Ухвала
від 11.03.2016 по справі 711/1069/16-к
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/1069/16-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 березня 2016 року м. Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю:

секретаря судових засідань - ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Черкаси провадження за скаргою голови спілки ветеранів СБУ Харківської області ОСОБА_4 на бездіяльність посадових осіб прокуратури Черкаської області щодо невнесення відповідних даних до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі заяви про вчинення кримінального правопорушення,-

ВСТАНОВИВ:

Голова спілки ветеранів СБУ Харківської області ОСОБА_4 звернувся в суд з скаргою на бездіяльність посадових осіб прокуратури Черкаської області щодо невнесення відповідних даних до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі заяви про вчинення кримінального правопорушення, мотивуючи тим, що на адресу прокуратури Черкаської області ним було направлено заяву про скоєний кримінальному правопорушенні №20 / 01 / 16-47 від 20.01.2016г.

У зазначеній заяві було викладено, що власники корупційних схем спрямовують усі свої зусилля на утримання своїх повноважень, що призводить до прямого і непрямого фінансування підривної і диверсійної діяльності в регіоні.

Також в заяві вказувалося, що на території Харкова і Харківської області веде свою злочинну діяльність організована злочинна група посадових осіб, яка систематично реалізовує різні схеми з вимагання коштів у платників податків м.Харкова та Харківської області.

З 01.07.2015 року була введена система електронного адміністрування податку на додану вартість. Зазначена система відповідно до наказу Кабінету міністрів України від 16.10.14г. «Про деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» повинна здійснюватися в автоматичному режимі. Насправді, сьогодні в систему, всупереч зазначеного наказу, втручаються співробітники УКРІНФОРМ, шляхом внесення недостовірних даних. Такі дії вчиняються особами - учасниками корупційних схем з певною метою - блокувати роботу підприємств.

Таким чином, приймаючи рішення про внесення в систему електронного адміністрування ПДВ недостовірних даних, керівництво УКРІНФОРМ формує нове поле для корупційних схем. Скаржник зауважує, що розроблена як автоматична, система електронного адміністрування ПДВ управляється вручну тими ж особами, що і при ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , а саме: начальниками районних ДПІ. Єдиною метою таких дій є блокування діяльності підприємств, щоб згодом спрямовувати грошові потоки в потрібному їм напрямку.В період перебування з 2010 по 2014гг. на посаді колишнього президента України ОСОБА_5 під керівництвом найближчого оточення ОСОБА_5 , відбувалося формування корупційних схем в Україні.

Таким же чином в Харківській області в період з 2010 до 2012рр. в податкових органах в Харківській області цю схему вибудовував колишній голова державної податкової служби в Харківській області - ОСОБА_8 .

З 2012 року по теперішній час відбулося остаточне формування корупційних схем, які втілювалися так званої «Дніпропетровської групою» чиновників ГУ Міндоходов в Харківській області, а саме: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 .

В даний час в Харківській області формується нова корупційна схема на основі начальників районних ДПІ. У кожному районі створюються фіктивні підприємства, фактично керовані начальниками районних податкових, через які направляються фінансові потоки платників податків підконтрольних районів.

Схема, розроблена роками і яка довела свою ефективність по збору корупційних коштів, працює донині наступним чином.

За вказівкою начальників районних податкових інспекцій співробітники ДПІ м. Харкова та Харківської області нав`язують реквізити, підконтрольних їм фіктивних підприємств, директорам підприємств, які зареєстровані в їх районах, з вимогою обов`язкового укладання договорів на поставку товарів, робіт (послуг) з подальшим перерахуванням коштів на банківські рахунки вищевказаних фіктивних підприємств. При цьому, посадовим особам цих підприємств гарантується, що не перевірятися або, якщо будуть, то підконтрольне на предмет законності нарахування і сплати податків та зборів (обов`язкових платежів) до державного бюджету України, так як начальники районних ДПІ самі виносять накази про проведення перевірок та призначають підконтрольних інспекторів для проведення перевірок.

Дані дії супроводжуються тиском на керівників підприємств м.Харкова та Харківської області з боку начальників районних ДПІ.

У разі відмови мати взаємини з підприємствами, які підконтрольні начальникам районних ДПІ, призначаються незаконні перевірки з подальшим складанням актів перевірок і винесенням податкових повідомлень - рішень з донарахуванням штрафних і фінансових санкцій, складанням актів про неможливість проведення зустрічних перевірок, актів з одночасним зняттям податкового кредиту та податкових зобов`язань з ПДВ, зміною «стану підприємства (з 0 на 9)», внесенням не регламентованих змін в програму обліку податкової звітності та систему електронного адміністрування ПДВ, розривом в односторонньому порядку з боку ДПІ договорів на здачу звітності та реєстрації податкових накладних в електронному вигляді .

22 вересня 2015 р. слідчим СУ ФР ГУ УКРІНФОРМ в Харківській області за матеріалами співробітників ОУ ГУ УКРІНФОРМ в Харківській області та УВБ ГУ УКРІНФОРМ в Харківській області внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінального правопорушення, яке зареєстровано під №32015220000000186, яке кваліфікується ч.2 ст.367 КК України відносно посадових осіб ДПІ в Київському районі м.Харкова.

В ході досудового розслідування встановлено, що на виконання доручень, наданих Протоколом від 18.09.2015г. №6 засідання робочої групи ДПІ в Київському районі м.Харкова ГУ УКРІНФОРМ в Харківській області «З метою попередження необґрунтованого формування податкового кредиту з ПДВ» від 03.09.2015г. №17-р «Про створення робочої групи», протоколу №51 засідання робочої групи, створеної на виконання Розпорядження ГУ УКРІНФОРМ в Харківській області від 25.06.2015г. №201-р, доповідною запискою від 18.09.2015г. №191 / 20-31-15-01-18 в оперативне управління ДПІ в Київському районі, відповідно до Наказу від 17.05.2010г. №336 «Про затвердження Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» були надіслані запити про встановлення місцезнаходження ряду підприємств.

За підсумками роботи з вищевказаними запитами співробітниками ДПІ в Київському районі м. Харкова ГУ УКРІНФОРМ в Харківській області без законних на те підстав були розірвані Угоди про визнання електронних документів в односторонньому порядку.

Таким чином, на простих рядових співробітників УКРІНФОРМ чиниться тиск керівництвом УКРІНФОРМ шляхом внесення до єдиного реєстру досудових розслідувань інформації з порушенням правил підслідності. Це робиться з метою залякування і примусу співробітників до вчинення дій, що порушують Закони України, і показують, що за порушення Законів України співробітники покарані не будуть, а за порушення протоколів робочих груп їх чекає негайне звільнення і кримінальне переслідування.

Це свідчить про те, що корупційна система України стоїть вище за Конституцію України і Законів України.

Крім того, відбувається фінансування виборчої компанії Всеукраїнської партії «Відродження». У цих діях вбачаються ознаки складу злочину за ст.159-1 КК України, а саме: «надання фінансової (матеріальної) підтримки у великому розмірі для здійснення виборчої кампанії кандидата, політичної партії (блоку), з порушенням встановленого законом порядку, шляхом передачі грошових коштів або матеріальних цінностей на безвоздмездно основі або по необгрунтовано заниженими розцінками, виготовлення або поширення агітаційних матеріалів, не оплачених з виборчого фонду чи оплачених з виборчого фонду за необґрунтовано заниженими розцінками, або оплати виготовлення чи поширення таких матеріалів ... ». Скаржник звертає увагу, що зазначені дії здійснюються за попередньою змовою групою осіб, що кваліфікується ч.З ст.159-1 КК України.

Таким чином, за особистою вказівкою виконуючого обов`язки начальника ДПІ в Київському районі м.Харкова ГУ УКРІНФОРМ в Харківській області ОСОБА_12 співробітники ДПІ нав`язують примусові благодійні внески платникам податків м.Харкова та Харківської області на рахунок Благодійного фонду:

- ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «РАЗОМ З ВАМИ III» (ЄДРПОУ 35245342).

З коштів фонду проводиться фінансування виборчих компаній і подальшої діяльності партій: партії «Народний фронт» і партії «Опозиційний блок». У цих діях вбачаються ознаки складу злочину за ст.159-1 КК України, а саме: «надання фінансової (матеріальної) підтримки у великому розмірі для здійснення виборчої кампанії кандидата, політичної партії (блоку), з порушенням встановленого законом порядку, шляхом передачі грошових коштів або матеріальних цінностей на безоплатній основі або по необґрунтовано заниженими розцінками, виготовлення або поширення агітаційних матеріалів, не оплачених з виборчого фонду чи оплачених з виборчого фонду за необґрунтовано заниженими розцінками, або оплати виготовлення чи поширення таких матеріалів ... ».

З огляду на складну і напружену ситуацію в Харківській області, Союз ветеранів СБУ в Харківській області категорично проти такої практики, так як це збільшує соціальну напругу в регіоні до межі.

Скаржник зазначає, що причиною дестабілізації ситуації в Україні та, зокрема, в Харківській області, є корупційне зрощення всіх політичних гілок влади в боротьбі за розграбування держави Україна.

В ході його звернень до органів прокуратури і СБУ стало відомо, що Харківська група вищевказаних осіб взаємодіє з рядом підприємствами.

Складається враження, що УКРІНФОРМ, продовжуючи традиції ОСОБА_13 , організовує нову корупційну структуру.

Таким чином, на думку скаржника,можна нескінченно змінювати Податковий кодекс України, податкове законодавство, і процентні ставки податків, проте, на сьогоднішній день основним «важелем податкового терору» є і залишається комп`ютерна система обліку платників податків, за допомогою якої можливо ручне включення або відключення платника податків від вищевказаної системи. Такі дії виглядають як грубе втручання в управління фінансово-господарською діяльністю платників податків поза їхньою волею, і призводить до падіння економіки України (в 2015 р Падіння ВВП склало 15%).

Отже, на думку скаржника, дії посадових осіб ГУ УКРІНФОРМ в Черкаській області можуть бути кваліфіковані ст.258-5, ст.364, ч.З ст.365, ст.369-2 КК України, а також керуючись чинним законодавством України.

У зв`язку з викладеним скаржник повідомляє, що за станом на сьогоднішній день, посадовими особами прокуратури Черкаської області не були внесені відомості про скоєний правопорушення викладені в його заяві від 20.01.2016 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

На підставі вищезгаданого вважає, що прокуратурою Черкаської області неповно і не об`єктивно розглянуто всі обставини справи і в ході розгляду його заяв було порушено вимоги чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 214 КПК України, слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про скоєне кримінальне правопорушення або після самостійного його виявлення з будь-якого джерела обставини, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань і почати розслідування.

Таким чином, прокуратурою Черкаської області було порушено 24-х годинний термін для внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей, викладених у моїй заяві про кримінальні правопорушення.

Пунктом 4 ст. 214 КПК України передбачено, що відмова в прийнятті та реєстрації заяви або повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.

Однак, на сьогоднішній день мої заяви про вчинені кримінальні правопорушення в порядку ст. 214 КПК України в Єдиному реєстрі досудових розслідувань не зареєстровані, слідчими органами не ухвалено судження за даними матеріалами, що є грубим порушенням чинного законодавства.

Так само, вважає, що прокуратурою Черкаської області були порушені його процесуальні права як заявника, а саме не була дана можливість надати докази на підтвердження про вчинені кримінальні правопорушення, в результаті бездіяльності посадових осіб прокуратури Черкаської області він не мав можливості надати пояснення щодо зазначених фактів в заявах.

Крім цього, в порушення процесуального законодавства не були допитані посадовці, причетні до описуваних подій, а саме директора і співробітники підприємств, щодо яких співробітники УКРІНФОРМ України здійснювали злочинні дії, посадові ГУ УКРІНФОРМ в Черкаській області інші особи, які були вказані в його заяві і яким можуть бути відомі обставини вчинення зазначених кримінальних правопорушень, ніж була порушена обов`язок доведення, передбачена ст. 92 КПК України.

Скаржник в судове засідання не з`явився просив розглядати справу без його участі та повідомити про наслідки розгляду справи письмово.

В судовому засіданні представник прокуратури Черкаської області заперечував проти задоволення скарги мотивуючи тим, що немає ніяких обґрунтованих та законних підстав для внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, оскільки в ЄРДР вносяться тільки заяви про вчинення злочину. Зі змісту даної заяви не вбачається складу злочину.

Заслухавши думку прокурора, дослідивши матеріали справи суд приходить до наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КК України, підставою кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно небезпечного діяння, яке містить склад злочину, передбаченого цим Кодексом.

Згідно з ч. 1 ст. 214 КПК України, слідчий, прокурор, невідкладно, але не пізніше 24 години після подання заяви, повідомлення про вчинення кримінального правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний внести відповідні відомості до ЄРДР та розпочати розслідування.

До ЄРДР, зокрема, має бути внесено короткий виклад обставин про вчинення кримінального правопорушення, наведених потерпілим, заявником чи виявлених з іншого джерела (ч. 5 ст. 214 КПК України).

Відповідно до п.1 ч.1 ст.303 КПК України на досудовому провадженні можуть бути оскаржені бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення.

Підставами вважати заяву чи повідомлення саме про злочин є наявність в таких заявах або повідомленнях об`єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину. Такими даними є фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретної події злочину (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину). Якщо у заявах чи повідомленнях таких даних немає, то вони не можуть вважатися такими, які мають бути обов`язково внесені до ЄРДР.

Системний аналіз вищезазначених положень закону дає підстави для висновку, що реєстрації в ЄРДР підлягають не будь-які заяви чи повідомлення, а лише ті з них, які містять достатні відомості про кримінальне правопорушення.

Підставами вважати заяву чи повідомлення саме про злочин є наявність в таких заявах або повідомленнях об`єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину. Такими даними є фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретної події злочину (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину). Якщо у заявах чи повідомленнях таких даних немає, то вони не можуть вважатися такими, які мають бути обов`язково внесені до ЄРДР.

В судовому засіданні достовірно встановлено, що у скарзі, що надійшла до суду відсутні об`єктивні дані, які дійсно свідчать про ознаки злочину: фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретної події злочину (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину).

Таким чином у задоволенні скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 303, 305, 306, 307, 309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні скарги голови спілки ветеранів СБУ Харківської області ОСОБА_4 на бездіяльність посадових осіб прокуратури Черкаської області щодо невнесення відповідних даних до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі заяви про вчинення кримінального правопорушення - відмовити.

Копію ухвали направити скаржнику для відому.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення11.03.2016
Оприлюднено10.03.2023
Номер документу56348858
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —711/1069/16-к

Ухвала від 11.03.2016

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Смоляр А. О.

Ухвала від 03.02.2016

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Смоляр А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні