Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2015 р. Справа № 805/2660/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Бабіча С.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної фітосанітарної інспекції Донецької області до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску,
В С Т А Н О В И В:
Державна фітосанітарна інспекція Донецької області звернулась до суду з позовом до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області, відповідно до якого просить скасувати рішення Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0006281702 від 20.02.2015 року та № 0006291702 від 20.02.2015 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що несвоєчасна сплата єдиного внеску допущена ним у зв'язку з проведенням антитерористичної операції, а позивач звільнений від відповідальності за невиконання обов'язку зі сплати єдиного внеску.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду відповідач повідомлявся належним чином, через канцелярію суду надав письмові заперечення відповідно до яких відповідач зазначив, що на підставі ч.10. п.2 ст. 25 ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування податковим органом прийняті рішення № 0006281702 від 20.02.2015 року відповідно до якого позивачу нарахована штрафна санкція в розмірі 8178, 82 грн. та нарахована пеня в розмірі 654, 31 грн. за період з 21.08.2014 року по 28.08.2014 року, № 0006291702 від 20.02.2015 року відповідно до якого позивачу нарахована штрафна санкція у розмірі 6737,91 грн. та нарахована пеня у розмірі 1166,63 грн. за період з 21.01.2015 року по 13.02.2015 року. Таким чином податковим органом правомірно застосовані норми Закону № 2464 щодо нарахування штрафної санкції та пені за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
З наведених підстав відповідач просив у задоволенні позову відмовити та розглянути справу в порядку письмового провадження.
Ухвалою суду від 01 жовтня 2015 року замінено відповідача у даній справі - Маріупольську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Донецькій області його правонаступником - Маріупольською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області.
Суд визнав за можливе розглянути дану справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів, відповідно до положень ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, надані сторонами докази та пояснення, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі та встановив наступні обставини.
Позивач - Державна фітосанітарна інспекція Донецької області (код ЄДРПОУ 38531521), зареєстрований платником податку на додану вартість, місцезнаходження: 87504, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Доменна, буд. 56.
20 лютого 2015 року Маріупольською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Донецькій області (Іллічівське відділення) прийнято рішення про нарахування штрафних санкцій та нарахування пені № 0006281702, яким, на підставі ч.10 та п.2 ст.25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Державній фітосанітарній інспекції Донецької області нарахована штрафна санкція 8178,82 грн. та пеня у розмірі 654,31 грн. за період з 21.08.2014 р. по 28.08.2014 року, а також рішення про нарахування штрафних санкцій та нарахування пені № 0006291702, яким, на підставі ч.10 та п.2 ст.25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Державній фітосанітарній інспекції Донецької області нарахована штрафна санкція 6737,91 грн. та пеня у розмірі 1166,63 грн. за період з 21.01.2015 р. по 13.02.2015 року.
З вказаними рішеннями позивач не погодився та надіслав Головному управлінню ДФС у Донецькій області скаргу № 01-10/156 від 08 квітня 2015 року на рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0006291702 від 20.02.2015 року та на № 0006281702 від 20.02.2015 року.
Головним управлінням ДФС у Донецькій області було прийняте рішення відповідно до якого, скаргу позивача на рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0006291702 від 20.02.2015 року та на № 0006281702 від 20.02.2015 року залишено без розгляду.
Позивач не погодився з рішенням Головного управління ДФС у Донецькій області та надіслав скаргу до Державної фіскальної служби України № 01-09/186 від 06 травня 2015 року про перегляд рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0006291702 від 20.02.2015 року та на № 0006281702 від 20.02.2015 року.
Державною фіскальною службою України було прийняте рішення № 11717/6/99-99-10-01-07-15 від 05.06.2015 року відповідно до якого, скаргу позивача на рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0006291702 від 20.02.2015 року та на № 0006281702 від 20.02.2015 року залишено без розгляду.
Згідно з п.1 та п.12 ч.2 ст.6 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.
Державна фітосанітарна інспекція Донецької області є платником єдиного внеску згідно з п.1 ч.1 ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Державна фітосанітарна інспекція Донецької області несвоєчасно виконувала обов'язок платника єдиного внеску щодо сплати єдиного внеску у періоді з 21.08.2014 року по 28.08.2014 року та у періоді з 21.01.2015 року по 13.02.2015 року. Позивач зазначив, що несвоєчасна сплата єдиного внеску допущена ним у зв'язку з проведенням антитерористичної операції.
Відповідно до п. 9.4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 2464: "Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Суд зазначає, що у спірних правовідносинах, у розумінні вказаної норми та враховуючи положення ст. 25 Закону № 2464, відповідальність, штрафні та фінансові санкції - це штраф та/або пеня.
Таким чином, пункт 9.4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 2464 пов'язує звільнення платників єдиного внеску від штрафу та/або пені за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції з наявністю двох умов:
- перебування на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція ;
- штраф та/або пеню застосовано до платника за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.
За приписами абзаців першого та другого ч.8 ст.9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 вказаного Закону визначено, що недоїмка - це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Тобто, пеня та штрафні санкції не є складовою недоїмки з єдиного внеску.
Суд зазначає, що для звільнення від штрафу та/або пені, на відміну від звільнення від сплати недоїмки зі сплати єдиного внеску, подання окремих заяв про звільнення від штрафу та/або пені, сертифікатів Торгово-промислової палати, тощо - не потребується та п. 9.4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 2464 не передбачено.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
На виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 1275- р від 02 грудня 2015 року про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України.
Згідно з додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. № 1275-р, до зазначених населених пунктів, зокрема, належить місто м. Маріуполь Донецької області.
Державна фітосанітарна інспекція Донецької області, яка розташована у м. Маріуполь, знаходиться на обліку в контролюючому органі, який розташований на території населеного пункту, визначеного переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція.
Станом на момент виникнення спірних правовідносин та на момент розгляду даної справи, антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 - триває
Таким чином, Державна фітосанітарна інспекція Донецької області є платником єдиного внеску, який визначений статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", та який перебуває на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, яка на даний час триває.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що до Державної фітосанітарної інспекції Донецької області не застосовуються штраф та пеня, передбачені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у спірний в цій справі період (у період з 21.08.2014 року по 28.08.2014 року та у період з 21.01.2015 року по 13.02.2015 року.).
Отже, спірні рішення № 0006281702 від 20.02.2015 року та № 0006291702 від 20.02.2015 року є протиправними та такими, що підлягають скасуванню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача з Державного бюджету України суму сплаченого судового збору відповідно до задоволених вимог.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. № 1275-р, Кодексом адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної фітосанітарної інспекції Донецької області до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску - задовольнити повністю.
Скасувати рішення Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про нарахування штрафних санкцій та нарахування пені № 0006281702 від 20.02.2015 року.
Скасувати рішення Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про нарахування штрафних санкцій та нарахування пені № 0006291702 від 20.02.2015 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Державної фітосанітарної інспекції Донецької області (код ЄДРПОУ 38531521) 182 (сто вісімдесят дві) гривні 71 (сімдесят одну) копійку судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України (проголошення вступної та резолютивної частин постанови), а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Бабіч С.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2015 |
Оприлюднено | 19.01.2016 |
Номер документу | 55023677 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні