Постанова
від 18.02.2016 по справі 826/21748/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 лютого 2016 року № 826/21748/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомДержавної фінансової інспекції України до третя особаТовариства з обмеженою відповідальністю Мейнстрим Медіа Державне підприємство Міжнародний аеропорт Бориспіль простягнення коштів,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Державна фінансова інспекція України (далі по тексту - позивач) звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Мейнстрим Медіа (далі по тексту - відповідач), за участі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державного підприємства Міжнародний аеропорт Бориспіль про стягнення з відповідача коштів у розмірі 14 000,00грн. до державного бюджету, внаслідок недоотриманого доходу за договором від 03.08.2010р. №02.1.2-14/25-76.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, будь-яких пояснень з приводу заявлених позовних вимог до суду не надав.

Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України суд дійшов переконання про можливість подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Державною фінансовою інспекцією України відповідно до п. 2.10 Плану контрольно-ревізійної роботи на І квартал 2013 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Державного підприємства Міжнародний аеропорт Бориспіль за період з 01.04.2011р. по 31.03.2013р., за результатами якої 20.06.2013р. складено Акт ревізії №05-21/166.

05 серпня 2013 року Державною фінансовою інспекцією України складено вимогу №05-14/1159 (далі по тексту - вимога).

Так, пунктом 2 вимоги зазначено, що в порушення вимог ст. 193 ГК України та договору від 03.08.2010р. №02.1.2-14/25-76, внаслідок неповного внесення інформації про отримані доходи та не сплати Аеропорту частини доходу від реклами (50%) на суму 14 400,00грн., позивач вимагає в порядку, передбаченому законодавством звернутися до суду для стягнення недоотриманого доходу.

Внаслідок недоотриманого доходу за договором від 03.08.2010р. №02.1.2-14/25-76 з боку ТОВ Мейнстрим Медіа , а також незабезпечення усунення вказаного вище порушення з боку Державного підприємства Міжнародний аеропорт Бориспіль , контролюючий орган дійшовши висновку про порушення інтересів держави, в т.ч. - шляхом завдання їй матеріальних збитків на суму 14 000,00грн., позивач в інтересах держави звернувся до суду.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд погоджується з доводами Державної фінансової інспекції у Вінницькій області, виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 р. № 2939-XII (далі - Закон № 2939-XII), Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 р. № 550 (далі - Порядок № 550).

Щодо наявності в органів державної фінансової інспекції компетенції на звернення до суду щодо захисту державних інтересів, в тому числі - щодо стягнення на користь держави коштів, одержаних без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства, суд зазначає наступне.

Обсяг повноважень та завдань органів державної фінансової інспекції (далі - органи ДФС) визначені у Законі України " Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".

Так, згідно з ст. 2 Закону № 2939-XII головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Приписами п. 8 ст. 10 Закону № 2939-XII визначено, що органам фінансового контролю надається право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.

У той же час, п. 10 ст. 10 Закону № 2939-XII передбачено, що звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Крім того, п. 50 Порядку № 550 визначено, що за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав контролюючі органи вживають заходів для забезпечення звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства

Системний аналіз вказаних вище норм дає суду підстави вважати, що станом на момент звернення позивача до суду до компетенції останнього з-поміж інших прав входило також і право на звернення до суду щодо захисту державних інтересів, в тому числі - щодо стягнення на користь держави коштів, одержаних без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства.

На сьогоднішній день в Верховному Суді України склалася чітка позиція з вказаного питання, що підтверджується постановами від 15.04.2014 р. № 21-40а14, № 21-63а14, від 13.05.2014 р. № 21-89а14, від 20.05.2014 р. № 21-93а14, від 28.10.2014 р. № 21-462а14.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ Мейнстрим Медіа здійснювало діяльність на території ДП Міжнародний аеропорт Бориспіль на підставі договору про рекламну діяльність від 03.08.2010р. №02.1.2-14/25-76, відповідно до умов якого, відповідачу надається виключне право на здійснення рекламної діяльності на території Терміналів F та С, бізнес-залів Терміналів А, В та бізнес - залів підвищеного комфорту Терміналу В. Крім того, вказаним договором передбачено надання ТОВ Мейнстрим Медіа права проведення переговорів та укладення угод з третіми особами на розміщення рекламних щитів, дисплеїв та інших видів рекламних структур.

Сторони обумовлюють, що розміщення реклами здійснюється на рекламних конструкціях та архітектурних формах, у вигляді рекламних наклейок, які розміщуються на рухомому та нерухомому обладнанні аеропорту, у вигляді рекламних стійок, стійок з розповсюдження рекламної поліграфії, на дисплеях інформаційно-рекламної системи (без встановлення вартості послуг (безоплатно). Щомісячну плату визначено в розмірі 50 % надходжень від реклами, без урахування ПДВ та податку на рекламу.

ТОВ Мейнстрим Медіа згідно договору від 03.08.2010 щомісячно до 5-го числа надає Аеропорту довідку документальних підтверджень (завірені належним чином копії укладених договорів та виписок з банку) про надходження на протязі попереднього місяця коштів від реклами, а Підприємство на цю суму до 10 числа виставляє рахунок для сплати, який оплачується до 20 числа кожного місяця.

В ході проведення ревізії проведено зустрічну звірку в ТОВ Мейнстрим Медіа з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій за договором від 03.08.2010 року.

Зустрічною звіркою встановлено, що на виконання умов договору від 03.08.2010 ТОВ Мейнстрим Медіа в особі директора Макарчука В.І. укладено договори від 31.12.2012 № 12/12-12 з Товариством з обмеженою відповідальністю АТ Медіа (далі - ТОВ АТ Медіа ) в особі директора Попелети - Плотнікової М.В., договір від 01.01.2011 №01-01/11 про надання рекламних послуг з ФОП ОСОБА_4, договір від 24.02.2011 № 6-02/11 про надання рекламних послуг з ПП Газетний комплекс Інтернет-Медіа в особі директора-головного редактора ОСОБА_5 та договір від 24.02.2012 №02-02/12 про надання рекламних послуг з Товариством з обмеженою відповідальність П'ячере (далі - ТОВ П'ячере ), в особі директора Жуковської О.В.

Інших договорів, укладених на виконання договору від 03.08.2010 ТОВ Мейнстрим Медіа до зустрічної звірки не надано.

Шляхом звірки, наданих довідок документальних підтверджень про надходження на протязі попереднього місяця коштів від реклами, наданих ТОВ Мейнстрим Медіа до бухгалтерії Аеропорту та документами, наданими в ході зустрічної звірки встановлено надходження від контрагентів, відомості по яких не надано до зустрічної звірки, а саме: ПК ПП Одеса, ТСН Медіа , ТОВ Місцевий організаційний комітет ЄВРО 2012 Україна , Ідріска- Тур.

Перевірку повноти надходження коштів від ТОВ Мейнстрим Медіа за здійснення рекламної кампанії на території Аеропорту проведено відповідно до наданих в ході звірки даних щодо ТОВ АТ Медіа , ФОП ОСОБА_4, ПП Газетний комплекс Інтернет-Медіа та ТОВ П'ячере .

Так, за наслідками проведеної перевірки встановлено розбіжність між фактичними даними первинних документів, бухгалтерського обліку ТОВ Мейнстрим Медіа (акти приймання - здачі виконаних послуг, оборотно-сальдові відомості по рахунку № 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями ) та даними довідок, які подавались ТОВ Мейнстрим Медіа до бухгалтерії Аеропорту згідно яких проведено нарахування та сплата коштів, а саме:

- ФОП ОСОБА_4 - фактично надано послуг на загальну суму 14400,00грн. (в т.ч. ПДВ), внесено до довідки на 9600,00грн (з ПДВ), розбіжність становить 4800 грн. (з ПДВ);

- ПП Газетний комплекс Інтернет-Медіа фактично надано послуг на загальну суму 115 200 грн. (в т.ч. ПДВ), внесено до довідки на 100800 грн. (з ПДВ), розбіжність становить 14400 грн. (з ПДВ);

- ТОВ П'ячере фактично надано послуг на загальну суму 27 200 грн. (в т.ч. ПДВ), внесено до довідки 17600 грн. (з ПДВ), розбіжність становить 9600 грн. (з ПДВ).

Довідка зустрічної звірки від 20.05.2013 № 05-21/154 підписана директором ТОВ Мейнстрим Медіа В.І. Макарчуком без зауважень.

Таким чином, ДП МА Бориспіль в наслідок неповного внесення до довідок про отримання надходжень від рекламної діяльності ТОВ Мейнстрим Медіа за період з 01.04.2011 по 31.03.2013 на загальну суму 28800 грн. (з ПДВ), недоотримано доходу від реклами (50 %) на загальну суму 14400 грн. (з ПДВ) в наслідок чого порушено вимоги ст. 193 Господарського кодексу України в частині виконання господарських договорів та отримано підприємством збитків на вказану суму.

Відповідно до частини першої статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 629 Цивільного кодексу України передбачено, що Договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Пунктом 2 статті 222 Господарського кодексу України передбачено, що у разі необхідності відшкодування збитків або застосування інших санкцій суб'єкт господарювання чи інша юридична особа - учасник господарських відносин, чиї права або законні інтереси порушено, з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником цих прав або інтересів має право звертатися до нього з письмовою претензією, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, проведеною Держфінінспекцією України зустрічною звіркою в ТОВ Мейнстрим Медіа встановлено порушення ст. 193 Господарського кодексу України в частині виконання господарських договорів та умов відповідних договорів, що призвело до недоотримання доходів (збитків) ДП МА Бориспіль на загальну суму 14 000 гривень. Для усунення даних порушень та отримання в повному обсязі доходів Держфінінспекцією України п. 2 Вимоги було зобов'язано підприємство вжити заходи передбачені законодавством по їх отриманню, в тому числі - звернення до суду для стягнення із ТОВ Мейнстрим Медіа недоотримані доходи на загальну суму 14 000 гривень.

Представник ДП МА Бориспіль , не погоджуючись з вимогою Держфінінспекції України викладеної в пунктах 2, 4, 6, 7, 8 звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати незаконними зазначені пункти вимоги та скасувати їх.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.04.2014 року у справі № 826/403/14 в задоволенні позову ДП МА - Бориспіль до Державної фінансової інспекції України про скасування вимоги від 05.08.2013 № 05-14/1159 в частині п.2, 4, 6, 7, 8 відмовлено в повному обсязі.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду України від 03.06.2014 року, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.04.2014 року залишено без змін.

Відповідно до частини першої статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи те, що Державним підприємством Міжнародний аеропорт Бориспіль не забезпечено виконання п. 2, 4, 6, 7, 8 вимоги Державної фінансової інспекції України від 05.08.2013 № 05-14/1159, позивач звернувся з позовом в інтересах держави до ДП Міжнародний аеропорт Бориспіль про зобов'язання виконати зазначені пункти вимоги.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 09.10.2014р. у справі №810/4733/14, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2015р. у задоволені позовних вимог відмовлено.

На час звернення до суду відповідна вимога залишилася не виконаною.

Відповідно до п. 16 Порядку № 550 надання документів об'єкта контролю посадовим особам служби забезпечується керівником об'єкта чи його заступником, а згідно з абзацом другим п. 46 вказаного Порядку про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний контролюючий орган з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Втім, ні в ході ревізії, ні в термін, встановлений у вище зазначеній вимозі Державним підприємством Міжнародний аеропорт Бориспіль не подано відповідних підтверджуючих документів щодо усунення порушення, яке є предметом даного позову, а відтак - не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених в процесі ревізії порушень. Докази щодо усунення таких порушень не подано ні відповідачем, ні третьою особою і в ході розгляду даної справи.

Відтак, внаслідок недоотриманого доходу з боку ТОВ Мейнстрим Медіа , а також незабезпечення усунення вказаного порушення з боку Державного підприємства Міжнародний аеропорт Бориспіль інтереси держави були порушені, а саме, останній було завдано матеріальних збитків на суму 14 000,00грн., що підлягає стягненню в дохід Державного бюджету України.

З урахуванням вищенаведених обставин та викладених норм законодавства, суд приходить до висновку про правомірність заявлених позивачем вимог про стягнення з ТОВ Мейнстрим Медіа в дохід Державного бюджету України коштів в сумі 14 000,00грн., як недоотриманого доходу за договором від 03.08.2010р. №02.1.2-14/25-76.

Дана правова позиція також викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 03.11.2015р. у справі №К/800/34621/15 та ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 04.02.2016р. у справі №823/4933/15.

Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 69, 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог і на підставі п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне адміністративний позов Державної фінансової інспекції України задовольнити повністю.

Керуючись вимогами статтями 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції України задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Мейнстрим Медіа (м. Київ, вул. Миколи Василенка, 7, офіс 11, код ЄДРПОУ 36715737) кошти у сумі 14 000,00грн. (чотирнадцять тисяч гривень) до Державного бюджету, внаслідок недоотриманого доходу за Договором від 03.08.2010р. №02.1.2-14/25-76.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.М. Погрібніченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.02.2016
Оприлюднено25.02.2016
Номер документу55982711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/21748/15

Постанова від 18.02.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні