УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.01.2016р. Справа № 876/6035/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Левицької Н.Г.,
судді Яворського І.О.,
судді Сапіги В.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження у місті Львові
апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю “Калуська автобаза”
на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.05.2014р. у справі №809/1496/14
за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Товариства з додатковою відповідальністю “Калуська автобаза”
про стягнення штрафних санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
15.05.2014р. позивач: Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Івано-Франківського оружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача: Товариства з додатковою відповідальністю “Калуська автобаза” про стягнення штрафних санкцій в сумі 51000,00грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 51000,00грн., яка виникла у зв'язку із порушенням відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, відповідальність за які передбачена п.5, п.6 та п.7 ч.1 ст.11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” в частині не розміщення річного звіту за 2012 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опублікування його в офіційному друкованому виданні Комісії та неподання до територіального підрозділу Комісії, чим порушено вимоги ст.40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок” та п.1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006p.
За результатами розгляду справи Івано-Франківський окружний адміністративний суд адміністративний позов задоволив повністю, оскільки станом на день подання позовної заяви за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в розмірі 51000,00грн., постанови про накладення штрафних санкцій не оскаржувалися та не скасовані. За таких обставин позов підлягає до задоволення.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, апелянт (відповідач у справі): ТзДВ “Калуська автобаза” оскаржив її в апеляційному порядку. В своїй апеляційній скарзі апелянт зазначає, що судом не встановлено факт отримання товариством рекомендованих листів з постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. Також апелянт вказує, що позовну заяву було подано без сплати судового збору тому підстав для розгляду такої заяви не було. Апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції.
З урахуванням вимог п.1 ч.1 ст.197 КАС України, апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши доповідь судді-доповідача у справі, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегією суддів апеляційного суду встановлено наступне:
З матеріалів справи вбачається та встановлено судом першої інстанції, що Товариство з додатковою відповідальністю “Калуська автобаза” 29.07.2009р. зареєстровано як юридична особа. Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, керуючись ст. 9, п.5,6 та 7 ч.1 ст.11 та ст.12 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007р., №2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008р. за №120/14811, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача за не розкриття регулярної річної інформації на фондовому ринку за 2012 рік, а саме: за неопублікування в офіційному друкованому виданні винесено постанову №360-ПР-1-Е від 30.10.2013р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00грн.; за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії винесено постанову №362-ПР-1-Е від 30.10.2013р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00грн.; за неподання до територіального управління винесено постанову №361-ПР-1-Е від 30.10.2013р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00грн.
Загальна сума штрафних санкцій накладених на відповідача за не розкриття регулярної річної інформації за 2012 рік складає 51000,00грн.
Згідно із вимогами ст.5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів України”, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Статтею 3 даного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів, у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності, згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням.
Положення п.14 ст.8 вказаного Закону встановлюють, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
За вимогами частини 1 статті 40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок” та п.1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006p., №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007p., №97/13364 встановлено, що регулярною інформацією про емітента є річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається до Комісії (в тому числі в електронному вигляді). Частиною 2 статті 40 Закону та п.2 гл.1 Розділу V Положення встановлено, що звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Відповідно до ч.6 ст.40 Закону строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної, квартальної) встановлюються Комісією.
Так, згідно п.1 глави 7 Розділу V Положення передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній базі даних комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у встановлені терміни. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
В порушення даних норм відповідачем не розміщено річний звіт за 2012 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опубліковано його у офіційному друкованому виданні Комісії та не подано до територіального підрозділу Комісії, чим порушено вимоги статті 40 Закону та п. 1 глави 7 Розділу V Положення .
Пунктами 5, 6 та 7 ч.1 ст.11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” передбачена відповідальність (відповідно до переліку пунктів): за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян; за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/ або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів громадян; за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії – у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Колегією суддів не беруться до уваги доводи апеляційної скарги, оскільки такі є безпідставними, жодним чином не спростовують висновків суду першої інстанції та повністю спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, відповідні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не були відповідачем оскаржені, є чинними, а відтак існують усі законні передумови для задоволення даного позову про стягнення коштів. Колегія суддів звертає увагу, що в матеріалах справи наявні докази надсилання постанов на адресу відповідача, зокрема, квитанції про поштові відправлення та реєстр поштових відправлень.
Приписами статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Керуючись вимогами ст.9 КАС України, суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції, що за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в розмірі 51000,00грн., добровільно відповідачем не погашена. Постанови про накладення штрафних санкцій не оскаржувалися та не скасовані. За таких обставин позов підлягає до задоволення.
Відповідно до приписів ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись вимогами ст.ст.160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд, –
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю “Калуська автобаза” на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.05.2014р. у справі №809/1496/14 за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з додатковою відповідальністю “Калуська автобаза” про стягнення штрафних санкцій, - залишити без задоволення.
2. Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.05.2014р. у справі №809/1496/14, - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Н.Г. Левицька
Суддя І.О. Яворський
Суддя В.П. Сапіга
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2016 |
Оприлюднено | 20.01.2016 |
Номер документу | 55024967 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні