Постанова
від 11.01.2016 по справі 317/70/16-п
ЗАПОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 317/70/16-ц

3/317/27/2016

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2016 р. м. Запоріжжя

Суддя Запорізького районного суду Запорізької області Нікітін В.В., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Управління Укртрансінспекції в Запорізькій області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1., громадянина України, не працюючого, мешкаючого за адресою: вул. Заречна 15, с. В. Бурлук, Харківської області, посвідчення водія ХАА 181930, видане МРЕВ В-Бурлуцького РЕГ УДАІ в Харківській області 26.04.2002 року,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КпАП України,

ВСТАНОВИВ:

11 січня 2015 року до Запорізького районного суду Запорізької області надійшов адміністративний матеріал у відношенні ОСОБА_1.

Відповідно до статті 278 КпАП України, суддя при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує питання: чи належить до його компетенції розгляд даної справи та чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Адміністративний матеріал на ОСОБА_1 складено за ч. 1 ст. 164 КУпАП.

Як вбачається з адміністративного протоколу, ОСОБА_1 обвинувачується в тому, що перебуваючи за кермом автомобіля DAF д/н: АР7584СК, здійснював господарську діяльність з перевезення вантажів без одержання дозволу, та був виявлений 23 грудня 2015 року о 16 годині 36 хвилин на посту ДПС, що розташований на 475-му кілометрі автошляху Бориспіль-Дніпропетровськ-Запоріжжя в Запорізькому районі Запорізької області (а.с. 2).

В супровідному листі до адміністративного матеріалу (вих. № 2449/4/59-15 від 30.12.2015 року), який направлений Управлінням Укртрансінспекції в Запорізькій області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті на адресу Запорізького районного суду Запорізької області зазначено суть порушення: здійснення вантажного перевезення без одержання дозволу на осьове перенавантаження (п. 22.5), передбаченого статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт (а.с. 1).

Це ж вбачається з Акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень і вантажів автомобільним транспортом № 044956 від 23 грудня 2015 року (а.с. 7).

Відповідно до Акту про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 011769 від 23 грудня 2015 року, автомобіль DAF д/н: АР7584СК належить ОСОБА_2 (а.с. 5).

Товарно-транспортною накладною № 2312 від 23 грудня 2015 року підтверджується той факт, що ОСОБА_1 в якості водія здійснював перевезення вантажу з ТОВ Промтехснаб (ЄДРПОУ: 24604694) до замовника (платника ОСОБА_3) а.с. - 6.

Отримання суб'єктом господарювання дозволу на проїзд великогабаритних або великовагових транспортних засобів, передбачене відповідними Порядками, які затверджені Постановою КМУ Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування .

У відповідності до п. 1 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті , що затверджений Постановою КМУ № 1567 від 08.11.2006 року, цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб'єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням суб'єктами господарювання ліцензійних умов, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, а також диспетчерського контролю за роботою автомобільних перевізників.

Відповідним розділом вказаного порядку передбачено процедуру оформлення результатів перевірки та застосування адміністративно-господарських штрафів.

Згідно з п. 21 вказаного порядку, у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. Саме такий акт було складено Управлінням Укртрансінспекції в Запорізькій області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (а.с. 7).

Крім того, у відповідності до ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Саме про відсутність такого дозволу зазначеного в адміністративному матеріалі, який надійшов до Запорізького районного суду Запорізької області.

У відповідності до абз. 2 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт , за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 217 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції є правовим засобом відповідальності у сфері господарювання.

Адміністративно-господарські санкції (в тому числі й адміністративно-господарський штраф) застосовуються в порядку, передбаченому Главою 27 Господарського кодексу України.

Статтею 241 Господарського кодексу України встановлено визначення адміністративно-господарського штрафу як грошової суми, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.

Таким чином, суб'єктом відповідальності за порушення, виявлене представниками Управління Укртрансінспекції в Запорізькій області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, має бути саме суб'єкт господарювання , який на законних підставах, але без отримання відповідного дозволу, передбаченого ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , здійснював перевезення вантажів, а не фізична особа, яка керувала вантажним автомобілем.

Таким чином, Управління Укртрансінспекції в Запорізькій області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті має реалізувати свої повноваження, передбачені вищевказаними нормативно-правовими актами для притягнення до відповідальності винного суб'єкта господарювання . Запорізькому районному суду Запорізької області не підсудні справи, які стосуються застосування адміністративно-господарських санкцій в сфері господарювання.

Керуючись ст. 278 КпАП України,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний матеріал відносно ОСОБА_1 по ч. 1 ст. 164 КпАП України повернути до Управління Укртрансінспекції в Запорізькій області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті для вжиття заходів, передбачених Главою 27 Господарського кодексу України та Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті , що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя: В.В. Нікітін

СудЗапорізький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення11.01.2016
Оприлюднено14.01.2016
Номер документу54863533
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —317/70/16-п

Постанова від 11.01.2016

Адмінправопорушення

Запорізький районний суд Запорізької області

Нікітін В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні