"05" лютого 2016 р. Справа № 363/160/16-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМУКРАЇНИ
5 лютого 2016 року слідчий суддя Вишгородського районного суду Київської області ОСОБА_1 , секретаря ОСОБА_2 , розглянувши в судовому засіданні в залі суду в м. Вишгороді винесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань в кримінальному провадженні № 42014110150000044 від 10 квітня 2014 року, за ознаками складу злочину, передбаченого ч.4 ст.190 КК України, клопотання старшого слідчого Вишгородського відділу поліції ГУ Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про проведення ревізії, -
ВСТАНОВИВ:
До Вишгородського районного суду Київської області надійшло клопотання старшого слідчого Вишгородського відділу поліції ГУ Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про проведення ревізії. Слідчий просить суд ухвалити рішення, яким призначити проведення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності ТОВ «Тотем» (код ЄДРПОУ 24091504), ТОВ «Управління капітального будівництва (код ЄДРПОУ 33661417) та Вишгородської районної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ 33764741), для проведення перевірки залучити працівників Державної фінансової інспекції в м.Києві.
Мотивоване клопотання тим, що 09.04.2014 р. до прокуратури Вишгородського району Київської області надійшла заява від представника ТОВ «Тотем» ОСОБА_4 про те, що службові особи ТОВ «Управління капітального будівництва», ТОВ «Тотем-буд» та Вишгородська районна організація Української спілки ветеранів Афганістану шляхом обману заволоділи коштами ТОВ «Тотем» на загальну суму 2908 253 грн. 10.04.2014 відомості по даному факту внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42014110150000044 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 190 КК України. В ході досудового розслідування встановлено, що Головне управління капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації мало на балансі незавершене будівництво 80-ти квартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями площею забудови 1271,8 кв. м. по проспекту Шевченка (біля Кінотеатру «Мир») в м. Вишгород Київської області, на земельній ділянці 0,63 га, будівництво якого з 2001р. здійснювало ВАТ «ПМК-43» (генеральний підрядник).Станом на 2006 рік будівництво зазначеного об`єкту було незавершене та призупинене.24.02.2006 рішенням №29/6 Вишгородська міська Рада виділила земельну ділянку під зазначеним незавершеним будівництвом Вишгородській районній організації Української спілки ветеранів Афганістану /воїнів інтернаціоналістів/. Члени даної спілки мали отримати квартири у зазначеному будинку. З метою завершення будівництва недобудови та забезпеченням житлом фізичних і юридичних осіб 18.12.2006 між Вишгородською районною організацію Української спілки ветеранів Афганістану/воїнів інтернаціоналістів/, Головним управлінням капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації та ТОВ «Тотем» укладено договір №6. Відповідно до даного договору сторони зобов`язались спільними зусиллями збудувати та ввести в експлуатацію об`єкт містобудування житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, який знаходиться на земельній ділянці за адресою: Київська обл., м. Вишгород, проспект Шевченка, біля кінотеатру «Мир». Згідно первинної редакції даного договору ТОВ «Тотем», після введення об`єкту в експлуатацію, мало отримати 42% від загальної площі збудованого об`єкту житлового призначення та 100% від загальної площі збудованого об`єкту нежитлового призначення, крім того 80% від збільшеної площі нерухомого майна житлового призначення. Додатково, 12.11.2008 Вишгородська районна організація Української спілки ветеранів Афганістану /воїнів інтернаціоналістів/, за договором доручення №13/12, доручила повіреному ТОВ «Тотем» виконувати функції Забудовника на весь період будівництва вказаного вище житлового будинку. З метою виконання договору №6 від 18.12.2006 ТОВ «Тотем» вчинено ряд дій направлених на будівництво Об`єкту.05.12.2008 між Головним управлінням капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації та ТОВ «Тотем» була укладена Додаткова угода №1 до Договору №6 від 18.12.2006 про передачу функцій забудовника 2 та 3 секції будівництва загальною площею 6071,90 кв.м., з метою завершення будівництва та введення об`єкту в експлуатацію за адресою: м. Вишгород, проспект Шевченка, біля кінотеатру «Мир», кадастровий номер земельної ділянки 3221886001 012480101. Органи досудового слідства вважають, що в ході виконання договору №6 ТОВ «Тотем» щонайменше поніс прямих матеріальних затрат на суму 2908253, 32 грн. (п.3 Угоди №30/03 від 30.03.2010 про заміну сторони в Договорі №6 від 18.12.2006р.), зокрема на:
-виконання проектно-вишукувальних робіт з коригування проектної документації на загальну суму 994472,00 грн.;
-отримання технічних умов на загальну суму 13781,32 грн.,
-комплексні роботи на загальну суму 1200000,00 грн.;
-роботи з розробки робочої документації (Р) проекту «Коригування проекту 80-ти квартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями в м. Вишгороді по проспекту Шевченка» на загальну суму 700,00 грн.
30.03.2010 між Вишгородською районною організацією Української спілки ветеранів Афганістану /воїнів-інтернаціоналістів», ТОВ «Управління капітального будівництва», ТОВ «Тотем» та ТОВ «Тотем-буд» (код ЄДРПОУ 35265992) укладено Угоду №30/03 про заміну сторони в Договорі №6 від 18.12.2006 Відповідно до цієї угоди ТОВ «Тотем» передало всі свої права та обов`язки за Договором №6 від 18.12.2006 з усіма його невід`ємними частинами ТОВ «Тотем-буд».Згідно п.4 даної Угоди ТОВ «Тотем-Буд» зобов`язалась компенсувати ТОВ «Тотем» понесені витрати на будівництво об`єкту в розмірі 2908253,32 грн., перерахувавши кошти на розрахунковий рахунок ТОВ «Тотем» або передавши квартири чи інше нерухоме майно (майнові права на них) за окремими правочинами. ТОВ «Тотем-Буд» у свій час передав отримані від ТОВ «Тотем» права та обов`язки на виконання договору №6 від 18.12.2006 Так 14.01.2013 було укладено договір №2 про внесення змін до Договору №6 від 18.12.2006, відповідно до якого ТОВ «Тотем-Буд» передало усі свої права ТОВ «Управління капітального будівництва». Відповідно до договору №2 Вишгородська районна організація Української спілки ветеранів Афганістану передала ТОВ «Управління капітального будівництва» права на виконання функцій замовника будівництва, а повноваження ТОВ «Тотем-буд» по виконанню функцій замовника на строк будівництва і введення в експлуатацію завершеного будівництва Об`єкту вважаються припиненими. Пунктом 2.4. Договору № 2 визначено, що ТОВ «Тотем-Буд» протягом 10 робочих дні, з моменту його укладання, проводить звірку по оплаті виконаних робіт, наданих послуг з договорами, укладеними ТОВ «Тотем-Буд» з підрядними і проектними організаціями. Відповідно до п.2.5. Договору №2 ТОВ «Тотем-Буд» мало повідомити ТОВ «Управління капітального будівництва» про виконання п. 2.4., шляхом надання копій відповідних документів. Пунктом 2.8. Договру № 2 визначено, що ТОВ «Тотем-Буд» протягом 10 робочих днів з моменту укладення цього договору передає по Акту приймання-передачі документацію, пов`язану з будівництвом Об`єкту. Зазначений акт приймання-передачі є невід`ємною частиною цього договору.У відповідності до п.3.4. Договору № 2-Сторона договору, яка виконує функції замовника будівництва об`єкту, протягом 30 календарних днів з дня прийняття закінченого будівництвом об`єкту в експлуатацію, передає по акту приймання-передачі житлові приміщення квартири і нежитлові приміщення, які є складовою частиною об`єкту у відповідності до протоколу розподілу площі об`єкту.Пунктом 4 Договору №2 визначено, що сторони погодилися внести зміни в протокол №3 розподілу приміщень у житловому будинку по проспекту Шевченка біля кінотеатру «Мир» від 30.03.2010, виклавши його в новій редакції, яка буде підписана Сторонами в момент укладення цього договору. ТОВ «Тотем» не відшкодовані кошти в розмірі 2908253,32 грн., які були вкладені у будівництво житлового будинку, відповідно до договору №6 від 18.12.2006р. Натомість зазначений будинок побудований, введений в експлуатацію і практично всі права на нього зосереджені на ТОВ «Управління капітального будівництва».
Слідчий вказує, що вході проведення досудового розслідування виникла необхідність проведення позапланової ревізії з питань фінансово-господарської діяльності ТОВ «Тотем-Буд» (код ЄДРПОУ 35265992) за період з 01.01.2010 по теперішній час з приводу фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Тотем» (код ЄДРПОУ 24091504), ТОВ «Управління капітального будівництва» (код ЄДРПОУ 33661417) та Вишгородською районною організацією Української спілки ветеранів Афганістану /воїнів інтернаціоналістів/ ( код ЄДРПОУ 33764741)
Слідчий суддя , дослідивши наявні матеріали справи, приходить до наступних висновків.
Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів висновків ревізій та актів перевірок.
Відповідно до ч.ч. 8, 11ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Згідно п.5 ч.5ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться, зокрема у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Крім того, відповідно до частини 14 ст.11 Закону посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб`єктів господарської діяльності під розписку:1) направлення на ревізію, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державного фінансового контролю, мета, вид, підстави, дата її початку та дата закінчення ревізії, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державного фінансового контролю, які проводитимуть ревізію. Направлення на ревізію є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державного фінансового контролю, скріпленого печаткою органу державного фінансового контролю;2) копії рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначаються підстави проведення такої ревізії, дата її початку та дата закінчення, а у разі проведення ревізії щодо суб`єктів господарської діяльності, не віднесених цим Законом до підконтрольних установ, - також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Згідно п.29 Постанови КМ України від 20.04.2006 року №550 Про затвердження Порядку проведення інспектування державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами позапланова виїзна ревізія обєкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії субєкта господарської діяльності, не віднесеного законом до підконтрольних установ).
Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19 жовтня 2006 року №346/1025/685/53, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за №1166/13040, затверджений Порядок взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України (надалі Порядок), згідно п.2.4. якого вбачається, що позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним:
1). постанови про призначення ревізії та відповідного рішення суду, яке є дозволом для органу ДКРС на проведення ревізії, у якому зазначаються: підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення, номер, дата та підстави порушення кримінальної справи, орган, що порушив кримінальну справу, - для ревізії у суб`єкта господарювання, який не віднесено Законом до підконтрольних установ;
2). постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об`єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії;
3). інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, який надає органам ДКРС право на проведення ревізії, у якому зазначаються підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення.
Правоохоронний орган у робочому порядку (усно) узгоджує орієнтовну дату початку ревізії із структурним підрозділом (або працівником) органу ДКРС, відповідальним за вирішення оперативних питань взаємодії. У разі отримання правоохоронним органом дозволу суду на проведення позапланової виїзної ревізії, цей дозвіл за 5 робочих днів до дати початку ревізії, визначеної в рішенні суду, надається відповідному органу ДКРС.
Згідно п.2.3 Порядку звернення правоохоронного органу щодо проведення ревізії повинно містити такі відомості:
- повну назву об`єкта контролю, його місцезнаходження, код ЄДРПОУ, дані про організаційно-правову форму; інформацію про належність об`єкта контролю до підконтрольних установ - чи одержував об`єкт контролю у періоді, що підлягає ревізії, бюджетні кошти або кошти державних фондів та/або використовував державне чи комунальне майно; обґрунтування необхідності проведення ревізії - коротку суть фактів, що свідчать про порушення об`єктом контролю законів України, контроль за додержанням яких віднесено Законом до компетенції органів ДКРС; конкретні питання, які підлягають перевірці органом ДКРС в межах його компетенції; період, за який слід перевірити діяльність об`єкта контролю з визначених питань; найменування підрозділу правоохоронного органу, номер телефону і прізвище його працівника, з яким слід підтримувати зв`язок для вирішення питань, що потребують втручання правоохоронного органу.
За умови, якщо ці дані викладені в постанові про призначення ревізії, допускається їх відсутність у зверненні правоохоронного органу, до якого додається ця постанова.
Звернення правоохоронного органу повинно містити дані (за наявності), у яких матеріально відповідальних осіб обов`язково потрібно ініціювати проведення інвентаризації та у яких суб`єктів господарювання - зустрічні звірки і з яких питань (із зазначенням місцезнаходження об`єктів зустрічних звірок). Забезпечення проведення зустрічних звірок за межами регіону здійснюється правоохоронним органом - ініціатором ревізії.
Для проведення ревізії за зверненням правоохоронного органу складається відповідно до компетенції органу ДКРС програма ревізії на підставі питань, що містяться у відповідному зверненні, постанові про призначення ревізії, рішенні суду, яка до початку ревізії письмово погоджується з правоохоронним органом, за ініціативою якого проводиться ревізія (п.2.7 Положення).
Звернення правоохоронного органу, яке не відповідає вимогам пунктів 2.3 та 3.2 цього Порядку або стосується проведення ревізій у суб`єктів господарювання, які не віднесено Законом до підконтрольних установ, а також з питань, які не належать до компетенції органів ДКРС, залишається без виконання з обґрунтуванням причин неможливості його виконання (п. 4.1. Порядку).
Слідчий звернувся в суд із клопотанням вказуючи на те, що інформація, яка може бути здобута внаслідок проведення ревізії надасть можливість проведення повного, всебічного та обєктивного розслідування по даному кримінальному провадженню, а також для належної кваліфікації вчиненого діяння.
Оскільки слідчий будучи належним чином повідомлений у судове засідання не зявився та не довів наявність достатніх підстав для проведення ревізії, а також зважаючи на те, що під час звернення до суду з відповідним клопотанням, вказані вимоги закону слідчим не виконані, а саме: всі необхідні відомості не з`ясовані та в клопотанні не вказані, оскільки суд позбавлений можливості самостійно встановлювати вказані обставини; крім того слідчий в клопотанні ставить питання про проведення позапланової ревізії, не з`ясувавши чи проводилися ревізії у даного суб`єкта за цей період взагалі чи ні, тому слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого задоволенню не підлягає
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 40, 132, 309 КПК України, ст.ст. 8, 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання старшого слідчого Вишгородського відділу поліції ГУ Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про проведення ревізії, - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Вишгородський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 56132369 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Вишгородський районний суд Київської області
Войнаренко Л. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні