печерський районний суд міста києва
Справа № 757/4993/16-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 лютого 2016 року
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю прокурора ОСОБА_3 ,
слідчого ОСОБА_4 ,
розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу слідчого управління Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 (м.Київ, вул. Різницька, 13/15, тел. 067-382-30-38) погоджене зі прокурором відділу ГВП ГПУ ОСОБА_3 (м.Київ, вул. Авіаконструктора Антонова, 2-а, тел. НОМЕР_1 ) про дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_5 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Слобода - Ялтушівська Барського району Вінницької області, українця, громадянина України, раніше не судимого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , -
В С Т А Н О В И В:
Слідчий в особливо важливих справах слідчого відділу слідчого управління Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 за погодженням з прокурором відділу ГВП ГПУ ОСОБА_3 вніс зазначене клопотання
Клопотання мотивує тим, що слідчим відділом слідчого управління Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42013000000000042 від 04.02.2013 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У клопотанні вказано, що постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2010 №1970-VI ОСОБА_5 призначено на посаду Міністра оборони України, на якій він перебував до 8 лютого 2012 року включно, коли був звільнений на підставі Указу Президента України №70/2012 від 08.02.2012 року.
Відповідно до наданих ОСОБА_5 владних повноважень та покладених на нього службових обов`язків Міністра оборони України, він на час вчинення вказаного злочину, відповідно до ч. 3 ст. 18 п. 1 Примітки до ст. 364 КК України був службовою особою, оскільки обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно розпорядчих і адміністративно-господарських функцій та був представником влади.
Згідно з вимогами частини 2 статті 19 Конституції України ОСОБА_5 , як службова особа органу державної влади, повинен був діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статей 1, 8 Закону України «Про Збройні Сили України» Збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Міністр оборони України здійснює військово-політичне та адміністративне керівництво Збройними Силами України, а також інші повноваження, передбачені законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 4 Положення про Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України, затверджене наказом Міністра оборони України від 01.08.2011 №465, Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України (далі Голов КЕУ) є органом військового управління, призначеним для забезпечення життєдіяльності і функціонування Збройних Сил України з питань квартирно-експлуатаційного забезпечення, розвитку системи технічної експлуатації казармено-житлового фонду та комунальних споруд для підтримання військ (сил) у високій бойової та мобілізаційній готовності. Голов КЕУ відповідно до покладених на нього завдань забезпечує Збройні Сили України енергоносіями, комунальними послугами, котельним паливом, пожежним майном і обладнанням, меблями, казарменим інвентарем, комунальною технікою та механізмами, будівельними матеріалами, інженерним обладнанням та іншим квартирним майном для потреб експлуатації та ремонту фондів відповідно до Класифікації видатків за кошторисом Міністерства оборони України.
В структурі Голов КЕУ визначено 4 територіальні квартирно-експлуатаційні управління (далі - ТКЕУ), 1 квартирно-експлуатаційне управління (далі - КЕУ), 22 квартирно-експлуатаційні відділи (далі - КЕВ) та 12 квартирно-експлуатаційних частин (району) (далі - КЕЧ).
Пунктами 2.8, 2.8.4, 3.1.10, 3.5, 3.5.1, 3.5.2 Інструкції з діловодства у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 11.11.1998 №400, визначено, що у Збройних Силах України використовуються такі службові документи (далі - документи): наказ, директива, розпорядження, доручення, постанова, протокол, положення та інші розроблені в установленому порядку документи. Доручення - це пояснення, що вказує, як діяти, що зробити. Документ повинен відповідати чинному законодавству, наказам, директивам та іншим керівним документам; проекти документів повинні погоджуватися із зацікавленими посадовими особами.
На виконання Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 09.12.2005 «Про Державну програму розвитку Збройних Сил України на 2006-2011 роки» 28.02.2007 Міністром оборони України ОСОБА_6 видано наказ №66 «Про організацію харчування особового складу Збройних Сил України шляхом залучення суб`єктів господарювання», яким визначено, що з 2007 року харчування особового складу Збройних Сил України запроваджено шляхом залучення суб`єктів господарювання незалежно від форм власності.
Відповідно до підпункту 7 пункту 5 статті 22 Бюджетного кодексу України головний розпорядник бюджетних коштів здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.
Відповідно до пунктів 43, 46 Порядку складання, розгляду затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 бюджетні установи не можуть оплачувати витрати, не пов`язані з їх діяльністю.
Згідно з пунктом 6 Тимчасової інструкції про організацію продовольчого забезпечення військовослужбовців та годування штатних тварин Збройних Сил України шляхом залучення суб`єктів господарювання, затвердженої наказом Міністра оборони України від 20.03.2008 №106 (діяла до 28.12.2011), користування суб`єктом господарювання комунальними послугами та енергоносіями і проведення розрахунків за їх споживання здійснюється на підставі договорів, укладених з відповідальними постачальниками послуг (через КЕЧ, КЕВ районів).
У І кварталі 2011 року відповідно до Закону України N2899-VI від 11 січня 2011 року «Про внесення змін до розділу XI «Прикінцеві положення» Закону України «Про здійснення державних закупівель» організація харчування військовослужбовців Збройних Сил України здійснювалась на підставі пролонгованих договорів про закупівлю послуг громадського харчування за результатами процедур закупівлі, проведених протягом 2009-2010 років. Крім того, Міністерству оборони України у 2011 році дозволено передавати зазначеним суб`єктам господарювання на безоплатній основі та на умовах повернення у стані не гіршому, ніж на момент передачі, закріплене за ними рухоме та нерухоме майно, необхідне для організації харчування в стаціонарних та польових умовах, згідно з визначеним Міністерством оборони України переліком.
У період із січня 2011 року по лютий 2012 року харчування військовослужбовців Збройних Сил України здійснювалось на підставі наступних договорів про закупівлю послуг громадського харчування, укладених між Міністерством оборони України та суб`єктами господарювання: приватне підприємство «Артек Союз» (код ЄДРПОУ 30741489) - №286/2/8/11/1 від 15.01.2011, №286/2/8/11/9 від 01.06.2011, №286/2/8/11/15 від 30.06.2011, товариство з обмеженою відповідальністю «Укрпродакорд ОР» (код ЄДРПОУ 33882399) - №286/2/8/11/2 від 15.01.2011, №286/2/8/11/10 від 01.06.2011, №286/2/8/11/16 від 30.06.2011, товариство з обмеженою відповідальністю «Провідна продовольча компанія ЗС» (код ЄДРПОУ 36470517) - №286/2/8/11/3 від 15.01.2011, №286/2/8/11/6 від 08.02.2011, №286/2/8/11/12 від 01.06.2011, №286/2/8/11/13 від 01.06.2011, №286/2/8/11/19 від 30.06.2011, №286/2/8/11/20 від 30.06.2011, товариство з обмеженою відповідальністю «Оптукрпром-ВР» (код ЄДРПОУ 36517589) - №286/2/8/11/7 від 08.02.2011, №286/2/8/11/11 від 01.06.2011, №286/2/8/11/18 від 30.06.2011 року.
На виконання вимог Закону України від 11.01.2011 №2899-VI та п. 6.3.8 кожного з указаних договорів, квартирно-експлуатаційними органами Збройних Сил України передано вищезазначеним суб`єктам господарювання в безоплатне користування нерухоме майно, про що між ними укладені відповідні договори та додаткові угоди.
Окрім того, на підставі пункту 6 Тимчасової інструкції про організацію продовольчого забезпечення військовослужбовців та годування штатних тварин Збройних Сил України шляхом залучення суб`єктів господарювання, затвердженої наказом Міністра оборони України від 20.03.2008 №106 (діяла до 29.12.2011) між відповідними КЕЧ (КЕВ) Збройних Сил України та ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР» укладені договори про відшкодування цими суб`єктами господарювання вартості комунальних послуг, спожитих ними в процесі надання послуг з харчування особового складу Збройних Сил України.
Відповідно до цих договорів КЕЧ (КЕВ) районів щомісячно проводили розрахунки за спожиті вищевказаними комерційними структурами комунальні послуги та енергоносії під час надання послуг з харчування особового складу Збройних Сил України, які в подальшому компенсувалися цими підприємствами шляхом перерахування коштів на рахунки КЕЧ, КЕВ районів.
Однак Міністр оборони України ОСОБА_5 , будучи наділеним вищевказаними правами та владними повноваженнями, усвідомлюючи вищевказані вимоги законодавства, у період із 29 квітня 2011 року до 8 лютого 2012 року, діючи умисно, в інтересах третіх осіб, як службова особа використав свою владу та службове становище всупереч інтересам служби.
Так, в один із днів у другій половині квітня 2011 року ОСОБА_5 вирішив використати своє службове становище в інтересах ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР» шляхом видачі незаконних окремих доручень квартирно-експлуатаційним органам Збройних Сил України щодо оплати за рахунок державного бюджету комунальних послуг та енергоносіїв, які споживаються вказаними суб`єктами господарювання для надання послуг з харчування особового складу Збройних Сил України.
З метою реалізації свого злочинного умислу, достовірно знаючи, що покриття витрат за спожиті комунальні послуги та енергоносії, які споживаються суб`єктами господарювання під час надання послуг з харчування особового складу Збройних Сил України є незаконним і може призвести до нанесення збитків державі, 29.04.2011 Міністр оборони України ОСОБА_5 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті за адресою: АДРЕСА_2 , зловживаючи наданою йому владою та службовим становищем, діючи умисно, всупереч інтересам служби, в інтересах третіх осіб - ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС» та ТОВ «Оптукрпром-ВР», в порушення вимог пунктів 1, 3, 10, 22, 27, 28, 29 Положення про Міністерство оборони України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 406/2011, частини 2 статті 19 Конституції України, пунктів 2.8, 2.8.4, 3.1.10, 3.5, 3.5.1, 3.5.2 Інструкції з діловодства у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 11.11.1998 №400, підпункту 7 пункту 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України, пунктів 43, 46 Порядку складання, розгляду затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228, пункту 6 Тимчасової інструкції про організацію продовольчого забезпечення військовослужбовців та годування штатних тварин Збройних Сил України шляхом залучення суб`єктів господарювання, затвердженої наказом Міністра оборони України від 20.03.2008 №106, усвідомлюючи, що вказаними суб`єктами господарювання укладено договори, за якими вони мають відшкодовувати комунальні послуги та енергоносії, які споживаються ними під час надання послуг з харчування особового складу ЗС України, а покриття цих витрат за рахунок державного бюджету є протиправним, умисно підписав та видав окреме доручення №5107/з, яким зобов`язав квартирно-експлуатаційні органи Збройних Сил України у другому кварталі 2011 року оплату послуг з тепло-, електро-, водо-, газопостачання, водовідведення та вивозу сміття, що споживаються суб`єктами господарювання для надання послуг з харчування особового складу, здійснювати за рахунок бюджетних коштів, передбачених Міністерству оборони України за КПКВ 2101020/2 «Утримання, експлуатація, обслуговування казармено-житлового фонду, будівель, споруд та об`єктів, що належать Збройним Силам України, оренда житла для військовослужбовців та компенсаційні витрати за його піднаймання» за загальним фондом.
Усвідомлюючи протиправність своїх дій, з метою приховання їх очевидності, ОСОБА_5 у зазначеному окремому доручені вказав, що воно видано, начебто, з метою зменшення вартості послуг з харчування особового складу Збройних Сил України, які надаються суб`єктами господарювання, хоча насправді будь-яких зменшень вартості харчування не відбулось та не могло відбутися.
У травні 2011 року указане доручення встановленим порядком було доведено до Голов КЕУ Збройних Сил України та всіх територіальних квартирно-експлуатаційних органів Збройних Сил України та прийнято ними до виконання.
У наслідок цього, на підставі доручення Міністра оборони України ОСОБА_5 від 29.04.2011 №5107/з, виданого ним умисно всупереч вищевказаних вимог законодавства, у другому кварталі 2011 року оплата вартості комунальних послуг та енергоносіїв, які споживались ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР» в процесі надання ними послуг з харчування особового складу Збройних Сил України здійснювалась КЕВ та КЕЧ районів за рахунок коштів державного бюджету без їх подальшої компенсації зазначеними приватними суб`єктами господарювання.
Продовжуючи реалізацію свого злочинного наміру, 07.07.2011 ОСОБА_5 , будучи службовою особою та представником влади - Міністром оборони України, перебуваючи у своєму службовому кабінеті за адресою: м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, зловживаючи наданою йому владою та службовим становищем, діючи умисно, всупереч інтересам служби, в інтересах третіх осіб - ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР», в порушення вищезазначених вимог законодавства, усвідомлюючи, що указаними суб`єктами господарювання укладено договори, за якими вони мають відшкодовувати комунальні послуги та енергоносії, які споживаються ними під час надання послуг з харчування особового складу ЗС України, а покриття цих витрат за рахунок державного бюджету є протиправним, свідомо підписав та видав окреме доручення за №8525/з, яким зобов`язав квартирно-експлуатаційні органи Збройних Сил України продовжити у третьому та четвертому кварталах 2011 року оплату послуг з тепло-, електро-, водо-, газопостачання, водовідведення та вивозу сміття, що споживаються суб`єктами господарювання для надання послуг з харчування особового складу, здійснювати за рахунок бюджетних коштів, передбачених Міністерству оборони України за КПКВ 2101020/2 «Утримання, експлуатація, обслуговування казармено-житлового фонду, будівель, споруд та об`єктів, що належать Збройним Силам України, оренда житла для військовослужбовців та компенсаційні витрати за його піднаймання» за загальним фондом. Вказане доручення встановленим порядком було доведено до виконавців.
Продовжуючи усвідомлювати протиправність своїх дій, з метою приховання їх очевидності, ОСОБА_5 у зазначеному окремому доручені також вказав, що воно видано, начебто, з метою зменшення вартості послуг з харчування особового складу Збройних Сил України, які надаються суб`єктами господарювання, хоча насправді будь-яких зменшень вартості харчування, як і внаслідок попереднього доручення не відбулось та не могло відбутися.
У липні 2011 року указане доручення встановленим порядком доведено до Голов КЕУ Збройних Сил України та всіх територіальних квартирно-експлуатаційних органів Збройних Сил України та прийнято ними до виконання.
На підставі незаконного видання Міністром оборони України ОСОБА_5 окремого доручення від 07.07.2011 №8525/з у третьому та четвертому кварталі 2011 року оплата вартості комунальних послуг та енергоносіїв, що споживалися ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС» та ТОВ «Оптукрпром-ВР» в процесі надання ними послуг з харчування особового складу Збройних Сил України також здійснювалась КЕВ та КЕЧ районів за рахунок коштів державного бюджету без їх подальшої компенсації зазначеними приватними суб`єктами господарювання всупереч державним інтересам.
У подальшому ОСОБА_5 , зловживаючи владою та своїм службовим становищем, усвідомлюючи протиправність вищевказаних дій, з метою надання видимості їх законності, діючи умисно, з корисливих мотивів видав 28.12.2011 наказ №846 «Про затвердження Інструкції з організації продовольчого забезпечення військовослужбовців та годування штатних тварин Збройних Сил України шляхом залучення суб`єктів господарювання», пунктом 6.5 якої визначено, що оплата комунальних послуг та енергоносіїв у процесі надання послуг з харчування здійснюється за окремим рішенням Міністра оборони України, що суперечить вимогам п.п. 7 п. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України, пунктів 43, 46 Порядку складання, розгляду затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228.
Надалі, 29.12.2011 ОСОБА_5 , будучи службовою особою та представником влади Міністром оборони України, перебуваючи у службовому кабінеті за адресою: м. Київ, проспект Повітрофлотський, 5, зловживаючи наданою йому владою та службовим становищем, діючи умисно, всупереч інтересам служби в інтересах третіх осіб - ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС» та ТОВ «Оптукрпром-ВР», в порушення вищезазначених вимог законодавства, усвідомлюючи, що указаними суб`єктами господарювання укладено договори, за якими вони мають відшкодовувати комунальні послуги та енергоносії, які споживаються ними під час надання послуг з харчування особового складу ЗС України, а покриття цих витрат за рахунок державного бюджету є протиправним, свідомо підписав та видав окреме доручення №16830/з, яким зобов`язав квартирно-експлуатаційні органи Збройних Сил України до укладання нових договорів з суб`єктами господарювання на 2012 рік забезпечити утримання об`єктів нерухомого військового майна, що залучається до харчування особового складу Збройних Сил України в частині оплати комунальних послуг та енергоносіїв (послуг з тепло-, електро-, водо-, газопостачання, водовідведення) виключно за рахунок бюджетних коштів передбачених Міністерством оборони України на зазначені цілі за КПКВ -2101020/2 «Утримання, експлуатація, обслуговування казармено-житлового фонду, будівель, споруд та об`єктів, що належать Збройним Силам України, оренда житла для військовослужбовців та компенсаційні витрати за його піднаймання» за загальним фондом. Вказане доручення встановленим порядком було доведено до виконавців.
У січні 2012 року указане доручення встановленим порядком було доведено до Голов КЕУ Збройних Сил України та всіх територіальних квартирно-експлуатаційних органів Збройних Сил України та прийнято ними до виконання.
У зв`язку з цим, на підставі доручення Міністра оборони України ОСОБА_5 від 29.12.2011 №16830/з оплата вартості комунальних послуг та енергоносіїв, які споживались ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС» та ТОВ «Оптукрпром-ВР» в процесі надання ними послуг з харчування особового складу Збройних Сил України також здійснювалась КЕВ та КЕЧ районів за рахунок коштів державного бюджету без їх подальшої компенсації зазначеними приватними суб`єктами господарювання всупереч державним інтересам.
Не припиняючи своїх злочинних дій, 08.02.2012 Міністр оборони України ОСОБА_5 , перебуваючи у службовому кабінеті за адресою: м. Київ, проспект Повітрофлотський, 5, зловживаючи наданою йому владою та службовим становищем, діючи умисно, всупереч інтересам служби в інтересах третіх осіб - ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР», в порушення вищезазначених вимог законодавства, усвідомлюючи, що указаними суб`єктами господарювання укладено договори, за якими вони мають відшкодовувати комунальні послуги та енергоносії, які споживаються ними під час надання послуг з харчування особового складу ЗС України, а покриття цих витрат за рахунок державного бюджету є протиправним, свідомо підписав та видав окреме доручення №1620/з, яким зобов`язав квартирно-експлуатаційні органи Збройних Сил України продовжити у 2012 році утримання об`єктів нерухомого військового майна, що залучається до харчування особового складу Збройних Сил України в частині оплати комунальних послуг та енергоносіїв виключно за рахунок бюджетних коштів передбачених Міністерством оборони України на зазначені цілі за КПКВ - 2101020/2 «Утримання, експлуатація, обслуговування казармено-житлового фонду, будівель, споруд та об`єктів, що належать Збройним Силам України, оренда житла для військовослужбовців та компенсаційні витрати за його піднаймання» за загальним фондом.
У лютому 2012 року указане доручення встановленим порядком було доведено до Голов КЕУ Збройних Сил України та всіх територіальних квартирно-експлуатаційних органів Збройних Сил України та прийнято ними до виконання.
Також, ОСОБА_5 , достовірно знаючи про невідповідність виданих ним окремих доручень від 29.04.2011 №5107/з, від 08.07.2011 №8525/з, від 29.12.2011 №16830/з та від 08.02.2012 №1620/з вищевказаним вимогам законодавства, зловживаючи владою та службовим становищем, всупереч вимогам пунктів 3.5.1, 3.5.2 Інструкції з діловодства у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 11.11.1998 №400, не надав проекти цих доручень зацікавленим структурним підрозділам Міністерства оборони України, усвідомлюючи, що в такому разі вони не будуть ними погоджені.
На підставі незаконного видання Міністром оборони України ОСОБА_5 окремих доручень від 29.12.2011 №16830/з та від 08.02.2012 №1620/з у період січня-лютого 2012 року ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР» в процесі надання ними послуг з харчування особового складу Збройних Сил України також продовжила здійснюватись КЕВ та КЕЧ районів за рахунок коштів державного бюджету без їх подальшої компенсації зазначеними приватними суб`єктами господарювання всупереч державним інтересам.
01.03.2012 Міністром оборони України ОСОБА_7 видано окреме доручення №2519/з, яким скасовано незаконне окреме доручення ОСОБА_5 від 08.02.2012 №1620/з. Окрім того, наказом Міністра оборони України від 22.03.2012 №161 скасовано наказ Міністра оборони України ОСОБА_5 від 28.12.2011 №846 Про затвердження Інструкції з організації продовольчого забезпечення військовослужбовців та годування штатних тварин Збройних Сил України шляхом залучення суб`єктів господарювання, у зв`язку з його невідповідністю вимогам законодавства. У зв`язку з цим, з березня 2012 року, відповідно до вимог законодавства, суб`єкти господарювання - ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР», які надають послуги з харчування особового складу ЗС України, поновили здійснення компенсації витрат за спожиті ними комунальні послуги та енергоносії, які споживались під час надання послуг з харчування особового складу Збройних Сил України.
Унаслідок вчинення ОСОБА_5 вищевказаних умисних протиправних дій шляхом зловживання владою та своїм службовим становищем видачі окремих доручень від 29.04.2011 №5107/з, від 08.07.2011 №8525/з, від 29.12.2011 №16830/з та від 08.02.2012 №1620/з, у період з квітня 2011 до березня 2012 року здійснено оплату комунальних послуг та енергоносіїв, які спожиті ПП «Артек Союз», ТОВ «Укрпродакорд ОР», ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС», ТОВ «Оптукрпром-ВР» під час надання послуг з харчування особового складу Збройних Сил України, здійснено за рахунок коштів державного бюджету без подальшої компенсації на загальну суму 42 965,5 тис. грн., що завдало матеріальних збитків державі на вказану суму, яка у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину, тобто спричинило тяжкі наслідки.
Обставинами, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні вказаного правопорушення, є наявність в матеріалах досудового розслідування достатніх об`єктивних доказів, а саме: показань свідків, висновків судових експертиз, матеріалів ревізій, протоколів огляду, інших доказів в їх сукупності.
Указом Президента України від 03.04.2013 № 184/2013 ОСОБА_5 призначений на посаду Надзвичайного і Повноважного Посла України в Республіці Білорусь, яку він займав до 11.05.2015.
8 серпня 2014 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У той же день слідчим у кримінальному провадженні в Печерський районний суд міста Києва подано клопотання про обрання підозрюваному ОСОБА_5 запобіжного заходу - тримання під вартою. Однак підозрюваний ОСОБА_5 в судове засідання не з`явився, а 9 серпня 2014 убув до Республіки Білорусь.
Упродовж серпня 2014 року - лютого 2015 року орган досудового розслідування систематично звертався до Міністерства закордонних справ України з листами про забезпечення явки підозрюваного ОСОБА_5 до Генеральної прокуратури України для проведення з ним слідчих і процесуальних дій.
Водночас, згідно з рядом листів, обгрунтованих копіями відповідних медичних довідок, наданих органу досудового розслідування Міністерством закордонних справ України, з 10 серпня 2014 ОСОБА_5 фактично безперервно перебував на лікуванні в Державній установі «432 ордена Червоної Зірки головний військовий клінічний медичний центр Збройних Сил Республіки Білорусь», у зв`язку з чим прибути в Україну для проведення з ним зазначених вище дій не може.
Однак, слідством встановлено, що ОСОБА_5 перебуваючи на території Республіки Білорусь активно приймає участь у офіційних заходах та проводить зустрічі із делегаціями, які прибувають для участі в засіданнях робочих груп Тристоронньої контактної групи з врегулювання ситуації в Україні.
Вищевикладене викликає сумніви щодо істинного стану здоров`я підозрюваного ОСОБА_5 , а так само може свідчити про можливу симуляцію ним захворювання з метою ухилення від органів досудового розслідування та притягнення до кримінальної відповідальності за скоєний ним злочин.
Згідно з наказом Міністерства закордонних справ України № 738-ос від 13.05.2015 ОСОБА_5 відкликано в Україну у зв`язку із закінченням довготермінового відрядження, однак ОСОБА_5 проігнорував дану вимогу та 14 травня 2015 року разом із родиною залишив територію Посольства України в Республіці Білорусь. Відомості щодо його місця перебування відсутні.
Пунктом 7 Положення про дипломатичний паспорт України, затвердженого Указом Президента України від 26.02.1998 встановлено, що особи, яким видано дипломатичні паспорти України зобов`язані повернути дипломатичні паспорти України до Міністерства закордонних справ України у десятиденний строк від дня повернення в Україну.
У відповідності до інформації Служби зовнішньої розвідки України ОСОБА_5 продовжує користуватися дипломатичними привілеями та імунітетом.
Окрім того, ОСОБА_5 згідно листа від 16.05.2015 адресованого Головній військовій прокуратурі вказав, що він до Україні не повернеться у зв`язку із подіями в Україні, загрозою його життю, та відсутністю гарантій безпеки його родині. Вказане свідчить про небажання ОСОБА_5 приймати участь у проведенні слідчих та процесуальних дій. На цей час ОСОБА_5 про надання йому захисту до Головної військової прокуратури не звертався.
Таким чином органом досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 умисно ухилився від проведення з його участю процесуальних дій, а в послідуючому, усвідомлюючи можливість обрання йому запобіжного заходу, почав переховуватися від органу досудового розслідування та з метою унеможливлення його затримання чи обрання іншого запобіжного заходу, виїхав за межі України і фактичне місцезнаходження його на даний час невідоме.
ОСОБА_5 підозрюється у вчинені злочину, санкцією якого передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до шести років, а тому відповідно до вимог ст. 183 КПК України щодо нього може бути застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Окрім цього, наведені доводи в клопотанні та докази в долучених до клопотання документах дають достатні підстави слідчому судді вважати про наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, що підозрювана переховується від органу досудового розслідування.
З огляду на викладене, клопотання про дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_5 з метою його приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 29 Конституції України, ст. ст. 177, 188, 189, 190, 309 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Дати дозвіл органу досудового розслідування на затримання підозрюваного ОСОБА_5 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Слобода - Ялтушівська Барського району Вінницької області, українця, громадянина України, не судимого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, з метою його приводу для участі у розгляді клопотання про застосування стосовно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Затримана на підставі слідчого судді особа не пізніше 36 годин з моменту затримання повинна бути звільнена або доставлена до слідчого судді, суду, який постановив ухвалу про дозвіл на затримання з метою приводу.
Ухвала втрачає законну силу 05.08.2016 року, або до вказаної дати з моменту приводу підозрюваного чи відкликання ухвали прокурором.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_8
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 56433635 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Карабань В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні