Постанова
від 25.07.2006 по справі 27/139/06-ап
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

27/139/06-АП

         

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

ПОСТАНОВА

Іменем України

              25.07.06                                                                             №   27/139/06-АП

суддя     Дроздова С.С.

 За позовом  Дочірнього підприємства “Автомобіліст” ТОВ “Запорізька транспортна компанія”, м. Запоріжжя

до відповідача 1: Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, м. Запоріжжя

до відповідача 2: Відділення державного казначейства у м. Запоріжжя, м. Запоріжжя      

про            стягнення 13 576,58 грн. зайво сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування  

                                                                                     С у д д я     Дроздова С.С.

                                                                            Секретар судового засіданні Громова У.І.

За участю представників:

Від позивача: Стремоухов В.А., дов. № 05 від 03.07.06 р.

Від відповідача1: Петрикова А.В., головний спеціаліст-юрист юридичного відділу, дов. № 1143/07 від 14.03.06 р.

Від відповідача2: не з'явився

01.09.2005р. набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України, який визначає повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 7 р. VII “Прикінцеві та  перехідні  положення“ КАС України,  позовна заява розглядається в порядку,  встановленому цим Кодексом.

Ухвалою суду від 20.04.06 р. розгляд справи відкладався для надання сторонами додаткових доказів у справі.

Ухвалою господарського суду від 16.05.06 р. провадження у справі зупинено до 05.06.06 р. для примирення сторін.

У зв'язку зі збігом строку, до якого провадження у справі було зупинено та для розгляду спору у справі № 27/139/06-АП по суті, провадження у справі поновлено та призначено судове засідання на 03.07.06 р.

03.07.06 р. оголошувалася перервана підставі статті 150 КАС України для надання сторонами додаткових доказів у справі.

Відповідно до статті  167 ч . 4  Кодексу  адміністративного судочинства України  у судовому засіданні 25.07.2006 р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Суд повідомив сторонам час виготовлення постанови в повному обсязі –28.07.2006 року. На підставі статті 160 КАС України постанова складається у термін не більше ніж п'ять днів.          

           Суспільні відносини, що виникають при здійсненні адміністративного судочинства є специфічними і полягають у захисті прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Суспільні відносини у сфері здіснення правосуддя у  адміністративних справах виникають з метою розгляду  адміністративних справ за позовом зацікавленої особи та з метою захисту прав, свобод та охоронюваних правом інтересів фізичних  юридичних осіб та прав і інтересів юридичних осіб. Таким чином предметом адміністративного процесуального права у сфері здійснення адміністративного судочинства є правовідносини, що складаються у зв'язку з реалізацією зацікавленими особами права на судовий захист. Особливістю даних відносин є те, що вони пов'язані із реалізацією прав, свобод та інтересів суб'єктів у сфері публічно-правових відносин і спрямовані на захист від порушень з боку публічної влади при здійсненні нею владних управлінських функцій.

Дочірнє підприємство “Автомобіліст” ТОВ “Запорізька транспортна компанія” звернулося до суду з адміністративним позовом до відповідача 1 - Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя та відповідача 2 - Відділення державного казначейства у м. Запоріжжя про стягнення 13 576,58 грн. зайво сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

20.03.06р. ухвалою господарського суду відкрито провадження у адміністративній справі № 27/139/06-АП та з метою з'ясування можливості врегулювання спору до судового  розгляду справи, забезпечення всебічного та об'єктивного вирішення справи протягом розумного строку, судом було призначене попереднє судове засідання на 20.04.2006р., витребувані у сторін документи та докази необхідні для розгляду справи.

Сторони у попередньому судовому засіданні, відкритому 20.04.06 р. надали письмове клопотання згідно якого погодилися не призначати попереднє судове засідання, а розпочати судовий розгляд справи № 27/139/06-АП по суті.

На підставі ч. 3 ст. 121 КАС України розпочато судовий розгляд справи № 27/139/06-АП.

Позивач 20.04.06 р. підтримав позовні вимоги на підставах зазначених у позові.

Відповідач 1 - Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, 17.04.06 р. надіслав на адресу суду письмові заперечення на позовну заяву, в яких зазначив, що заперечує проти позовних вимог з наступних підстав:

         Згідно п.8 Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, затверджених постановою КМ України від 07.09.1998 р. № 1388 та відповідно до ст.1 Закону України від 26.06.1997 року № 400/97-ВР "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" з 05 грудня 2003р. по 05 квітня 2004р. при реєстрації легкових автомобілів позивач сплатив на рахунок Пенсійного фонду України збір у сумі 13 576 грн. 58 коп.

Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" визначає порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а саме: - збору, що справляється при здійсненні безготівкових операцій з купівлі-продажу валют; - торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння; - при відчуженні легкових автомобілів: - з операцій купівлі-продажу нерухомого майна; - з надання послуг стільникового рухомого зв'язку.

Відповідно до п.7 ст.1 вказаного Закону, платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є юридичні та фізичні особи при відчуженні легкових автомобілів, крім легкових автомобілів, якими забезпечуються інваліди, та тих автомобілів, які переходять у власність спадкоємцям за законом. Також від сплати збору звільняються платники (особи) у разі перереєстрації   автомобіля   внаслідок   зміни   власником   місця   проживання,   зміни   технічних характеристик автомобіля тощо, тобто у випадках, коли право власності не переходить від однієї особи до іншої, а також дипломатичні представництва та консульські установи інших держав в Україні. Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" не передбачено звільнення суб'єктів підприємницької діяльності, які працюють за спрощеною системою оподаткування, від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при відчуженні легкових автомобілів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.98 р. № 1740 затверджено Порядок сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій. Відповідно до вказаного Порядку, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів сплачується у розмірі 3% від вартості легкового автомобіля, визначеної відповідно до договорів купівлі-продажу, довідок-рахунків торгівельних організацій, договорів міни, довідок органів митної служби, актів експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість. Органи Державтоінспекції здійснюють реєстрацію легкових автомобілів лише за умови сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується документом про сплату цього збору.

Стаття 6 Указу Президента України „ Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" встановлює пільги, зокрема, звільнення від збору на обов'язкове державне пенсійне страхування суб'єкта малого підприємництва тільки в сфері його підприємницької діяльності.

Відповідно до Ліцензії № 427009 Міністерства транспорту України виданої 17.12.2002р. (строк дій ліцензії з 18.12.2002р. по 17.12.2005р.), видом господарської діяльності ДП „Автомобіліст" ТОВ „Запорізька транспортна компанія" є надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів автомобільним транспортом, тобто в момент реєстрації та сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при відчуженні легкових автомобілів (з 05 грудня 2003р. по 05 квітня 2004р.) операції, пов'язані з купівлею-продажем автомобілів не входили до сфери безпосередньої підприємницької діяльності позивача.

Таким чином, вказані операції не підпадають під правовідносини, що регулюються Указом Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва", а є об'єктом регулювання іншого правового акта, Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне Страхування", якій є спеціальним законом.

Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" немає пріоритетного значення стосовно Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

Для здійснення підприємницької діяльності, пов'язаної з використанням легкових автомобілів, з початку необхідно здійснити їх купівлю-продажу, зареєструвати в органах ДАІ при цьому надати документ підтверджуючий сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування і потім здійснювати інші види господарської діяльності.

Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", який є спеціальним законом з питань оподаткування, не встановлює такої пільги, як звільнення від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу автомобілів для суб'єктів підприємницької діяльності, що перейшли на спрощену систему оподаткування. Тобто обов'язковість сплати зазначеного збору не пов'язується зі статусом платника податку як суб'єкта підприємницької діяльності.

Крім того, посилання позивача на норми п.13 ст.20 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", є помилковим, оскільки повернення сум надміру сплаченого чи помилково сплаченого збору передбачено п.1.3 „Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів)".

Відповідно до п.15 Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від З листопада 1998 р. N 1740, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів сплачується платниками цього збору через установи банків на рахунки органів Пенсійного фонду за місцем реєстрації легкового автомобіля.

В зв'язку з тим, що з 2005 року поточні рахунки по додатковим ставкам закриті в органах Пенсійного фонду України, зарахування та повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів з окремих видів господарських операцій, здійснюється органами Державного казначейства.

З цих підстав відповідач 1 вважає, що збір сплачено правомірно і його неможливо вважити надмірно сплаченим,  а вимоги  позивача,  щодо  стягнення з  управління Пенсійного фонду України  в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 13 576 грн. 58 коп. необґрунтовані законом.

Відповідач 2 - Відділення державного казначейства у м. Запоріжжя проти позову заперечило, про що свідчать письмові заперечення надіслані на адресу суду 14.04.06 р., в яких Відділення зазначає, що  відповідно до п.10 ст.11 Закону України "Про державний бюджет на 2006 рік" збори на обов'язкове державне пенсійне страхування, що відповідно до закону сплачуються при здійсненні безготівкових операцій з купівлі-продажу валют, торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння та при відчуженні легкових автомобілів, з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, з надання послуг стільникового рухомого зв'язку (додаткові збори на виплату пенсій) є джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2006 рік у частині доходів.

Стаття 84 вищевказаного закону визначає, що контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету здійснюється органами, які повинні забезпечувати їх надходження, згідно з додатком N 8 до цього Закону.

Таким чином контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету за кодом бюджетної класифікації 24140300 - "Сплата збору при відчуженні легкових автомобілів" закріплено за Пенсійним фондом України.

Відповідно до п.1.2 "Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів)" (далі-Порядок) затвердженого наказом Державного казначейства України 10.12.2002р.№ 226 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 25.12.2002р.№ 1000/7288 повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) здійснюється з відповідних рахунків, відкритих в органах Державного казначейства згідно з Планом рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, шляхом оформлення платіжних доручень на підставі відповідних документів, у тому числі виконавчих, податкових, митних та інших державних органів, яким відповідно до закону надано право стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.

Підпунктом 1.3 Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених платежів, надходження яких забезпечується іншими державними органами, здійснюється органами Державного казначейства на підставі заяви платника про повернення, оригіналу довідки відповідного державного органу, на який покладено справляння платежу, що повертається, з обов'язковим зазначенням необхідності повернення та оригіналу документа (квитанції, платіжного доручення та ін.), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

ДП "Автомобіліст" ТОВ "Запорізька транспортна компанія" до відділення Державного казначейства у М.Запоріжжі не звертались та необхідних документів не надавали, а саме:

1. Заяви про повернення зайво сплаченого збору на обов'язкове  пенсійне страхування у сумі 13 576,58 грн..;

2. Оригіналу    довідки    Управління    Пенсійного    фонду    України    в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя;

3. Оригіналу документа (квитанції, платіжного доручення та ін.), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Таким чином, підстав для повернення позивачу зайво сплаченого збору на обов'язкове пенсійне страхування у сумі 13 576,58 грн. у відділення нема.

Крім того, відділення державного казначейства повідомляє, що в період з 05.12.2003р. по 05.04.2004 року за кодом бюджетної класифікації 24140300 не було відкрито бюджетних рахунків для зарахування збору на обов'язкове пенсійне державне страхування у відділенні Державного казначейства у м. Запоріжжі. Позивачем у вищевказаний період було сплачено збір на обов'язкове державне пенсійне страхування на рахунок Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі М.Запоріжжя відкритий у Філії-Запорізьке ПУ ВАТ "ДЕРЖ. ОБ. УКР".

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 20.04.06 р. розгляд справи відкладався для надання сторонами додаткових доказів у справі.  

16.05.06 р. судовий розгляд справи № 27/139/06-АП продовжено.

16.05.2006 року позивач та відповідач, у судовому засіданні, звернулися до суду з письмовим клопотанням щодо надання сторонам  у справі часу для примирення.

Клопотання сторін задоволено судом.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.05.2006р. провадження у адміністративній справі № 27/139/06-АП зупинено для примирення сторін, до 05.06.06 р.

У зв'язку зі збігом строку, до якого провадження у справі було зупинено та для розгляду спору у справі № 27/139/06-АП по суті, провадження у справі поновлено та призначено судове засідання на 03.07.06 р.

03.07.06 р. оголошувалася перерва для надання сторонами додаткових доказів у справі. Судове засідання призначено на 25.07.06 р.

25.07.06 р. судовий розгляд справи продовжено.

До початку розгляду справи представники сторін заявили письмове клопотання щодо відмови від здійснення технічної фіксації судового процесу.

Судом оголошено про відкриття судового засідання. Також, оголошено яка справа розглядається, склад суду, та роз'яснено представникам сторін, які  прибули в судове засідання, їхні права, у тому числі право заявляти відводи.

Відводів складу суду не заявлено.

Частиною судового розгляду справи після підготовчої виступає розгляд справи по суті. Ця частина займає головне місце серед інших етапів судового розгляду справи, оскільки її ціллю є встановлення і перевірка фактичних обставин адміністративної справи.

Після доповіді головуючого судді у справі суд заслухав пояснення представника позивача та пояснення представника відповідача 1.  

Позивач 25.07.06 р. надав письмову заяву про відмову від позовних вимог до відповідача 2 –Відділення державного казначейства в м. Запоріжжі. Позивач просить стягнути з відповідача 1  Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя суму надмірно сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 13 576 грн. 58 коп.

Заяву позивача не суперечить діючому законодавству, тому  прийнято та задоволено судом.

Відповідач 1 проти позову заперечив.

Відповідач 2 у судове засідання, відкрите 25.07.06 р. не з'явився. Про час та місце розгляду справи був попереджений в порядку передбаченому КАС України.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача 1, суд встановив:

Відповідно до довідки про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 24/2460 позивача, предметом діяльності підприємства є здавання під найм автомобілів, інші автомобільні пасажирські перевезення, оптова торгівля автотоварами, капітальний ремонт вантажних, легкових автомобілів та автобусів, технічне обслуговування та ремонт автомобілів за замовленням населення.

Дочірнє підприємство “Автомобіліст” товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізька транспортна компанія” є суб'єктом спрощеної системи оподаткування, платником єдиного податку за ставкою 10 %.

В період з 05.12.03 р. по 05.04.04 р. позивач здійснив на бюджетні рахунки відповідача 2 –Відділення державного казначейства в м. Запоріжжі, сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в загальній сумі 13 576 грн. 58 коп. Приводом для здійснення платежів є те, що в ці терміни позивач придбав транспортні засоби, необхідні для здійснення ним підприємницької діяльності. Для здійснення реєстрації транспортних засобів в державній автомобільній інспекції, з метою запобігання їх простою та, відповідно, збитків у господарській діяльності, позивач був змушений надати документи, якими підтверджується сплата ним збору на обов'язкове державне пенсійне страхування за ставкою 3 % від вартості придбаних транспортних засобів.

Дані кошти є зайво (надміру) сплаченими, оскільки в силу п. 6 Указу Президента України від 03.07.98 р. “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” позивач звільнений від сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Указ є спеціальним нормативним актом з питань спрощеної системи оподаткування, який має силу закону, тому його норми повинні застосовуватися у спірних правовідносинах.

Операції з придбання позивачем транспортних засобів входять до сфери його безпосередньої підприємницької діяльності, тобто одержання прибутку від таких операцій. Позивач здійснює діяльність, спрямовану на одержання прибутку від передавання належних йому транспортних засобів у строкове платне користування третім особам. Усі, належні позивачеві транспортні засоби знаходяться у короткостроковій експлуатації, після якої вони відчужуються на користь третіх осіб.

Відповідно до п.7 ст.1 Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування”, платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є юридичні та фізичні особи при відчуженні легкових автомобілів, крім легкових автомобілів, якими забезпечуються інваліди, та тих автомобілів, які переходять у власність спадкоємцям за законом.

            За змістом пунктів 12, 13 і 14 “Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій”, затвердженого постановою КМУ від 03.11.1998р. №1740, платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій по відчуженню легкових автомобілів є підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі шляхом:

- купівлі легкових автомобілів, у тому числі у виробників або торгівельних організацій (крім випадків забезпечення автомобілями інвалідів згідно із законодавством);

- міни;

- дарування (безоплатної передачі);

- успадкування (крім випадків успадкування легкового автомобіля за законом);

- з інших підстав, передбачених законодавством.

          Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій, визначених пунктом 12 цього Порядку, сплачується у розмірі трьох відсотків вартості легкового автомобіля, визначеної відповідно до договорів купівлі-продажу, довідок-рахунків торгівельних організацій, договорів міни, довідок органів митної служби, актів експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість.

          Органи державної автомобільної інспекції здійснюють реєстрацію легкових автомобілів лише за умови сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується документом про сплату цього збору.

          Указ Президента  України  від  03.07.1998р. №727/98 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого  підприємництва”,  на  який посилається позивач,  набрав  чинності 17.08.1998р.

          Відповідно до п.6 Указу Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” від 03.07.1998р. №727/98, суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником таких видів податків і зборів (обов'язкових платежів), як зокрема, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

             Таким чином,  дія Указу Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” в частині звільнення платника податків, що знаходиться на єдиному податку, від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, розповсюджує свою дію тільки в сфері підприємницької діяльності такого платника податку, тобто, згідно зі ст.1 Закону України “Про підприємництво”підприємництво –це безпосередня самостійна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, наданню послуг з метою отримання прибутку, яка здійснюється фізичними та юридичними особами, зареєстрованими як суб'єкти підприємницької діяльності у порядку, встановленому законодавством.

              Як встановлено з матеріалів справи, позивач –ДП “Аватомобіліст” ТОВ “Запорізька транспортна компанія” застосовує спрощену систему оподаткування, обліку і звітності з 3 кварталу 2001 р., що підтверджується довідкою начальника Орджонікідзевської ДПІ.  Види діяльності підприємств та організацій, що є юридичними особами, визначаються в статуті підприємства, довідці з єдиного державного реєстру. Так, одними із видів діяльності, які здійснює позивач є “здавання під найм автомобілів”, “Інші автомобільні пасажирські перевезення”, що підтверджується довідкою про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 24/2460.

              Тому,  автомобілі, які придбаваються позивачем в процесі здійснення господарської діяльності, використовуються з метою отримання прибутку від надання їх у строкове платне користування (оренду) третім особам.

              Оскільки позивач не здійснює виробництво автомобілів, а для того, щоб надавати автомобілі в оренду, їх необхідно придбати, (як вже зазначалось вище, купівлю автомобілів здійснено позивачем шляхом укладання відповідних договорів купівлі-продажу), то купівля автомобілів, в даному випадку, є господарською діяльністю, пов'язаною з безпосередньою самостійною, систематичною, на власний ризик діяльністю позивача. Отже він користується пільгами, передбаченими Указом Президента  України  “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого  підприємництва” щодо  сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при купівлі автомобілів.

              Відповідно до п. 15 “Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій”, затвердженого постановою КМУ від 03.11.1998р. №1740, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій  з відчуження легкових автомобілів сплачуються платниками цього збору  на  рахунки  з обліку  коштів  спеціального  фонду державного бюджету, відкриті в управліннях Державного казначейства в  Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі, за місцем реєстрації легкового автомобіля (пункт  15  в  редакції  Постанови  КМ  N 217 (217-2005-п ) від 30.03.2005 р.).

              Згідно з п. 1.2 “Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів)”, затвердженого наказом Державного казначейства України № 226 від 10.12.2002 р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №1000/7288 від 25.12.2002 р. (далі - Прядок) повернення  платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів   (обов'язкових   платежів)  здійснюється з відповідних рахунків,  відкритих в органах Державного казначейства згідно  з  Планом  рахунків   бухгалтерського   обліку   виконання державного  та місцевих бюджетів,  затвердженим наказом Державного казначейства України  від  28.11.2000  N  119,  зі змінами і доповненнями,  шляхом оформлення платіжних  доручень  на підставі   відповідних   документів,   у  тому  числі  виконавчих, податкових,  митних та інших державних органів, яким відповідно до закону   надано   право  стягнення  до  бюджету  податків,  зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.

            Відповідно до п. 1.3 вищезазначеного Порядку повернення  платникам помилково та/або надміру сплачених платежів, надходження  яких  забезпечується   іншими державними органами, здійснюється органами  Державного  казначейства  на підставі  заяви  платника  про   повернення,   оригіналу   довідки відповідного  державного  органу,  на  який  покладено  справляння платежу,  що повертається, з обов'язковим зазначенням необхідності повернення та оригіналу документа (квитанції, платіжного доручення та ін.),  який підтверджує перерахування  коштів  до  відповідного бюджету.

Відповідно до  пункту 10 ст. 11 Закону України “Про державний бюджет на 2006 р.”, збори на обов'язкове  державне пенсійне страхування , що відповідно до закону сплачуються  при відчуженні легкових автомобілів  є джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2006 р. у частині доходів.

Стаття 84  вищевказаного  Закону визначає , що контроль  за справлянням ( стягненням) платежів до бюджету здійснюється органами , які повинні забезпечувати їх  надходження , згідно з додатком № 8 до цього Закону.

Таким чином , контроль за справлянням ( стягненням) платежів до бюджету за кодом бюджетної класифікації 24140300 –“Сплата збору при відчуженні легкових автомобілів” закріплено за Пенсійним фондом України.

Відповідно до п. 13 ст. 20 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” суми надміру сплачених чи помилково  сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в  рахунок  майбутніх  платежів  страхових внесків  у  порядку  і  в строки,  визначені правлінням Пенсійного фонду.   

А також відповідно до п. 11.17 Інструкції “Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України” суми   надміру   сплачених  чи  помилково  сплачених страхових  внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та  фіксованого  податків,  що  надходить  за найманих працівників суб'єктів   підприємницької  діяльності,  які  обрали  відповідний особливий  спосіб  оподаткування) повертаються страхувальникам або за  їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.

У судовому засіданні 25.07.2006 р., на підставі статті 151 КАС України суд закінчив з'ясування обставин та перевірки їх доказами і перейшов до судових дебатів –ст.152 КАС України.

Судові дебати –частина судового розгляду, що складаються з промов осіб, які беруть участь у справі.

Позивач обґрунтовуючи  свою правову позицію –посилався лише на обставини і докази, які викладені у позовній заяві та були досліджені у судових засіданнях.

Відповідач 1 під час судових дебатів проти адміністративного позову  заперечив.

Промовці від реплік відмовились.

Після судових дебатів, суд вийшов до нарадчої кімнати для ухвалення вступної та резолютивної частини постанови суду.

На підставі статті 167 ч.4 КАС України –суд має право проголосити лише вступну та резолютивну частини постанови суду. Суд повідомив усіх учасників адміністративного процесу про час виготовлення постанови суду в повному обсязі –28 липня 2006 року. Частина 4 ст.167 КАС України має вагоме значення для обчислення початку перебігу строку апеляційного оскарження відповідно до ст. 186 КАС України.

Господарський суд, дійшов висновку, щодо задоволення адміністративного позову.

Процесуальні документи, якими у відповідності до приписів статті 158 КАС України вирішується спір по суті, приймаються іменем України та негайно після закінчення судового розгляду. Це повною мірою витікає з приписів ч.5 ст.124 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, де зазначено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до статті 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено  у повному обсязі та судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові  витрати з Державного бюджету України.

Згідно ч.1 ст.87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Пунктом 3 Розділу VII “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України встановлено, що до набрання чинності законом, який регулює порядок сплати і розміри судового збору:

1) судовий збір при зверненні до адміністративного суду сплачується у порядку, встановленому законодавством для державного мита;

2) розмір судового збору визначається відповідно до підпункту “б” пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”, крім випадків, встановлених підпунктом 3 цього пункту;

3) розмір судового збору щодо майнових вимог про стягнення грошових коштів становить один відсоток від розміру таких вимог, але не більше 1 700 гривень.

Тобто, розмір судового збору в даному випадку повинен складати 3, 40 грн.

При зверненні до господарського суду позивач сплатив за пл. дорученням №  1215 від 13.10.2005р. 135,76 грн.

За таких обставин господарський суд роз'яснює позивачу вимоги ч.2 ст.89 КАС України: судовий збір, сплачений у більшому розмірі, ніж встановлено законом (в даному випадку - це 132,36 грн.), повертається ухвалою суду за клопотанням особи, яка його сплатила.

          Керуючись ст. 4, п. 1 ст. 17, 49, 51, ст. 94, 121 ч. 3, ст. 158 –166, 167 ч. 4 КАС України, суд

                                                      ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (69000 м. Запоріжжя, вул. Гагаріна, 2-а, код ЄДРПОУ 20508396) на користь ДП “Автомобіліст” товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізька транспортна компанія” (69001 м. Запоріжжя пр. Перемоги, 50, код ЄДРПОУ 31676793) 13 576 (тринадцять тисяч п'ятсот сімдесят шість) грн.. 58 коп. надміру сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Видати виконавчий лист.

Присудити на користь позивача  судовий збір у розмірі 3,40грн. з державного бюджету України.

Постанову підписано 28.07.06 р.

                    Суддя                                                               С.С. Дроздова

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.07.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу55460
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —27/139/06-ап

Постанова від 25.07.2006

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні