Ухвала
від 07.04.2016 по справі 621/697/16-к
ЗМІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №621/697/16

Пр. №1-кс/621/71/16

УХВАЛА

Іменем України

07 квітня 2016 року м. Зміїв

Слідчий суддя Зміївського районного суду Харківської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , з участю прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши клопотання слідчого Зміївського відділення Чугуївського ВП ГУ НП в Харківській області ОСОБА_4 , погоджене начальником Зміївського відділу Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_3 про проведення позапланової виїзної перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства в рамках досудового розслідування,

встановив:

Слідчий Зміївського відділення Чугуївського ВП ГУ НП в Харківській області ОСОБА_4 , у провадженні якого знаходяться матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015220300000003 від 20 квітня 2015 року за фактом самовільного зайняття земельної ділянки та самовільного будівництва на прибережній смузі річки Мжа по вул.. Миру в с. Пролетарське Зміївського району Харківської області, звернувся до суду з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки в частині додержання природоохоронного законодавства, пов`язаної з використанням та охороною земель, і визначення розміру шкоди, завданої в результаті самовільного зайняття земельної ділянки та здійснення самовільного будівництва на прибережній смузі річки Мжа, за адресою: Харківська область, Зміївський район, с. Пролетарське, вул. Перемоги, буд. 8. Проведення позапланової виїзної ревізії просив доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Харківській області, яка знаходиться за адресою: 61022, м. Харків, пл. Свободи, 5, Держпром, 1 під`їзд, 2 поверх.

В обґрунтування клопотання зазначив наступне:

Невстановлена особа, самовільно зайняла земельну ділянку та здійснила самовільне будівництво на прибережній смузі річки Мжа, за адресою: с. Пролетарське, вул. Перемоги, буд. 8, Зміївського району, Харківської області. Відомості про вчинене кримінальне правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№42015220300000003від 20 квітня 2015 року.

В ході досудового розслідування допитаний в якості свідка заявник ОСОБА_5 пояснив, що у 2011 році в кінці літа, невстановленою особою, що мешкає на земельній ділянці, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , почав за допомогою техніки порушувати цілісність берегової лінії річки Мжа, а саме викопувати піщаний грунт з дна та берегу річки, після чого його було розгорнуто по території вищевказаної земельної ділянки. Наступного року невстановленою особою за вищевказаною адресою, були встановлені бетонні блоки, що сполучалися з межею земельної ділянки до берегу річки. Тим самим було заблоковано фізичний доступ до берегової лінії річки Мжа як заявнику, так і місцевим мешканцям с. Пролетарське, Зміївського району, Харківської області.

10 червня 2015 року проведено огляд місця події за адресою: АДРЕСА_1 , в ході якого виявлено споруду із бетонних блоків та цегляної кладки у вигляді стіни, яка з`єднана з парканом, яким огороджено вищевказане домоволодіння та направлена до берегової смуги річки Мжа.

Відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ № 509532 від 27 листопада 2009 року, даний акт виданий на ім.»я ОСОБА_6 , на земельну ділянку розміром 0,1526 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Цільове призначення (використання) земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель. Кадастровий номер земельної ділянки 6321786505:00:001:0023.

Згідно довідки комунального підприємства «Зміївське бюро технічної інвентаризації» №15 від 17 лютого 2016 року, згідно архівних матеріалів БТІ станом на 31 грудня 2012 року, будинок АДРЕСА_1 , належав в цілому ОСОБА_7 , на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого Харківським міським приватним нотаріусом ОСОБА_8 02 липня 2009 року р-р № 915.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, будинок АДРЕСА_1 належить ОСОБА_7 .

Відповідно довідки, виданої Чемужівською сільською радою № 982від 19 червня 2015 року, згідно записів погосподарських книг домоволодіння, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві власності ОСОБА_7 та за вказаною адресою ніхто не зареєстрований.

Ознайомившись з матеріалами кримінального провадження, вислухавши думку прокурора, який підтримав клопотання з підстав, викладених у ньому, дійшов наступного:

Доводи клопотання підтверджуються даними витягу з ЄРДР щодо кримінального провадження №42015220300000003 від 20 квітня 2015 року; даними довідки КП «Зміївське БТІ», Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, даними копії Державного акту на право власності на земельну ділянку та планом до неї, даними з копії протоколу допиту свідка ОСОБА_5 , копії договору купівлі продажу житлового будинку з надвірними будівлями та недобудованого будинку від 02 липня 2009 року, даними протоколу огляду місця події та фото таблиці до нього, даними з копії витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно.

Відповідно до приписів ч. ч. 1 та 2 ст. 132 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду та клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Пунктом другим Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій,

оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», державний нагляд (контроль) у галузі використання та охорони земель здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Згідно п. 1 «Положення про Державну екологічну інспекцію України», затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.

Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно пп.пп. «б», п.п. 2 п. 4 Положення Державна екологічна інспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель щодо: консервації деградованих і малопродуктивних земель; збереження водно-болотних угідь; виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами; додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій; ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.

Відповідно до п.п. 5, 12 п. 6 Положення Держекоінспекція в межах своїх повноважень має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження, а також розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.

Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря). Територіальним органом Держекоінспекції України у Харківській області є Державна екологічна інспекція у Харківській області.

Відповідно до ч. ч. 7, 8, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Відповідно до ст. 85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Відповідно до ст. 86 КПК України доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.

Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення. Відповідно до ч. 1, п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Слідчий ОСОБА_4 у клопотанні та прокурор ОСОБА_3 під час розгляду клопотання довели наявність достатніх підстав вважати, що проведення позапланової виїзної перевірки щодо додержання вимог природоохоронного законодавства, пов`язаного з використанням та охороною земель, і визначення розміру шкоди, завданої в результаті самовільного зайняття земельної ділянки та здійснення самовільного будівництва на прибережній смузі річки Мжа, за адресою: АДРЕСА_1 , є необхідним для всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження.

За таких обставин, клопотання слідчого про проведення позапланової виїзної перевірки щодо додержання вимог природоохоронного законодавства в рамках досудового розслідування є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Термін проведення ревізії належить визначити в 15 робочих днів починаючи з 06 квітня 2016 року.

На підставі викладеного, керуючись ч. ч. 7, 8, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст. ст. 84-86, 93, 94, 99 КПК України,

постановив:

Клопотання слідчого Зміївського відділення Чугуївського ВП ГУ НП в Харківській області ОСОБА_4 , погоджене начальником Зміївського відділу Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_3 - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки в частині додержання природоохоронного законодавства, пов`язаної з використанням та охороною земель, і визначення розміру шкоди, завданої в результаті самовільного зайняття земельної ділянки та здійснення самовільного будівництва на прибережній смузі річки Мжа, за адресою: Харківська область, Зміївський район, с. Пролетарське, вул. Перемоги, буд. 8.

Проведення позапланової виїзної перевірки доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Харківській області, яка знаходиться за адресою: 61022, м. Харків, пл. Свободи, 5, Держпром, 1 під`їзд, 2 поверх.

Строк проведення позапланової виїзної перевірки встановити у 15 робочих днів: початок 06 квітня 2016 року, останній день 20 квітня 2016 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудЗміївський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення07.04.2016
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу56991998
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —621/697/16-к

Ухвала від 07.04.2016

Кримінальне

Зміївський районний суд Харківської області

Вельможна І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні