Ухвала
від 11.02.2016 по справі 362/609/16-к
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 362/609/16-к

Провадження № 1-кс/362/52/16

У Х В А Л А

І м е н е м У к р а ї н и

11.02.2016 року Васильківський міськрайонний суд Київської області у складі:

слідчого судді- ОСОБА_1 ,

при секретарі- ОСОБА_2 ,

прокурора - ОСОБА_3 ,

слідчого - ОСОБА_4 ,

розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Васильківського ВП ГУ НП в Київській області капітана поліції ОСОБА_4 погоджене із прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки,

в с т а н о в и в:

11 лютого 2016 року до Васильківського міськрайонного суду Київської області звернувся старший слідчий СВ Васильківського ВП ГУ НП в Київській області капітан поліції ОСОБА_4 із клопотанням в рамках кримінального провадження № 12015110140001294 від 27 серпня 2015 року, на проведення позапланової перевірки господарської діяльності колективного підприємства «Гребінківський комбінат комунальних послуг» (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 03346489, місцезнаходження: смт. Гребінки Васильківського району Київської обл., вул. Жовтнева, 69), щодо дотримання службовими особами вказаного підприємства вимог природоохоронного законодавства протягом 2014-2015 років.Проведення перевірки просив доручити інспекторам Державної екологічної інспекції у Київській області (03040, м. Київ, вул. Васильківська, 3). При цьому вказав, що окремі питання, які будуть ставитися на вирішення перевірки, будуть визначенні спільно з Державною екологічною інспекцією у Київській області, після надання слідчим суддею дозволу на її проведення, а також просив надати можливість інспекторам Державної екологічної інспекції у Київській області в ході проведення позапланової перевірки господарської діяльності колективного підприємства «Гребінківський комбінат комунальних послуг» ознайомлюватися з оригіналами нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів та робити їх копії, які будуть надаватись інспекторам представниками колективного підприємства «Гребінківський комбінат комунальних послуг» на підтвердження проведення фінансово-господарської діяльності. Проведення позапланової виїзної ревізії просив визначити з 10 лютого 2016 року терміном дії в п`ятнадцять робочих днів.

Клопотання слідчого мотивовано тим, що 27 серпня 2015 року до СВ Васильківського МВ ГУМВС України в Київській з УПЗСЕ ГУМВС України в Київській області надійшли матеріали виявлення факту забруднення земель, вчиненого службовими особами колективного підприємства «Гребінківський комбінат комунальних послуг» (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 03346489, місцезнаходження: смт. Гребінки Васильківського району Київської обл., вул. Жовтнева, 69), які протягом 2013- 2015 року в порушення вимог ст. 17 Закону України «Про відходи» та Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010 № 435 зі змінами (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за № 1307/18602), без отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами провадили діяльність із збирання, сортування, оброблення та захоронення твердих і рідких побутових відходів, отриманих від фізичних та юридичних осіб, на території земельної ділянки, розташованої в межах Гребінківської селищної ради поза межами населеного пункту загальною площею 11,5 га, яка була надана рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 02 червня 1995 року у постійне користування КП «Гребінківський комбінат комунальних послуг» для комунальних потреб, що створило протягом вказаного періоду небезпеку довкіллю із спричиненням тяжких наслідків у формі заподіяння великих матеріальних збитків, пов`язаних з відновленням належної якості довкілля.

27 серпня 2015 року слідчим відомості про виявлене кримінальне правопорушення були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015110140001294 з правовою кваліфікацією ч. 2 ст. 239 КК України.

Досудовим розслідуванням було встановлено, що у 1995 році у встановленому законом порядку було створене та зареєстроване КП «Гребінківський комбінат комунальних послуг» місцезнаходження: смт. Гребінки Васильківського району Київської обл., вул. Жовтнева, 69, яке почало здійснювати господарську діяльність у сфері поводження з безпечними відходами, надання ритуальних послуг, здійснення вантажних перевезень, здійснення благоустрою. Рішенням Гребінківської селищної ради від 02 червня 1995 року вказаному підприємству була виділена у постійне користування земельна ділянка площею 10,6 га, розташована на землях Гребінківської селищної ради поза межами населеного пункту. На вказаній ділянці дане підприємство здійснює господарську діяльність з вивезення та утилізації твердих побутових відходів, отриманих від мешканців смт. Гребінки та суб`єктів господарювання, без одержання у встановленому законом порядку дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами.

В свою чергу, під час здійснення досудового розслідування було встановлено, що 25 березня 2014 року Державною екологічною інспекцією у Київській області була проведена остання планова перевірка дотримання природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами КП «Гребінківський комбінат комунальних послуг», під час якої був виявлений ряд порушень законодавства, котрі до цього часу службовими особами вказаного суб`єкта господарювання усунені не були. Припис щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, виданий 25 березня 2014 року державними інспекторами Державної екологічної інспекції у Київській області за результатами проведення планової перевірки, службовими особами КП «Гребінківський комбінат комунальних послуг» виконаний не був.

Так, ч. 2 ст. 93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі і шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).

Відповідно до п. 6.4 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04 листопада 2011 року № 429, Державна екологічна інспекція у Київській областях для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.

Слідчий, враховуючи те, що на даний момент службовими особами КП «Гребінківський комбінат комунальних послуг» добровільно не були усунені виявлені під час попередньої планової перевірки порушення вимог природоохоронного законодавства, про що орган державного нагляду (контролю) - Державну екологічну інспекцію у Київській області у встановлений законом строк повідомлено не було, а також те, що КП «Гребінківський комбінат комунальних послуг» продовжує здійснювати господарську діяльність у сфері збирання, сортування, оброблення та захоронения твердих і рідких побутових відходів без отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, то, керуючись Положенням про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04 листопада 2011 року № 429, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. ст. 36, 93 КПК України, звернувся до суду із даним клопотанням.

Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів на підставі ч. 1ст. 107 КПК Українине здійснювалась, оскільки таке клопотання не заявлялось.

Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши думку слідчого, прокурора, які клопотання підтримала, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Слідчий суддя суду першої інстанції, який здійснює судовий контроль за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні під час досудового розслідування, за наслідками розгляду клопотання слідчого повноважний надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії або відмовити у наданні такого дозволу.

Однак, ревізія в кримінальному провадженніне захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному врозділі ІІ КПК,а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2ст. 93 КПК.

Положенням про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим Наказом Міністерства екології

та природних ресурсів України від 04 листопада 2011 року № 429, зареєстрованим в Міністерствіюстиції України 25 листопада 2011 рокуза № 1347/20085, встановлено, що Держекоінспекція у своїй діяльності керуєтьсяКонституцієюта законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем`єр-міністра України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України, дорученнями Міністра екології та природних ресурсів, його першого заступника та заступника керівника апарату, наказами Держекоінспекції України, дорученнями Голови Держекоінспекції України, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, іншими актами законодавства України, а також цим Положенням.

Згідно п. 4.2. Положення, Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства.

За п. 6 Положення, Держекоінспекція для виконання покладених на неї завдань має право: 6.1. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців, спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства. 6.2. Одержувати в установленому законом порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб.

6.4. Проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.

6.7. Перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (дозволи, ліцензії, сертифікати, висновки, рішення, ліміти, квоти, погодження, свідоцтва).

6.17. Вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах.

6.18. Передавати до прокуратури, органів досудового слідства та органів дізнання матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину.

Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно ст. 1 Закону, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених

законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням

вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій; спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

За вимогами ст. 2 Закону, дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів: контролю органами державної фіскальної служби; валютного контролю; державного експортного контролю; контролю за дотриманням бюджетного законодавства; банківського нагляду; державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції; державного нагляду за дотриманням вимог ядерної безпеки; державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; при проведенні оперативно-розшукової діяльності, дізнання, прокурорського нагляду, досудового слідства і правосуддя;державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду); державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.

Положення ст. 6 Закону містить виключний перелік підстав для здійснення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) до яких ухвала суду про призначення позапланової перевірки не відноситься. Крім того з аналізу вказаної статті вбачається наявність права у Держекоінспекції на самостійне проведення позапланових заходів.

У відповідності до ч. 2, ч. 3 ст. 6 Закону, проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачається законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного

документа.

Згідно ч. 4 ст. 6 Закону, строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом. Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.

На підставі вищевикладеного, слідчий суддя приходить до висновку, що підстави для задоволення клопотання про надання дозволу на проведення позапланової перевірки господарської діяльності колективного підприємства «Гребінківський комбінат комунальних послуг» щодо дотримання службовими особами вказаного підприємства вимог природоохоронного законодавства протягом 2014-2015 років на час розгляду клопотання відсутні.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 36, 40, 93, 309КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в:

В задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Васильківського ВП ГУ НП в Київській області капітана поліції ОСОБА_4 погоджене із прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_5

СудВасильківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.02.2016
Оприлюднено10.03.2023
Номер документу55734042
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —362/609/16-к

Ухвала від 11.02.2016

Кримінальне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Лебідь-Гавенко Г. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні