Постанова
від 30.12.2015 по справі 201/17903/15-а
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/17903/15-а

Провадження №2-а/201/246/2015

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 грудня 2015 року м. Дніпропетровськ

Суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Демидова С.О., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Дніпропетровська про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська з адміністративним позовом, в якому просить суд визнати дії відповідача щодо відмови в перерахунку пенсії з врахуванням заробітної плати за період роботи у Спеціальний трест № 5 з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року протиправним; зобов'язати відповідача провести перерахунок та виплату пенсії з включенням до складу заробітної плати за період роботи у Спеціальний трест № 5 з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року відповідно до довідки про заробіток для обчислення пенсії, виданої ліквідатором Талан Л.Г. та головним бухгалтером Баклинською О.М. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році (віднесений до 2 категорії). В період з 27 лютого 1987 року по 25 травня 1990 року працював на підприємстві Спеціальний трест № 5 Будівельно-монтажного об'єднання Спецмашмонтаж , що підтверджується трудовою книжкою серії НОМЕР_1. Відповідно до ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 23 жовтня 2003 року затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ВАТ Спеціальний трест № 5 м. Дніпропетровськ та ліквідовано юридичну особу ВАТ Спеціальний трест № 5 м. Дніпропетровськ. 06 січня 2014 року позивач звернувся до відповідача із заявою і необхідними документами для призначення пенсії за віком як учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2-ї категорії відповідно до ст. 55 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . Зокрема було долучено довідку про заробіток за період з березня 1987 року по червень 1990 року для обчислення пенсії, виданої ліквідатором Талан Л.Г. та головним бухгалтером Баклинською О.М. Листом від 21 жовтня 2015 року за № 227 йому відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії з посиланням на те, що при проведенні зустрічної перевірки достовірності та обґрунтованості видачі довідки про заробітну плату з'ясовано, що документи зберігаються за адресою: АДРЕСА_1 Книги реєстраційних довідок відсутні, документи не були передані на зберігання до архівних установ. Підписати акт перевірки ліквідатор відмовився, посилаючись на те, що закінчився термін повноважень.

Представником відповідача у наданий судом строк надано письмові заперечення, відповідно до яких відповідач позов не визнає та заперечує проти його задоволення в повному обсязі, оскільки при розгляді наданих позивачем документів з'ясовано, що позивач надав довідку про заробітну плату за період з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року, видану ліквідатором ВАТ Спеціальний трест № 5 , яка не містить номеру та дати видачі. Зазначене товариство ліквідовано. Документи зберігаються за адресою: АДРЕСА_1 Книги реєстраційних довідок відсутні, документи не були передані на зберігання до архівних установ. Підписати акт перевірки ліквідатор відмовився, посилаючись на те, що закінчився термін повноважень. Таким чином відповідач не має правових підстав для врахування при призначенні пенсії за віком довідки про заробітну плату за період з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. У випадках, установлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб.

Згідно ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставах яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частинами 1, 2 ст. 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році (віднесений до 2 категорії), що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_2, виданого 18 січня 2012 року.

Позивач перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Дніпропетровська як отримувач пенсії за віком відповідно до ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

06 січня 2014 року позивач звернувся до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Дніпропетровська із заявою та необхідними документами для призначення пенсії за віком як учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2-ї категорії відповідно до ст. 55 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . Зокрема було надано довідку про заробіток за період з березня 1987 року по червень 1990 року для обчислення пенсії, виданої ліквідатором Талан Л.Г. та головним бухгалтером Баклинською О.М.

Листом відповідача від 21 жовтня 2015 року за № 227 позивачу відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії та зазначено, що при проведенні зустрічної перевірки достовірності та обґрунтованості видачі довідки про заробітну плату з'ясовано, що документи зберігаються за адресою: АДРЕСА_1 Книги реєстраційних довідок відсутні, документи не були передані на зберігання до архівних установ. Підписати акт перевірки ліквідатор відмовився, посилаючись на те, що закінчився термін повноважень. Посилаючись на відсутність повноважень ліквідатора на зберігання та видачу архівних документів по підприємству Спеціальний трест №5 Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Дніпропетровська відмовилось від здійснення мені перерахунку пенсії із врахуванням заробітної плати за період з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року.

Така відмова відповідача у включенні заробітної плати за період з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року при обчисленні пенсії не відповідає чинному законодавству, а тому є протиправною з наступних підстав.

Згідно копії трудової книжки позивача в період з 27 лютого 1987 року по 25 травня 1990 року він працював на підприємстві Спеціальний трест № 5 Будівельно-монтажного об'єднання Спецмашмонтаж , що підтверджується трудовою книжкою серії НОМЕР_1.

Відповідно до ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 23 жовтня 2003 року затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ВАТ Спеціальний трест № 5 м. Дніпропетровськ та ліквідовано юридичну особу ВАТ Спеціальний трест № 5 м. Дніпропетровськ, код ЗКПО 04800447.

Відповідно до п.17 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій згідно ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 із змінами та доповненнями, до заяви про призначення пенсії за віком додається довідка про заробітну плату (дохід) особи, яка видається на підставі особових рахунків установою, де працювала особа. Якщо такі підприємства припинили своє існування, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств або архівними установами.

Згідно пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23 листопада 2011 року Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Пенсійний фонд України зобов'язано забезпечити здійснення перерахунку пенсій, призначених особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, до набрання чинності цією постановою, за матеріалами пенсійних справ.

Відповідно до ст.49 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді: державної пенсії; додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Відповідно до ч. 4 ст. 15 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військкоматами), а про період проживання на територіях радіоактивного забруднення, евакуацію, відселення, самостійне переселення - органами місцевого самоврядування.

Пунктом 2.10. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено, що довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

Згідно з ст. 49 КЗпП України власник або уповноважений ним орган зобов'язаний видати працівникові на його вимогу довідку про його роботу на даному підприємстві, в установі, організації із зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи і розміру заробітної плати.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 41 ЗУ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатор з дня свого призначення виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута.

Частиною 3 вказаної статті встановлено, що з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.

Як вбачається наданих матеріалів на довідці про заробіток проставлена печатка арбітражного керуючого (ліквідатора), що свідчить про наявність у нього відповідних повноважень на час видачі вказаної довідки.

Частиною 3 ст. 97 ЗУ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) має посвідчення та печатку, опис і порядок використання яких встановлює державний орган з питань банкрутства.

Відповідно до норм чинного законодавства з припиненням повноважень ліквідатора (арбітражного керуючого) знищується його печатка, про що зазначено у ч. 6 ст. 113 ЗУ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , де передбачено, що порядок та умови передачі і знищення особистої печатки арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) встановлюються та забезпечуються спеціально уповноваженим органом з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Відповідно до листа Управління заперечень до інших наданих позивачем документів на перерахунок пенсії, крім довідки про заробіток, у відповідача немає. Посилання відповідача на відсутність повноважень ліквідатора на зберігання та видачу архівних документів, а також на відсутність номеру та дати видачі довідки про заробіток як на відмову врахувати заробітну плату за період з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року при обчисленні пенсії, тобто за час роботи позивача у Спеціальний трест № 5 , є неправомірними, оскільки вказана довідка підписана уповноваженими особами та засвідчена печаткою арбітражного керуючого (ліквідатора).

Відповідно до ст. 62 ЗУ Про пенсійне забезпечення основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Як вбачається з трудової книжки позивача в період з 27 лютого 1987 року по 25 травня 1990 року він працював на підприємстві Спеціальний трест № 5 Будівельно-монтажного об'єднання Спецмашмонтаж . Записи у трудовій книжці зроблені відповідно до вимог чинного законодавства.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи всі доводи в сукупності, суд приходить до висновку, що діями відповідача порушені права позивача щодо обчислення пенсії з врахуванням заробітної плати за період з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року відповідно до довідки про заробіток для обчислення пенсії.

Факти, встановлені судом, та відповідні їм правовідносини підтверджуються наявними доказами.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 25, 33, 46 Конституції України, ст.ст.6-11, 71,99, 256 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Дніпропетровська про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати дії управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Дніпропетровська щодо відмови ОСОБА_1 в перерахунку пенсії з врахуванням заробітної плати за період роботи у Спеціальний трест № 5 з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року протиправним.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Дніпропетровська провести ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії з включенням до складу заробітної плати за період роботи у Спеціальний трест № 5 з 01 березня 1987 року по 30 червня 1990 року відповідно до довідки про заробіток для обчислення пенсії, виданої ліквідатором Талан Л.Г. та головним бухгалтером Баклинською О.М.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку на протязі 10 днів з дня отримання копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська.

Суддя С.О. Демидова

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення30.12.2015
Оприлюднено12.01.2016
Номер документу54837637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —201/17903/15-а

Ухвала від 23.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Постанова від 30.12.2015

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Демидова С. О.

Ухвала від 11.12.2015

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Демидова С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні