Ухвала
від 11.01.2016 по справі 916/3796/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


У Х В А Л А

про повернення апеляційної скарги

"11" січня 2016 р.Справа № 916/3796/15

Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Лавриненко Л.В.

суддів: Пироговського В.Т., Богатиря К.В.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Держаної фіскальної служби в Одеській області

на ухвалу Господарського суду Одеської області від 08.12.2015 р.

у справі № 916/3796/15

за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Адоніон м. Одеса

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

05 січня 2016 р. до Одеського апеляційного господарського суду надійшла апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Держаної фіскальної служби в Одеській області на ухвалу Господарського суду Одеської області від 08.12.2015 р. по справі № 916/3796/15.

Одночасно з поданням апеляційної скарги, Державною податковою інспекцією у Київському районі м. Одеси Головного управління Держаної фіскальної служби в Одеській області заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору.

Наведене клопотання обґрунтовано тим, що на момент прийняття Закону України Про Державний бюджет України на 2015 рік» органи державної податкової інспекції відповідно до ст. 5 Закону України від 08.07.2011р. №3674-VI «Про судовий збір» в редакції Закону України від 09.04.2015р. №320-VIII, були звільненні від сплати судового збору.

Законом України від 22.05.2015 р. №484-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» внесені зміни до ст. 5 Закону України «Про судовий збір» , відповідно до яких пільги щодо сплати судового збору на органи державної податкової інспекції не розповсюджуються.

Наведені зміни вступили в силу з 01.09.2015 р., однак Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» та кошторисом видатків органів державної податкової інспекції на 2015 рік кошти для сплати судового збору не передбачались.

Статтею 94 Господарсько процесуального кодексу України встановлено вимоги до форми і змісту апеляційної скарги.

Зокрема, відповідно до ч. 3 цієї статті до скарги додаються докази сплати судового збору.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про судовий збір» , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Пунктом 3.1. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. №7 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» із змінами і доповненнями передбачено, що єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону України «Про судовий збір» , є врахування ним майнового стану сторін. Тобто, за приписами наведеної норми, відстрочення або звільнення від сплати судового збору може мати місце лише за наявності виключних обставин.

Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.

Згідно з п. 3 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 12.11.2015 р. № 01-06/2093/15 «Про деякі питання практики застосування Закону України «Про судовий збір» (зі змінами та доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 22.05.2015р. № 484-VIII) за змістом положень статті 8 Закону питання про відстрочення та розстрочення судом сплати судового збору, зменшення розміру судового збору або звільнення від його сплати з підстав майнового стану сторони вирішується судом в кожному конкретному випадку залежно від обставин справи та обґрунтованості доводів сторони належними і допустимими доказами на підтвердження того, що майновий стан сторони перешкоджає сплаті нею судового збору в установленому порядку і розмірі, а також на засадах рівності всіх учасників судового процесу (в тому числі й органів державної влади) перед законом і судом.

При цьому сплата судового збору може бути відстрочена чи розстрочена на строк не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

За приписами ст. 129 Конституції України однією із засад судочинства, визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, а тому лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.

Відповідно до п. 3 ст. 97 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається апеляційним господарським судом, якщо до скарги не додано документів, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що скаржником не виконано вимоги ч. 3 ст. 94 Господарського процесуального кодексу України, що є підставою для повернення апеляційної скарги без розгляду.

Також суд апеляційної інстанції зазначає, що у зв'язку з поданням апеляційної скарги з недотриманням вимог процесуального закону, клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження не розглядається.

Керуючись ст. ст. 86, п. 3 ст.97 Господарського процесуального кодексу України, Одеський апеляційний господарський суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Держаної фіскальної служби в Одеській області про звільнення від сплати судового збору відмовити.

Апеляційну скаргу разом з доданими до неї документами повернути Державній податковій інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Держаної фіскальної служби в Одеській області без розгляду.

Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуючий суддя Л.В. Лавриненко

Судді В.Т. Пироговський

ОСОБА_2

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення11.01.2016
Оприлюднено15.01.2016
Номер документу54876649
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3796/15

Ухвала від 11.01.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 08.12.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 10.11.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 06.10.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 10.09.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні