Справа № 755/22742/15-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" грудня 2015 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі судових засідань ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 4 ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів в рамках кримінального провадження унесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 420151000000001268 від 14.11.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
в с т а н о в и в:
До слідчого судді цього місцевого суду надійшло зазначене клопотання прокурора про надання тимчасового доступу до речей і документів, яке обґрунтоване тим, що в ході досудового розслідування слідством, на цьому етапі, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » експортуються через митний кордон України недоброякісну та потенційну небезпечну для здоров`я людини горіхову продукцію (заражена хворобами рослин плісеневими грибами, які в залежності від товарної партії перевищують допустимі норми МБВ 5061-89 від 13 до 35 разів) шляхом надання в митні органи фітосанітарних сертифікатів, які видані на підставі проведених виключно за ентомологічним аналізом фітосанітарних експертиз (є неповними через не проведення досліджень повного спектру контрольованих карантинних та інших шкідливих організмів).
Вказані зразки горіхової продукції відібрані у присутності співробітників ІНФОРМАЦІЯ_2 співробітниками залученої спецпідрозділами УЛЯБП АПК спільно з службовими особами м/п « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_4 з партій вантажів, які згідно МД№125110011/2015/033551 від 16.11.2015 року оформлені у митному відношенні для переміщення через митний кордон України в режимі «ЕК10» TOB « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) на адресу одержувача вантажу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( АДРЕСА_2 ).
Зразки горіхової продукції за МД№125110011/2015/033551, відібрані з вантажного автомобіля державний номер № НОМЕР_2 згідно акту відбору №49 від 17.11.2015 року.
За результатами проведених лабораторних досліджень зразків горіхової продукції, відібраних за МД№125110011/2015/033551 встановлені наступні порушення вимог чинного законодавства (експертний висновок ІНФОРМАЦІЯ_6 №5 від 04.12.15р.), а саме:
1. Відсутність у товаросупровідних документах на вантаж санітарного сертифікату (сертифікат здоров`я) на партії товару, що посвідчує параметри харчової безпеки та передбачений чинними нормами Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», постановою ІНФОРМАЦІЯ_7 від 19.05.08р. №11 «Про затвердження Порядку видачі санітарних сертифікатів на вантажі з харчовими продуктами, призначеними для експорту» та ст.48 Регламенту (ЄС) 882/2004) Про офіційні заходи контролю, які застосовуються для забезпечення підтвердження відповідності з кормовим та харчовим законодавством, правилами здоров`я та захисту тварин.
2. Перевищення допустимих норм МБТ 5061-89 за показником чисельності плісеневих грибів: у зразку 2611/1 (репрезентує партію обсягом 9000 кг) в 28 разів, у зразку 2611/2 (репрезентує партію обсягом 4000 кг) в 35 разів, у зразку 2611/3 (репрезентує партію обсягом 7000 кг) у 13 разів. Серед виділених видів мікроскопічних грибів наявні потенційні продуценти біологічних отрут мікотоксинів: Aspergillus spp. продуценти афлатоксинів та охратоксинів, Penicillium spp. продуценти цитриніну.
Згідно висновку експерта, виявлений обсяг плісеневих грибів, порушує обов`язкові вимоги, що ставляться до горіхової продукції на стадії експортного контролю згідно ДСТУ ЕЄК ООН DDF-02:2007.
3. При здійснені фіто санітарних досліджень визначено високі рівні заселення ядер горіхів мікроцетами (мікроскопічними грибами), які викликають пліснявіння.
4. Внесений до МД №125110011/2015/033551 фітосанітарний сертифікат №75/17-014ВХ-562997, що посвідчує фітосанітарну безпеку переміщуваного вантажу із трьох товарних партій ядер горіха грецького, виданий на одну не ідентифіковану партію ядер горіхів (40т). Крім цього, фіто санітарна експертиза під карантинних об`єктів рослинного походження (висновок №Л17/004453-Б від 13.11.15р.), на підставі якої видано вказаний фітосанітарний сертифікат проведена виключно за ентомологічним аналізом та є неповною, так як виключає дослідження повного спектру контрольованих карантинних та інших шкідливих організмів.
Виданий фітосанітарний сертифікат №75/17-014ВХ-562997 виключно на підставі проведеної ентомологічної експертизи та порушує обов`язкові вимоги п.п.4.2, 4.3 Наказу Міністерства аграрної політики України №414 від 23.08.05р. «Про затвердження фіто санітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, транзиту, експорту, порядку переробки та реалізації під карантинних матеріалів».
При цьому, на підставі п.4.15 вищевказаного наказу, фітосанітарний сертифікат №75/17-014ВХ-562997 вважається недійсним через відсутність в ньому повної інформації щодо контрольованого переліку шкідливих організмів, які складають фітосанітарну небезпеку.
Таким чином, в діях невстановлених службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вбачаються окремі ознаки злочину, що передбачений ст.364 КК України та полягає у приховуванні факту переміщення вказаним товариством через митний кордон України в режимі «ЕК10» згідно МД №125110011/2015/033551 недоброякісної та небезпечної горіхової продукції, в обсязі 20 тон, в т.ч. шляхом не проведення внутрішнього контролю за якістю товару на виробничому підприємстві за визначальними показниками його безпечності, не надання в митні органи при митному оформленні сертифікату здоров`я (посвідчує параметри харчової безпеки), надання в митні органи на 3 партії товару фітосанітарного сертифікату №75/17-014/ВХ-562997, який виданий на одну неідентифіковану партію товару з порушенням п.п.4.2,4.3 Наказу Мінагрополітики України №414 від 23.08.05р. через посилання на неповну фітосанітарну експертизу (висновок №Л17/004453-Б від 13.11.15р.), що проведена виключно за ентомологічними аналізом та виключає дослідження повного спектру контрольованих карантинних та інших шкідливих організмів.
В діях невстановлених посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 вбачаються окремі ознаки злочинів, передбачених ст.ст.364, 366 КК України, що полягають у видачі на підставі неповної, проведеної виключно за ентомологічним аналізом, фітосанітарної експертизи (висновок №Л17/004453-Б від 13.11.15р.) завідомо неправдивого документу - фітосанітарного сертифікату №75/17-014/ВХ-562997. Вказаний фіто санітарний сертифікат виданий на вантаж горіхів грецьких в обсязі 20 тонн, які переміщується ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » через митний кордон України за МД №125110011/2015/033551 в режимі «ЕК10» та за результатами експертизи ІНФОРМАЦІЯ_6 (експертний висновок №5 від 04.12.15р.) визнані продукцією з перевищенням допустимих норм МБВ 5061-89 за показником чисельності плісеневих грибів (в залежності від товарної партії перевищення складає від 13 до 35 разів), що порушує обов`язкові вимоги ДСТУ ЕЭК ООН DDF-02:2007.
В діях невстановлених співробітників митних органів ДФС України вбачаються ознаки злочину, передбаченого ст.364 КК України, що полягає у звільнені продукції горіхів грецьких в обсязі 20 тон, що переміщувались в режимі «ЕК10» через митний кордон України ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно МД №125110011/2015/033551 від митного контролю, передбаченого заходами нетарифного регулювання.
Зокрема, МД №125110011/2015/033551 на переміщення горіхів грецьких в режимі «ЕК10» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » оформлена у митному відношенні за відсутності у товаросупровідних документах санітарного сертифікату (сертифікат здоров`я) на кожну партію товару, що посвідчує параметри харчової безпеки та передбачений чинними нормами Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», постановою ІНФОРМАЦІЯ_7 від 19.05.08р. №11 «Про затвердження Порядку видачі санітарних сертифікатів на вантажі з харчовими продуктами, призначеними для експорту» та ст.48 Регламенту (ЄС) 882/2004) Про офіційні заходи контролю, які застосовуються для забезпечення підтвердження відповідності з кормовим та харчовим законодавством, правилами здоров`я та захисту тварин.
Крім цього, в порушення п.4.1. Наказу Міністерства аграрної політики України №414 від 23.08.05р. «Про затвердження фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, транзиту, експорту, порядку переробки та реалізації під карантинних матеріалів», що передбачає надання фітосанітарного сертифікату на кожну окрему партію підкарантинних матеріалів, співробітниками митних органів при митному оформленні МД №125110011/2015/033551 врахований фітосанітарний сертифікат №75/17-014/ВХ-562997 до трьох партій товару, які переміщувались ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
При цьому, вказані партії товару за результатами експертизи ІНФОРМАЦІЯ_6 (експертний висновок №5 від 04.12.15р.) визнані продукцією з перевищенням допустимих норм МБВ 5061-89 за показником чисельності плісеневих грибів (в залежності від товарної партії перевищення складає від 13 до 35 разів), що порушує обов`язкові вимоги ДСТУ ЕЭК ООН DDF-02:2007.
З метою виявлення та фіксації обставин кримінального правопорушення, вилучення документів в їх електронному та паперовому вигляді, партій товару (горіхової продукції) згідно МД №125110011/2015/033551 від 16.11.2015, які переміщуються в транспортному засобі державний номер НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , які можуть містити відомості про обставини кримінального правопорушення, у органу досудового розслідування виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до оригіналів товаро-супровідних документів що стосуються переміщення партій товару (горіхової продукції), що переміщуються в режимі «ЕК10» через митний кордон України ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно МД №125110011/2015/033551, які знаходяться в приміщенні митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 , а також до партій товару (горіхової продукції), які згідно МД №125110011/2015/033551 від 16.11.2015 оформлені у митному відношенні для переміщення через митний кордон України в режимі «ЕК10» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які переміщується в транспортному засобі державний номер НОМЕР_5 , який знаходиться на території митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 .
Дані обставини, на думку автора клопотання, підтверджують необхідність надання тимчасового доступу, з метою встановлення відомостей визначених ст. 91 КПК України, у даному кримінальному провадженні, виконання завдань визначних ст. 2 КПК України.
У судовому засіданні прокурор заявлене клопотання підтримала, просив задовольнити з підстав викладених у його мотивувальній частині.
В свою чергу, ухвалою суду, постановленою у порядку ч. 4 ст. 371 та ч. 2 ст. 372 КПК України, на підставі положень ч. 4 ст. 163 КПК України, визнано за можливе провести судовий розгляд клопотання без участі представника особи у володінні, якої знаходяться речі і документи.
Тож, слідчий суддя, перевіривши клопотання заявника на дотримання вимог Кримінального процесуального Кодексу України (далі КПК), приходить до наступного.
У випадку необхідності отримання тимчасового доступу до речей і документів, сторона кримінального провадження має право, згідно положень ст. 160 КПК України, звернутись до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.
При цьому, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання доступу до речей і документів з розпорядженням про можливості їх вилучення за умови, що сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що вони мають суттєве значення для встановлення важливих обставин, та можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, а без вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів (ч. 5 та ч. 7 ст. 163 КПК України).
У судовому засіданні слідчим суддею встановлено, що клопотання органу досудового розслідування за своєю суттю в цілому відповідає вимогам ч. 6 ст. 132, ст. 160 КПК України, обставин, регламентованих п. п. 1-3 ч. 3 ст. 132, ст. 161 та абз. 2 ч. 6 ст. 163 КПК України, не встановлено.
Згідно ч. 2 ст. 132 КПК України, клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подано до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Порушень вимог Глави 10 КПК України - заходи забезпечення кримінального провадження і підстави їх застосування та Глави 15 КПК України - тимчасовий доступ до речей і документів, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.
За таких обставин, слідчий суддя дослідивши матеріали клопотання, долучені до нього документи, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що наявні у провадженні докази, передбачені параграфами 3-5 Глави 4 КПК України (показання, речові докази і документи, та інші) свідчать про те, що прокурором у судовому засіданні, у відповідності до вимог ч. 5 ст. 132 КПК України, надано ґрунтовні докази, які дають змогу прийти до висновку про неможливість іншим способом, на даному етапі, довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів (ч. 4 ст. 132, ст. 163 КПК України), забезпечити повноту, всебічність та неупередженість розслідування вищезазначеного кримінального правопорушення, отримати відомості, що є необхідними для з`ясування всіх важливих обставин у їх сукупності, кореспондуються з вимогами ст. 132 КПК України, та свідчать про те, що без вилучення існує реальна загроза зміни, знищення речей або ж документів, а таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів, а тому воно підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 1-29, 131-132, 159-166, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -
у х в а л и в:
Клопотання задовольнити.
Надати розпорядження (забезпечити) прокурору Київської місцевої прокуратури № 4 ОСОБА_3 , або за її дорученням оперативним підрозділам, тимчасовий доступ до оригіналів товаро-супровідних документів, що стосуються переміщення горіхової продукції, що переміщуються в режимі «ЕК10» через митний кордон України ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно МД №125110011/2015/033551 та можливість їх вилучити, які знаходяться в приміщенні митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 ; до партій товару (горіхової продукції) та можливість їх вилучення, які згідно МД №125110011/2015/033551 від 27.11.2015 оформлені у митному відношенні для переміщення через митний кордон України в режимі «ЕК10» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які переміщується в транспортному засобі державний номер НОМЕР_5 , який знаходиться на території митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 .
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Роз`яснити, особі, яка зазначена в ухвалі слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів, як володілець речей або документів, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії, з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Особа, яка зазначена в даній ухвалі слідчого судді, як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених речей і документів вказаній особі за умови пред`явлення копії цього судового рішення.
Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, або ж на вимогу останнього залишено копію вилучених документів.
У разі невиконання даної ухвали слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до інформації, яка міститься в оператора та провайдера телекомунікацій, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України.
Інформація про приватне життя особи, отримана в порядку виконання даного судового рішення, не може бути використана інакше як для виконання завдань кримінального провадження.
Кожен, кому наданий доступ до інформації про приватне життя особи, в порядку виконання даного судового рішення, зобов`язаний запобігати розголошенню такої інформації.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді, та є обов`язковою до виконання на всій території України.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2015 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 54861057 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Бірса О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні