, вирішення питання щодо надання земельної ділянки в оренду та підготовку правовстановлюючих документів на земельну ділянку за вказаною адресою вважається за доцільне здійснювати з урахуванням положень підпункту 2 пункту 11 Розділу ІІ Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 03.06.08 № 309-УІ, а саме, відповідно до особливостей, які будуть визначені Кабінетом Міністрів України, щодо оформлення права оренди на земельні ділянки щодо яких станом на 01.01.2008 року уповноваженим органом прийнято рішення про погодження місця розташування об"єкта або про надання згоди на розробку проекту її відведення. Та зазначено, що остаточне рішення щодо визначення умов надання земельної ділянки приймається міською радою відповідно до існуючих норм. 17.04.2009 року вищевказаний проект надано до Дніпропетровської міської ради для розгляду. Зазначений проект землеустрою мав зауваження щодо комплектності пакету наданих документів, але його було доповнено позивачем 20.05.2009 року.

Рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 2977 від 12.11.2009 року "Про проект рішення міської ради "Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття" було погоджено зазначений проект рішення міської ради з внесенням цього питання на розгляд міської ради.

Проте, Дніпропетровською міською радою відповідне рішення прийнято не було. При зверненні до Дніпропетровської міської ради позивача було повідомлено, що виконавчими органами Дніпропетровської міської ради у межах наданих повноважень, на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого у встановленому порядку, на підставі позитивних висновків відповідних служб міста було підготовлено проекти рішень міської ради та її виконавчого комітету "Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття".

Зазначені матеріали підпадали під дію спеціальної норми законодавства, визначеної Законом України № 509-УІ від 14.10.2009 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву", яким було внесено зміни до ряду нормативних актів в сфері земельних відносин. А саме, земельні ділянки державної (комунальної) власності, стосовно яких до 01 січня 2008 року було ухвалено рішення про погодження місця розташування об"єкта або про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо її відведення, може бути передано в оренду без земельних торгів (аукціонів). Ця норма набула чинності 14.10.2008 року, термін її дії було встановлено до 14.10.2009 року, 14.10.2009 року термін дії зазначеної норми законодавства сплинув.

Виконавчими органами Дніпропетровської міської ради було підготовлено та надано на візування посадових осіб виконкому проект рішення виконавчого комітету міської ради до закінчення терміну дії зазначеної норми (липень-серпень 2009 року), зазначені проекти тривалий час знаходилися на візуванні в зв"язку з вирішенням питання щодо коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська та були включені до порядку денного виконавчого комітету міської ради у зв"язку з наявністю у проектах рішень всіх передбачених Регламентом віз посадових осіб. На цей час, у разі, якщо право оренди земельних ділянок не виникло до 14.10.2009 року, то на сьогодні відповідно до ст. 124 Земельного Кодексу України передача в оренду вільних від забудови земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами земельних торгів.

Листом від 18.08.2010 року Дніпропетровською міською радою позивач був повідомлений про те, що Земельним управлінням Дніпропетровської міської ради було розглянуто його звернення від 22.07.2010 року стосовно оформлення правовстанавлюючих документів на земельну ділянку по АДРЕСА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття. Цим листом позивач повідомлявся про те, що згідно до п.20 Закону України від 29.06.2010 року № 2367-17 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері будівництва житла" внесено зміни до п.3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву". Відповідно до внесених змін, прийняті і не виконані до набрання чинності цим Законом рішення відповідних органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про погодження місця розташування об"єкта або про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки зберігають чинність протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, а розроблені відповідно до цих рішень проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розглядаються в установленому законом порядку. Передача в оренду таких земельних ділянок із земель державної та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів). З посиланням на зазначене, позивача повідомлялося про те, що робота з оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку по АДРЕСА_1 буде продовжена.

05.10.2010 року Земельне управління Дніпропетровської міської ради листом за № 4/8-970 звернулося до секретаря міської ради, в якому повідомило, що Земельним управлінням міської ради готуються проекти рішень міської ради та її виконавчого комітету про передачу в оренду земельних ділянок вільних від об"єктів нерухомого майна. Також в листі зазначалося, що 14.10.2009 року відповідно до Закону України № 509-УІ від 14.10.2009 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву" скінчився термін дії абзацу 3 п.1 розділу Х "Перехідні положення" Земельного Кодексу України, відповідно до якого, у разі прийняття відповідними органами рішення про погодження місця розташування об"єкта або надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки до 01.01.2008 року передача в оренду таких земельних ділянок із земель державної та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів). Але на цей час підп. 2 п.20 розд.1 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері будівництва житла" від 29.06.2010 року №2367-УІ встановлено, що прийняті і не виконані до набрання чинності цим Законом рішення відповідних відповідних органів виконавчої влади або органів місцевого самоврялування про погодження місця розташування об"єкта або про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки зберігають чинність протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, а розроблені відповідно до цих рішень проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розглядаються в установленому законом порядку. Передача в оренду таких земельних ділянок із земель державної і комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів). Таким чином?строк оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки вільні від об"єктів нерухомого майна без проведення земельних торгів (аукціонів) спливає 14.10.2010 року. Враховуючи зазначене, в листі Земельне управління просило дозволу на надання проекту рішення на розгляд депутатських комісій міської ради та включити до порядку денного найближчої сесії міської ради та посприяти в першочерговому опрацюванні рішення, в тому числі? про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду ОСОБА_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття.

Листом від 27.02.2012 року № О-6 виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради позивачу було запропоновано для подальшого розгляду порушеного питання та оформлення правовстановлюючих документів на землю шляхом проведення земельних торгів (аукціонів) прийти на прийом до Департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради. Щодо питання стосовно оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку для розміщення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності було повідомлено, що виконавчими органами Дніпропетровської міської ради, у межах наданих повноважень, на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого у встановленому порядку, на підставі позитивних висновків відповідних служб міс та було підготовлено проекти рішень міської та його виконавчого комітету "Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття". Цим листом також позивача повідомлено про те, що зазначені матеріали підпадали під дію спеціальної норми законодавства, визначену Законом України № 509-УІ від 14.10.2009 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву", яким було внесено зміни до ряду нормативних актів в сфері земельних відносин. А саме, земельні ділянки державної (комунальної) власності, стосовно яких до 01.01.2008 року було ухвалено рішення про погодження місця розташування об"єкта або про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо її відведення, може бути передано в оренду без земельних торгів (аукціонів). Також зазначено, що ця норма набула чинності 14.10.2008 року, термін її дії було встановлено до 14.10.2009 року, виконавчими органами Дніпропетровської міської ради було підготовлено та надано на візування посадових осіб виконкому проект рішення виконавчого комітету міської ради до закінчення терміну дії зазначеної норми (липень-серпень 2009 року). Зазначені проекти знаходились тривалий час на візуванні у зв"язку з вирішенням питання щодо коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська та були включені до порядку денного виконавчого комітету міської ради у зв"язку з наявністю у проектах рішень всіх передбачених Регламентом віз посадових осіб.

Листом прокуратури м. Дніпропетровська від 12.01.2015 року за № 359-14 ОСОБА_1 був повідомлений про те, що за результатами розгляду його звернення прокуратурою було встановлено, що на підставі його звернень від 19.12.2005 №13/9313, від 31.10.2006 № 13/8454 до Дніпропетровської міської ради, а також рішень Дніпропетровської міської ради від 12.10.2006 № 41/5 "Про внесення змін до рішення міської ради від 30.11.2005 № 156/31 "Про погодження громадянина ОСОБА_1 місця тимчасового розташування споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1", №156/31 від 30.11.05 "Про погодження громадянину ОСОБА_1 місця тимчасового розташування споруди майстерні з ремонту взуття по АДРЕСА_1", від 26.11.2008 №333/39 "Про визначення категорії цільового призначення земель", землевпорядною організацією ТОВ "Квартал" було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття та 17.04.2009 року надано його до Дніпропетровської міської ради. Зазначений проект землеустрою мав зауваження щодо комплектності пакету наданих документів, який було доповнено 20.05.2009 року. 12.11.2009 року рішенням № 2977 "Про проект рішення міської ради "Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття" виконавчим комітетом було погоджено зазначений проект рішення міської ради. Проте, міською радою відповідне рішення прийнято не було.

Судом встановлено, що не заперечувалося в судовому засіданні представником відповідача, остаточного рішення Дніпропетровською міською радою щодо надання зазначеної земельної ділянки позивачу у строкову оренду так і не було прийнято, чим порушені права позивача.

Статтею 162 КАС України визначені повноваження суду при вирішенні справи, а саме при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Згідно п.п. 1, 2 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності та зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

З огляду на встановлені вищенаведені обставини, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню

Суд вважає необхідним визнати протиправною протиправною бездіяльність Дніпропетровської міської ради щодо не розгляду в установленому законом порядку питання щодо передачі земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_2) в м. Дніпропетровську в оренду ОСОБА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття строком на 10 років та для поновлення прав позивача, вважає за необхідне зобов'язати Дніпропетровську міську раду на найближчому пленарному засіданні (сесії) розглянути питання щодо передачі земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_2, Індустріальний район) в м. Дніпропетровську в оренду ОСОБА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття строком на 10 років.

Ухвалою Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 09.11.2015 року позивачу поновлено строк на звернення до суду з даними позовними вимогами.

Задовольняючи позовні вимоги, суд вважає за необхідне на підставі ст. 94 КАС України стягнути з місцевого бюджету на користь позивача сплачений судовий збір в сумі 73 грн. 08 коп.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 11, 71, 159, 161-163 КАСУ, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровської міської ради щодо не розгляду в установленому законом порядку питання щодо передачі земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_2) в м. Дніпропетровську в оренду ОСОБА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття строком на 10 років.

Зобов'язати Дніпропетровську міську раду на найближчому пленарному засіданні (сесії) розглянути питання щодо передачі земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_2, Індустріальний район) в м. Дніпропетровську в оренду ОСОБА_1 для улаштування споруди майстерні з ремонту взуття строком на 10 років.

Стягнути з місцевого бюджету на користь ОСОБА_1 понесені витрати по с праві - сплачений судовий збір в сумі 73 грн. 08 коп.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Бабушкінський районний суд міста Дніпропетровська, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Т.О.Кудрявцева

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення09.11.2015
Оприлюднено12.01.2016
Номер документу54830028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/11473/15-а

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Ухвала від 09.11.2015

Адміністративне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Постанова від 09.11.2015

Адміністративне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні