Постанова
від 22.02.2016 по справі 824/2494/15-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2016 р. м. Чернівці справа № 824/2494/15-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Левицького В.К.

за участю:

секретаря судового засідання Пелехатої А.В.

сторін:

представника позивача - Марусяка М.В.

представника відповідача - Труфена В.Т.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області

до філії "Чернівецька птахофабрика" публічного акціонерного товариства "Птахогосподарство "Червоний прапор"

про застосування заходу реагування сфері державного нагляду (контролю).

В С Т А Н О В И В:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до філії "Чернівецька птахофабрика" публічного акціонерного товариства "Птахогосподарство "Червоний прапор" про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що головним державним інспектором Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області майором служби цивільного захисту Фіщуком Ю.Г. проведено планову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної безпеки, техногенної безпеки, цивільного захисту приміщень та території філії, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 і управління якою здійснює ОСОБА_4

Під час проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, що є підставою для застосування до відповідача заходів реагування в порядку п. 1 ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України.

За підсумками перевірки складено акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб від 10.12.2015 р. № 54 та Припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 10.12.2015 р. № 54, примірник якого отримав 10.12.2015 року директор ОСОБА_4, що підтверджується його особистим підписом.

Вважаючи дані порушення такими, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей в приміщеннях та на території філії позивач просить суд: застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зупинення повністю експлуатації шляхом відключення від електромережі будівлі забійного цеху, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, до повного виконання заходів, визначених приписом Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.12.2015 р. № 54.

В судовому засіданні представник позивача, позовні вимоги підтримав в повному обсязі посилаючись на обставини викладенні в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, однак зазначав, що виявленні порушення відповідають дійсності.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, заслухавши доводи представника відповідача судом встановлено наступне.

Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Публічне акціонерне товариство "Птахогосподарство" Червоний прапор" (м. Київ, Проспект Перемоги, будинок 121В, ідентифікаційний код 00851519) зареєстроване як юридична особа. Основний вид економічної діяльності: 01.47 Розведення свійської птиці.

Як вбачається із Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців філія "Чернівецька Птахофабрика" Публічного акціонерного товариства "Птахогосподарство "Червоний прапор" (Чернівецької області, Глибоцький р-н, с. Валя Кузьмін, вул. Трудова, 10, ідентифікаційний код 39765707) є відокремленим підрозділом ПАТ "Птахогосподарство" "Червоний прапор".

Дослідженням положення про філію "Чернівецька Птахофабрика" ПАТ "Птахогосподарство "Червоний прапор" встановлено, що філія входить до складу ПАТ "Птахогосподарство "Червоний прапор" на правах структурної одиниці (філії) і діє на підставі даного положення. Філія користується і розпоряджається закріпленим на нею майном.

В судовому засіданні представник відповідача вказував, що філією "Чернівецька Птахофабрика" ПАТ "Птахогосподарство "Червоний прапор" закріплено майно, зокрема будівлю забійного цеху, що розташоване за адресою АДРЕСА_1.

Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 р. № 476-р "Про затвердження плану основних заходів цивільного захисту на 2015 рік", з метою виконання план - графіку планових перевірок суб'єктів господарювання високого ступеня ризику Глибоцького району на 2015 рік та на виконання наказу Глибоцького районного управління ДСНС України у Чернівецькій області від 30.11.2015 р. №207 "Про проведення перевірки", головним державним інспектором Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області майором служби цивільного захисту Фіщуком Ю.Г. проведено планову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту приміщень та території філії "Чернівецька Птахофабрика" ПАТ "Птахогосподарство "Червоний прапор", що розташована за адресою: АДРЕСА_1, за результатами якої складено акт перевірки від 10.12.2015 р. № 54.

З метою усунення порушень законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, 10.12.2015 р. позивач видав припис № 54, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки, зокрема: здійснити блискавко захист, заземлення електрообладнання будівель на омічний опір; дерев'яні конструкції адмінбудівлі, пташників, складів, цехів обробити вогнезахисним розчином; встановити біля місця розташування пожежного водоймища покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світло відбивних покриттів) з нанесенням на них: для пожежного водоймища - літерним індексом ПВ. Цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватись на майданчика біля водойми; обладнати всі приміщення системою оповіщення людей про пожежу; наказом по підприємству призначити посадову особу відповідальну за пожежну та техногенну безпеку даного об'єкта; посадовим особам пройти навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки; забезпечити всі приміщення знаками безпеки відповідно до ДСТУ ІSO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" та ГОСТ 12.4.026-76; провести перезарядку та технічне обслуговування всіх наявних вогнегасників; завести журнал обліку вогнегасників на даному об'єкті, згідно форми. Зобов'язати, відповідальну особу забезпечувати утримання вогнегасників в належному стані та не рідше 1 раз на 6 місяців роботи огляд вогнегасників з відповідним записом в журналі; всі приміщення птахо господарства забезпечити первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, який використовується для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку; для кожного приміщення розробити та затвердити інструкції про заходи пожежної безпеки та вивісити дані інструкції на видних місцях; у приміщеннях на видних місцях біля телефонів вивісити таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно- рятувальних підрозділів; для працівників охорони розробити інструкцію, в якій визначити обов'язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати хто з посадових осіб має бути викликаний у нічний час у разі пожежі; встановити на території протипожежний режим, поновити написи про заборону куріння, визначити місця для куріння; пройти інструктажі з питань пожежної безпеки усім працівникам при прийнятті на роботу на робочому місці з відмітками в журналі інструктажів; приміщення адмінбудівлі, пташників, складів, цехів забезпечити автоматичною пожежною сигналізацією, заключити угоду на технічне обслуговування автоматичної пожежної сигналізації та сигнал спрацювання вивести на пульт центрального спостереження пожежної охорони; опрацювати на підприємстві загальнооб'єктову інструкцію про заходи пожежної безпеки та інструкцію для всіх вибухопожежонебезпечних та пожежонебезпечних приміщень; відновити на об'єкті схему території, в якій слід вказувати розміщення будівель, водойм, гідрантів, під'їздів пожежних автомобілів до них; поновити та доукомплектувати спеціальні пожежні щити (стенди ) на території об'єкта. Вогнегасниками - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючою теплоізоляційного матеріалу розміром 2х2м. - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.; пройти навчання в Навчально - методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності у Чернівецькій області посадовим особам, які підлягають навчанню; встановити інформаційно - довідковий куточок, щодо дій персоналу у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті; забезпечити увесь персонал засобами індивідуального захисту органів дихання, строк виконання вищевказаних порушень усунути до 01.03.2016 року; в приміщенні забійного цеху з'єднати відгалуження та окінцювання жил проводів кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; в приміщенні забійного цеху електроророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановити на негорючі основи або підкласти під них суцільний негорючий матеріал, що вступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 м.; відкрито прокладену силову та освітлювальну електропроводку в приміщенні забійного цеху скрити або відокремити з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01м.; в приміщенні забійного цеху встановити ковпаки (розсіювачі) на світильники; в приміщенні забійного цеху з'єднувальні коробки закрити кришками з негорючих матеріалів; в приміщенні забійного цеху з'єднувальні коробки закрити кришками з негорючих матеріалів; обладнати приміщення забійного цеху блискавко захистом; визначити категорію щодо пожежо та вибухонебезпеки; влаштовувати вихід на покрівлю приміщенні забійного цеху, строк виконання вищезазначених порушень до 01.01.2016 р.

Як вбачається із припису № 54 від 10.12.2015 р., позивач отримав один примірник протоколу.

Також з матеріалів справи вбачається, що за невиконання протипожежних заходів, 10.12.2015 р. головним державним інспектором Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області майором служби цивільного захисту Фіщуком Ю.Г. складено протоколи ЧВП №№ 033256, 033254 та 033255 про адміністративне правопорушення та прийнято постанови №№ 130, 131 та 132 про накладення штрафу за правопорушення у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, якими притягнуто директора, головного енергетика та головного інженера філії до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

За наведених обставин та посилаючись на приписи Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи сторін, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Абзацом 1 ст. 1 цього Закону визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до пп. 63 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3, Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) факт забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідач, всупереч положень ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку на об'єкті, що підтверджується актом перевірки від 10.12.2015 р. № 54 та приписом усунути виявлені порушення під час перевірки від 10.12.2015 р. № 65.

Суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Глибоцького районного відділу управління ДСНС України у Чернівецькій області у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно із ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч.2 ст.64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.

Згідно із пп.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляду сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч.2 цієї ж статті КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно із ст.70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів у т.ч. є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

З аналізу викладених положень, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів та винесеного припису, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Відтак, позов Управління ДСНС України у Чернівецькій області до відповідача про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) є обґрунтованим, що підтверджується матеріалами справи.

Таким чином, в силу вказаних вище положень чинного законодавства, позивач уповноважений на звернення до адміністративного суду з даним позовом.

Відповідно до частини першої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконання, що відповідач дійсно допустив порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, жодних доказів усунення виявлених порушень, зазначених в приписі відповідач до суду не надав, а також заперечень на адміністративний позов не подав.

За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

У відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 19 Конституції України, 11, 71, 79, 86, 94, 122, 128, 158-162, 183-2 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати філію "Чернівецька птахофабрика" публічного акціонерного товариства "Птахогосподарство "Червоний прапор" зупинити повністю експлуатацію шляхом відключення від електромережі будівлі забійного цеху, що розташована на вул. Трудова, 10 в с. Валя Кузьмин Глибоцького району, до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.12.2015 р. № 54.

3.Постанова підлягає до негайного виконання.

У відповідності до ст. ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.

Згідно статті 254 КАС України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.К. Левицький

Постанова в повному обсязі складена 09.03.2016 р.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2016
Оприлюднено14.03.2016
Номер документу56311440
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2494/15-а

Постанова від 22.02.2016

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 15.01.2016

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні