А4/086-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"20" березня 2007 р. Справа № А4/086-07
Суддя господарського суду Київської області Попікова О.В, розглянувши справу
За позовомДержавної податкової інспекції у Тетіївському районі, м. Тетіїв
до Тетіївського споживчого товариства, м. Тетіїв
про стягнення 3706,20 грн.
секретар судового засідання: Холоденко Н.О.
за участю представників:
від позивачаПорхун О.П., за дов. від 16.03.07р. № 1170/8/25-01-32,
від відповідачане з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належно.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 20.03.2007р. о 12 год. 20 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 28.03.2007р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.
О б с т а в и н и с п р а в и:
До господарського суду Київської області 10.02.07р. надійшла позовна заява Державної податкової інспекції у Тетіївському районі з суб'єкта підприємницької діяльності - Тетіївського споживчого товариства про стягнення 3706,20 грн. податкової заборгованості. Позовні вимоги обґрунтовані приписами 11 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04 грудня 1990 року №509-XII, з огляду на те, що загальна сума заборгованості Тетіївського споживчого товариства перед бюджетом становить 3706,20 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.
Ухвалою господарського суду Київської області від 19.02.07р. відкрито провадження у даній адміністративній справі.
Справа розглядається після відкладення.
20.03.07р. в судовому засіданні представник позивача надав господарському суду заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої просить суду стягнути з відповідача 3706,20 грн. заборгованості зі штрафних санкцій.
Враховуючи, що представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзиву на позовну заяву не надав, хоча про день, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином ухвалами суду, справа відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України розглядається за наявними в ній матеріалами, без участі представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд,
в с т а н о в и в:
Тетіївське споживче товариство має заборгованість перед бюджетом зі сплати штрафних санкцій за порушення вимог Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” загалом на суму 3706,20 грн. Згадана заборгованість утворилась внаслідок наступного:
Тетіївською міжрайонною державною податковою інспекцією Київської області (правонаступником якої є Державна податкова інспекція у Тетіївському районі) 28.03.06р. була проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.
Перевірка проводилась в магазин, розташованому за адресою: Київська область, м. Тетіїв, вул. Кірова, 3, який належить ГРФ “Топаз” Тетіївського СТ. Внаслідок проведеної перевірки, представниками Тетіївської МДПІ було встановлено факт порушення відповідачем: п. 1, 13 статті 3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”. В результаті чого складено акт від 28.03.2006р. № 1023000116/235.
На підставі зазначеного акта перевірки позивачем Тетіївською міжрайонною державною податковою інспекцією було винесено податкове-повідомлення рішення від 30.03.2006р. № 0000052350/0, яким Тетіївському СТ визначена загальна сума штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 152,75 грн. та рішення від 30.03.06р. №2 про застосування фінансових санкцій до Тетіївського СТ за порушення Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” в розмірі 1700,00 грн. Згадані рішення не було оскаржено відповідачем ні в судовому, ні в адміністративному порядку.
Державною податковою інспекцією у Тетіївському районі 26.06.06р. була проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.
Перевірка проводилась в магазин, розташованому за адресою: Київська область, м. Тетіїв, вул. Кірова, 3, який належить ГРФ “Топаз” Тетіївського СТ. Внаслідок проведеної перевірки, представниками ДПІ було встановлено факт порушення відповідачем: п. 1, 13 статті 3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, статті 15 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19 грудня 1995 року №481/95-BP.
На підставі зазначеного акта перевірки позивачем –ДПІ у Тетіївському районі було винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 29.06.2006р. № 0000112350/0, яким Тетіївському СТ визначена загальна сума штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 154,25 грн. та рішення від 29.06.06р. №3 про застосування фінансових санкцій до Тетіївського СТ за порушення Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” в розмірі 1700,00 грн. Згадані рішення не було оскаржено відповідачем ні в судовому, ні в адміністративному порядку.
Контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України, стаття 15 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.
Приписами пункту 1, 13 статті 3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР передбачено що, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Стаття 17 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” передбачає, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.
Згідно статті 25 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Приписами статті 15 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” передбачено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Стаття 17 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” передбачає, що до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень.
Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України (частина 4 статті 17 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”).
Приписами пункту 6, 11 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04 грудня 1990 року №509-XII передбачено, що Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, а саме: забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами, також подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Зважаючи на викладене, господарський суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог Державної податкової інспекції у Тетіївському районі про стягнення 3706,20 грн. штрафних санкцій з Тетіївського СТ з огляду на вимоги статті 17 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, статті 17 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.
Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Тетіївського споживчого товариства (09800, Київська обл., м. Тетіїв, вул. Комсомольська, 5, код 31364321) на користь Державної податкової інспекції у Тетіївському районі (09800, Київська обл., м. Тетіїв, вул. Цвіткова, 22, код 34232306; р/р 35210004000793 УДК в Київській області та по м. Києву, МФО 821018) –3706 (три тисячі сімсот шість гривень) 20 коп. заборгованості зі сплати штрафних санкцій.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Попікова О. В.
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –28 березня 2007 року.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 563363 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Попікова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні