Справа № 646/868/16-к
№ провадження 1-кс/646/551/2016
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02.02.16 року м.Харків
Слідчий суддя Червонозаводського районного суду м. Харкова ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
слідчого ОСОБА_4
розглянувши клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу прокуратури Харківської області молодший радник юстиції ОСОБА_5 , розглянувши матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015220420000328 від 13.05.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 191 КК України -
ВСТАНОВИВ:
22.01.2016 року до Червонозаводського районного суду м. Харкова надійшло клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу прокуратури Харківської області молодший радник юстиції ОСОБА_5 , за погодженням з прокурор відділу 15/1 прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , розглянувши матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015220420000328 від 13.05.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 191 КК України.
В обґрунтування клопотання, слідчий зазначив, що що в квітні 2015 року до представників ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор» звернулись представники ТОВ «Кернел-Трейд» з вимогою відвантаження переданого на зберігання відповідно до договору №1-5/6 від 26.06.2014 насіння соняшника у кількості 1200 тон, на що директором філії ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор» ОСОБА_6 було відмовлено у зв`язку з його фактичною відсутністю на елеваторі.
Проведеною ПАТ «ДПЗКУ» інвентаризацією залишків зерна, що зберігається на філії ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор» встановлена невідповідність документальних даних бухгалтерського обліку фактичній наявності тобто нестача, а саме нестача насіння соняшника склала 1244470 тон; кукурудзи 98827 тон; ячменю 1370 тон; пшениці 40 тон.
Крім того, проведеною ПАТ «ДПЗКУ» службовою перевіркою встановлено, що нестача насіння соняшника утворилася протягом 2012-2013 маркетингових років.
Також слідчий зазначив, що допитаний інспектор з контролю за виконанням доручень управління регіонального контролю та безпеки департаменту економічної безпеки та фінансових ризиків ОСОБА_7 показав, що виявлена нестача насіння соняшника утворилась протягом 2012-2013 маркетингового року у зв`язку з неправомірними діями директора філії ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор» ОСОБА_6 , яким окремим поклажодавцям-перекупщикам, у тому числі ТОВ «Транс Бізнес Лайн», ТОВ «Центр промислового обслуговування», ПП «Укрхімкомплект», ФОП « ОСОБА_8 », ФОП « ОСОБА_9 » неодноразово видавались оформлені складські квитанції на насіння соняшника, яке фактично на елеватор завезено не було.
Крім того, останній вказав, що заборгованість перед ТОВ «КернелТрейд» на даний час погашена за рахунок власного зерна ПАТ «ДПЗКУ» врожаю 2014 року.
Також, під час розслідування на адресу ПАТ «ДПЗКУ» направлявся лист з пропозицією щодо проведення аудиторської перевірки ведення бухгалтерського обліку зерна та продуктів його доробки, яка не проведена.
Слідчий зазначив, що для повного та об`єктивного розслідування даного кримінального правопорушення необхідно провести перевірку щодо додержання посадовими особами ПАТ «ДПЗКУ «Саїновщинський елеватор» діючого законодавства з питань зберігання товарно-матеріальних цінностей.
В судовому засіданні слідчий та прокурор підтримали клопотання та просили його задовольнити.
Слідчий суддя заслухавши думку слідчого та прокурора, дослідивши наявні матеріали справи приходить до наступних висновків.
Згідно ч. 6, 7ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Окрім того, згідно цього жЗакону, тривалістьпозапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Відповідно до п.2.4 наказу №346/1025/685/53 від 19.10.2016 року Про затвердження Порядку взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України, а саме: правоохоронний орган у робочому порядку (усно)узгоджує орієнтовну дату початку ревізії із структурним підрозділом (або працівником) органу ДКРС, відповідальним за вирішення оперативних питань взаємодії.
За змістом ч. 2 ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Статтею 11 Закону передбачено, що за зверненням правоохоронного органу для забезпечення розслідування під час кримінального провадження орган державного фінансового контролю проводить позапланову виїзну ревізію.
Позапланова виїзна ревізія як підконтрольної установи (державного сектору економіки) так і суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені до підконтрольних установ, може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Відповідно до частини 8 ст.11 Закону орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Згідно п.6 ст.11 Закону, позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Відповідност.14 Закону, посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншимизаконами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб`єктів господарської діяльності під розписку: копії рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначаються підстави проведення такої ревізії, дата її початку та дата закінчення, а у разі проведення ревізії щодо суб`єктів господарської діяльності, не віднесених цим Законом до підконтрольних установ, - також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Згідно п.29 Постанови Кабінету Міністрів України №550 від 20.04.2006р. «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами», позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеногоЗакономдо підконтрольних установ).
Згідно п.2.4. Порядку взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України, затвердженогоНаказом Головного контрольно-ревізійного управління України №346/1025/685/53 від 19.10.2006р., позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: постанови про призначення ревізії та відповідного рішення суду, яке є дозволом для органу ДКРС на проведення ревізії, у якому зазначаються: підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення, номер, дата та підстави порушення кримінальної справи, орган, що порушив кримінальну справу, - для ревізії у суб`єкта господарювання, який не віднесено Законом до підконтрольних установ; постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об`єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії; інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установоюзаконів, та рішеннясуду про дозвіл на проведення ревізії, який надає органам ДКРС право на проведення ревізії, у якому зазначаються підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення.
Відповідно до ч. 7ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності, незалежно від форм власності, які не віднесені до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, винесеним на підставі клопотання слідчого для забезпечення розслідування кримінального провадження.
Враховуючи вищезазначене, а також дані, наявні в клопотанні слідчого в ОВС слідчого відділу прокуратури Харківської області молодший радник юстиції ОСОБА_5 та матеріалів кримінального провадження, суд вважає необхідним, для проведення повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин вищевказаного кримінального провадження, надати дозвіл на проведення працівниками ДФІ в Харківської області позапланової документальної виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор» (код 37506253), юридична адреса: м.Київ, вул. Саксаганського, 1; фактична адреса: Харківська область, Сахновщинський район, смт Сахновщина, вулиця 17 Вересня, 70.
Згідно ч. 1ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.131,132,159-160,КПК України,ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII, слідчий суддя,
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу прокуратури Харківської області молодший радник юстиції ОСОБА_5 , розглянувши матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015220420000328 від 13.05.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 191 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової документальної виїзної ревізії ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор» (код 37506253), юридична адреса: м.Київ, вул. Саксаганського, 1; фактична адреса: Харківська область, Сахновщинський район, смт Сахновщина, вулиця 17 Вересня, 70.
При проведенні зазначеної ревізії у ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор»поставити наступні питання:
1.встановлення фактичного обсягу товарно-матеріальних цінностей, які становлять нестачу та її вартості;
2.встановлення періоду, у який виникла нестача;
3.встановлення поклажодавців, яким належали товарно-матеріальні цінності, щодо яких виявлено нестачу та чи здійснювалась ними оплата послуг за зберігання товарно-матеріальних цінностей;
4.встановлення способу, у який виникла нестача: постановка на облік товарно-матеріальних цінностей без їх фактичної наявності, вивезення з території підприємства наявних товарно-матеріальних цінностей без належних підстав та оформлення, порушення порядку обліку товарно-матеріальних цінностей тощо. Для цього встановити, чи наявна розбіжність між документами кількісно-якісного (складськими журналами) та бухгалтерського обліку, даними про переміщення матеріальних цінностей (журналами охорони).
5.встановлення осіб, яким спричинено шкоду нестачею та розмір шкоди спричиненої кожному з них. При цьому врахувати, чи здійснювалось відшкодування спричиненої шкоди поклажоутримувачем (філія ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор») поклажодавцям та у який спосіб.
6.встановлення осіб, які були відповідальні за облік та переміщення товарно-матеріальних цінностей, допустили нестачу та з чиєї з них вини допущено виявлену нестачу.
7.проведення зустрічних звірок у поклажодавців, щодо яких виявлено нестачу на предмет відвантаження ними товарно-матеріальних цінностей ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор», іншим суб`єктам господарювання.
Проведення зазначеної позапланової ревізії доручити співробітникам Державної фінансової інспекції в Харківській області
Проведення ревізії органами державного фінансового контролю не повинно порушувати нормального режиму роботи підконтрольних установ та інших суб`єктів господарської діяльності.
Зобов`язати посадових осіб Публічного акціонерного товариства ПАТ «ДПЗКУ «Сахновщинський елеватор» забезпечити допуск працівників державної фінансової інспекції України в Харківській області до перевірки та надати всі необхідні документи для проведення позапланової ревізії.
Встановити термін проведення ревізії тривалістю 15 робочих днів, починаючи з 08.02.2016 по 26.02.2016 року (включно).
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Червонозаводський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 56082581 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Червонозаводський районний суд м.Харкова
Корекян Н. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні