ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" грудня 2015 р. Справа № 809/4232/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Григорука О.Б.
при секретарі Пиріг Х.І.
за участю: представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2, представники відповідачів - не з'явилися, третя особа - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:
Івано-Франківського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Івано-Франківськоблагроліс"
до відповідачів: Головного управління ДАІ МВС України в Івано-Франківській області, Регіонального сервісного центру МВС в Івано-Франківській області, третя особа на стороні позивача ОСОБА_3
про зобов'язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківське обласне комунальне агролісогосподарське підприємство Івано-Франківськоблагроліс звернулось до суду із адміністративним позовом до Головного управління ДАІ МВС України в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - фізична особа-підприємець ОСОБА_3 про зобов'язання скасувати державну реєстрацію автомобіля марки Урал - 4320 за ОКП Івано-Франківськоблагроліс та поновити державну реєстрацію автомобіля за фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3
Позовні вимоги мотивовані тим, що, на думку позивача, відповідачем безпідставно не здійснено дій щодо скасування реєстрації автомобіля за ОКП Івано-Франківськоблагроліс та поновлення такої реєстрації за попереднім власником - фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3, оскільки право власності на вказаний автомобіль перейшло до останнього та повинен бути зареєстрований за ним.
Згідно ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.12.2015 до участі у справі залучено Регіональний сервісний центр МВС України в Івано-Франківській області як другого відповідача.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, уточнивши позовні вимоги згідно письмової заяви (а. с. 60-62), а саме просили зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС України в Івано-Франківській області скасувати державну реєстрацію автомобіля марки Урал, модель 4320, тип - лісовоз-Е, шасі 72780072780, об'єм двигуна 10850, тип пального - дизель, колір - зелений, рік випуску - 1987 за ОКП Івано-Франківськоблагроліс та поновити державну реєстрацію автомобіля за фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3, який належить на праві власності останньому.
Представники відповідачів в судове засідання не з'явились, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, причини неявки суду не повідомили.
В судовому засіданні 16.11.2015 представник відповідача - Головного управління ДАІ МВС України в Івано-Франківській області щодо задоволення позовних вимог не заперечила.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, третьої особи, дослідивши докази, суд встановив наступне.
Згідно договору купівлі-продажу №2 від 10.06.2013 фізична особа - підприємець ОСОБА_3 передав у власність ОКП Івано-Франківськоблагроліс транспортний засіб: автомобіль марки Урал, модель 4320, тип - лісовоз-Е, шасі 72780072780, об'єм двигуна 10850, тип пального - дизель, колір - зелений, рік випуску - 1987 (а. с. 8). На підставі вказаного договору Головним управлінням ДАІ МВС України в Івано-Франківській області здійснено реєстрацію вказаного транспортного засобу за ОКП Івано-Франківськоблагроліс .
23.09.2015 між ОКП Івано-Франківськоблагроліс та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 укладено договір про розірвання договору купівлі-продажу №2 від 10.06.2013 (а.с. 10). Згідно виписки по рахунку за 24.09.2015 третьою особою на стороні позивача здійснено повернення коштів, сплачених у відповідності до згідно договору купівлі-продажу №2 від 10.06.2013 (а. с. 11). У відповідності до акту приймання-передачі транспортного засобу від 25.09.2015 відбулась фактична передача транспортного засобу фізичній особі-підприємцю ОСОБА_3Я (а. с. 12). Таким чином, оскільки господарське зобов'язання, яке виникло на підставі договору купівлі-продажу №2 від 10.06.2013 припинилося у зв'язку з договором про розірвання договору купівлі-продажу №2 від 10.06.2013, відтак відбувся перехід права власності на транспортний засіб від ОКП Івано-Франківськоблагроліс до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3
Вказані обставини підтверджуються відповідними копіями документів, які містяться в матеріалах справи та не заперечувались сторонами при розгляді справи.
Як встановлено в судовому засіданні позивач звернувся до Головного управління ДАІ МВС України в Івано-Франківській області з заявою про здійснення перереєстрації транспортного засобу за фактичним власником фізичною особою-підприємець ОСОБА_3
29.09.2015 на адресу відповідача надана відповідь про необхідність надання постанови суду для зняття з обліку автомобіля (а. с. 37).
Cудом встановлено, що фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 також подавалась до Регіонального сервісного заява про здійснення державної реєстрації (перереєстрації), однак у відповідності до листа №170 від 20.11.2015 третій особі відмовлено у проведенні державної реєстрації (перереєстрації) з підстав невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства (а. с. 41-43).
Здійснення дій щодо реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів врегульовано постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998, якою затверджено Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших, прирівняних до них транспортних засобів та мопедів.
Згідно п. 8 вказаного Порядку державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух").
Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є також інші засвідчені та оформлені в установленому порядку документи, що підтверджують набуття, перехід та припинення права власності на транспортний засіб відповідно до закону.
Згідно пункту 33 вказаного Порядку перереєстрація транспортних засобів проводиться також у разі зміни їх власників. При перереєстрації транспортних засобів у разі зміни їх
власників зняття з обліку таких транспортних засобів не проводиться.
За таких обставин, судом встановлено безпідставність відмови Головного управління ДАІ МВС України в Івано-Франківській області про необхідність надання постанови суду для зняття з обліку автомобіля, оскільки при зміні власників транспортного засобу зняття з обліку таких транспортних засобів не передбачене.
Таким чином, з урахуванням наявних в матеріалах справи письмових доказів, які підтверджують перехід права власності на транспортний засіб від ОКП Івано-Франківськоблагроліс до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3, інших обставин встановлених судом у фізичної особи - підприємця та у позивача виникло право вимоги від відповідачів вчинення дій щодо перереєстрації транспортного засобу.
Однак, письмові відповіді відповідачів, які надані позивачем та третьою особою свідчать, що Головним управлінням ДАІ МВС України в Івано-Франківській області, в період, коли останній був наділений відповідними повноваженнями, а також Регіональним сервісним центром МВС України в Івано-Франківській області, не вжито заходів передбачених постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998 щодо перереєстрації транспортного засобу. Відмови в проведенні перереєстрації є протиправними, оскільки порушують права як позивача, так і третьої особи. Доказів, які б спростовували протиправність дій відповідачів суду не надано.
Щодо позовних вимог позивача про скасування державної реєстрації транспортного засобу необхідно зауважити, що відповідний Порядок не передбачає процедури скасування державної реєстрації транспортного засобу при зміні власника, а відтак позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998, в редакції від 19.11.2015, державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС України.
Таким чином, слід зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС України в Івано-Франківській області здійснити дії щодо перереєстрації транспортного засобу, який належить фізичній особі - підприємцю ОСОБА_3 в порядку передбаченому постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998, в редакції від 19.11.2015, а у задоволені решти позовних вимог слід відмовити.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС в Івано-Франківській області здійснити дії щодо перереєстрації транспортного засобу: автомобіля Урал, модель - 4320, тим - лісовоз - Е, шасі 727800 72780, об'єм двигуна 10850 тип пального - дизель, колір зелений, рік випуску - 1987, який належить на праві власності фізичній особі - підприємцю ОСОБА_3 за фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 ( Івано-Франківська область, Рожнятівський район, с. Креховичі, вул. Січових Стрільців, 2, інд. код НОМЕР_1) в порядку передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Регіонального сервісного центру МВС в Івано-Франківській області, код 40112212, на користь Івано-Франківського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Івано-Франківськоблагроліс", код 25068039, частину сплаченого судового збору в сумі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 21.12.2015.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2015 |
Оприлюднено | 18.01.2016 |
Номер документу | 54940419 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні