УХВАЛА
про відстрочення виконання судового рішення
04 січня 2016 року Справа № 803/918/15-a
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Дмитрука В.В.,
при секретарі судового засідання Гринчук Я.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку заяву відділу державної виконавчої служби Камінь-Каширського районного управління юстиції про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі Волинської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Правда» про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 09 червня 2015 року в адміністративній справі № 803/918/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі Волинської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Правда» про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, адміністративний позов задоволено повністю, стягнуто з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Правда» на користь Управління Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі Волинської області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з січня по березень 2015 року включно у розмірі 101230 грн. 41 коп.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.09.2015р. постанову Волинського окружного адміністративного суду від 09.06.2015р. залишено без змін і на виконання вказаного рішення судом видано виконавчий лист №11302015р. від 17.11.2015р.
29 грудня 2015 року відділ державної виконавчої служби Камінь-Каширського районного управління юстиції (далі – ВДВС Камінь-Каширського РУЮ) звернувся до суду із заявою відстрочення виконання судового рішення в даній адміністративній справі.
Заява про відстрочення виконання судового рішення обґрунтована тим, що 12.11.2015р. Президентом України підписано Закон України «Про внесення зміни до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» щодо уточнення об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування», відповідно до якого для платників збору, які відносяться до 4 групи платників єдиного податку не є об'єктом оподаткування фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Крім того, Прикінцевими положеннями вказаного Закону заборгованість, що утворилася в період з 1 січня 2015 року до дня набрання чинності цим Законом у платників єдиного податку четвертої групи, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, підлягає списанню у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України.
ВДВС Камінь-Каширського РУЮ вказав на відсутність як механізму списання заборгованості, так і підстав для закінчення виконавчого провадження, вчинення дій по якому призведе до блокування рахунків кооперативу та неспроможності сплачувати поточні платежі до бюджету, а тому просить відстрочити виконання судового рішення.
Управління ПФУ в Камінь-Каширському районі у своїй заяві просило питання відстрочки виконання судового рішення розглянути за відсутності його представника та не заперечувало проти задоволення заяви ВДВС Камінь-Каширського РУЮ.
Сторони в судове засідання не прибули.
Як визначено частиною другою статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. З наведених підстав чуд дійшов висновку про можливість розгляду заяви про розстрочення виконання судового рішення за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи приходить до висновку про необхідність задоволення заяви про відстрочення виконання судового рішення з огляду на наступне.
Стаття 263 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) встановлює, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження може звернутися до адміністративного суду першої інстанції із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Суд розглядає питання про розстрочення виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Законом України «Про внесення зміни до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» щодо уточнення об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування» від 12.11.2015р. № 802-VIII (далі – Закон), який набрав чинності з 01.01.2016р., абзац четвертий пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» викладено в такій редакції:
«Для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону сума заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", що утворилася в період з 1 січня 2015 року до дня набрання чинності цим Законом у платників єдиного податку четвертої групи, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, підлягає списанню у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.
Як вбачається з матеріалів справи, СВК «Правда» є платником єдиного податку четвертої групи і судом стягнуто заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з січня по березень 2015 року включно у розмірі 101230 грн. 41 коп., тобто відповідач відноситься до платників збору, що підпадають під дію даного Закону.
Суд погоджується з твердженням ВДВС Камінь-Каширського РУЮ про винятковість обставин, що зумовлюють необхідність відстрочити виконання судового рішення в зв'язку з відсутністю на момент розгляду заяви механізму списання сум заборгованості, а також вважає необхідним встановити шестимісячний строк відстрочення виконання постанови суду від 09.06.2015р., тобто до 04 липня 2016 року.
Керуючись статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства, суд
УХВАЛИВ:
Заяву відділу державної виконавчої служби Камінь-Каширського районного управління юстиції про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі Волинської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Правда» про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах задовольнити.
Відстрочити виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 09 червня 2015 року в адміністративній справі № 803/918/15-а до 04 липня 2016 року.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Дмитрук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2016 |
Оприлюднено | 14.01.2016 |
Номер документу | 54856902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні