Ухвала
від 15.03.2016 по справі 758/3187/16-к
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/3187/16-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2016 року слідчий суддя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання слідчого слідчого управління фінансових розслідувань ДПІ у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві підполковника податкової міліції ОСОБА_3 , про призначення позапланової документальної перевірки, по кримінальному провадженню № 42015100070000232, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.11.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 205 КК України -

В С Т А Н О В И В :

Слідчий слідчого управління фінансових розслідувань ДПІ у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві підполковник податкової міліції ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором Київської місцевої прокуратури № 7 м. Києва ОСОБА_4 , звернувся до суду з клопотанням про призначення позапланової перевірки.

Клопотання мотивує тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві здійснюється досудове розслідування кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015100070000232 від 16.11.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 205 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно даних Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України є засновником, директором та головним бухгалтером, в одній особі, суб`єкта господарської діяльності - юридичної особи: ТОВ «Інкор-Трейд».

Так, в кінці вересня 2014 року його знайома ОСОБА_6 , запропонувала йому заробіток в розмірі 1000 грн. з приводу створення на його ім`я, суб`єкта господарської діяльності ТОВ «Інкор-Трейд», з метою прикриття незаконної діяльності невстановлених осіб.

ОСОБА_5 , усвідомлюючи противоправний характер своїх дій, запропонованих йому знайомою ОСОБА_7 , як майбутнього засновника та власника створеного підприємства, усвідомлюючи, що підприємство реєструється на його ім`я, з метою прикриття незаконної діяльності третіх осіб, з корисливих спонукань, щодо незаконного збагачення за вчинення вказаних протиправних дій, погодився на таку пропозицію. В подальшому невстановленій слідством особі ОСОБА_5 надав свій паспорт та довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру, з якого зроблено ксерокопію.

Так, 04.03.2015 року, ОСОБА_5 , разом з невстановленою особою, прослідував до приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 , за адресою: м. Київ, вул. Тургенівська, 16, офіс 67, де за вказівкою невстановленої особи підписав, попередньо виготовлений статут ТОВ «Інкор-Трейд». Під час підписання Статуту товариства, приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 перевірив справжність підпису та встановив особу ОСОБА_5 , вказану нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій за № 293, в якому особисто розписався ОСОБА_5 .

Як попередньо було домовлено ОСОБА_5 , після виходу від приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 , передав, тобто збув невстановленій особі нотаріально посвідчений документ (Статут) ТОВ «Інкор-Трейд», за що отримав грошову винагороду у розмірі 1000 грн.

Статут ТОВ «Інкор-Трейд» підписаний ОСОБА_5 , як нібито засновником зазначеного підприємства, і переданий ним з метою використання іншим особам, був наданий невстановленою слідством особою 30.03.2015 року до відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Голосіївському районі реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві для реєстрації підприємства, та зареєстрований за № 10681050004030760 від 30.03.2015 року.

ОСОБА_5 реєструючи ТОВ « Інкор-Трейд», та призначаючи себе керівником товариства, не мав наміру здійснювати фінансово-господарську діяльність від імені вказаного підприємства, а саме: укладати фінансово-господарські договори з підприємствами контрагентами про купівлю-продаж товарно-матеріальних цінностей, виконання робіт, надання послуг, перераховувати/отримувати грошові кошти, з використанням рахунків підприємства, за проведені вищевказані дії.

Виходячи з вищевикладеного, ТОВ «Інкор-Трейд» створювалось для здійснення діяльності спрямованої на проведення операцій пов`язаних з наданням податкової вигоди третім особам, тобто здійснення протиправної діяльності.

Дії ОСОБА_5 по створенню юридичної особи ТОВ « Інкор-Трейд» вчинені в порушення законодавчих актів України, що регулюють діяльність суб`єктів підприємництва, а саме Цивільного Кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

У зв`язку з вищевикладеним, ОСОБА_5 , своїми діями, які виразились у пособництві створення суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) ТОВ «Інкор-Трейд» надав змогу невстановленим слідством особам незаконно сформувати податковий кредит з податку на додану вартість ТОВ «Компанія Тітал» (код ЄДРПОУ 24571799), ТОВ «Трейд Максима» (код ЄДРПОУ 38179037), ТОВ «Продрезинотех» (код ЄДРПОУ 39458081), ТОВ «Фрукт Мастер» (код ЄДРПОУ 39111839), ПП «Торгова компанія «Стар Трейд» (код ЄДРПОУ 37501839), ТОВ «Укрпромспец ЛТД» (код ЄДРПОУ 39465146), ТОВ «Баден Сервіс» (код ЄДРПОУ 39653841), ТОВ «Трейдлоджик» (код ЄДР 39457968) та інші, шляхом відображення фіктивних фінансово-господарських взаємовідносин.

Допитаний ОСОБА_5 дав показання, в яких фактично, визнав себе винним у всіх інкримінованих злочинах та зазначив: що зареєстрував ТОВ «Інкор-Трейд» за грошову винагороду, до господарської діяльності, передбаченої Статутом товариства, відношення ніякого не має. Крім того реєструючи ТОВ «Інкор-Трейд» не мав наміру здійснювати фінансово-господарську діяльність від імені вказаного підприємства, а саме: укладати фінансово-господарські договори, угоди з підприємствами контрагентами про купівлю-продаж товарно-матеріальних цінностей, отримувати грошові кошти з використанням рахунків підприємства, тощо. Бухгалтерський та податковий облік не здійснював, звітність до Державних органів не подавав та не підписував. Статутний капітал ТОВ «Інкор-Трейд» не формував.

Підписуючи реєстраційні документи ТОВ «Інкор-Трейд» ОСОБА_5 усвідомлював противоправний характер своїх дій, а також можливі наслідки діяльності підприємства, оскільки використовуючи підписані документи буде здійснюватись протиправне діяння.

Одним із СГД, що скористалось реквізитами ТОВ «Інкор-Трейд» є ТОВ «Компанія Тітал», яке на протязі 2015 року використовуючи реквізити підприємства з ознаками фіктивності ТОВ «Інкор-Трейд» незаконно сформувало податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму близько 450 тис. грн., в результаті чого до бюджету держави не надійшли грошові кошти на зазначену суму. ТОВ «Компанія Тітал» відповідно до баз даних податкової служби зареєстроване 28.11.1996 року Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією, перебуває на обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві та являється платником податку на додану вартість з 16.10.2007 року.

Відповідно до п.п. 2 п. 1 ст. 75 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями), документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленному законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану графіка перевірок.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених Податковим кодексом України.

Так відповідно до п.п. 11 п. 1 ст. 78 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями), документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

На підставі вище викладеного, виникла необхідність у проведенні позапланової документальної перевірки ТОВ «ТОВ «Компанія Тітал» на предмет своєчасності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, у т.ч. при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Інкор-Трейд» за 2015 рік, з метою відшкодування завданих державі збитків.

Крім того, слід зазначити що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, а також враховуючи характер вчинення кримінального правопорушення необхідні спеціальні знання в галузі бухгалтерського обліку та аудиту в зв`язку з чим проведення позапланових документальних перевірок відповідно до Наказу №484 від 09.07.2015 року «Про функціональні повноваження структурних підрозділів териториальних органів ДФС» закріплено за Офіс аудит Головним управлінням ДФС у м. Києві.

Враховуючи, що для проведення перевірки необхідні спеціальні знання у сфері бухгалтерського обліку та оподаткування, слідчий просив надати дозвіл у кримінальному провадженні № 42015100070000232 від 16.11.2015 року на проведення позапланової документальної перевірки ТОВ «Компанія Тітал» (код ЄДРПОУ 24571799), що перебуває на податковому обліку в ДПІ у Голосіївського району ГУ ДФС у місті Києві, щодо своєчасності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, у тому числі при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Інкор-Трейд» (код ЄДРПОУ 38515557) за 2015 рік.

Проведення позапланової документальної перевірки доручити співробітниками Офісу аудиту ГУ ДФС у м. Києві.

Результати проведення перевірки направити у максимально короткі строки до СУ ФР ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав з вищевикладених підстав, просить його задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши слідчого, вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про його задоволення у зв`язку з наступним.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно з ч. 2 ст. 94 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких пунктом 4 частини другої статті 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Разом із тим, на даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» у зв`язку із запровадженням статтею 31 Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами Кабінет Міністрів України постановив: 1. Установити, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об`єктів суб`єктів електроенергетики та суб`єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження; 2. Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України; 3. Міністерствам з урахуванням європейського досвіду опрацювати питання стосовно зменшення кількості контролюючих органів, усунення дублювання, скорочення обсягу та децентралізації функцій і контрольно-наглядової роботи та подати до 1 вересня 2014 р. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозиції для їх узагальнення та внесення Кабінетові Міністрів України в установленому порядку відповідних проектів актів законодавства.

Задовольняючи клопотання про проведення позапланової перевірки виходжу з того, що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, а також враховуючи характер вчиненого кримінального правопорушення необхідні спеціальні знання.

На підставі викладеного, керуючись положеннями Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» та ст.ст. 2, 36, 91-93 КПК України, слідчий суддя,-

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання слідчого слідчого управління фінансових розслідувань ДПІ у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві підполковника податкової міліції ОСОБА_3 , про призначення позапланової документальної перевірки - ЗАДОВОЛЬНИТИ.

Призначити перевірку ТОВ «Компанія Тітал» (код ЄДРПОУ 24571799), що перебуває на податковому обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві, щодо своєчасності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, у тому числі при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Інкор-Трейд» (код ЄДРПОУ 38515557) за 2015 рік.

Проведення позапланової документальної перевірки доручити співробітниками Офісу аудиту ГУ ДФС у м. Києві.

Визначити тривалість проведення перевірки - п`ятнадцять робочих днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.03.2016
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу56657479
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —758/3187/16-к

Ухвала від 15.03.2016

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Роман О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні