У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 688/3675/15-а
Головуючий у 1-й інстанції: Головко Н.П.
Суддя-доповідач: Мельник-Томенко Ж. М.
10 березня 2016 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Мельник-Томенко Ж. М.
суддів: Сторчака В. Ю. Ватаманюка Р.В. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Коваль К.В.,
позивача - ОСОБА_2
представника позивача - ОСОБА_3, представник на підставі довіреності
представника відповідача - Лебедюк Максим Володимирович, представник на підставі довіреності
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м. Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області на постанову Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 29 грудня 2015 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
У вересні 2015 року ОСОБА_2 звернулась до Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області з позовом до управління Пенсійного фонду України в м. Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання вчинити дії.
Постановою Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 29 грудня 2015 року адміністративний позов задоволено, а саме: визнано протиправними дії управління Пенсійного фонду України в м. Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області щодо відмови призначити пенсію за вислугою років ОСОБА_2, зобов'язано управління Пенсійного фонду України в м.Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області зарахувати до спеціального стажу ОСОБА_2 роботу в Ізяславському ТОВ "Медтехторгсервіс" (ІК 21315788) на посаді фармацевта в Шепетівському аптечному кіоску з 14 грудня 1994 року по 30 вересня 1998 року, на посаді завідуючої аптечним кіоском №5 в м. Шепетівка Хмельницької області з 01 жовтня 1998 року по 20 червня 2003 року, на посаді фармацевта у фізичної особи підприємця "ОСОБА_5" з 03 березня 2008 року по 28 лютого 2015 року та призначити їй пенсію за вислугою років на підставі п."е" ст.55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 27 березня 2015 року.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів неповного з'ясування обставин справи, що призвело до неправильного вирішення справи та прийняти нову постанову, якою у задоволені позову відмовити.
В судовому засіданні позивач та його представник заперечували проти задоволення апеляційної скарги.
Представник відповідача підтримав вимоги викладені в апеляційній скарзі та просив їх задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_2 народилась ІНФОРМАЦІЯ_1. У 1989 році закінчила Житомирське фармацевтичне училище по спеціальності "Фармація" і їй присвоєно кваліфікацію "фармацевт", що підтверджується копією диплому серії НОМЕР_2.
Згідно з записів трудової книжки серії НОМЕР_3 ОСОБА_2 починаючи з 14 грудня 1994 року по 30 вересня 1998 року працювала на посаді фармацевта в Ізяславському ТОВ "Медтехторгсервіс". 01 жовтня 1998 року переведена у вказаному товаристві на посаду завідуючої аптечним кіоском №5 в м. Шепетівка Хмельницької області, де працювала до 20 червня 2003 року. Крім того, з 03 березня 2008 року по 28 лютого 2015 року працювала на посаді фармацевта у фізичної особи-підприємця ОСОБА_5
27 березня 2015 року ОСОБА_2 звернулась до управління Пенсійного фонду України в м. Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області з заявою про призначення пенсії за вислугою років.
Відповідно до листа управління Пенсійного фонду України в м.Шепетівка та Шепетівському районі Хмельницької області від 13 травня 2015 року №5232/05 позивачу відмовлено в призначенні пенсії за вислугу років, в зв'язку з відсутністю спеціального стажу роботи. У листі зазначено, що період роботи з 14 грудня 1994 року по 30.09.1998 року на посаді фармацевта в Ізяславському ТОВ "Медтехторгсервіс", а з 01 жовтня 1998 року по 20 червня 2003 року на посаді завідуючої аптечним кіоском №5 в м. Шепетівка Хмельницької області неможливо підтвердити первинними документами у зв'язку з тим, що організація ліквідована та документи до архіву не передавались. Період роботи з 03 березня 2008 року по 28 лютого 2015 року на посаді фармацевта в фізичної особи-підприємця ОСОБА_5, також неможливо підтвердити, оскільки в організації відсутні документи, які підтверджують належність закладу до аптеки. Крім того зазначено, що загальний стаж роботи позивача складає 26 років 6 місяців 26 днів, стаж роботи на посадах, які дають право на пенсію за вислугу років зараховано лише 9 років 7 місяців 26 днів.
Позивач, вважаючи такі дії управління Пенсійного фонду України в м. Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області протиправними, звернулась за захистом своїх прав до суду.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що спірний період підлягає зарахуванню до спеціального стажу роботи позивача, достатнього для призначення пенсії за вислугу років, відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції із наступних підстав.
Згідно записів у трудовій книжці, ОСОБА_2 працювала в Ізяславському ТОВ "Медтехторгсервіс" (ІК 21315788) на посаді фармацевта в Шепетівському аптечному кіоску з 14 грудня 1994 року по 30 вересня 1998 року та на посаді завідуючої аптечним кіоском №5 в м. Шепетівка Хмельницької області з 01 жовтня 1998 року по 20 червня 2003 року.
Згідно довідки Головного управління статистики у Хмельницькій області від 13 листопада 2015 року №02.3-11/928 ТОВ "Медтехторгсервіс" (ІК 21315788) було зареєстроване Ізяславською районною державною адміністрацією 23.12.1993 року та включене до ЄДРПОУ у квітні 1994 року, значилося в інформаційній базі ЄДРПОУ до вересня 2007 року, було ліквідоване та вилучене з реєстру, у зв'язку з визнанням його банкрутом.
З повідомлення Державної служби з лікарських засобів у Хмельницькій області від 29 грудня 2015 року №600/05-43 встановлено, що відповідно до Єдиної автоматизованої інформаційної системи "Лабораторний комплекс контролю якості лікарських засобів і медичної продукції", дані якої базуються на даних Ліцензійного реєстру з виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, Товариство з обмеженою відповідальністю "Медтехторгсервіс" (код ЄДРПОУ 21315788) з 1994 по 2003 рік мало ліцензії на здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами: серії АА №049330 термін дії з 21.03.2001 року по 04.05.2002 року та серії АА №313761 термін дії з 17.04.2002 року по 17.04.2005 року.
Крім того, ОСОБА_2 починаючи з 03 березня 2008 року по 28 лютого 2015 року працювала на посаді фармацевта у фізичної особи- підприємця ОСОБА_5
Відповідно до трудового договору від 03.03.2008 року між позивачем і фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 укладено безстроковий трудовий договір, за яким ОСОБА_2 зобов'язувалась виконувати роботу фармацевта.
Відповідно до акту зустрічної перевірки достовірності видачі документів про стаж та заробітну плату для призначення пенсії від 09 квітня 2015 року, що міститься в пенсійній справі ОСОБА_2, остання працювала у ФОП ОСОБА_5 на підставі трудового договору з 03.03.2008 року по 28.02.2015 року. Перевіркою встановлено, що ФОП здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі лікарськими засобами НОМЕР_4 від 03 квітня 2012 року виданої ФОП ОСОБА_6, у якій зазначено місце провадження діяльності Аптека НОМЕР_5 "ІНФОРМАЦІЯ_2".
Відповідно до інформації Державної служби з лікарських засобів у Хмельницькій області від 29 грудня 2015 року №601/05-43 ФОП ОСОБА_6 у 2008 році мав ліцензію на здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами серії НОМЕР_6 (термін дії з 08.05.2007 року по 28.04.2012 року).
Відповідно до ліцензії про здійснення діяльності серії НОМЕР_4, виданої 24 квітня 2012 року ФОП ОСОБА_6 (ІК НОМЕР_1) має право на здійснення роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
Згідно довідки від 18 грудня 2015 року виданої ФОП "ОСОБА_6" позивач працювала на посаді фармацевта в аптеці "ІНФОРМАЦІЯ_2" у період з 03 березня 2008 року по 28 лютого 2015 року згідно договору №22190800148 від 03.03.2008 року.
Відповідно ст.62 Закону України Про пенсійне забезпечення основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.
Згідно з ст. 52 Закону України Про пенсійне забезпечення , право на пенсію за вислугу років мають, зокрема, працівники охорони здоров'я.
Пунктом "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" визначено, що право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.
Згідно Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року № 909, лікарі та середній медичний персонал (незалежно від найменування посад), які працюють в лікарняних закладах, лікувально-профілактичних закладах особливого типу, лікувально-трудових профілакторіях, амбулаторно-поліклінічних закладах, закладах швидкої та невідкладної медичної допомоги, закладах переливання крові, закладах охорони материнства і дитинства, санаторно-курортних закладах, санаторно-епідеміологічних закладах, діагностичних центрах мають право на пенсію за вислугу років при наявності спеціального стажу роботи не менше 25 років.
Відповідно Переліку до спеціального стажу, який дає право на пенсію за вислугу років, зараховуються періоди роботи на посадах провізорів, фармацевтів (незалежно від найменування посад), лаборантів в аптеках, аптечних кіосках, аптечних магазинах, контрольно-аналітичних лабораторіях. Відповідно до примітки 2 Переліку робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах, передбачених цим Переліком, дає право на пенсію незалежно від форми власності та відомчої підпорядкованості закладів і установ.
Таким чином, підставою для призначення пенсії за вислугу років є робота на посаді провізора чи фармацевта у закладі, віднесеному до закладів охорони здоров'я, при наявності загального стажу від 25 до 30 років, незалежно від віку.
При цьому, відповідно до п. 3 наказу Міністерства охорони здоров'я № 385 від 28.10.2002 "Про затвердження переліків закладів охорони здоров'я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров'я" до фармацевтичних (аптечних) закладів відносяться: аптека, аптечна база (склад), база (склад) медичної техніки, база спеціальною медичного постачання (центральна, республіканська, обласна), контрольно-аналітична лабораторія, лабораторія з аналізу якості лікарських засобів, магазин (медичної техніки, медичної оптики).
Згідно Наказу Міністерства охорони здоров'я від 31.10.2011 р. № 723 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами" аптека - заклад охорони здоров'я, основним завданням якого є забезпечення населення, закладів охорони здоров'я, підприємств, установ та організацій лікарськими засобами шляхом здійснення роздрібної торгівлі.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я"(у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), заклади охорони здоров'я підлягають акредитації у випадках та в порядку, визначених Кабінетом Міністрів України. Не підлягають обов'язковій акредитації аптечні заклади. Акредитація аптечних закладів може здійснюватися на добровільних засадах.
Крім того, відповідно до пункту 1 Порядку державної акредитації закладу охорони здоров'я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. N 921) акредитація закладу охорони здоров'я (далі - акредитація) - це офіційне визнання наявності у закладі охорони здоров'я умов для якісного, своєчасного, певного рівня медичного обслуговування населення, дотримання ним стандартів у сфері охорони здоров'я, відповідності медичних (фармацевтичних) працівників єдиним кваліфікаційним вимогам.
Згідно з пунктом 2 зазначеного Порядку акредитації підлягають всі заклади охорони здоров'я (далі - заклади) незалежно від форми власності, крім аптечних, акредитація яких може здійснюватися на добровільних засадах.
Отже, передбачено добровільний порядок проходження акредитації аптечних (фармацевтичних) закладів.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" наявність ліцензування у ліцензіата є опосередкованим підтвердженням віднесення його аптечного закладу до закладів охорони здоров'я та одночасно ліцензія є єдиним документом дозвільного характеру, який дає право на заняття суб'єктам господарювання певним видом господарської діяльності (оптова, роздрібна торгівля лікувальними засобами), а також засвідчує спроможність закладу здійснювати зазначену вище господарську діяльність.
Враховуючи зазначені норми права, колегія суддів приходить до висновку, що оскільки позивач працювала у закладах охорони здоров'я (аптека) на посаді фармацевта протягом періодів зазначених у трудовій книжці, стаж її роботи становить понад 25 років і подала відповідачу відповідні документи, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що позивач має право на пенсію за вислугу років відповідно пункту "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Отже, доводи апеляційної скарги та апелянта спростовуються висновками суду першої інстанції, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства, через що рішення суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м. Шепетівці та Шепетівському районі Хмельницької області залишити без задоволення, а постанову Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 29 грудня 2015 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 17 березня 2016 року.
Головуючий Мельник-Томенко Ж. М. Судді Сторчак В. Ю. Ватаманюк Р.В.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2016 |
Оприлюднено | 21.03.2016 |
Номер документу | 56517752 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області
Головко Н. П.
Адміністративне
Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області
Головко Н. П.
Адміністративне
Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області
Головко Н. П.
Адміністративне
Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області
Головко Н. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні