ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 січня 2016 року № 826/18297/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Шулежка В.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Бренс Компані до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Бренс Компані (далі - позивач, ТОВ Бренс Компані ) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві) про визнання недійсним та скасування рішення відповідача про анулювання реєстрації позивача як платника податку.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні ухвалено розглядати справу в порядку письмового провадження на підставі ч. 4 ст. 122 КАС України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 20.02.2015 комісією створеною відповідно до розпорядження ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 18.02.2015 № 303, на підставі пп. ж п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України (далі - ПК України) прийнято рішення № 48/18 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість TOB Бренс Компані , у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пп. ж п. 184.1 ст. 184 ПК України, у редакції чинній на момент винесення спірного рішення, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
З матеріалів справи видно, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення стало отримання відповідачем від державного реєстратора в електронному вигляді відомостей від 19.02.2015 за № 10741430005050694 про відсутність позивача за місцезнаходженням.
Водночас, постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.07.2015, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 22.09.2015, у справі № 826/5734/15 визнано протиправним та скасовано запис, вчинений у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Павленко Іриною Миколаївною від 19.02.2015 за № 10741430005050694.
Вказаною постановою встановлено, зокрема: Як вбачається з матеріалів справи, 23.12.2014р. державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис за №10741070002050694 про нове місцезнаходження ТОВ "Бренс Компані" - м. Київ, вул. Дегтярівська, 25-А, літера "Л", що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. В той же час, у повідомленнях ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві про відсутність юридичної особи за її місцезнаходження від 19.12.2014р. №3304/9/26-59-18-05-20 та від 08.12.2014р. №3192/9/26-59-18-05-20 міститься інформація про відсутність позивача за адресою: м. Київ, вул. Ярославів Вал, 13/2, літера "Б", оф. 2. Враховуючи зазначені обставини, суд погоджується з твердженнями позивача про те, що у державних реєстраторів не існувало підстав для направлення за новою адресою позивача (м. Київ, вул. Дегтярівська, 25-А, літера "Л") повідомлень щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу №148 від 20.01.2015р. та №3226 від 05.01.2015р., оскільки у повідомленнях ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 19.12.2014 №3304/9/26-59-18-05-20 (а.с. 29) та від 19.12.2014 №3192/9/26-59-18-05-20 зазначалось про відсутність позивача за іншою адресою - м. Київ, вул. Ярославів Вал, 13/2, літера "Б", оф. 2. Окрім того, суд зазначає, що державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис по відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням лише у разі, коли йому повертається поштове повідомлення щодо необхідності підтвердження відомостей про юридичну особу, надіслане ним за адресою місцезнаходження юридичної особи. В той же час, як вбачається з матеріалів справи, державні реєстратори направили повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу із зазначенням неповної адреси ТОВ "Бренс Компані" (не вказано корпус - літера "Л"), що мало результатом їх невручення позивачу. .
Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Зважаючи на те, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.07.2015 у справі № 826/5734/15 визнано протиправним та скасовано запис, вчинений у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 19.02.2015 за № 10741430005050694, який став підставою для прийняття відповідачем рішення від 20.02.2015 № 48/18 про анулювання реєстрації позивача як платника податку, суд вважає таке рішення безпідставним та необґрунтованим, а відтак останнє є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на припис наведеної норми процесуального права при розгляді судом спору щодо правомірності рішень органу державної податкової служби, яким платнику податків донараховані податкові зобов'язання чи відмовлено у наданні податкових вигод, презумується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше. Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 04.03.2013 у справі № К/9991/2038/11, від 11.02.2013 у справі № К/9991/66857/11 та від 10.12.2012 у справі № К/9991/26224/12.
Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності винесення ним спірного рішення.
Дослідивши обставини справи, проаналізувавши вищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню повністю.
Водночас, зміст принципу офіційного з'ясування всіх обставин у справі, передбачений ч. 4 ст. 11 КАС України, зобов'язує адміністративний суд до активної ролі у судовому засіданні, в тому числі і до уточнення змісту позовних вимог, з наступним обранням відповідного способу захисту порушеного права.
Враховуючи зазначене, суд вважає за необхідне захистити порушені права позивача шляхом визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 20.02.2015 № 48/18 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Разом з тим, позивач просив стягнути з відповідача понесені ним витрати на правову допомогу, за якою він вимушений був звернутися з метою складання позовної заяви, яка розглядається в межах даної адміністративної справи.
Також позивач зазначив, що 20.08.2015 між ним та ОСОБА_2 укладено договір про надання правової допомоги, копія якого наявна в матеріалах справи. З огляду на те, що умови договору виконані у повному обсязі, 27.08.2015 сторони склали акт № 1 наданих послуг за наведеним договором, а позивач сплатив ОСОБА_2 1920,00 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України витрати, пов'язані з оплатою допомоги адвоката або іншого фахівця в галузі права, які надають правову допомогу за договором, несуть сторони, крім випадків надання безоплатної правової допомоги, передбачених законом.
При цьому, статтею 1 Закону України Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних та адміністративних справах встановлено, що розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних справах, в яких така компенсація виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, іншою стороною, а в адміністративних справах - суб'єктом владних повноважень, не може перевищувати 40 відсотків встановленої законом мінімальної заробітної плати у місячному розмірі за годину участі особи, яка надавала правову допомогу, у судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді, що визначається у відповідному судовому рішенні.
За змістом статті 8 Закону України Про Державний бюджет України на 2015 рік у 2015 році установлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 01 січня по 01 вересня на рівні 1218 гривень.
Таким чином, розмір компенсації витрат на правову допомогу не повинен перевищувати 487,20 грн. (1218 грн. * 40%) за годину участі особи, яка надавала правову допомогу, у судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді.
Як вбачається з акту від 27.08.2015 № 1 наданих послуг за вказаним договором про надання правової допомоги, загальна кількість годин затраченого часу становить 4 години, а вартість однієї години складає 480 грн., тобто загальна сума понесених позивачем витрат на правову допомогу складає 1920 грн. (480 грн. * 4 години).
Зважаючи на те, що матеріали справи містять документальне підтвердження понесених позивачем витрат на правову допомогу, суд вважає за можливе задовольнити у повному обсязі вимогу позивача стосовно стягнення з відповідача витрат, понесених позивачем на правову допомогу у розмірі 1920 грн.
За таких умов, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Бренс Компані задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 20.02.2015 № 48/18 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бренс Компані (код ЄДРПОУ 39376507) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39561761) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 грн.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бренс Компані (код ЄДРПОУ 39376507) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39561761) понесені ним витрати на правову допомогу у розмірі 1 920 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2016 |
Оприлюднено | 26.01.2016 |
Номер документу | 55104409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні