Постанова
від 29.01.2016 по справі 815/30/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 815/30/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2016 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Стеценко О.О.

розглянувши в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області до Державного підприємства Кучурганське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах в розмірі 10599,89 гривень,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області (далі - Позивач, або - УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області) з адміністративним позовом до Державного підприємства Кучурганське (далі - Відповідач, або - ДП Кучурганське ) в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просить стягнути заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах в розмірі 10599,89 гривень.

В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що Відповідач не сплачує фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, чим порушує вимоги п. 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , а саме: за період з вересня по грудень 2015 року Відповідачем не відшкодовуються суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, в результаті чого Відповідач має заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах в розмірі 10599,89 гривень. Зазначена сума заборгованості Відповідачем до теперішнього часу не сплачена, а тому Позивач просить стягнути вказану заборгованість в судовому порядку.

В судове засідання, призначене на 29 січня 2016 року, представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином та своєчасно, звернувшись до суду з клопотанням про розгляд справи у відсутність представника позивача (а.с.4).

В судове засідання, призначене на 29 січня 2016 року, представник відповідача не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином та своєчасно (а.с.37). Жодних клопотань про відкладення судового засідання або розгляд справи у відсутність представника до суду не надходило.

Враховуючи викладене суд дійшов висновку, що причина неявки Відповідача в судове засідання є не поважною та ухвалив про розгляд справи за його відсутністю.

Частиною 6 статті 128 КАС України передбачено, що якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справ, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неприбуття представника Позивача, представника Відповідача в судове засідання та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив про розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи письмових доказів.

У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, згідно приписів ч. 6 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України), не здійснювалося.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази та проаналізувавши позовну заяву, додатки до позовної заяви, оцінивши їх в сукупності, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що ДП Кучурганське зареєстровано, як юридична особа 19.02.1992 року та перебуває на обліку в УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області з 23.08.1195 року, як платник страхових внесків відповідно до ст. 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (а.с.17,27-29).

На підприємстві Відповідача виконуються роботи із шкідливими та важкими умовами праці, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року N 36 Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах .

Судом встановлено, що на підприємстві Відповідача перебували на посадах працівники ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, яким надано право для нарахування пільгової пенсії. Це підтверджується довідками, про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за віком на пільгових умовах (а.с.20,22,23).

На підставі вищезазначених довідок УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області зазначеним працівникам була призначена пенсія за віком на пільгових умовах відповідно до п. б-з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , що підтверджується розрахунками відповідного стажу, розпорядженнями про призначення пенсії (а.с.18-19,21).

Судом встановлено, що позивачем надіслано на адресу відповідача розрахунок по фактичним витратам на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до п. «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (а.с.9-12).

Згідно отриманих Відповідачем розрахунків про суми відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, ДП Кучурганське повинно було сплатити заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах перед УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області за період з вересня по грудень 2015 року в розмірі 10599,89 гривень. Зазначена заборгованість Відповідачем в добровільному порядку погашена не була, у зв'язку із чим Позивач звернувся до суду.

Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» , суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , взяття на облік до Пенсійного фонду юридичних осіб, незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування відбувається на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором.

Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» , пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, професій, посад і показників, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України (36-2003-п), та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мало право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами ст.13 пунктів «а» та «б» - «з» Закону України «Про пенсійне забезпечення» . В разі досягнення пенсійного віку, та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» , розміри пенсій визначаються відповідно до ст.27 та з урахуванням ст.28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» .

Відповідно до абзацу 1 п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється, що підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

З вищевикладеного вбачається, що відповідач зобов'язаний покривати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пенсій, відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (список №2).

Таким чином, прикінцеві Положення Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» не передбачають будь-яких норм щодо звільнення від сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у вигляді покриття витрат на виплату і доставку пенсій на пільгових умовах.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є фактичні витрати і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «а» , «б» -«з» статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Відповідно до п 6.1 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до пенсійного фонду України", затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1 (із змінами та доповненнями) відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Згідно з п.6.4 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до пенсійного фонду України", розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до п.6.8. вказаної Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Згідно з п. 6.9. Інструкції, у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Судом встановлено, що станом на день розгляду справи, у Відповідача наявна заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з вересня по грудень 2015 року в розмірі 10599,89 гривень, що також підтверджується довідками про розмір призначеної та фактично отриманої пенсії (а.с.6-8).

Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Позивач на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення» є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст. 10 цього ж Закону здійснює повноваження щодо нарахування, встановлення, перерахунку та виплати державних пенсій громадянам, а також на підставі ст. 106 Закону України «Про загальнообов`язкове пенсійне страхування» здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку заборгованості платників збору по страховим внескам, пені та штрафним санкціям, витратам на доставку пенсій пільговим категоріям пенсіонерів, а тому на підставі положень ч.1 ст.17, п.5 ч.4 ст.50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.

Враховуючи те, що судом не встановлено обставин які б звільняли Відповідача від сплати заборгованості, а також відсутність доказів повної сплати суми боргу на час розгляду справи, суд на підставі положень ст. 67 Конституції України, вважає, що позов УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області до ДП Кучурганське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах в розмірі 10599,89 гривень, є законним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Ухвалою суду від 11 січня 2016 року судом на підставі ч.1 ст.8 Закону України «Про судовий збір» було відстрочено позивачу сплату судового збору на строк до ухвалення судового рішення по даній справі, тому відповідно до приписів ст.94 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути з позивача несплачений судовий збір в розмірі 1218,00 гривень.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 12, 86, 128, 159-163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області до Державного підприємства Кучурганське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах в розмірі 10599,89 гривень - задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства Кучурганське (код ЄДРПОУ 00413274, 67450, Одеська область, Роздільнянський район, с. Кучурган, вул. Леніна, буд. 285-б) на користь Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області на р/р 2560131214021 в Роздільнянській філії ТВБВ № 10015/0358 Одеського обласного управління ТВ Ощадбанк , МФО 328845, код 24531647 заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах в розмірі 10599,89 гривень (десять тисяч п'ятсот дев'яносто дев'ять гривень 89 копійок).

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області (код ЄДРПОУ 24531647, 67400, Одеська область, м. Роздільна, вул. Свердлова, 7,) на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1218,00 гривень (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень 00 копійок).

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Стеценко О.О.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2016
Оприлюднено08.02.2016
Номер документу55399760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/30/16

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Постанова від 29.01.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 11.01.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 11.01.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні