Справа № 316/1184/15-а
Провадження № 2-а/316/2/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.01.2016 м.Енергодар
Енергодарський міський суд Запорізької області
у складі головуючого судді : Курач І.В.,
при секретарі : Черкашиній О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Енергодар Запорізької області адміністративну справу за позовом Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді до Енергодарської міської ради, Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області, виконувача повноважень Енергодарського міського голови ОСОБА_1 про визнання розпорядження виконувача повноважень Енергодарського міського голови ОСОБА_1 № 103-р від 21.04.2015 року Про скасування результатів проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік неправомірним та скасувати,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з вищезазначеним адміністративним позовом до відповідачів ( а.с. 3-5), який в подальшому уточнив ( а.с. 47-49).
Позовні вимоги мотивував тим, що за наказом позивача №4 від 12.01.2015р. у лютому 2015 року була проведена щорічна оцінка виконання працівниками центру покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік і за наказом № 11 від 16.03.2015р по особовому складу Енергодарського міського центру соціальних служб був затверджений звіт щодо результатів щорічної оцінки та був направлений до відділу кадрової роботи та нагород апарату Енергодарської міської ради та її виконавчого комітету. Але за розпорядженням виконувача повноважень Енергодарського міського голови секретаря ради ОСОБА_1 від 21.04.2015 року № 103-р результати проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік були скасовані. Не погодившись із скасуванням результатів щорічної оцінки центр оскаржив розпорядження до суду та просить суд визнати розпорядження виконувача повноважень Енергодарського міського голови ОСОБА_1 № 103-р від 21.04.2015р. Про скасування результатів проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї дітей та молоді покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік неправомірним та скасувати його.
Стягнути з відповідачів на користь Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді судові витрати.
В судовому засіданні представник позивача - директор Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді ОСОБА_2 ( а.с. 31) та представник позивача за угодою про надання правової допомоги - ОСОБА_3 ( а.с. 46) позовні вимоги підтримали в повному обсязі. Надали пояснення відповідно до тексту уточнених позовних вимог.
Додатково представник позивача за угодою зауважив, що оскаржуваним розпорядженням порушені права позивача, а саме: щорічна оцінка впливає на грошове забезпечення працівників зазначеного центру, а це державні кошти; позивач є самостійною юридичною особою, а ОСОБА_2 є її директором, вона діяла в межах своїх повноважень.
16 березня 2015 року за наказом директора Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді №11 були затверджені підсумки проведення щорічної оцінки виконання особами місцевого самоврядування посадових обов'язків і завдань за 2014 рік, після чого результати оцінки направлені до відділу кадрової роботи та нагород апарату міської ради та її виконавчого комітету.
У відповідності до п.4.1 Загальних методичних рекомендацій щодо проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них завдань та обов'язків затверджених наказом Головдержслужби, від 30 червня 2004 року №102 передбачено, що у разі незгоди з оцінкою керівника державний службовець у десятиденний термін може звернутися із заявою до керівника вищого рівня, висловивши зауваження та обґрунтувавши їх. Рішення керівника вищого рівня є ухвальним.
Відповідно до запиту виконуючого обов'язки міського голови ОСОБА_4 до центру від 14.04.2015 року за №01-01-51/1530 про вивчення обставин проведення щорічної оцінки вказано, що ОСОБА_5 оскаржила результати оцінки.
16.04.2015 року за №293 були надані пояснення щодо організації та проведення щорічної оцінки.
При цьому ОСОБА_5 була ознайомлена з результатами її особистої оцінки і вона не оскаржувала їх в установлений десятиденний термін.
В порушення своїх повноважень ОСОБА_1, який в той час виконував повноваження Енергодарського міського голови, видав розпорядження № 103-р від 21.04.2015 року Про скасування результатів проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік , скасувавши всі результати щорічної оцінки, хоча він мав право скасувати щорічну оцінку в частині оскарження, щодо ОСОБА_6. Центр був вимушений проводити повторну щорічну оцінку, що потягло додаткові витрати для позивача.
Відповідач - представник Енергодарської міської ради в судове засідання не з'явився повторно, належним чином повідомлявся про розгляд справи ( а.с. 64,72), про причини неявки суд не повідомив заперечень не надав.
Відповідач - представник Виконавчого комітету Енергодарської міської ради в судове засідання не з'явився повторно, належним чином повідомлявся про розгляд справи ( а.с. 65,73), в запереченні наданому до суду зазначив про розгляд справи без його участі ( а.с. 45).
Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився повторно, в заяві зазначив про розгляд справи в його відсутність та допустити його представника за договором - ОСОБА_7 ( а.с. 67). Проти задоволення позовних вимог заперечує.
Вислухавши доводи сторони позивача, дослідив матеріали справи суд прийшов до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Судом встановлено наступне.
Щорічна оцінка це щорічний цілий комплекс робіт, який проводиться керівником підрозділу з персоналом і проводиться для удосконалення практики підбору і розставлення кадрів, стимулювання їхньої праці, просування працівників по службі, пов'язано з об'єктивним, побудованим на науковій основі діловим оцінюванням персоналу, а саме встановлення відповідності якісних характеристик персоналу (здібностей, мотивації і властивостей) вимогам посади або робочого місця. Оцінюванню підлягають не просто потенційні можливості працівника, його професійна компетентність, але і реалізація цих можливостей у ході виконання доручених обов'язків, відповідність процесу виконання цієї роботи певній ідеальній моделі, конкретним умовам виробництва, а результатів праці - нормативним вимогам, запланованим показникам, поставленим цілям.
Результати щорічної оцінки повинні враховуватися при атестації державних службовців (посадових осіб місцевого самоврядування), розгляді питань просування по службі, присвоєнні чергового рангу, установленні передбачених законодавством грошової винагороди, надбавок, премій або змін їх розміру, при вирішенні питання щодо продовження терміну перебування на державній службі, формуванні кадрового резерву та інших питань проходження державної служби, а саме:
Згідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2001 № 1440 „Про затвердження Положення про проведення атестації посадових осіб місцевого самоврядування» вказано, що „…результати атестації та щорічної оцінки виконання посадовими особами покладених на них завдань і обов'язків заносяться до особової справи посадової особи. Вони розглядаються під час вирішення питань просування по службі, присвоєння чергового рангу, встановлення передбачених законодавством надбавок або зміни їх розміру, у разі порушення в установленому порядку клопотання щодо продовження терміну перебування на службі в органах місцевого самоврядування, а також інших питань проходження служби…»
Згідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 № 1922 „Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців» вказано, що „…результати атестації та щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань беруться до уваги кадровою службою відповідного державного органу під час проведення планомірної ротації кадрів на окремих посадах державних службовців…»
У відповідності до п.1.4. Загальних методичних рекомендацій щодо проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них завдань та обов'язків затверджених наказом Головдержслужби, від 30 червня 2004 року №102 передбачено, що проведення щорічної оцінки в окремому органі місцевого самоврядування визначається міським головою, з урахуванням Загальних методичних рекомендацій та особливостей кожного органу місцевого самоврядування і затверджується розпорядженням його керівника.
Енергодарський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді був зареєстрований як окрема юридична особа 16.11.1998 року код ЄДРПОУ 24515430 за юридичною адресою вул.Козацька буд 17 м.Енергодар, Запорізької області ( а.с. 17).
Положення про Енергодарський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді було зареєстровано розпорядженням міського голови за №330-р від 16.11.1998р. Положення в новій редакції зареєстровано рішенням Енергодарської міської ради від 27.12.2013 року за №4 ( а.с. 15-16).
У відповідності до наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту про кваліфікаційні характеристики посади директор районного, міського, районного у місті, селищного та сільського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді від 09.11.2006, №3790, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 30 листопада 2006, за №1246/13120 передбачено що директор районного, міського, районного у місті, селищного та сільського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (далі - центр) керує діяльністю центру, розподіляє обов'язки між працівниками центру, очолює та контролює їх роботу. Забезпечує ефективне виконання покладених на центр завдань щодо участі у реалізації державної політики у сфері соціальної роботи з дітьми, молоддю та різними категоріями сімей. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на центр завдань, законність прийнятих ним рішень, визначає ступінь відповідальності його працівників. Затверджує структуру та штатний розпис центру в межах граничної чисельності працівників та фонду оплати праці, затверджує положення про структурні підрозділи центру та посадові інструкції його працівників. Видає у межах своєї компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання. Розпоряджається коштами центру в межах затвердженого кошторису. Утворює у центрі конкурсні та атестаційні комісії, організовує підвищення кваліфікації працівників центру. Проводить атестацію державних службовців, призначає на посади та звільняє з посад працівників центру. Застосовує заохочення та накладає дисциплінарні стягнення на працівників центру, та має інші права та обов'язки.
25.01.2011р за №7 наказом директора Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді був затверджений порядок проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї дітей та молоді покладених на них обов'язків і завдань.
Відповідно до розпорядження виконуючого повноваження міського голови секретаря ради ОСОБА_8 за №369-р від 29.12.2014 року про проведення щорічної оцінки було передбачено, що проведення щорічної оцінки необхідно було забезпечити керівникам виконавчих органів у лютому 2015 року та подання відповідних звітів про результати проведення щорічної оцінки. За пунктом 5, 11, 12 додатку передбачено, що керівнику виконавчого органу (директору Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді) необхідно було забезпечити проведення щорічної оцінки, затвердити результати щорічної оцінки та подати їх до відділу кадрової роботи.
Відповідно до наказу №4 директора Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді від 12.01.2015р було передбачено проведення щорічної оцінки працівників центру ( а.с. 9).
25-26 лютого 2015 року в був проведений комплекс робіт з персоналом по оцінюванню результатів виконання ними своїх обов'язків і завдань в 2014 році .
Кожен працівник був ознайомлений з результатами щорічної оцінки, в тому числі з результатами особистої оцінки була ознайомлена і ОСОБА_5
16 березня 2015 року за наказом директора Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді №11 були затверджені підсумки проведення щорічної оцінки виконання особами місцевого самоврядування посадових обов'язків і завдань за 2014 рік, після чого результати оцінки направлені до відділу кадрової роботи та нагород апарату міської ради та її виконавчого комітету ( а.с. 12-13).
У відповідності до п.4.1 Загальних методичних рекомендацій щодо проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них завдань та обов'язків затверджених наказом Головдержслужби, від 30 червня 2004 року №102 передбачено, що у разі незгоди з оцінкою керівника державний службовець у десятиденний термін може звернутися із заявою до керівника вищого рівня, висловивши зауваження та обґрунтувавши їх. Рішення керівника вищого рівня є ухвальним.
Відповідно до запиту виконуючого обов'язки міського голови ОСОБА_4 до центру від 14.04.2015 року за №01-01-51/1530 про вивчення обставин проведення щорічної оцінки вказано, що ОСОБА_5 оскаржила результати оцінки. Але результати оцінки були оскаржені не в десятиденний термін, а після пропуску встановленого строку.
16.04.2015 року за №293 були надані пояснення щодо організації та проведення щорічної оцінки.
В порушення вимог п.4.1. Загальних методичних рекомендацій щодо проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них завдань та обов'язків затверджених наказом Головдержслужби, від 30 червня 2004 року №102, наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту про кваліфікаційні характеристики посади директор районного, міського, районного у місті, селищного та сільського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді від 09.11.2006, №3790, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 30 листопада 2006, за №1246/13120, Положення в новій редакції зареєстровано рішенням Енергодарської міської ради від 27.12.2013 року за №4 розпорядженням виконувача повноважень Енергодарського міського голови секретаря ради ОСОБА_1 від 21.04.2015 року № 103-р результати проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік були скасовані в повному обсязі, а не в частині оскаржуваного ( а.с. 6-8). В цій частині суд вбачає порушення з боку посадової особи суб'єкта владних повноважень, але ці порушення не можуть тягти за собою скасування оскаржуваного розпорядження виходячи з наступного.
Розпорядження від 21.04.2015 року № 103 виконане повністю позивачем після подачі позову до суду, що свідчить про відсутність предмету спору .
Виконання розпорядження міського голови від 21.04.2015 року № 103 доводиться проведенням повторної щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік з додержанням вимог діючого законодавства, про що свідчить наказ Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді від 26.05.2015 року № 41 Про результати проведенням повторної щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік .
Приймаючи до уваги, що оскаржуване розпорядження виконане, підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 159,160,161-163,181,186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді до Енергодарської міської ради, Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області, виконувача повноважень Енергодарського міського голови ОСОБА_1 про визнання розпорядження виконувача повноважень Енергодарського міського голови ОСОБА_1 № 103-р від 21.04.2015 року Про скасування результатів проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування Енергодарського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді покладених на них обов'язків і завдань за 2014 рік відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І. В. Курач
Суд | Енергодарський міський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2016 |
Оприлюднено | 16.01.2016 |
Номер документу | 54888422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Енергодарський міський суд Запорізької області
Курач І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні