Ухвала
від 15.01.2016 по справі 127/354/16-к
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/354/16-к

Провадження №1-кс/127/203/16

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2016 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого СУ Головного управління Національної поліції Вінницькій області ОСОБА_2 про надання дозволу Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області на проведення позапланової ревізії окремих питань фінансово господарської діяльності Управління державної Казначейської служби України у Хмільницькому районі та м. Хмільнику Вінницької області (код ЄДРПОУ 37730494, юридична та фактична адреса: Вінницька область, м. Хмільник, вул. Червоного козацтва, буд. 14), за період з 01. 12. 09 по 30. 11. 12 року, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий ОСОБА_2 звернувся до суду із вказаним клопотанням, мотивувавши його тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції України у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42015020420000116 від 17.03.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що протягом 2012 2013 років в Центральному військовому клінічному санаторію «Хмільник» (код ЄДРПОУ 08482599, юридична та фактична адреса: Вінницька область, м. Хмільник, вул. 1-го Травня, 39) проводились ремонтні роботи, вартість яких складала близько 600 тисяч гривень. Вказана сума коштів була перерахована на розрахункові рахунки контрагентів, які здійснювали ремонт приміщень, а саме ТОВ «Регіонметал Захід» (код ЄДРПОУ 37853780, юридична адреса: м. Київ, вул. Мельникова, 12), ТОВ «Карденвол» (код ЄДРПОУ 38320469, юридична адреса: м. Київ, вул. Ярославів Вал, буд 11/1), ФОП ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 ).

В подальшому в ході досудового розслідування встановлено, що при взаємовідносинах ЦВКС «Хмільник» з ТОВ «Регіонметал Захід», ТОВ «Карденвол», ФОП ОСОБА_3 щодо виконання будівельних монтажних робіт не формувалась будь яка проектно кошторисна документація, не проводилась експертизи вартості робіт зазначених в проектно кошторисній документації, не здійснювався технічний нагляд за проведеними роботами, авторський нагляд, не складалась належним чином, відсутня належним чином оформлена первина бухгалтерська документація (довідки вартості робіт, локальні кошториси виконаних робіт, підсумкові відомості, акти приймання виконаних будівельних робіт затвердженої форми КБ2, інші документи).

Відповідно до матеріалів ревізії Державної фінансової інспекції у Вінницькій області встановлено, що директором ЦВКС «Хмільник» ОСОБА_4 протягом вересня грудня 2012 року, січня, липня 2013 року в порушення ч.1 ст. 48 Бюджетного кодексу України від 8 липня 2010 року №24560 VI (далі Бюджетний кодекс), п. 5 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року №228 при відсутності бюджетних асигнувань по КПКВ 2101080 «Медичне лікування, реабілітація та санаторне забезпечення особового складу ЗСУ» КЕКВ 1134 (2240) «Оплата послуг (крім комунальних)» КЕКВ 2130 (3130) «Капітальний ремонт» проведено видатки на оплату виконаних ТОВ «Регіонметал Захід», ТОВ «Карденвол» робіт з монтажу та налагодження системи тепло та водопостачання в сумі 644000,0 гривень. Відповідно до ч.1 ст. 119 Бюджетного кодексу зазначена операція кваліфікується як нецільове використання бюджетних коштів. Головним бухгалтером ОСОБА_5 в порушення вимог ч.7 ст. 8 Закону України від 16 липня 1999 року №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі Закон №996), п.п. 2.14., 2.15 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 оку №88 (далі положення №88) станом на 1 липня 2013 року за даними бухгалтерського обліку санаторію відображено кредиторську заборгованість на виконання ФОП ОСОБА_3 роботи з прання білизни в сумі 43806,0 грн. при фактично виконаних роботах на суму 42666,0 гривень. Подібно, головним бухгалтером ОСОБА_5 в порушення вимог ч.7 ст. 8 Закону №996, п. 2.15 Положення №88 відображено кредиторську заборгованість перед ОСОБА_4 за виконані ТОВ «Карденвол» роботи в сумі 287400,0 грн. при фактично понесених останнім витрат в сумі 287000,0 гривень. Директором Санаторію ОСОБА_4 в порушення п.п. 2.2., 3.1.8 Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Держбуду України від 27 серпня 2000 року №174, не забезпечено складання інвесторської кошторисної документації, на підставі якої визначалась вартість виконаних (наданих) ТОВ «Регіонметал Захід», ТОВ «Карденвол», ФОП ОСОБА_3 робіт (послуг). Директором Санаторію ОСОБА_4 в порушення п.2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури , та п. 2 порядку здійснення технічного нагляду під час здійснення будівництва об`єкта архітектури, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року №903 не забезпечено авторського та технічного нагляду за будівельними, вантажними та іншими роботами, які стали предметом договорів, укладених між санаторієм та ТОВ «Регіонметал Захід», ТОВ «Карденвол», ФОП ОСОБА_3 .. Одночасно, директором Санаторію ОСОБА_4 при укладанні договорів на виконання робіт (надання послуг з виконання робіт) з ТОВ «Регіонметал Захід», ТОВ «Карденвол», ФОП ОСОБА_3 не дотримано вимог п.5, 15 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 року №668 в частині передбачення умов щодо залучення субпідрядників, здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт, що підлягають виконанню підрядниками. Окрім того, ТОВ «Регіонметал Захід», ТОВ «Карденвол», ФОП ОСОБА_3 надано санаторію до оплати акти здачі приймання послуг на виконання робіт (актів здачі примання виконаних робіт), що не відповідають примірним формам первинних облікових документів у будівництві (акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, Довідці про вартість виконаних будівельних робіт/витрат форми КБ-3) затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 4 грудня 2009 року №554 «Про затвердження примірних форм первинних документів з обліку в будівництві» та не передбачені Методичними рекомендаціями щодо переліку підтвердних документів, які надаються розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів на стадії реєстрації зобов`язань та оплати рахунків, затверджених наказом Державного казначейства України від 14 вересня 2010 року №330.

Відповідно до вищевказаного акту ревізії встановлено, що відповідно до договору доручення від 2 листопада 2012 року б/н, укладеного між Санаторієм, в особі директора ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_3 , остання зобов`язувалась від імені Санаторію в строк до 19 грудня 2012 року придбати та передати Санаторію котли піролізні СТС -98 в кількості трьох одиниць та системи контролю, управління та керування вихідними газовими потоками у кількості трьох одиниць на загальну суму 168240,0 гривень. Також ревізією встановлено, що між Санаторієм, в особі директора ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_3 укладено договір на надання послуг з виконання робіт від 2 жовтня 2012 року №80, предметом якого є виконання комплексі робіт з монтажу системи опалення. Відповідно до п.5 вказаного договору та протоколу узгодження договірної ціни б/д і б/н, що є додатком до договору, вартість робіт становить 66200,0 гривень. Подібно, згідно договору на надання послуг з виконання робіт від 2 жовтня 2012 року №81, укладеного між Санаторієм, в особі директора ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_3 , остання зобов`язувалась надати послуги з виконання комплексу робіт з монтажу системи опалення загальною вартістю 90500,0 гривень. Окрім того, згідно договору на надання послуг з виконання робіт від 2 жовтня 20012 року №82, укладеного між ОСОБА_6 , в особі директора ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_3 , остання зобов`язувалась надати послуги з виконання комплексу робіт з монтажу системи опалення загальною вартістю 70300,0 гривень. Ревізією договорів укладених між ОСОБА_6 , в особі директора ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_3 встановлено, що в порушення вимог п.2.6 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України від 3 березня 2012 року №309, на вказаних договорах відсутні відмітки «Зареєстровано та взято на облік». Згідно пояснень головного бухгалтера ОСОБА_5 договори, укладені між Санаторієм та ФОП ОСОБА_3 , та акти виконаних робіт належним чином оформленні та подані до оплати Державній казначейській службі. Так на платіжних дорученнях відмітки стосовно оплати мають місце, що стосується відсутності відміток на договорах та актах виконаних робіт, то контроль за даним процесом не належить до компетенції Санаторію.

Будучи допитана в якості свідка фізична особа підприємець ОСОБА_3 повідомила, що не офіційно являється падчеркою ОСОБА_7 (заступника директора ЦВКС «Хмільник»). ОСОБА_7 попросив ОСОБА_3 зареєструватись як фізична особа підприємець з метою проведення фінансово - господарських операції з ЦВКС «Хмільник». ОСОБА_3 повідомила, що офіційно найманих працівників не має, відповідної спеціальності на проведення будівельно монтажних робіт не має, будівельної техніки не має. ОСОБА_8 також повідомила, що всі документи, що стосувались фінансово господарських взаємовідносин між ФОП ОСОБА_3 та ЦВКС «Хмільник» формувались ОСОБА_7 , а вона лише їх підписувала, безпосередньої участі у будівельно монтажних роботах не приймала.

Будучи допитаний я кості свідка заступник директора ЦВКС «Хмільник» ОСОБА_7 підтвердив покази ФОП ОСОБА_3 .

Крім того встановлено, що ФОП ОСОБА_3 не має ліцензії на зайняття господарської діяльності пов`язаної зі створенням об`єктів архітектури, яка є обов`язковою умовою проведення будь яких будівельно монтажних робіт та обов`язковим документом при укладанні договорів предметом яких є проведенні будівельно монтажних робіт.

Враховуючи вищевказане, незважаючи на відсутність проектно кошторисної документації (що є порушенням п.п. 2.2, 3.1.8 Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Держбуду України від 27 серпня 2000 року №174), нездійснення авторського та технічного нагляду (що є порушенням п. 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, та п.2 Порядку здійснення технічного нагляду під час здійснення будівництва об`єкта архітектури, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року №903), відсутності довідки про вартість виконаних будівельних робіт/витрат форми КБ3, відсутності акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в (що є порушенням наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 4 грудня 2009 року №554 «Про затвердження примірних форм первинних документів з обліку в будівництві») при взаємовідносинах ЦВКС «Хмільник» та ФОП ОСОБА_3 , головний бухгалтер Санаторію ОСОБА_5 формуються платіжні доручення №2 від 19 грудня 2012 року про оплату ФОП ОСОБА_3 грошових коштів в сумі 98250, 00 гривень, платіжне доручення №3 від 20 грудня 2012 року про оплату ФОП ОСОБА_3 грошових коштів в сумі 63550, 00 гривень, платіжне доручення №6 від 28 грудня 2012 року про оплату ФОП ОСОБА_3 грошових коштів в сумі 66200, 00 гривень, платіжне доручення №7 від 28 грудня 2012 року про оплату ОСОБА_3 грошових коштів в сумі 90500, 00 гривень, платіжне доручення №8 від 28 грудня 2012 року про оплату ОСОБА_3 грошових коштів в сумі 79300, 00 гривень, які підписуються директором ОСОБА_4 та завіряються гербовою печаткою. У свою чергу службові особи Управління державної Казначейської служби України у Хмільницькому районі та м. Хмільнику Вінницької області, незважаючи на порушення вищевказаних нормативних актів при формуванні документів фінансово діяльності між ЦВКС «Хмільник» та ФОП « ОСОБА_3 , незважаючи на відсутність у ФОП ОСОБА_3 ліцензії на право зайняття господарською діяльністю пов`язаної зі створенням об`єктів архітектури, в порушення п. 12 Наказу Міністерства Фінансів України від 30 вересня 2011 №1223 «Про затвердження порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету (наказ втратив чинність на підставі наказу Міністерства фінансів України №1407 від 24.12.2012 «Про затвердження Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за видатками»), в порушення Наказу Державного Казначейства України від 14 вересня 2010 року №330 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів, які надають розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів на стадії реєстрації зобов`язань та оплати рахунків», в порушення Наказу Державної казначейської служби України від 3 березня 2012 року №309 «Про затвердження порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» провели виплату коштів з казначейського рахунку ЦВКС «Хмільник» на рахунок ФОП ОСОБА_3 по вищевказаним платіжним дорученням.

З метою дослідження всіх обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, перевірки правильності, законності розпорядження та використання бюджетних коштів Центральному військовому клінічному санаторію « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які були перераховані на рахунки ФОП ОСОБА_3 в якості оплати за проведені будівельно монтажні роботи та послуг з постачання і монтування котлів марки СТС 98 у відповідності до укладених договорів на виконання робіт, перевірці законності дій службових осіб Управління державної Казначейської служби України у Хмільницькому районі та м. Хмільнику Вінницької області при проведенні виплат з казначейського рахунку ЦВКС « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на рахунок ФОП ОСОБА_3 , в подальшому проведення комплексної судово економічної експертизи, що є можливим лише при проведенні позапланової ревізії окремих питань фінансово діяльності Управління державної Казначейської служби України у Хмільницькому районі та м. Хмільнику Вінницької області та долучення матеріалів ревізії до матеріалів кримінального провадження, тому слідчий звернувся з даним клопотанням до суду.

Дослідивши клопотання та матеріали кримінального провадження вважаю, що клопотання підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ч. 6, 7 ст. 11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. {Частина шоста статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3202-IV від 15.12.2005}.

Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.{Частина сьома статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законами № 4652-VI від 13.04.2012, № 1697-VII від 14.10.2014}

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Оскільки здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у суб`єктах господарювання, незалежно від форми власності, відноситься до головних завдань органу державного фінансового контролю, а забезпечення розслідування кримінального провадження є можливим лише при проведенні позапланової ревізії окремих питань фінансово - господарської діяльності установи, клопотання підлягає до задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст. 93 КПК України, ст. ст. 2, 11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, -

УХВАЛИВ:

Клопотання задоволити.

Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області на проведення виїзної позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління державної Казначейської служби України у Хмільницькому районі та м. Хмільнику Вінницької області (код ЄДРПОУ 37730494, юридична та фактична адреса: Вінницька область, м. Хмільник, вул. Червоного козацтва, буд. 14), а саме дотримання вимог законодавства України при здійсненні перерахування бюджетних коштів з казначейського рахунку Центрального військоовго клінічного санаторію «Хмільник» (код ЄДРПОУ 08482599, юридична та фактична адреса: Вінницька область, м. Хмільник, вул. 1-го Травня, 39, казначейський рахунок НОМЕР_2 ) на поточний рахунок фізичної особи підприємця ОСОБА_3 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , фактична та юридична адреса: АДРЕСА_1 , поточний банківський рахунок НОМЕР_3 ПАТ «КБ «ПриватБанк»), відповідно до укладених між останніми договорів договору доручення від 02 листопада 2012 року, договору про надання послуг з виконання робіт №80 від 02 жовтня 2012 року, договору про надання послуг з виконання робіт №81 від 02 жовтня 2012 року, договору про надання послуг з виконання робіт №82 від 02 жовтня 2012 року, з обов`язковим висвітленням наступних питань:

Чи перераховувалися УДКСУ у Хмільницькому районі та м. Хмільнику бюджетні кошти на рахунок ФОП ОСОБА_3 в якості оплати відповідно до договорів про надання послуг з виконання робіт №80,81,82 від 02 жовтня 2012 року та договору доручення від 02 листопада 2012 року, укладених між ЦВКС «Хмільник» та ФОП ОСОБА_3 .?

Законність перерахування коштів з рахунку ЦВКС «Хмільник» на рахунок ФОП ОСОБА_3 .?

Чи допущено службовими особами УДКСУ у Хмільницькому районі та м. Хмільнику безпідставне (за відсутності необхідних документів) перерахування коштів з рахунку ЦВКС «Хмільник» на рахунок ФОП ОСОБА_3 , якщо так то в які сумі, які нормативні акти були порушенні, з вини яких посадових осіб УДКСУ у Хмільницькому районі та м. Хмільнику допущені дані порушення?

Чи допущено службовими особами УДКСУ у Хмільницькому районі та м. Хмільнику безпідставне витрачання ЦВКС « ІНФОРМАЦІЯ_1 » бюджетних коштів шляхом їх перерахування на рахунок ФОП ОСОБА_3 , якщо так, то в якій сумі та вини яких посадових осіб УДКСУ у Хмільницькому районі та м. Хмільнику?

Надати можливість інспекторам Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області в ході проведення позапланової ревізії та зустрічних звірок ознайомлюватись з оригіналами нормативних, фінансово господарських, бухгалтерських документів, інших документів посадових осіб УДКСУ у Хмільницькому районі та м. Хмільнику, ЦВКС «Хмільник», ФОП ОСОБА_3 , необхідність в яких виникне під час проведення ревізії, робити з них копії.

Встановити строк проведення ревізії протягом 15 днів, з 01.02.2016, не враховуючи вихідних та святкових днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

Дата ухвалення рішення15.01.2016
Оприлюднено10.03.2023
Номер документу55204909
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області на проведення позапланової ревізії окремих питань фінансово господарської діяльності Управління державної Казначейської служби України у Хмільницькому районі та м. Хмільнику Вінницької області (код ЄДРПОУ 37730494, юридична та фактична адреса: Вінницька область, м. Хмільник, вул. Червоного козацтва, буд. 14), за період з 01. 12. 09 по 30. 11. 12 року

Судовий реєстр по справі —127/354/16-к

Ухвала від 15.01.2016

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Клапоущак С. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні