Справа № 443/169/15-а Провадження № 2-а/443/12/15
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.12.2015 року Жидачівський районний суд Львівської області в складі:
головуючого судді Салія В.В.,
при секретарі Рибаковій І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Жидачеві справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 селищної ради, 3-і особи відділ Держгеокадастру у Жидачівському районі, ПП Картограф , Реєстраційна служба Жидачівського районного управління юстиції у Львівській області , ОСОБА_3, про визнання недійсними рішення ОСОБА_2 селищної ради від 07 серпня 2014 року № 4818 та № 4819, визнання частково недійсними технічної документації, виготовленої ПП Картограф , зареєстрованої відділом Держгеокадастру у Жидачівському районі стосовно земельних ділянок ОСОБА_3, загальною площею 1979 кв.м. та свідоцтва про право власності, видані Реєстраційною службою Жидачівського районного управління юстиції у Львівській області, ОСОБА_3 на земельні ділянки площею 1500 кв.м. та 479 кв.м. ,-
в с т а н о в и л а:
ОСОБА_4 Степанівна 30 січня 2015 року звернулася в суд з адміністративним позовом, який уточнила 08 травня 2015 року та 10 грудня 2015 року, про визнання незаконними рішеннь У111 сесії У1 демократичного скликання ОСОБА_2 селищної ради № 4818 та 4819 від 07 липня 2014 року, визнання частково недійсними технічної документації, виготовленої ПП Картограф , зареєстрованої відділом Держгеокадастру у Жидачівському районі стосовно земельних ділянок ОСОБА_3, загальною площею 1979 кв.м. та свідоцтва про право власності, видані Реєстраційною службою Жидачівського районного управління юстиції у Львівській області, ОСОБА_3 на земельні ділянки площею 1500 кв.м. та 479 кв.м.
В судовому засіданні представник 3-ої особи ОСОБА_3 - адвокат ОСОБА_5 заявив клопотання, підтримане ОСОБА_3, про закриття провадження у справі, поскільки дана справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Представники позивачки ОСОБА_1 - ОСОБА_6 та адвокат ОСОБА_7 вважають, що підстав для задоволення клопотання немає, поскільки позовні вимоги ОСОБА_1 повинні розглядатись в порядку адміністративного судочинства.
Представник відповідача ОСОБА_2 селищної ради ОСОБА_8 заявила, що необхідно закрити провадження по справі.
Представник 3-ої особи відділу Держгеокадастру у Жидачівському районі ОСОБА_9 підтримав клопотання про закриття провадження по справі.
Суд, заслухавши клопотання, думку учасників судового засідання, приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Нормами ст.ст. 2, 4, 6 КАС України визначено завдання адміністративного судочинства та порядок реалізації права на судовий захист у сфері публічно правових відносин. Зокрема, завданням адміністративного судочинства України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб у сфері публічно правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень при здійсненні ними владних управлінських функцій. Кожна особа має право в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією або бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушено її права та інтереси і на вказаний спір поширюється юрисдикція адміністративних судів. Тобто, адміністративним судам підсудні публічно правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Тобто, завдання адміністративного судочинства обумовлюються його особливостями, які відрізняють його від інших видів судочинства.
До компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
При визначенні юрисдикції справи, необхідно виходити з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач, суб'єктного складу сторін, предмету спірних правовідносин.
Завданням цивільного судочинства, відповідно до ст. 1 ЦПК України є своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.
Відповідно до ст. 15 ЦПК України в порядку цивільного судочинства суди розглядають справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових правовідносин, а також справи інших правовідносин, окрім випадків, якщо розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.
Зміст та спрямованість правосуддя випливає із обов'язку держави по забезпеченню прав і свобод людини. Завдання будь - якого судочинства відображає його спрямованість, тобто кінцеву мету.
Правовідносини, які виникли між сторонами, визначаються нормами Земельного кодексу України.
Згідно ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Порушені права землекористувачів підлягають захисту в порядку, передбаченому ст. 152 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами (ст. 126 Земельного кодексу України). Згідно змісту ст. 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
У відповідності до ст. 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються: земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів спір вирішується судом.
Відповідно до ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших передбачених законом способів.
Згідно ст. 12 Земельного кодексу України - орган місцевого самоврядування у земельних правовідносинах визначено як рівноправного суб'єкта цих правовідносин, а не як суб'єкта владних повноважень в розумінні ст. 17 КАС України.
Виходячи зі змісту ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов'язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі і обов'язок суб'єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень, на відміну від визначального принципу цивільного судочинства, який полягає у змагальності сторін.
Як встановлено судом, позивачка ОСОБА_1 оспорює рішення ОСОБА_2 селищної ради про затвердження 3-ій особі по справі ОСОБА_3 технічної документації із землеустрою щодо встановлення(відновлення) меж земельної ділянки в натурі(на місцевості) від 07 серпня 2014 року № 4819(для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 4621555600:05:005:0083, площею 0.479 га.), № 4818(для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 4621555600:05:005:0080, площею 0.1500 га.), а також визнання частково недійсною технічної документації, виготовленої ПП Картограф , складеної та зареєстрованої відділом Держгеокадастру у Жидачівському районі по земельних ділянках 3-ої особи по справі ОСОБА_3, загальною площею 1979 кв.м. і свідоцтв про право власності 3-ій особі по справі ОСОБА_3 на земельні ділянки, площею 1500 кв.м. та 479 кв.м., видані Реєстраційною службою Жидачівського районного управління юстиції у Львівській області, тобто оспорює право інших осіб, а саме 3-ої особи ОСОБА_3, на земельні ділянки, а тому в даному випадку виник спір про право цивільне, а відтак і захищати свої права та інтереси позивачка повинна у способи, визначені нормами ЦК України, ст. 152 Земельного кодексу України, тобто у порядку цивільного судочинства.
Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим, тобто ухваленим відповідно до норм матеріального права з дотриманням процесуальних норм, та на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин справи.
На підставі наведеного, суд вважає, що у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справі необхідно закрити, поскільки справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 71, 128, 150, 160, 165,167 КАС України , суд, -
У Х В А Л И Л А:
Провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 селищної ради, 3-і особи відділ Держгеокадастру у Жидачівському районі, ПП Картограф , Реєстраційна служба Жидачівського районного управління юстиції у Львівській області , ОСОБА_3, про визнання недійсними рішення ОСОБА_2 селищної ради від 07 серпня 2014 року № 4818 та № 4819, визнання частково недійсними технічної документації, виготовленої ПП Картограф , зареєстрованої відділом Держгеокадастру у Жидачівському районі стосовно земельних ділянок ОСОБА_3, загальною площею 1979 кв.м. та свідоцтва про право власності, видані Реєстраційною службою Жидачівського районного управління юстиції у Львівській області, ОСОБА_3 на земельні ділянки площею 1500 кв.м. та 479 кв.м. - закрити.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п яти днів з дня отримання копії ухвали суду до Львівського апеляційного адміністративного суду через Жидачівський районний суд.
Головуючий-суддя: підпис
Суддя Жидачівського районного суду В.В. Салій
Примітка: оригінал ухвали знаходиться
в матеріалах адміністративної справи № 443/169/15а
Суд | Жидачівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2015 |
Оприлюднено | 15.01.2016 |
Номер документу | 54875011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Жидачівський районний суд Львівської області
Салій В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні