Ухвала
від 25.02.2016 по справі 813/693/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (0322)-61-58-10 У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

25 лютого 2016 року Справа № 813/693/16 Cуддя Львівського окружного адміністративного суду Кравців О.Р. одержав матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Віслок ЛТД до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення, -

в с т а н о в и в :

До ОСОБА_1 окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Віслок ЛТД з адміністративним позовом до ОСОБА_1 міської ради, в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення відповідача № 537 від 26.08.2015 року Про скасування наказу директора містобудування № 209 від 02.07.2014 року .

Порядок вирішення суддею питання щодо відкриття провадження передбачено ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідно до ч. 2 цієї ж статті визначено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.

Зокрема, згідно з п. 4, п. 6 ст. 107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи:

- належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства;

- немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Правила предметної підсудності визначені ст. 18 КАС України.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, зокрема, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Зі змісту позовної заяви встановлено, що позивачем оскаржуюється рішення ОСОБА_1 міської ради.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначаються Законом України Про місцеве самоврядування № 280/97-ВР від 21.05.1997 року (з наступними змінами та доповненнями).

Згідно ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до правил ст. 18 КАС України, зокрема п. 1 ч. 1, адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

З системного аналізу викладених вище процесуальних норм та самої назви ст. 18 КАС України ( Предметна підсудність адміністративних справ ) можливим є висновок, що визначальним при з'ясуванні компетентного суду для розгляду і вирішення спору є предмет позову та статус того суб'єкта владних повноважень, щодо рішення, дій чи бездіяльності якого подано позов.

З огляду на це, адміністративні спори щодо правомірності рішень, дій чи бездіяльності органу чи посадової особи місцевого самоврядування віднесено до предметної підсудності місцевого загального суду як адміністративного. Виняток, визначений процесуальним законом, - це спори щодо правомірності рішень, дій чи бездіяльності обласних, Київської або Севастопольської міських рад, посадових чи службових осіб цих рад, такі віднесено до предметної підсудності окружного адміністративного суду.

Слід зазначити, що місцевими загальними судами є районні, районні у містах, міські та міськрайонні суди (ч. 1 ст. 21 Закону України Про судоустрій і статус суддів № 2453-VI від 07.07.2010 року з наступними змінами та доповненнями).

У контексті п. 2 ч. 1 ст. 3 КАС України, місцеві загальні суди при розгляді та вирішенні адміністративних справ є адміністративними судами.

Таким чином, справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Віслок ЛТД до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення, не підсудна ОСОБА_1 окружному адміністративному суду та повинна розглядатися місцевим загальним судом як адміністративним судом, з врахуванням положень статті 19 КАС України, якою встановлено територіальну підсудність адміністративних судів.

Крім того, суддя звертає увагу на те, що порушення судом правил предметної підсудності є безумовною підставою для скасування судового рішення (п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України).

Відповідно до п. 6 ч. 3 ст. 108 КАС України позовна заява повертається позивачу, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

Враховуючи вищевикладене, позовну заяву слід повернути позивачу та роз'яснити, що повернення позовної заяви не позбавляє його права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 Закону України Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі, зокрема, повернення заяви або скарги.

До позовної заяви приєднано квитанцію № 15173220 від 23.02.2016 року про сплату судового збору у сумі 1378,00 грн., який з врахуванням вищевикладеного слід повернути позивачу.

Керуючись статтями 107, 108 КАС України, суддя,-

у х в а л и в :

1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Віслок ЛТД до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення - повернути позивачу .

2. Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї документами.

3. Судовий збір сплачений позивачем товариством з обмеженою відповідальністю Фірма Віслок ЛТД (ЄДРПОУ 23884740) в сумі 1378,00 грн. повернути позивачу.

Ухвала може бути оскаржена протягом 5 днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги до ОСОБА_1 апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд, згідно ст. 186 КАС України. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з ч. 3 ст. 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано, згідно ст. 254 КАС України. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2016
Оприлюднено02.03.2016
Номер документу56118647
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/693/16

Ухвала від 25.02.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні