Ухвала
від 11.04.2016 по справі 405/2953/16-к
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/2953/16-к

1-кс/405/811/16

УХВАЛА

11.04.2016 року м. Кіровоград слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , за участю слідчого ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_2 про надання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки ТОВ «Білий Ведмідь»,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий за погодженням із прокурором звернувся до слідчого судді Ленінського районного суду м. Кіровограда з клопотанням про проведення у кримінальному провадженні № 32016120010000017 від 10.02.2016 року позапланової документальної перевірки ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971, м.Кіровоград, просп.Інженерів, 10) з питань дотримання вимог податкового законодавства, повноти нарахування та своєчасності сплати акцизного податку, податку на додану вартість та податку на прибуток за період з 01.01.2015 року по 1.04.2016 року.

На обґрунтування клопотання зазначив, що в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Кіровоградській області перебуває кримінальне провадження №32016120010000017 від 10.02.2016, відносно службових осіб ТОВ «Білий Ведмідь», за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.

Відомості до ЄРДР внесені на підставі повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення № 647/8/11-23-07-06 від 10.02.2016, яке надійшло з ОУ Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області та акту документальної позапланової невиїзної перевірки № 135/11-23-22-04/30947971 від 12.10.2015, згідно яких встановлено, що службові особи ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971, м.Кіровоград, просп.Інженерів, 10) шляхом неправомірного відображення в додатках 6 до декларацій з акцизного податку обсягів реалізації товарів для комерційного використання на загальну суму 22169711 грн. за період з 01.01.2015 по 31.07.2015 умисно ухилились від сплати акцизного податку на загальну суму 1108486 грн., що призвело до фактичного ненадходження в бюджет держави грошових коштів у значних розмірах.

Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Білий Ведмідь» взято на податковий облік в органах державної фіскальної служби 01.06.2000 та перебуває на обліку в Кіровоградській ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області. Зареєстроване платником ПДВ з 10.06.2015, свідоцтво платника ПДВ № 200221275. Основним видом діяльності є роздрібна торгівля пальним. На території Кіровоградської області функціонує 2 АЗС.

Відповідно до п.п. 212.1.11 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі ПКУ) платником акцизного податку є особа - суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів, в даному випадку нафтопродукти.

При цьому платниками такого податку є суб`єкти роздрібної торгівлі, які реалізовують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків.

Суми податку перераховуються до бюджету суб`єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період.

Відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 року № 1442 (далі - Правила № 1442) розрахунки за продані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо) в установленому законодавством порядку.

Відповідно до Правил №1442 роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу АЗС, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів (п. 2).

Таким чином, через мережу АЗС здійснюється виключно роздрібний продаж нафтопродуктів кінцевому споживачеві (п. 2 Правил №1442 та ДСТУ 4303:2004 «Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять»), такі операції є об`єктом оподаткування акцизним податком відповідно до п.п. 213.1.9 п.213.1 ст. 213 Кодексу.

При відпуску нафтопродуктів через мережу АЗС ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) провадиться операція з продажу пального кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання, що є об`єктом оподаткування акцизним податком з роздрібних продажів відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Кодексу.

ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) порушено підпункт 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Податкового кодексу України, підпункту 2 пункту 6 розділу V Порядку заповнення та подання Декларації акцизного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.15 №14, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.15 за №105/26550, а саме: ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) занижено об`єкт оподаткуваня акцизним податком з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів шляхом неправомірного відображення у декларації акцизного податку реалізації підакцизних товарів для комерційного використання, внаслідок чого відбулося заниження податкове зобов`язання з акцизного податку.

В рамках кримінального провадження допитано в якості свідків службових осіб підприємств-контрагентів, які здійснювали придбання ПММ у ТОВ «Білий Ведмідь» через автозаправні станції, а саме: директора Автомобільної бази Кіровоградської обласної ради ОСОБА_3 , головного бухгалтера КП „Кіровоград-Благоустрій Кіровоградської міської ради ОСОБА_4 , головного бухгалтера 1 державний пожежно рятувальний загін Управління ДСНС України в Кіровоградській області, головного бухгалтера ДП „Кіровоградська виправна колонія №6 ОСОБА_5 , директора КП „Кіровоград-Універсал 2005 ОСОБА_6 , директора ТОВ "Стела-Кіровоградбуд" ОСОБА_7 , головного бухгалтера ТОВ "Залізобетонні вироби м-400" ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , директора ТОВ ВКФ "Спліт ОСОБА_10 , головного бухгалтера ДП "Кіровоградська мехколона" ПАТ Київсільелектро ОСОБА_11 , директора ТОВ "Деметра-Агро ЛТД ОСОБА_12 , які показали, що протягом 2015 року здійснювали придбання ПММ у ТОВ Білий Ведмідь» на автозаправних станція. Придбаний ПММ використовували для власних потреб підприємства, а не для подальшого перепродажу, та не здійснювали комерційну діяльність щодо подальшого перепродажу нафтопродуктів, тому вказані контрагенти є кінцевим споживачем паливно-мастильних матеріалів, що придбавався у ТОВ „Білий Ведмідь. Крім того, операторами АЗС ТОВ „Білий Ведмідь відпуск ПММ здійснювався шляхом його влиття в паливні баки автомобілів вказаних вище підприємств, що унеможливлює здійснення подальшого перепродажу паливно-мастильних матеріалів, що придбавались у ТОВ „Білий Ведмідь. Також, вказані контрагенти не займаються діяльністю в сфері торгівлі нафтопродуктів та не є платником акцизного податку.

У зв`язку з вищевикладеним, ТОВ „Білий Ведмідь неправомірно відобразив в декларації з акцизного податку за період 01.01.2015 по 01.07.2015,а саме в додатках 6 до декларацій обсягів реалізації товарів для комерційного використання.

На даний час по кримінальному провадженню виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) з метою встановлення вище вказаних порушень та за результатами її проведення вирішення питання щодо донарахування належних до сплати податкових зобов`язання з податку на додану вартість, податку на прибуток та акцизного податку відповідно до норм чинного податкового законодавства, шляхом дослідження господарської діяльності підприємства за період з 01.01.2015 по 01.04.2016.

Відповідно до п.п.75.1.2. п.75.1 ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Враховуючи вище викладене, з метою винесення об`єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладені на контролюючі органи, на даний час виникла необхідність в призначенні документальної позапланової перевірки ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 01.04.2016.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.

Відповідно до п.41.1 ст. 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є органи державної фіскальної служби - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Згідно п.41.4. ст.41 ПК України інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

Відповідно до п.78.1.11 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Законом України «Про прокуратуру» №1697-VII від 14.10.2014 внесені зміни до КПК України, що набули чинності з 25.04.2015. Зокрема, з КПК України виключено пункт 6 статті 36 та пункт 4 частини 2 статті 40, які передбачали право прокурора та слідчого на призначення ревізій та перевірок.

Тобто, у інший спосіб призначити проведення позапланової перевірки ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) ніж отримати ухвалу слідчого судді неможливо.

Згідно п.78.2. ст.78 ПК України обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження.

Контроль за дотримання податкового законодавства ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971), відповідно до ст.19 ПК України, покладено на Кіровоградську ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області (м. Кіровоград, вул. Глінки, 2).

Згідно ч.7 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.

Згідно ч.8 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

Остання перевірка ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) була проведена Кіровоградською ОДПІ в 2015 році, за результатами якої складено акт № 135/11-23-22-04/30947971 від 12.10.2015 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) з питань повноти нарахування та своєчасності сплати акцизного податку за період з 01.01.2015 по 31.07.2015 року.

Проведеною раніше перевіркою не в повному обсязі були охоплені питання та період, що підлягають перевірці.

Проведення позапланової документальної перевірки ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971) необхідно для встановлення обставин у кримінальному провадженні, що потребують доказуванню, забезпечить отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, в т.ч. з метою визначення розміру завданих державі збитків несплатою податків, сприятимуть встановленню особи, що скоїла кримінальне правопорушення та дані відомості неможливо отримати в інший спосіб, окрім як проведення перевірки із залученням спеціалістів Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС в Кіровоградській області .

В клопотанні стверджується про наявність передбачених законом підстав для вирішення слідчим суддею відповідного питання.

У судовому засіданні слідчий підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Заслухавши слідчого, вивчивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.40 КПК України, слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Згідно з ч.3 ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Підпунктом 78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за умови отримання судового рішення (слідчого судді) про призначення перевірки.

Відповідно до п.78.2 ст.78 Податкового кодексу України обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження.

Згідно з п.78.3 ст.78 Податкового кодексу України, працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться контролюючими органами, якщо такі перевірки не пов`язані з веденням оперативно-розшукових справ або здійсненням кримінального провадження стосовно таких платників податків (посадових осіб платників податків), що знаходяться в їх провадженні. Перевірки платників податків податковою міліцією проводяться у межах повноважень, визначених законом, та в порядку, передбаченому Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінальним процесуальним кодексом України та іншими законами України.

Пунктом 82.2 ст.82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Враховуючи положення зазначених нормативних актів та досліджені матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що слідчим належним чином обґрунтовано необхідність проведення співробітниками Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області позапланової документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971, м.Кіровоград, просп.Інженерів, 10) з питань дотримання вимог податкового законодавства, повноти нарахування та своєчасності сплати акцизного податку, податку на додану вартість та податку на прибуток за період з 01.01.2015 року по 1.04.2016 року.

Керуючись вимогами ст.ст.9, 40, 93, 110, 309 КПК України, 78, 82 Податкового кодексу України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_2 про надання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки ТОВ «Білий Ведмідь» - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971, м.Кіровоград, просп.Інженерів, 10) з питань дотримання вимог податкового законодавства, повноти нарахування та своєчасності сплати акцизного податку, податку на додану вартість та податку на прибуток за період з 01.01.2015 року по 1.04.2016 року.

Проведення позапланової документальної перевірки доручити спеціалістам Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, на податковому обліку якої перебуває платник податків ТОВ «Білий Ведмідь» (код 30947971, м.Кіровоград, просп.Інженерів, 10).

Тривалість проведення вказаної позапланової документальної перевірки за даною ухвалою не повинна перевищувати строку, визначеного п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Ленінського

районного суду

м. Кіровограда ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення11.04.2016
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу57086786
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки ТОВ «Білий Ведмідь

Судовий реєстр по справі —405/2953/16-к

Ухвала від 11.04.2016

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Черненко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні