Постанова
від 12.04.2007 по справі 10/717-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/717-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.04.07           Справа №10/717-06.

За позовом          Роменської міжрайонної державної податкової інспекції

до відповідача          Товариства з обмеженою відповідальністю агропромислова фірма «Фрунзе» Недригайлівського району

про стягнення            356702,71 грн.

                                                                                  СУДДЯ  МАЛАФЕЄВА І.В.

Представники:

від позивача                    Кучма  О.С.

від відповідача           Нємцов В.А.

Згідно із п. 6 Розділу VII “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом, які відносяться до компетенції адміністративних судів, підвідомчі господарським судам, тому дана справа підлягає вирішенню відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

Суть спору: позивач просить суд стягнути з відповідача 356702,71 грн. заборгованості по податку з доходів фізичних осіб, який утворився станом на 01.11.2006р.

В судовому засіданні позивач уточнив свої вимоги та просить стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 282582 грн. в зв'язку із добровільною сплатою 12000 грн. боргу.

Відповідач суму боргу в розмірі 282582 грн. визнає в повному обсязі, несплату пояснює тяжким фінансовим становищем, в судовому засіданні ним подано клопотання про відстрочення до 31.08.2007р. та розстрочення виконання судового рішення до 31.12.2009р. за умови сплати суми боргу щомісяця рівними частками в зв'язку із наявністю форс-мажорних обставин.

Представник позивача проти відстрочки та розстрочки виконання рішення не заперечує.

Розглянувши матеріали справи та дослідивши наявні в справі докази, суд встановив:

Відповідач – Товариство з обмеженою відповідальністю агропромислова фірма «Фрунзе» Недригайлівського району, зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності Недригайлівською районною держаною адміністрацією 17.03.2000 р. та знаходиться  на податковому обліку в Роменській МДПІ.

Згідно довідки відповідача №326 від 20.11.2006р. про наявність заборгованості по прибутковому податку з громадян, акту звірки на предмет встановлення фактичної заборгованості по податку на додану сума заборгованості по податку з доходів фізичних осіб від 17.11.2006р., підписаному сторонами, сума заборгованості станом на 01.11.2006р.  складала 356702,71 грн.

Після проведеної перевірки відповідача з метою встановлення заборгованості по податку з доходів фізичних осіб, яка виникла не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, довідкою позивача №73-17/30864424 від 26.02.2007р. про результати даної перевірки встановлено, що заборгованість по сплаті до бюджету податку з доходів фізичних осіб станом на 01.11.2006 року складає 355004,06 грн., в т.ч. за період з 01.11.2003 року по 01.11.2006 року - 295235,14 грн.

Після часткової сплати суми боргу в розмірі 12000 грн. сума заборгованості, відповідача згідно уточнених позивачем вимог,  складає 282582 грн.

Вказана сума заборгованості повністю підтверджується матеріалами справи та не заперечується відповідачем.

Згідно з п.1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Пунктом 1.11 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу). Відповідно до ст. 2 Закону України від 22 травня 2003 року N 889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб" платниками податку з доходів фізичних осіб є резиденти, які отримують: як доходи з джерелом їх походження з території України, так і іноземні доходи, та нерезиденти, які отримують доходи з джерелом їх походження з території України.

Обов'язки нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету відповідно до п. п. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 Закону покладено на податкового агента, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 Закону.

Підпунктом 3.2.1. п. 3.2. ст. З Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", передбачено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який  належить  державі   або територіальній  громаді  та  створюється  від їх імені.

Відповідно до статті 64 Бюджетного кодексу України податок з доходів фізичних осіб, який сплачується юридичною особою (працедавцем), зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням та місцезнаходженням її підрозділів, уповноважених підрозділів в обсягах податку, нарахованого працівникам цих підрозділів.

Сума податку за звітний місяць, яка піддягає перерахуванню до місцевого бюджету за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, визначається юридичною особою або уповноваженим підрозділом самостійно, виходячи із загальної кількості громадян, які працюють у цих підрозділах, та суми виплаченого (нарахованого) оподатковуваного доходу.

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на   отримання   коштів   для   виплати   належних   платникам   податку   доходів   сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті у територіальних управліннях Державного казначейства України, таким чином на відповідача – Товариство з обмеженою відповідальністю агропромислову компанію «Фрунзе» покладено обов'язок нарахування, утримання та сплати податку до бюджету.

У зв'язку з тим, що відповідач не є платником податку з доходів фізичних осіб, то податкового боргу з цього податку не існує, а заборгованість по утриманому, але не перерахованому до бюджету податку з доходів фізичних осіб, який відображається тільки по бухгалтерському обліку відповідача, вважається бюджетним фондом і повинна належить державі.

Відповідачем на день розгляду справи не подано ні доказів сплати суми боргу в розмірі 282582 грн., ні аргументованих заперечень позовним вимогам.

За таких обставин, вимоги позивача по стягненню 282582 грн.  заборгованості по сплаті податку з доходів фізичних осіб визнаються судом правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню на підставі ст. 3 вищезазначеного Закону.

Відповідно до ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд у виняткових випадках може відстрочити та розстрочити  виконання постанови при наявності обставин, що ускладнюють його виконання. Враховуючи фінансовий стан відповідача, наявність форс-мажорних обставин, що підтверджується висновками торгово-промислової палати України №71/05-4 від 12.01.2007р.,  №214/05-4 від 26.01.2007р., а також той факт, що позивач проти відстрочки  та розстрочки виконання постанови не заперечує, суд вважає за доцільне задовольнити подану відповідачем заяву та відстрочити виконання постанови суду до 31.08.2007р. із розстрочкою виконання постанови до 31.12.2009 р. за умови сплати суми боргу щомісяця рівними частками.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний  позов задовольнити.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю агропромислової компанії «Фрунзе» (Недригайлівський район, с.Котельне, вул. Кошевого, 2, і.к. 30864424) на користь Роменської міжрайонної державної податкової інспекції (м. Ромни, вул. Пролетарської солідарності, 37б, і.к. 21103069) 282582 грн. заборгованості з відстрочкою виконання постанови суду до 31.08.2007р. із розстрочкою виконання до 31.12.2009 р. за умови сплати суми боргу щомісяця рівними частками.

3.          Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили за заявою особи на користь якої ухвалена дана постанова.

4.          Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

5.          Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

6.          Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СУДДЯ                                                                                                     І.В.МАЛАФЕЄВА

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивні частину постанови.

Повний текст постанови підписано 16.04.2007  року.

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення12.04.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу563466
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/717-06

Ухвала від 05.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

Ухвала від 25.10.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

Постанова від 12.04.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

Ухвала від 26.02.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

Ухвала від 29.01.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

Ухвала від 11.12.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні