Постанова
від 29.12.2015 по справі 464/9458/15-а
СИХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 464/9458/15

пр.№ 2-а/464/263/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.12.2015 Сихівський районний суд міста Львова

у складі: головуючого судді Горбань О.Ю.

при секретарі судових засідань ОСОБА_1

за участю позивача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

встановив:

Позивач звернувся в суд із позовом, в якому просить визнати протиправними дії Виконавчого комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області щодо відмови в наданні публічної інформації за його інформаційним запитом від 18 листопада 2015 року; зобов'язати відповідача надати позивачу повну, точну та достовірну інформацію про усі земельні ділянки у межах с.Пасіки-Зубрицькі, що не надані у користування та можуть бути безоплатно отримані у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд; зобов'язати відповідача надати позивачу повну, точну та достовірну інформацію про земельні ділянки комунальної власності, які у період з 1 січня 2014 року до 18 листопада 2015 року надавались безоплатно у власність іншим громадянам для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що 18.11.2015 надіслав виконавчому комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області запит на отримання публічної інформації. 23.11.2015 отримав відповідь датовану 19.11.2015, у якій йому відмовлено у наданні такої, з посиланням на те, що відповідач не володіє і не зобов'язаний, відповідно до його компетенції, володіти інформацією стосовно наявності земельних ділянок. Вважає надану йому відповідь відмовою у запитуваній інформації, що суперечить вимогам чинного законодавства України, а саме Закону України Про доступ до публічної інформації , Закону України Про місцеве самоврядування , Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

В судовому засіданні позивач адміністративний позов підтримав з аналогічних підстав, зазначених у позові, просить задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не прибув. Згідно заперечень, які надійшли на адресу суду, просить відмовити в задоволенні позовних вимог, покликаючись на те, що не володіє інформацією про наявність вільних земельних ділянок, які б могли бути безоплатно надані у власність для будівництва та обслуговування житлових будинків та господарських споруд. Вважає, що позивачу необхідно звертатись із запитом на отримання відповідної інформації у відділ Держземагенства у Пустомитівському районі Львівської області. Просить врахувати, що у рішеннях, прийнятих у період з 01.01.2014 по 18.11.2015 міститься інформація, яка є конфіденційною, тому не вправі видавати позивачу вказані копії рішень.

Заслухавши пояснення позивача , з'ясувавши дійсні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено такі факти та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено обставини, які підтверджуються належними у справі доказами, що 18.11.2015 позивач звернувся до відповідача із запитом про надання публічної інформації про усі земельні ділянки у межах с.Пасіки-Зубрицькі, що не надані у користування та можуть бути безоплатно отримані у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а також надати йому копії рішень про земельні ділянки комунальної власності, які у період з 1 січня 2014 року до 18 листопада 2015 року були надані безоплатно у власність іншим громадянам для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

Відповідач на запит позивача у відповіді №391 від 19 листопада 2015 року вказав, що у відповідності до Закону України Про місцеве самоврядування та ст.ст.6, 7,10 Закону України Про доступ до публічної інформації , Закону України Про інформацію та Закону України Про захист персональних даних виконавчий комітет Пасіки-Зубрицької сільської ради не вправі надавати копії рішень прийнятих сільською радою у період з 01.01.2014 по 18.11.2015 про надання безоплатно у власність інших громадян земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, оскільки такі рішення містять відомості, які відносяться до інформації з обмеженим доступом, а саме конфіденційну інформацію. Повідомив, що частину запиту про надання повної, точної, достовірної інформації про усі земельні ділянки у межах с.Пасіки-Зубрицькі Пустомитівського району, які не надані в користування та які можуть бути використані під забудову для реалізації прав ОСОБА_2 на безоплатне отримання земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд ним направлена до Держземагенства у Пустомитівському районі Львівської області (а.с.6).

Відповідно до ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Законом України Про доступ до публічної інформації регламентований порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Статтею 3 Закону України Про доступ до публічної інформації визначені гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації, відповідно до якої право на доступ до публічної інформації гарантується: обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Згідно зі статтею 4 цього ж Закону доступ до публічної інформації здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.5 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема, надання інформації за запитами на інформацію. В частині 5 ст.6 цього ж Закону не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Відповідно до ч.2 ст.14 Конституції України гарантується право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно із положеннями ст.116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, серед інших випадків, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

З огляду на те, що інформацією про наявність на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці земель державної та комунальної власності, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову, про наявність обмежень і обтяжень земельних ділянок, містобудівні умови та обмеження в містобудівному і державному земельному кадастрах, володіють уповноважені органі державної влади та місцевого самоврядування - такі органи зобов`язані надавати вказану інформацію громадянам, виходячи з прямих приписів Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та з публічного характеру вказаної інформації згідно з нормами Закону України Про доступ до публічної інформації .

Відповідно до ст.1 Закону України Про доступ до публічної інформації публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана, або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

В силу приписів ст. 13 вказаного Закону розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.

Згідно із ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільський, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить, в тому числі, розпорядження землями територіальної громади; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності.

Відповідно до ч.5 ст.24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності спеціально уповноважені органи з питань містобудування та архітектури і центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальні органи мають забезпечувати відкритість, доступність та повноту інформації про наявність на території відповідної територіальної одиниці земель державної чи комунальної власності, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову, про наявність обмежень і обтяжень земельних ділянок, містобудівні умови та обмеження у містобудівному та земельному кадастрах.

До моменту внесення відповідної інформації до згаданих кадастрів, виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, або відповідні органи виконавчої влади, зобов'язаний надавати за запитами фізичних та юридичних осіб письмову інформацію про наявність земельних ділянок, що можуть бути використані під забудову.

Оскільки відповідач повинен забезпечувати відкритість, доступність та повноту інформації про наявність на території відповідної територіальної одиниці вільних земельних ділянок комунальної власності до внесення відповідної інформації до згаданих кадастрів, тому він зобов'язаний надавати на запити осіб відповідну інформацію, яка міститься у них.

В розумінні КАС України бездіяльність суб'єкта владних повноважень - це пасивна поведінка суб'єкта владних повноважень, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод, інтересів фізичної чи юридичної особи.

Таким чином, відповідач проявив протиправну бездіяльність, відмовившись надати позивачу повну, точну та достовірну інформацію про усі земельні ділянки в межах с. Пасіки-Зубрицькі, що не надані у користування та можуть бути використані під забудову для реалізації позивачем права на безоплатне отримання земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, чим позбавив права позивача на доступ до інформації, що знайшло підтвердження в судовому засіданні.

Що стосується решти позовних вимог, то в цій частині суд відмовляє у їх задоволенні. Так, інформація про земельні ділянки комунальної власності, які у період з 01 січня 2014 року по 18 листопада 2015 року безоплатно надані Пасіки-Зубрицькою сільською радою іншим громадянам для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд із зазначенням їх місце розташування, кадастрового номеру, розміру, прізвищ, імен та по-батькові осіб, які отримали земельні ділянки, міститься в Державному земельному кадастрі та в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, до якого вносяться відомості щодо оформлення прав на ділянки. Тому відповідач в межах повноважень повідомив позивача як запитувача інформації про скерування його запиту у відділ Держземагенства у Пустомитівському районі Львівській області.

Що стосується вимог про видачу позивачу копій рішень, прийнятих сільською радою, в цій частині суд також відмовляє, так як позивачем не надано суду даних про те, які питання були предметом розгляду і яким чином вони зачіпають інтереси позивача. Оскільки позивач не надав з цього приводу доказів, а відповідач настоює на обмеженості доступу до згаданої інформації, суд не вбачає спростування тієї обставини, що такі рішення та протоколи містять конфіденційну інформацію про третіх осіб, доступ до якої є обмеженим і може поширюватись лише за їх згодою.

Задовольняючи частково позов, суд звертає увагу на те, що ч.1 статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожному гарантовано право на свободу вираження поглядів та одержання інформації, визначення якого міститься у ч.1 ст.10 Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини від 20 березня 1952 року, яка є частиною національного законодавства України згідно із ст.9 Конституції України.

Відповідно до ч.2 ст.8 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Розглядаючи даний спір, суд приходить до висновку про неможливість зобов'язувати відповідача надати повну, точну та достовірну інформацію про усі земельні ділянки в межах с.Пасіки-Зубрицькі, що не надані у користування та можуть бути використані під забудову для реалізації позивачем права на безоплатне отримання земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, оскільки така вимога пов'язана із здійсненням відповідачем владних повноважень під час адміністративних процедур (дискреційні повноваження), а суд не може своїм рішенням підміняти державний орган, на який законом покладено обов'язок прийняття такого, в задоволенні такої вимоги слід відмовити.

Така позиція суду щодо неможливості суду підміняти собою органи владних повноважень, повністю узгоджується із позицією Верховного Суду України, викладеною в постанові Пленуму ВСУ від 24.10.2008 № 13, згідно з якою суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймаючи замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень.

Враховуючи вищенаведене, суд позов задовольняє частково і зобов'язує Виконавчий комітет Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області розглянути запит позивача від 18 листопада 2015 року про отримання публічної інформації.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 160-163,167 КАС України,

постановив:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Виконавчого комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області щодо відмови у наданні публічної інформації за інформаційним запитом ОСОБА_2 від 18 листопада 2015 року про отримання публічної інформації.

Зобов'язати Виконавчий комітет Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області у строк, передбачений ст.20 Закону України Про доступ до публічної інформації з часу набрання постановою законної сили, розглянути запит ОСОБА_2 від 18 листопада 2015 року про отримання публічної інформації.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Сихівський районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її проголошення, а

у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя:

СудСихівський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення29.12.2015
Оприлюднено14.01.2016
Номер документу54863873
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —464/9458/15-а

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Ухвала від 03.08.2016

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Постанова від 29.12.2015

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Постанова від 29.12.2015

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Ухвала від 18.12.2015

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні