Постанова
від 29.12.2015 по справі 814/4324/15
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

29 грудня 2015 року Справа № 814/4324/15

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Гордієнко Т. О. розглянула у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомФізичної особи-підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1, 54020

доУправління Укртрансінспекції в Миколаївській області, вул. Будівельників, 15-а, м. Миколаїв, 54034 провизнання незаконною та скасування постанови від 24.11.2015р. № 030324, ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Управління Укртрансінспекції у Миколаївській області про скасування постанови № 0303241 від 24.11.2015 року.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що є фізичною особою-підприємцем, а не водієм, який 12.10.2015 був за кермом транспортного засобу; водій, який 12.10.2015 був за кермом транспортного засобу, не здійснював перевезення вантажу.

Позивач надав суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Відповідач заперечує проти позову, просить у задоволенні позову відмовити, оскільки при проведенні рейдової перевірки було встановлено порушення позивачем вимог Закону України Про автомобільний транспорт та постанова про застосування до позивача штрафу прийнята законно й обґрунтовано, тому скасуванню не підлягає.

Розглянув матеріали справи, заслухав пояснення представників сторін, суд дійшов висновку:

12.10.2015 року працівниками Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, за наслідками якої складено Акт № 017268 від 12.10.2015р.

В акті зазначено, що була проведена перевірка транспортного засобу марки DAF, номерний знак НОМЕР_1, який належить ОСОБА_1 та встановлено, що ним надаються послуги з перевезення вантажів на договірних умовах без оформлення необхідних документів, перелік яких передбачений ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, посвідчення водія відповідної категорії, індивідуальна контрольна книжка водія, тахокарта за 12.10.2015, поліс обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті водіїв. В акті перевірки зазначено, що водій від пояснення та підпису відмовився.

Постановою № 030324 від 24.11.2015 року на позивача накладено адміністративно-господарський штраф в сумі 1700 грн. за порушення абз. 3 ч.1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт : надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього Закону, а саме відсутні: товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, посвідчення водія відповідної категорії, індивідуальна контрольна книжка водія, реєстраційний листок режиму праці та відпочинку за 12.10.2015 року, поліс обов'язкового особистого страхування водія від нещасних випадків.

Відповідно до абз. 3 ч.1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Згідно статті 6 Закону України Про автомобільний транспорт , державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменному одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (п. 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті , затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 08.11.2006 № 1567, далі - Порядок № 1567).

Перед проведенням планової або позапланової перевірки суб'єкта господарювання керівник органу державного контролю видає наказ про проведення перевірки, підписує та скріплює печаткою органу державного контролю направлення на перевірку, яке оформляється за формою (п. 9Порядку № 1567). Графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується наказом Укртрансінспекції або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин (п. 13 Порядку № 1567).

З матеріалів справи неможливо встановити, яка саме перевірка проводилася відповідачем - планова, позапланова чи рейдова, так як відсутні наказ та направлення на перевірку, та й позивач стверджує, що перевірка взагалі не проводилась та транспортний засіб не зупинявся.

Відповідач застосував до позивача відповідальність за порушення ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт та зазначив у запереченнях, що водій здійснював вантажні перевезення на договірних умовах, але доказів, які б підтверджували факт перевезення вантажу, відповідач суду не надав і не довів. Позивач надав суду документи, яких на думку відповідача у нього не було, а саме: посвідчення водія відповідної категорії, протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу № 336 від 20.10.2013 року, поліс обов'язкового особистого страхування водія від нещасних випадків.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті ( вчинені) вони відповідно до вимог ст. 2 КАС України.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, відповідач не довів належними доказами, що постанова№ 030324 від 24.11.2015 року прийнята правомірно, тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати по справі розподіляються відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №

030324, що була прийнята Управлінням Укртрансінспекції у Миколаївській області 24.11.2015.

3. Присудити фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансінспекції у Миколаївській області (ідентифікаційний код 38247164) судовий збір в сумі 487,20 грн.(чотириста вісімдесят сім гривень 20 коп.), сплачений квитанцією від 11.12.2015 № 0.0.474088083.1.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Т.О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2015
Оприлюднено20.01.2016
Номер документу55026863
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/4324/15

Постанова від 29.12.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні