Ухвала
від 08.04.2016 по справі 369/3339/16-к
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/3339/16-к

Провадження № 1-кс/369/748/16

У Х В А Л А

іменем України

м.Київ 08.04.2016 року

Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури юриста 2 класу ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016110000000021, відомості про яке 15.01.2016 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.197-1 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Старший прокурор групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурор Києво-Святошинської місцевої прокуратури юрист 2 класу ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду.

Свої вимоги прокурор мотивує тим, що Києво-Святошинським відділом поліції Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42016110000000021 від 15.01.2016 за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.197-1 КК України, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом самовільного будівництва будівель і споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці в адміністративних межах Личанської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

У ході досудового розслідування встановлено, що 03.12.2004 між Києво-Святошинською районною державною адміністрацією та ПП «Ніка», код ЄДРПОУ 31982708 на підставі розпорядження Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 19.11.2004 за №492 укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 5,4030 га (під водою 5,2024 га, пасовищ 0,2006 га) для риборозведення в адміністративних межах Личанської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області строком на 25 років (кадастровий номер земельної ділянки 3222484600:02:005:0004).

Відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань правонаступником ПП «Ніка» є ТОВ «Магістраль-2007».

Крім цього, 30.04.2013 між Києво-Святошинською районною державною адміністрацією та ОСОБА_4 (і.к. НОМЕР_1 ) на підставі розпорядження Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 29.04.2013 за №332 укладено договір оренди водного об`єкта загальнодержавного значення №108, згідно з яким ОСОБА_4 передано в платне користування на умовах оренди водний об`єкт, площа водного дзеркала якого складає 5,4030 га, для риборозведення в адміністративних межах Личанської сільської ради, Києво-Святошинського району Київської області строком на 25 років.

Допитаний як свідок головний лісничий ДП «Київське лісове господарство» повідомив, що в 2014 році під час обстеження лісових масивів працівниками лісової охорони Приміського лісництва було виявлено в кварталі 47 виділ 12, 22, 23, 24, 29 тимчасовий дерев`яний паркан та тимчасові дерев`яні будинки і бесідки в кількості 8 штук, про що складено рапорт, який разом із копіями планшету з відміткою про місце розташування порушення та таксаційного опису були направлені до правоохоронних органів, оскільки погодження на їх встановлення ДП «Київлісгосп» не надавало.

Крім цього, чоловіку ОСОБА_4 , яка є орендарем водойми, розміщеній на даній території, було вручено припис про усунення порушень лісового законодавства, а саме прибрати будинки, паркан та засмічення.

У подальшому, під час чергового обстеження лісових масивів лісової охорони Приміського лісництва було встановлено, що вимоги припису частково виконано, а саме прибрано паркан, який огороджував ділянку лісового фонду. Однак дерев`яні тимчасові будинки, альтанки та підсобні приміщення залишились і продовжують використовуватись.

Разом із цим, ОСОБА_4 у грудні 2014 року зверталась на адресу ДП «Київлісгосп» стосовно надання погодження на виділення їй лісової ділянки в довгострокове тимчасове користування для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей, на що отримала відмову.

Таким чином, ОСОБА_4 самовільно, без згоди ДП «Київлісгосп», використовує земельну ділянку Приміського лісництва квартал 47 виділ 12, 22, 23, 24, 29 та самовільно розмістила на ній споруди.

Указом Президента України від 13.04.2011 за №459/2011 затверджено Положення про Державну інспекцію сільського господарства України.

Згідно з вказаним Указом Держсільгоспінспекція України безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи державні інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах відповідно до покладених на неї завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару грунту під час проведення будівельних та інших робіт, пов`язаних із порушенням ґрунтового покриву; розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об`єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару грунту) без спеціального дозволу; розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу.

Таким територіальним органом є Державна інспекція сільського господарства в Київській області.

Крім цього, Указом Президента України від 08.04.2011 за №439/2011 затверджено Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України.

Згідно з вказаним Указом Держархбудінспекція України безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі або міжрегіональні територіальні органи відповідно до покладених на неї завдань здійснює в межах своїх повноважень державний контроль за дотриманням юридичними і фізичними особами державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, проводить перевірки дотримання встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

Відповідно до розділу І Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» від 09.04.2015 за №320-VIII органи державного архітектурно-будівельного контролю утворюються (визначаються) Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями і органами місцевого самоврядування, виходячи з можливостей та потреб відповідних територій. Органи державного архітектурно-будівельного контролю утворюються як структурний підрозділ Київської та Севастопольської міськдержадміністрації та як виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.

У той же час, відповідно до п.2 постанови Кабінету Міністрів «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю» від 19.08.2015 за №671 до завершення здійснення заходів з утворення органів державного архітектурно-будівельного контролю в Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та сільських, селищних, міських радах або визначення структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, на які покладаються повноваження, визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», а також затвердження актів спільної комісії такі повноваження здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція.

Таким чином, на даний час таким територіальним органом є Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області.

Указом Президента України від 13.04.2011 за №454/2011 затверджено Положення про Державну екологічну інспекцію України.

Згідно з вказаним Указом Держекоінспекція України безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря) відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель щодо здійснення заходів стосовно запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами; додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання екологічних нормативів із питань використання та охорони земель; встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій; законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів щодо використання полезахисних лісосмуг, водоохоронних і захисних лісових насаджень; збереження корисної для лісу фауни.

Таким територіальним органом є Державна екологічна інспекція у Київській області.

Враховуючи, що вищевказана земельна ділянка самовільно використовується та є предметом злочину в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні її огляду спеціалістами Державної інспекції сільського господарства в Київській області, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та ДП «Київський лісгосп».

З метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог земельного, екологічного та містобудівного законодавства, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного злочину, у слідства є підстави та необхідність потрапити разом зі спеціалістами, які мають необхідні спеціальні знання у сфері дотримання вимог земельного законодавства, містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил, природоохоронного законодавства, а саме зі спеціалістами Державної інспекції сільського господарства в Київській області, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та ДП «Київський лісгосп» на самовільно зайняту земельну ділянку, що розташована в адміністративних межах Личанської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (територія Приміського лісництва квартал 47 виділ 12, 22, 23, 24, 29).

Зокрема, без проведення огляду спеціалістами Державної інспекції сільського господарства в Київській області, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та ДП «Київський лісгосп» неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст.2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та окрім того може призвести до приховування злочину.

Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Виходячи з наведеного, для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування факту дотримання вимог земельного, екологічного та містобудівного законодавства, виникла необхідність у проведенні огляду земельної ділянки, що розташована в адміністративних межах Личанської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (територія Приміського лісництва квартал 47 виділ 12, 22, 23, 24, 29), спільно зі спеціалістами Державної інспекції сільського господарства в Київській області, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та ДП «Київський лісгосп» із метою встановлення або спростування факту самовільного зайняття земельної ділянки, а також встановлення розміру заподіяної шкоди та точної площі самовільно зайнятої земельної ділянки.

Прокурор просив суд надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки, що розташована в адміністративних межах Личанської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (територія Приміського лісництва квартал 47 виділ 12, 22, 23, 24, 29).

Клопотань, щодо фіксації процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування від учасників не надходило.

Враховуючи припис ст. 107 КПК України, суд вважає за можливе розглянути вказане клопотання без фіксації технічними засобами.

Згідно ч. 1 ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до п.2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

У відповідності до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно ч. 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали досудового розслідування та клопотання, приходить до висновку, що клопотання підлягає до задоволення, оскільки проведення огляду земельної ділянки, що розташована в адміністративних межах Личанської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (територія Приміського лісництва квартал 47 виділ 12, 22, 23, 24, 29) необхідний з метою встановлення або спростування факту самовільного зайняття земельної ділянки, а також встановлення розміру заподіяної шкоди та точної площі самовільно зайнятої земельної ділянки та для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування факту дотримання вимог земельного, екологічного та містобудівного законодавств.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 233- 237, 309 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя-

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки, що розташована в адміністративних межах Личанської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (територія Приміського лісництва квартал 47 виділ 12, 22, 23, 24, 29), старшому прокурору групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурору Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристу 2 класу ОСОБА_3 , а також іншим прокурорам у складі групи прокурорів та слідчим у складі слідчої групи за її дорученням із залученням спеціалістів Державної інспекції сільського господарства в Київській області, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та ДП «Київський лісгосп».

Під час проведення огляду слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження (ст.237 КПК України).

Залучені спеціалісти Державної інспекції сільського господарства в Київській області, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та ДП «Київський лісгосп» зобов`язані прибути за викликом до слідчого, прокурора, суду і мати при собі необхідні технічне обладнання, пристрої та прилади; виконувати вказівки сторони кримінального провадження, яка його залучила, чи суду та давати пояснення з поставлених запитань; не розголошувати відомості, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, що здійснюються (здійснювалися) під час нього, і які стали відомі спеціалісту у зв`язку з виконанням його обов`язків; заявити самовідвід за наявності обставин, передбачених цим Кодексом (ст.71 КПК України).

Роз`яснити, що ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

СуСлідчий суддя: ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення08.04.2016
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу57040665
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —369/3339/16-к

Ухвала від 08.04.2016

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Коцюрба М. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні