ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 березня 2016 р. Справа № 804/12464/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропромжитлобуд-4 про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропромжитлобуд-4 з вимогами:
- стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю ДШПРОПРОМЖИТЛОБУД-4 (ЄДРПОУ 32887253) на користь бюджету податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 10 748,39 грн., за кодом бюджетної класифікації 11021000 на рахунок № 33113318700008, отримувач: УДКС України у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, код 37989253, банк отримувача ГУДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012;
- стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю ДШПРОПРОМЖИТЛОБУД-4 (ЄДРПОУ 32887253) на користь бюджету податковий борг по податку на додану вартість у сумі 2 971,92 грн., за кодом бюджетної класифікації 14010100 на рахунок № 31114029700008, отримувач: УДКС України у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, код 37989253, банк отримувача ГУДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012;
- стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю ДШПРОПРОМЖИТЛОБУД-4 (ЄДРПОУ 32887253) на користь бюджету 36 011,02 грн. з земельного податку, отримувач УДКС України у Красногвардійському районі м. Дніпропетровську код ЄДРПОУ 37989253 за кодом бюджетної класифікації 18010500 на рахунок №33212811700008, банк отримувача ТУ ДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що у зв'язку з нарощуванням податкового боргу та відсутністю погашення узгодженого грошового зобов'язання, утворився зазначений податковий борг. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.
Згідно п.4 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
На адресу відповідача судом було направлено копію ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі та інформацію про права та обов'язки осіб, які беруть участь у справі, які були отримані 17.02.2016р., що підтверджено рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
У строк встановлений ч. 3 ст. 183-2 КАС України, заперечень проти позиву або заяви про визнання позову до суду відповідач не надав.
Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Суд, дослідивши наявні в справі докази та оцінивши їх у сукупності вважає необхідним задовольнити позов повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропромжитлобуд-4 (код ЄДРПОУ 32887253) (далі - ТОВ Дніпропромжитлобуд-4 , відповідач) зареєстровано 25.03.2004р. як юридична особа та перебуває на обліку в органах державної податкової служби як платник податків з 26.01.2006р.
Відповідач має податковий борг по податку на прибуток у загальній сумі - 49 731,33 грн., що виник внаслідок наступного.
28.02.2015 року відповідачем було подано до ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звітну податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2014 рік, якою самостійно задекларовано до сплати 9573 грн.
У зв'язку зі сплатою податкового боргу з податку на прибуток підприємства поза межами встановленого терміну, у відповідності до ст.129 Податкового кодексу України було нараховано пеню у сумі 1175,39 грн.
20.05.2015 року відповідачем було подано до ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2015 року, якою самостійно задекларовано до сплати 1213 грн.
Сплата грошового зобов'язання за податковою декларацією з податку на додану вартість за квітень 2015 року по терміну сплати 30.05.2015р. була частковою та залишок непогашеної заборгованості склав 883,21 грн.
22.06.2015 року відповідачем було подано до ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2015 року, якою самостійно задекларовано до сплати 756 грн.
29.06.2015 року відповідачем було подано до ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2015 року, якою самостійно задекларовано до сплати 1109 грн.
Також у зв'язку зі сплатою податкового боргу з податку на додану вартість поза межами встановленого терміну, у відповідності до ст.129 Податкового кодексу України було нараховано пеню у сумі 223,71 грн.
30.01.2014 року відповідачем було подано до ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звітну податкову декларацію з плати за землю, якою самостійно визначено зобов'язання з земельного податку за 2014 рік в загальній сумі 44597,75 грн., із розрахунку січень-листопад 2014 року по 3716,48 грн. щомісяця та грудень 2014 року - 3716,47 грн.
По терміну сплати 30.01.2015р. грошове зобов'язання з земельного податку за грудень 2014 року відповідачем сплачено частково та заборгованість за декларацією від 30.01.2014 року складає 1902,88 грн.
29.01.2015 року відповідачем було подано до ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звітну податкову декларацію з плати за землю, якою самостійно визначено зобов'язання з земельного податку за 2015 рік в загальній сумі 55702,77 грн., із розрахунку січень-листопад 2015 року по 4641,90 грн. щомісяця та грудень 2015 року - 4641,87 грн.
По термінам сплати 02.03.2015р., 30.03.2015р., 30.04.2015р.. 30.05.2015р., 30.06.2015р., 30.07.2015р., 30.08.2015р. грошові зобов'язання на загальну суму 34396,18 грн. відповідачем не сплачені.
Також у зв'язку зі сплатою податкового боргу з земельного податку поза межами встановлених термінів, у відповідності до ст.129 Податкового кодексу України було нараховано пеню у сумі 1 614,84 грн.
У зв'язку з тим, що сплата грошових зобов'язань з земельного податку за 2014 рік та за 2015 рік була частковою, залишок непогашеної заборгованості відповідача склав 36011,02 грн.
Відповідно до ст. 67, 68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом; кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Статтею 36 Податкового кодексу України (надалі - Кодекс) встановлено податковий обов'язок платника податку сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом 49.2. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України,, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
За правилами п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаються відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями.
Згідно вимог п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобовязання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частинами власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно до п.п. 129.1, 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який, згідно п.п. 14.1.175 ст. 14 Кодексу, становить сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій зі їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк.
Грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію (п. І4.1.39).
Таким чином, вищевказана заборгованість відповідача становить узгоджене грошове (податкове) зобов'язання та, внаслідок його несплати, - податковий борг.
Згідно ст. 59 Кодексу податкова вимога надсилається (вручається) платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення(п. 59.4). У разі коли у платника податків, якому надіслано вимогу, сума боргу збільшується, погашенню підлягає всі сума боргу, що виник після надіслання (вручення) вимоги (п. 59.5).
У зв'язку з чим, на виконання вимог п. 59.1 ст. 59 ПК України на адресу відповідача була направлена податкова вимога від 19.02.2014 р. № 37-25 на суму податкового боргу у розмірі 3300,51 грн.
Доказів оскарження зазначеної податкової вимоги матеріали справи не містять.
Відповідно до п. 59.5 у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу, що виник після надіслання (вручення) вимоги.
В даному випадку податковий борг ТОВ Дніпропромжитлобуд-4 не переривався.
Підстави ж для відкликання податкової вимоги встановлені ст. 60 Кодексу, - такі підстави для відкликання вимог у даному випадку відсутні.
Відповідно п. 60.6 ст. 60 Кодексу якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
Отже, Податковий кодекс не передбачає направлення необмеженої кількості податкових вимог в залежності від будь-яких обставин. Направлення нової податкової вимоги можливе виключно у разі відкликання попередньої відповідно до Кодексу, наприклад, у зв'язку із погашенням боргу у повному обсязі. Натомість існування боргу, який виник раніше і має певну динаміку часткового збільшення/зменшення, унеможливлює прийняття інших вимог до повного зменшення абсолютного значення цього боргу на конкретну дату.
Погашенням податкового боргу є зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом (п.п. 14.1.152 ст. 14 Кодексу).
Кодекс не містить також положень які б визнавали недійсними вимоги прийняті у попередніх періодах щодо боргу, який існує на даний час.
Вимоги ст. 19 Конституції України забороняють державним органам вчинення дій, що не передбачені чинним законодавством.
Таким чином, податкова вимога, що надіслані Відповідачу є чинною, погашенню підлягає вся сума податкового боргу, що виник після надіслання цієї вимоги, а законодавчі підстави для відкликання податкових вимог або прийняття нових чи окремих податкових вимог - відсутні.
Потрібно також враховувати положення п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу, згідно якої у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зараховувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Порядок погашення податкового боргу платника податків встановлено Податковим кодексом. Так, згідно ст. 95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.1 - 95.3) .
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 Кодексу).
Згідно ст. 41 Кодексу органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах їх повноважень, є органами стягнення (виключно) (орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених ПК або іншими законами України (п. 14.1.137 Кодексу).
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом Державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, враховуючи відсутність заперечень, позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 14, 16, 20, 36, 46, 49, 54, 57-59, 87, 95, 286 Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 128, 160-163, 167, 183-2, 186, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропромжитлобуд-4 про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю ДШПРОПРОМЖИТЛОБУД-4 (ЄДРПОУ 32887253) на користь бюджету податковий борг:
- по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 10 748,39 грн., за кодом бюджетної класифікації 11021000 на рахунок № 33113318700008, отримувач: УДКС України у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, код 37989253, банк отримувача ГУДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012;
- по податку на додану вартість у сумі 2 971,92 грн., за кодом бюджетної класифікації 14010100 на рахунок № 31114029700008, отримувач: УДКС України у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, код 37989253, банк отримувача ГУДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012;
- з земельного податку у сумі 36011,02 грн., за кодом бюджетної класифікації 18010500 на рахунок №33212811700008, отримувач УДКС України у Красногвардійському районі м. Дніпропетровську код ЄДРПОУ 37989253, банк отримувача ТУ ДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2016 |
Оприлюднено | 21.03.2016 |
Номер документу | 56486929 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні